Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (6671)

Vierailija
6361/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorin viisitoista perunaa ja tein nakkikeiton. Nakkeja meni keittoon kahdeksan, mutta nakinpalasia en laskenut. Sitten muut höysteet ja mausteet. Hyvää tuli ja huomenna on ruokalistalla samat pöperöt. Keitto vaan paranee, kun sitä lämmittää.

Näin konkreetti minä olen ja kohta alan nähdä abstrakteja unia, kun meinaan ottaa pienet ettoset.

Ei niit nakei enemmä pitäs olla, teit näköjää pottukeiton.

Potut oli aika pienikokoisia, niin aika sopivasti oli nakkejakin. Ei ehkä olleet nakit nyt kuitenkaan pääosassa.

Jatkan vielä, kun täällä nyt jaetaan ihmisiä/ kirjoituksia kahteen kastiin, että on ne konkreetit, jotka kirjoittaa itsestään (nakeista ja potuista) ja sitten sellaiset fiksummat abstraktiin ajatteluun kykenevät. Ja että tässä olisi oikein kuilukin.

Viestini oli pientä sarkasmia, koska asiahan ei ole joko - tai vaan pikemminkin sekä - että. Saman henkilön viestit voivat olla nakkikeittoa ja metafysiikan olemusta. Itse halusin kirjoittaa nimenomaan nakkikeitosta, koska se mua kiinnosti just nyt eikä aina tee mieli puuhastella korkeajännityksen parissa.

Ei kukaan ole puhunut fiksuudesta mitään. Keksit sen itse. Voisiko se kummuta jostain omista alemnuudentunteistasi? Et ehkä muista sitä kuilu-keskustelua. Se perustui uutiseen. Muutenkin  ihmisistä voi heidän lahjat ja taipumukset aika helposti huomata. Esim. onko joku urheilullinen ja joku ei. Näittenkään mielenkiinnon kohteet ei käy yksiin. Onhan meitä keskusteluketjulaisia jaettu kahteen porukkaan aiemminkin. Oli ne mukavat ja ilkeät. Vieläkin naurattaa. 

Eniten tässä keskustelussa hämmästyttää, miksi se saa jotkut kiihtymään ja puolustuskannalle. Jos on tyytyväinen itseensä, miksi kilahtaa tällaisesta aiheesta. 

Vierailija
6362/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sanon vielä, että teillä joillakin taitaa olla tosi hyvä ja kevyt elämäni ainakin tällä hetkellä jos jaksatte väitellä täällä jostakin asioista tuossa määrin. Kaikista ei ole sellaiseen, eikä kaikilla ole voimia siihen jos oikea elämä on jo melko sinnittelyä. Kyllä minäkin vaihtaisin huoleni täällä väittelyyn jos voisin valita. Anteeksi yleistys, mutta en ymmärrä tässä jutussa enää yhtään mitään, vaikka en voi sanoa olevani tyhmä ihminen kuitenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6363/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorin viisitoista perunaa ja tein nakkikeiton. Nakkeja meni keittoon kahdeksan, mutta nakinpalasia en laskenut. Sitten muut höysteet ja mausteet. Hyvää tuli ja huomenna on ruokalistalla samat pöperöt. Keitto vaan paranee, kun sitä lämmittää.

Näin konkreetti minä olen ja kohta alan nähdä abstrakteja unia, kun meinaan ottaa pienet ettoset.

Potut oli aika pienikokoisia, niin aika sopivasti oli nakkejakin. Ei ehkä olleet nakit nyt kuitenkaan pääosassa.

Jatkan vielä, kun täällä nyt jaetaan ihmisiä/ kirjoituksia kahteen kastiin, että on ne konkreetit, jotka kirjoittaa itsestään (nakeista ja potuista) ja sitten sellaiset fiksummat abstraktiin ajatteluun kykenevät. Ja että tässä olisi oikein kuilukin.

Viestini oli pientä sarkasmia, koska asiahan ei ole joko - tai vaan pikemminkin sekä - että. Saman henkilön viestit voivat olla nakkikeittoa ja metafysiikan olemusta. Itse halusin kirjoittaa nimenomaan nakkikeitosta, koska se mua kiinnosti just nyt eikä aina tee mieli puuhastella korkeajännityksen parissa.

Ei kukaan ole puhunut fiksuudesta mitään. Keksit sen itse. Voisiko se kummuta jostain omista alemnuudentunteistasi? Et ehkä muista sitä kuilu-keskustelua. Se perustui uutiseen. Muutenkin  ihmisistä voi heidän lahjat ja taipumukset aika helposti huomata. Esim. onko joku urheilullinen ja joku ei. Näittenkään mielenkiinnon kohteet ei käy yksiin. Onhan meitä keskusteluketjulaisia jaettu kahteen porukkaan aiemminkin. Oli ne mukavat ja ilkeät. Vieläkin naurattaa. 

Eniten tässä keskustelussa hämmästyttää, miksi se saa jotkut kiihtymään ja puolustuskannalle. Jos on tyytyväinen itseensä, miksi kilahtaa tällaisesta aiheesta. 

Moi. Niin eikö ole "fiksuudesta" puhuttu, jos arvostellaan toisten tavallisen arkielämän kirjoituksia tylsiksi yms yms. En todellakaan ala kaivella vanhoja viestejä, että mitä sanoja on käytetty, mutta tuo viestien jaottelu ja jatkuva korostaminen, että on kuilu kirjoittajien välillä, se on täysin turhaa tässä ketjussa. Ja mitä ihmeen kumpuavia alemmuudentunteita, huvittaa tuollainen, niin voit ihan vapaasti täällä päätellä mitä haluat minustakin.

Vierailija
6364/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikka nasut! Mä olen tänään jatkanut tavaroiden lajittelua ja karsimista.  Mulla on isossa laatikossa ollut työkalut,  ruuvit,  seinäproput , mutterit jne jne.  Ajan myötä kaikki pienet pahvirasiat ovat auenneet ja ruuvit yms pitkin laatikon pohjaa.  Nyt olen lajitellut niitä Minigrip-pusseihin. 

Hellalla hautuu marokkolainen lammaspata ja tuoksu on aika herkullinen.  Huomenna täytyy lähteä käymään Myyrmannissa apteekissa ja vähän muuallakin.  

Mistähän muuten johtuu,  että kun syksyllä lämpötila on +10 on olevinaan kylmä,  mutta keväällä sama lämpötila onkin lämmin?  Paljon mukavampaa ihan vaikka vaan roskien vieminen,  kun ei tarvitse nyt edes takkia päälle. 

En ole lämpimien kelien ystävä. Mieluusti viileämpi, tuntuu raikkaammalta. Talvella tykkään ihan vaan seisokella pihalla hengittelemässä. Jos on vielä lunta siihen, silloin olen onnellinen. Onko uusi arki ilman koiraa ollut millainen? 

Jos pitäisi uuttaa koiratonta arkea kuvailla yhdellä sanalla, niin se sana olisi "tyhjä". Vaikka koirani ei kovin tarkka kellonajoista ollutkaan, niin aamu-, päivä- ja iltalenkit rytmittivät mun päivääni. Nyt aamulla herätessä  on vain tunti toisensa perään eikä ole mitään merkitystä, tekeekö jotain ja jos tekee, niin mihin aikaan. Edelleen huomaan tiskikonetta tai pyykinpesukonetta käyntiin laittaessani miettiväni, ehtiikö kone pysähtyä ennenkuin on koiran lenkitysaika. Mä kun en jätä noita laitteita päälle, jos lähden pois kotoa. Mutta sitten taas muistan, että eihän mun tarvitsekaan lähteä yhtään minnekään. Onneksi mulla on vielä tuo kissa, koska ilman sitä ei tarvitsisi nousta lainkaan sängystä. 

Eilen illalla sain mukavan viestin, kun lainakoirani omistaja kysyi, ottaisinko koiran myös ensi viikonloppuna lauantaista sunnuntaihin. Saisi koiran mun siskollenikin mukaan mökille, mutta sitten koiransa olisi sillä reissulla ainakin viikon. Tottakai otan!

Kysyin tuota eilen. Onko ihan hyvä tyhjä vai liian tyhjä? Ehkä olet jo kertonut mutta onko vielä yksi koirakaveri poissuljettu vaihtoehto? Katson juuri Koiralle koti ohjelmaa ja nieskelen kyyneleitä. Sinulla olisi hyvä koti tarjota tarvitsevalle.

Toistaiseksi ainakin liian tyhjä.  Olen kyllä miettinyt,  että jonkun iäkkäämmän koiran voisin ottaa.  Ehkä.  Eka koirani eli 15-vuotiaaksi ja se toka melkein 14-vuotiaaksi. Mä täytän syksyllä 65 ja jos ottaisin pentukoiran,  saattaisin olla lähes 80, kun siitä aika jättäisi. Nivelreuma etenee kuitenkin koko ajan niin en oikein uskalla enää ottaa nuorta koiraa.  

Tämä tv-ohjelma onkin Koti koiralle (eikä toisinpäin niinkuin eilen kirjoitin). Ja minulla näköjään samat aikataulut kuin eilenkin, sama ohjelma ja sama keskusteluketju. Niin koiravanhus kaveriksi kuulostaa aika mukavalle. Ehkä joku pienempi rotu vai onko isommat koirat sinun laumaasi sopivampia?

Vierailija
6365/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin kääntämään talikolla kasvimaata. Satoi hieman, ja arvelin sen pehmittäneen savista pintaa. Syvemmällä oli sitten edelleenkin kovia savikökkäreitä, joita oli työläs hajoitella.  Seassa sitkeähenkisiä vuohenputken, ohdakkeen ja jauhosavikan juuria, vaikka nypin niitä joka vuosi pois. Jyrsin vain lisäisi ongelmaa.

Nyt jälkikäteen selkä muistuttaa, mitä tuli tehtyä. Kunto ainakin kasvaa. Kolmannes aarin alueesta kuitenkin muokattu ja homma jatkuu. Sitten ostan taas muutaman turvesäkin maaperää keventämään. Lopuksi siemenet ja perunat maahan, ja odottelemaan uutta kasvua.

Vierailija
6366/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan vielä kerran itsekin, kun viitsin eli tulet bändin konserttiin, joka soittaa vaikkapa iskelmiä (tai örinäheviä) ja sinä inhoat sitä musiikkia todella paljon. Sitten sinun pitää silti jatkuvasti käydä kyseisissä konsertissa, vaikka inhoat sitä musiikkia. Jatkuvasti ostat uudet liput ja samalla valitat muille kuinka ikävää oli taas kerran tulla konserttiin. Muut kyllä pitävät musiikista ovathan he liput ostaneet. 

Eli opetuksena jos käyt täällä ketjussa niin älä pyydä muita muuttumaan. Anna heidän elää tavallaan ja elä sinä tavallasi. Kuuntele omaa "musiikkiasi" ja hyppää yli "musiikki" mistä et pidä. Helppoa. Vai ei. Päätä itse. 

Vierailija
6367/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vääntöä. Lopeta. Tylsää luettavaa :(

- eri-  

Lopeta sinäkin. 

Vierailija
6368/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan vielä kerran itsekin, kun viitsin eli tulet bändin konserttiin, joka soittaa vaikkapa iskelmiä (tai örinäheviä) ja sinä inhoat sitä musiikkia todella paljon. Sitten sinun pitää silti jatkuvasti käydä kyseisissä konsertissa, vaikka inhoat sitä musiikkia. Jatkuvasti ostat uudet liput ja samalla valitat muille kuinka ikävää oli taas kerran tulla konserttiin. Muut kyllä pitävät musiikista ovathan he liput ostaneet. 

Eli opetuksena jos käyt täällä ketjussa niin älä pyydä muita muuttumaan. Anna heidän elää tavallaan ja elä sinä tavallasi. Kuuntele omaa "musiikkiasi" ja hyppää yli "musiikki" mistä et pidä. Helppoa. Vai ei. Päätä itse. 

Vaude. Tämä oli niin hiano kirjoitus, juuri näin ajattelen minäkin. Mikä rahanmeno, mikä kärsimys, mikä ajan tuhlaus. Miksi?

Niinhän sitä sanotaankin: Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Mieti, mihin kallisarvoista ainutlaatuista elämääsi tuhlaat!

Niinkuin sinä riitelyyn täällä?

Vierailija
6369/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pyytänyt ketään muuttumaan. Päin vastoin olen sanonut, että tänne mahtuu hymistelyä ja sekaan muitakin aiheita. Keskustelu lähti siitä, että mietin miksei tänne tule lisää erilaisia kirjoittajia muista ketjuista. Sieltä löytyisi varmaan sekä uusia hymistelijöitä että muunlaisia kirjoittajia. Mitä useampi kirjoittaja, sitä monipuolisempi ketju. Laaja ikääjakauma palvelisi kaikkia sekin. Ei haittaa, jos ajatusta ei ymmärretä. En myöskään inhoa tätä ketjua. Joku totesi aiemmin jotenkin niin, että täällä kannattaa roikkua, koska joskus on helmiä. Näin minäkin ajattelen. 

Vierailija
6370/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen lavalle ja pyydän heitä soittamaan sen biisin josta tykkään, vaikka se ei olisi heidänkään.  Pyrin muuttamaan olosuhteet ja musiikin. Tietysti jos olen maksanut!  .Jokaisella on keinot muuttaa olosuhteita. Me haluamme muutta tämän ketjun iloisemmaksi, sallivammaksi, virikkeellisemmäksi ja ihan kaikille sopivaksi. Nyt tämä sopii vain nukahteleville vanhuksille ja ruokaa laittaville emännille.

Vierailija
6371/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menen lavalle ja pyydän heitä soittamaan sen biisin josta tykkään, vaikka se ei olisi heidänkään.  Pyrin muuttamaan olosuhteet ja musiikin. Tietysti jos olen maksanut!  .Jokaisella on keinot muuttaa olosuhteita. Me haluamme muutta tämän ketjun iloisemmaksi, sallivammaksi, virikkeellisemmäksi ja ihan kaikille sopivaksi. Nyt tämä sopii vain nukahteleville vanhuksille ja ruokaa laittaville emännille.

Sinä joka vastustat monipuolistamista, muista tämä viesti.

Vierailija
6372/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku härkkii ja haastaa riitaa, ei ymmärrä olevansa kerta toisensa jälkeen väärässä konsertissa.

Ohitetaan. Trollia ei kannata ruokkia.

Niinkuin sinä teet juuri nyt. Etkö tajua?

Vierailija
6373/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä kiiltomadot ja amiraalit

Vierailija
6374/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirista. Meillä oli kotona aina susikoiria, saksanpaimenkoiria. Isä oli poliisi joten hänen työparejaan. Aivan täydellisen upeita koiria. Ne oli kuin meidän lasten isoveljiä. Sitten oli dobermanneja ja itselläni on myös ollut. Niin kilttejä, kauniita eläimiä. Nyt en minäkään enää ottaisi koska en jaksa lenkittää tai viedä seurustelemaan lajitovereiden kanssa. Ehkä kuitenkin kokemus itselle että isommat koirat on omempia, vaikkei pienissäkään mitään vikaa ole. Koiraihminen olen.

Vierailija
6375/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:)

Hassua, että kun heitin tänne uuden ajatuksen, sain kuin  harakkaparven räkättämään ympärilläni. Vähän on huvittanut. Pienestä menee joittenkin elämä sekaisin. Miten ihmeessä tuolla asenteella pärjää tai on pärjännyt työelämässä. Siellähän palaute on normaali käytäntö. 

Vierailija
6376/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ollaan laatutietoisia ja seksin toimivuuskin pitää ottaa toki heti selville ensimmäisillä treffeillä mieluiten, ettei haaskaa sitten aikaansa jos myöhemmin huomaa ettei toimikaan. Tehokkuus ennenkaikkea.

Vierailija
6377/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirista. Meillä oli kotona aina susikoiria, saksanpaimenkoiria. Isä oli poliisi joten hänen työparejaan. Aivan täydellisen upeita koiria. Ne oli kuin meidän lasten isoveljiä. Sitten oli dobermanneja ja itselläni on myös ollut. Niin kilttejä, kauniita eläimiä. Nyt en minäkään enää ottaisi koska en jaksa lenkittää tai viedä seurustelemaan lajitovereiden kanssa. Ehkä kuitenkin kokemus itselle että isommat koirat on omempia, vaikkei pienissäkään mitään vikaa ole. Koiraihminen olen.

Kuulin tapauksesta, jossa mies jätti naisen koska tällä oli koira. Ei tainnut olla kovin mahtava kemia heillä muutenkaan, jos koiran takia dumpattiin 😂

Vierailija
6378/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa nyt tää, että ostaisi kalliit liput Matin ja Tepon konserttiin ja eturivistä huutaisi Matille ja Tepolle, että "soittakaa Paranoid!" No, Matti ja Teppo voisivat hyvin soittaakin, ovat ilmeisesti huumorimiehiä.

Sitten menisi Nummirockiin, joka on täynnä heavy-bändejä, niin siellä menisi tuhannen tuiskeessa lavalle sanomaan örinäbändille, että "soittakaa Aikuinen nainen ja sitten sen jälkeen toivekappaleeni on Jätkän humppa ja saako lähettää terveisiä?" Oi mä alan olla nyt väsy niin hyvää yötä.

Siälä Tuiskeessa kannattaisi toivoa Erkki Runkkarisen Ruusuja hopeamaljassa.

Vierailija
6379/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitänyt tulla tänne enää tänään, mutta onneksi luin viestisi. Minullakin oli rakas kiltti dobermanni yli 10 vuotta. Maailman tärkein rakas "pieni" koirani. Ikävä on tänäkin päivänä. 

Vierailija
6380/6671 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota minun on vaikea ymmärtää että jos suurin osa meistä on täysin tyytyväinen ketjuun tavallisine arkisine juttuineen niin miksi joku meitä siitä kritisoi?

Eikö sinun olisi mukavampi etsiä omanlaisesi ketju eikä harmistua tästä hymistelystä?

Kohta menen iltapesulle, sitten pötkähdän kirjan kanssa peiton alle.

Hyvää yötä kanssaihmiset😴

Tykkään myös tästä perusketjusta, vänkääjistä en.

Sinäkin olet vänkääjä kun jatkat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi