Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (6680)

Vierailija
6221/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatosade ropisee ikkunaan, luonto kiittää.

Vierailija
6222/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa osaa arvostella ja yleensä myös tekee niin.

Älä sinä ole kuka tahansa, ole enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen orava :)

Joskus sanottiin, että joku on susi lampaan vaatteissa. Mutta mä olen orava lampaan vaatteissa :D

Vierailija
6224/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa osaa arvostella ja yleensä myös tekee niin.

Älä sinä ole kuka tahansa, ole enemmän.

Voisi olla huonommin kuin on, koska niin ei ole, on hyvin.

Alkoholi on aine, mikä siirtää energiaa seuraavasta aamusta edelliseen iltaan.

Joinain päivinä olet patsas, joinain pulu.

Vierailija
6225/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risto Rasa:

Omenankuoressa on reikä. 
Jos siihen painaa korvansa ja kuuntelee oikein tarkasti, 
voi tuulen ja sateen ääniltä erottaa astioiden kilinää. 
Toukka tiskaa. 

Minunkin pitäisi ;)

Voitin arvalla semmoisen puhtaat/likaiset magneetin...

... käsitiski

Oravainen loikkii männynoksalla

Niin huoleton

Niin nopea

Tai siltä näyttää

Vierailija
6226/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin varma kuin se, joka ei mistään mitään ymmärrä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hetki, jolloin tuuli uinahtaa...

Tiritombaa, kesyt sisiliskot ja salamanterit

Huomenta ihmiskunta, eläinkunta ja kasvikunta. Johanna Kurkelan Rakkauslaulu siivittää kohti puolta päivää, kaksi niin hehkuvaa... kauan sitten, tuntematta aavistin. 

Suunnittelen kisakatsomoa euroviisuihin, olen alkanut tykätä Liekinheittimestä.

Mitenkähän muuten ihmiset kasetteja nykyään kuuntelevat, on alettu tuottaa niitä taas. Väinö Karjalainen teki vinyylin uudesta levystään, onko levysoittimia käytössä vielä? Ei meillä ainakaan. Joku vanha radio kasettipesineen kyllä löytyy, toimivakin.

Johanna Kurkela on ihana! Mä olen mun "hautaustestamenttiini" jo laittanut, että toivon mun tuhkien levittämistilaisuuteen yhdeksi biisiksi Kurkelan "Sun särkyä anna mä en".  Ainakin molemmat lapseni ymmärtävät, mitä sillä biisillä tarkoitan. Mun pojalla on aivan mieletön lauluääni, mutta sehän ei muiden kuullen laula. Kerran tulin töistä kotiin aiempaa aikaisemmin ja kuulin, kun se yksinään lauloin yläkerrassa. En vetänyt ulko-ovea edes kiinni, jotta se ei huomaisi, että tulin kotiin. Kuuntelin vain ensin, kun se lauloi. Ja kun meni aikoinaan yläkouluun, niin kerran sen musiikinopettaja soitti ja kysyi, saisinko mitenkään puhuttua mun poikaani ympäri koulun bändiin solistiksi. Musiikintunnilla kun oli ollut joku laulukoe ja opettaja ajatteli, etä mun poikani lisi ihan täydellinen solistiksi. Yritin, mutta ei se halunnut. Ehkä sitten aikanaan Pihlajaveden metsässä se saattaisi tuon Kurkelan laulun laulaakin, kun paikalla olisivat vain hänen läheisensä. Ja mun muistoksi.

Mä olen jo viisufaniystäväni kanssa suunnitellut kisakatsomoa. Blind Channelin kohdalla oli aikoinaan kohtuullisen helppo ja Käärijän kanssa vieläkin helpompi (kaikki mahdollinen Käärijän-vihreää ja juomaksi tietenkin piña coladaa) . Viime vuonna sitten kannatinkin Ruotsia eli KAJ:ta ja mulla oli kisakatsomossa lihapullia, perunamuusia ja puolukkahilloa. Jos tänä vuonna on hyvä sää, niin varmaan pitää laittaa hiiligrilli tulelle. Tai sitten tehdä Creme Caramel. Multa löytyy sellainen "liekinheitinhärvelikin", millä sen pinnankin aidoksi. 

Jotkut edelleen kerää LP-levyjä ja on niitä levysoittimiakin edelleen myynnissä. Kasettisoittimista en tiedä. Mulla olisi olohuoneessa yksi iso "torni" täynnä erilaisia cd- ja dvd -levyjä ja mietin, onko noille mitään käyttöä enää. Kun ei läppäreissäkään ole enää mitään dvd-asemaa. Osa niistä dvd-levyistä on isäni tekemiä eli sieltä löytyisi paljon kaikenlaista hauskaa mun lasteni lapsuudesta. Yksi "romppu" on äidistäni, mutta milläpä mä sitä katson? Ehkä ostan läppäriin ulkoisen dvd-aseman. 

Vierailija
6228/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never respond to insults. The main purpose of an insulter is to make you act without thinking. Frustrate them with calm silence.

Vierailija
6229/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Never respond to insults. The main purpose of an insulter is to make you act without thinking. Frustrate them with calm silence.

Facts don't work on everyone. You can win with facts against smart people. You can't win with facts against fools.

Vierailija
6230/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagan osasi presidenttinä käyttää huumoria. Hänellä oli varastossa hyviä mietelauseita ja kaskuja. Hän vitsaili Gorbatsovillekin neukkujen jutuista. Kevensi ilmapiiriä. 

Vierailija
6231/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jätä viha niille, jotka ovat liian heikkoja rakastamaan",  lainaus kirjasta Tangi, aikamme lapsi. Keskitysleirillä pieni poika ja mies keskustelevat. Tämä kirja teininä  vaikutti suuresti moraaliini ja maailmankuvaan.

Vierailija
6232/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jäähyväisten jättäminen tekee ihmisen vanhaksi", lainaus kirjasta Tangi, aikamme lapsi.

Vierailija
6233/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata englanniksi kirjoittaa. Avasin kerran enkun ketjun, toiveena kielen käyttäminen ja kertaaminen. Ketju poistui pian, joku tiesi kertoa, että ylläpidon on vaikea valvoa sisältöä.

Vierailija
6234/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jätä viha niille, jotka ovat liian heikkoja rakastamaan",  lainaus kirjasta Tangi, aikamme lapsi. Keskitysleirillä pieni poika ja mies keskustelevat. Tämä kirja teininä  vaikutti suuresti moraaliini ja maailmankuvaan.

Tämän minäkin muistan teinivuosilta. Oli niin mahtipontinen. Pablo Nerudan: Minä rakastan sinua tässä, tummissa männyissä repeilee tuuli... oli myös upea. Lukiokaverini tekstasi sen minulle ohuella mustalla kynällä koristeellisesti. Timotei, sinä keinuva heinä, Hiljainen lyhde, Astele armas pienoinen, Maan päällä paikka yksi on, Nälkämaan laulu...

Vierailija
6235/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauli Hanhiniemi / Timo Kivikangas:

Paskanhajua

Hei te kaikki maalta kaupunkiin lähteneet, katsokaas tämän sanat. Vaikuttavaa.

Vierailija
6236/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli tuo mukanaan ilon

alkukesän kukkakedon tuoksun

lupauksen monista onnellisistä päivistä

Vierailija
6237/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Risto Rasa:

Omenankuoressa on reikä. 
Toukka tiskaa. 

Minunkin pitäisi ;)

... käsitiski

Niin huoleton

Niin nopea

Tai siltä näyttää

Tahtoo, tahtoo... tyhjään tiskialtaaseen "puhtaat"-magneetin, mutta mihin sen "likaiset" laittaisin? Sohvalle muistutukseksi ;)

Magneeteista tuli mieleen kun jotkut keräävät jääkaapimagneetteja matkamuistoiksi, niin minä olen ostanut lintukirjoja: Birds of the British Isles, Birds of East Africa, Birds of Machu Picchu, Bids of Nepal, Birds of Mongolia, Birds and Mammals of the Antarctic, Subantarctic & Falkland Islands. Koko maailman ja euroopan lintukirjat löytyvät "lintuhyllystä", vaikken olekaan koko maailmaa kolunnut sekä laulavia lintukirjoja, joiden lauluja en koskaan ole ehtinyt opetella :(

Aikoinaan minulla oli Briteissä asiakas, josta tuli kirjeenvaihtoystävä, "lahjoimme" toisiamme; hän minua lintukirjoilla ja DVD:llä, minä häntä hänen keräilyharrastukseensa liittyvillä tavaroilla.

Suklaisia aivopähkinöitä päivään ja yksi arvoitus: Neljä oritta tallissa, viides tallia kiertää...

Vierailija
6238/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hetki, jolloin tuuli uinahtaa...

Tiritombaa, kesyt sisiliskot ja salamanterit

Huomenta ihmiskunta, eläinkunta ja kasvikunta. Johanna Kurkelan Rakkauslaulu siivittää kohti puolta päivää, kaksi niin hehkuvaa... kauan sitten, tuntematta aavistin. 

Suunnittelen kisakatsomoa euroviisuihin, olen alkanut tykätä Liekinheittimestä.

Mitenkähän muuten ihmiset kasetteja nykyään kuuntelevat, on alettu tuottaa niitä taas. Väinö Karjalainen teki vinyylin uudesta levystään, onko levysoittimia käytössä vielä? Ei meillä ainakaan. Joku vanha radio kasettipesineen kyllä löytyy, toimivakin.

Johanna Kurkela on ihana! Mä olen mun "hautaustestamenttiini" jo laittanut, että toivon mun tuhkien levittämistilaisuuteen yhdeksi biisiksi Kurkelan "Sun särkyä anna mä en".  Ainakin molemmat lapseni ymmärtävät, mitä sillä biisillä tarkoitan. Mun pojalla on aivan mieletön lauluääni, mutta sehän ei muiden kuullen laula. Kerran tulin töistä kotiin aiempaa aikaisemmin ja kuulin, kun se yksinään lauloin yläkerrassa. En vetänyt ulko-ovea edes kiinni, jotta se ei huomaisi, että tulin kotiin. Kuuntelin vain ensin, kun se lauloi. Ja kun meni aikoinaan yläkouluun, niin kerran sen musiikinopettaja soitti ja kysyi, saisinko mitenkään puhuttua mun poikaani ympäri koulun bändiin solistiksi. Musiikintunnilla kun oli ollut joku laulukoe ja opettaja ajatteli, etä mun poikani lisi ihan täydellinen solistiksi. Yritin, mutta ei se halunnut. Ehkä sitten aikanaan Pihlajaveden metsässä se saattaisi tuon Kurkelan laulun laulaakin, kun paikalla olisivat vain hänen läheisensä. Ja mun muistoksi.

Mä olen jo viisufaniystäväni kanssa suunnitellut kisakatsomoa. Blind Channelin kohdalla oli aikoinaan kohtuullisen helppo ja Käärijän kanssa vieläkin helpompi (kaikki mahdollinen Käärijän-vihreää ja juomaksi tietenkin piña coladaa) . Viime vuonna sitten kannatinkin Ruotsia eli KAJ:ta ja mulla oli kisakatsomossa lihapullia, perunamuusia ja puolukkahilloa. Jos tänä vuonna on hyvä sää, niin varmaan pitää laittaa hiiligrilli tulelle. Tai sitten tehdä Creme Caramel. Multa löytyy sellainen "liekinheitinhärvelikin", millä sen pinnankin aidoksi. 

Jotkut edelleen kerää LP-levyjä ja on niitä levysoittimiakin edelleen myynnissä. Kasettisoittimista en tiedä. Mulla olisi olohuoneessa yksi iso "torni" täynnä erilaisia cd- ja dvd -levyjä ja mietin, onko noille mitään käyttöä enää. Kun ei läppäreissäkään ole enää mitään dvd-asemaa. Osa niistä dvd-levyistä on isäni tekemiä eli sieltä löytyisi paljon kaikenlaista hauskaa mun lasteni lapsuudesta. Yksi "romppu" on äidistäni, mutta milläpä mä sitä katson? Ehkä ostan läppäriin ulkoisen dvd-aseman. 

Vanhat mustavalkoiset valokuvat säilyy. Nekin vähän kellastuu. Mulla on kuva yhdestä sukulaistytöstä, joka seisoo päivävarjo kädessään kauniissa ranta-maisemassa. Toisen kätensä hän on laskenut tuolin selkänojalle. Hänellä on pitkä hame ja pitkähihainen pusero, jonka hihansuissa ja kauluksissa on pitsit. Hän hymyilee kameralle tai ehkä tulevaisuudelle, joka odotti. Pöytäryhmä on oikea, mutta maisema vain valokuvausliikkeen maalattu taustapahvi. Kuva on 1900-luvun alusta. Hän kirjoitti ylioppilaaksi ja pääsi opiskelemaan haluamaansa ainetta Tukholmaan. Opinnot jäivät kuitenkin kesken. Hän sairastui tuberkuloosiin ja menehtyi. Hänen kuvansa ja tarinansa säilyy suvussa.

Vierailija
6239/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Risto Rasa:

Omenankuoressa on reikä. 
Toukka tiskaa. 

Minunkin pitäisi ;)

... käsitiski

Niin huoleton

Niin nopea

Tai siltä näyttää

Tahtoo, tahtoo... tyhjään tiskialtaaseen "puhtaat"-magneetin, mutta mihin sen "likaiset" laittaisin? Sohvalle muistutukseksi ;)

Magneeteista tuli mieleen kun jotkut keräävät jääkaapimagneetteja matkamuistoiksi, niin minä olen ostanut lintukirjoja: Birds of the British Isles, Birds of East Africa, Birds of Machu Picchu, Bids of Nepal, Birds of Mongolia, Birds and Mammals of the Antarctic, Subantarctic & Falkland Islands. Koko maailman ja euroopan lintukirjat löytyvät "lintuhyllystä", vaikken olekaan koko maailmaa kolunnut sekä laulavia lintukirjoja, joiden lauluja en koskaan ole ehtinyt opetella :(

Aikoinaan minulla oli Briteissä asiakas, josta tuli kirjeenvaihtoystävä, "lahjoimme" toisiamme; hän minua lintukirjoilla ja DVD:llä, minä häntä hänen keräilyharrastukseensa liittyvillä tavaroilla.

Suklaisia aivopähkinöitä päivään ja yksi arvoitus: Neljä oritta tallissa, viides tallia kiertää...

Kääk. En keksi arvoitukseen vastausta. Mulla on monta jääkaappimagneettia, osa itsetehtyjä mm männynkäpy. Yksi ihana: Enkelit ei ehdi kaikkialle, siksi Jumala loi äidin.

Vierailija
6240/6680 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin sateen jälkeen pyöräilemään.  Oli kaunista, kun aurinko paistoi ja hiekkatiestä nousi höyryä.  Koivut pienillä hiirenkorvilla,  se vihreys korostui auringonpaisteessa. 

Ja 3 jänistä kirmailee tietä ja peltoa pitkin, välillä menevät metsään.  Taitaa olla niillä riiuut menossa :)

Nyt on päiväkahvien aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan