Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (6682)

Vierailija
6181/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun säännöt: lainaukset, tekijänoikeudet 

Jos keskustelija tai kommentoija haluaa käyttää jonkun toisen kirjoittamaa aineistoa viestinsä osana, lähde on ehdottomasti mainittava.

Vierailija
6182/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku epäili minua erikoismieheksi. En ole erikoismies enkä mies ollenkaan. Muistan, kun hän poistui ketjusta. Myöhemmin tunnistin hänet tyylin, aiheen ja arvojen perusteella toisesta ketjusta. Olen kirjoitellut leffoista ja kirjoista. Myös se Yrmeä-Yvonne-vitsailu oli multa. Jännää tämä kirjoittajien arvuuttelu. Tästä tapauksesta tulee mieleen, että ihminen näkee sen, mitä toivoo näkevänsä. Joku toivoi kohtaavansa erikoismiehen.

Hah! Nyt meni niin metsään että rysähti! Kukaan naispuolinen palstailija ei toivo kohtaavansa erikoismiestä, edes foorumilla.

Väärässä olet! Minä toivoisin. Maskuliininen verbaalikko, jonka kanssa olisi ihana keskustella ihan kaikesta ja jopa nähdä oikeassa elämässä.

Deja vu! No löytyihän se 'erikoismies' taas jostain selittelemään, kuin taikaiskusta. Miten sattuikin. Sama tapahtui ketjussa, jossa sinun epäiltiin kirjoittelevan naisena, niin puff, olit paikalla heti, kun joku sinut mainitsi.

Ja sama omahyväisyys matkakumppanina. Kuule, sinusta haaveillaan yhtä paljon kuin kasasta paskaa. Ei naisvihamielisempää palstailijaa löydy. Erinomaisuutesi on omasta mielestäsi sitä luokkaa, että kehtaat väittää anonyymillä jonkun sinusta haaveilevan. Äläkä esiinny toisena, se ei koskaan ole hämännyt ketään.

Olis kyllä kiva saada keskusteluun mukaan lisää miehiä. Tulisi särmää ja uutta näkökulmaa. Nyt ollaan vähän sellainen kaakattava kanalauma. Kukon yksi tärkeä tehtävä kanalassa on muuten pitää kanat järjestyksessä ja estää turhia tappeluita.  Joillain työpaikoilla tätä tietoa hyödynnetään huolehtimalla tasapuolisesta sukupuolijakaumasta.

Mistä sinä tiedät kuka anonyymillä on mies ja kuka nainen? Ja ei ole mitään tappeluita ollut, muuta kuin poistaja/ kostaja/ djankkaaja joka haluaa sabotoida keskustelua. On hänen agendansa. Siräpaitsi täällä ei pitänyt kenenkään emännöidä eikä myöskään olla sitten kukkona tunkiolla.

En tarkoita kukkona tunkiolla, vaan mukana keskustelussa. En tietenkään tiedä, kuka on mies tai nainen, mutta viesteissä ei juuri miesnäkökulmaa ja -arvoja näy. Kyllä naisverbaalikot on yhtä toivottuja. Kaikki, mikä tuo lisäarvoa ketjuun. Olen eri mieltä tuosta riitelyasiasta. Kyllä täällä on selvitelty näitä mielensäpahoitusriitoja useampaan kertaan jo aiemmissakin ketjuissa ilman djankkaajaa. Aina on mukana ollut d. Muut pystyy sovussa kirjoittamaan. Ei siitä sen enempää. Mitä erilaisempia kirjoittajia, sitä monipuolisempi ketju.

Sinusta ei tiedä mitä sinä tarkoitat. Joka kommentissa eri tarkoitus. Mutta sehän se sinun agendasi onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6183/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makeasti oravainen
makaa sammalhuoneessansa;
sinnepä ei Hallin hammas
eikä metsämiehen ansa
ehtineet milloinkaan.
Kammiostaan korkeasta
katselee hän mailman piirii,
taisteloa allans' monta;
havu-oksan rauhan-viiri
päällänsä liepoittaa.
Mikä elo onnellinen
keinuvassa kehtolinnas!
Siellä kiikkuu oravainen
armaan kuusen äitinrinnas:
Metsolan kantele soi!

Siellä torkkuu heiluhäntä
akkunalla pienoisella,
linnut laulain taivaan alla
saattaa hänen iltasella
unien Kultalaan

Lähde? Kenen runo? 

Vierailija
6184/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun säännöt: lainaukset, tekijänoikeudet 

Jos keskustelija tai kommentoija haluaa käyttää jonkun toisen kirjoittamaa aineistoa viestinsä osana, lähde on ehdottomasti mainittava.

Oravan laulu, Aleksis Kivi, 7 veljestä, ei lanka ;)

Vierailija
6185/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makeasti oravainen
sinnepä ei Hallin hammas
eikä metsämiehen ansa
ehtineet milloinkaan.
Kammiostaan korkeasta
taisteloa allans' monta;
havu-oksan rauhan-viiri
päällänsä liepoittaa.
Mikä elo onnellinen
keinuvassa kehtolinnas!
Siellä kiikkuu oravainen
Metsolan kantele soi!

akkunalla pienoisella,
saattaa hänen iltasella
unien Kultalaan

Lähde? Kenen runo? 

Etkö tiedä, sinä sivistyksen sipuli?

Vierailija
6186/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makeasti oravainen
sinnepä ei Hallin hammas
eikä metsämiehen ansa
ehtineet milloinkaan.
Kammiostaan korkeasta
taisteloa allans' monta;
havu-oksan rauhan-viiri
päällänsä liepoittaa.
Mikä elo onnellinen
keinuvassa kehtolinnas!
Siellä kiikkuu oravainen
Metsolan kantele soi!

akkunalla pienoisella,
saattaa hänen iltasella
unien Kultalaan

Lähde? Kenen runo? 

Ne kuuluu laittaa, etkö sinä tiedä? Tekijällä on oikeus runoonsa ja sen lainaajan on kerrottava tekijän tiedot. Tekijänoikeuslaki määrää näin.

Vierailija
6187/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makeasti oravainen
sinnepä ei Hallin hammas
eikä metsämiehen ansa
ehtineet milloinkaan.
Kammiostaan korkeasta
taisteloa allans' monta;
havu-oksan rauhan-viiri
päällänsä liepoittaa.
Mikä elo onnellinen
keinuvassa kehtolinnas!
Siellä kiikkuu oravainen
Metsolan kantele soi!

akkunalla pienoisella,
saattaa hänen iltasella
unien Kultalaan

Lähde? Kenen runo? 

Ne kuuluu laittaa, etkö sinä tiedä? Tekijällä on oikeus runoonsa ja sen lainaajan on kerrottava tekijän tiedot. Tekijänoikeuslaki määrää näin.

viesti 6190, korjasin virheeni. Laitetaan se nyt vielä kerran Oravan laulu, Aleksis Kivi, 7 veljestä, ei lankan ;)

Vierailija
6188/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makeasti oravainen
sinnepä ei Hallin hammas
eikä metsämiehen ansa
ehtineet milloinkaan.
Kammiostaan korkeasta
taisteloa allans' monta;
havu-oksan rauhan-viiri
päällänsä liepoittaa.
Mikä elo onnellinen
keinuvassa kehtolinnas!
Siellä kiikkuu oravainen
Metsolan kantele soi!

akkunalla pienoisella,
saattaa hänen iltasella
unien Kultalaan

Lähde? Kenen runo? 

viesti 6190, korjasin virheeni. Laitetaan se nyt vielä kerran Oravan laulu, Aleksis Kivi, 7 veljestä, ei lankan ;)

Korjaan vielä kerran, kynsi lisäsi ylimääräisen n-kirjaimen: EI LANKA ;)

Vierailija
6189/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarikoski kirjoitti runoja myös vaimoistaan. Isästäänkin, mutta siitä muistan vain oleellisen, jota olen miettinyt paljon. 

Isäni oli veikkaaja ja kolmiloikkaaja. Tärkeimmän hyppynsä hän astui yli. 

(P. Saarikoski, ulkomuistista, voi olla virheitä)

Vierailija
6190/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenassa on uusi kausi saksalaissarjasta Syyttäjä. Onneksi sama päänäyttelijä jatkaa. Hän on sarjan kantava voima. Kivan verkkaisesti eteneviä jaksoja ollut aiemmin. Kettu-sarjahan koki nuorennusleikkauksen, ja sai sen myötä uuden Ketun, joka ei vedä vertoja edeltäjälle. Koko sarja menetti charminsa. 

Vierailija
6191/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Areenassa on uusi kausi saksalaissarjasta Syyttäjä. Onneksi sama päänäyttelijä jatkaa. Hän on sarjan kantava voima. Kivan verkkaisesti eteneviä jaksoja ollut aiemmin. Kettu-sarjahan koki nuorennusleikkauksen, ja sai sen myötä uuden Ketun, joka ei vedä vertoja edeltäjälle. Koko sarja menetti charminsa. 

Muistatko Marienhof-sarjan ja Berlin Aleksanderplatzin? 

Pongasin pussilakanani Marienhofista ;)

Vierailija
6192/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Moikka nasut! Mä olen tänään jatkanut tavaroiden lajittelua ja karsimista.  Mulla on isossa laatikossa ollut työkalut,  ruuvit,  seinäproput , mutterit jne jne.  Ajan myötä kaikki pienet pahvirasiat ovat auenneet ja ruuvit yms pitkin laatikon pohjaa.  Nyt olen lajitellut niitä Minigrip-pusseihin. 

Hellalla hautuu marokkolainen lammaspata ja tuoksu on aika herkullinen.  Huomenna täytyy lähteä käymään Myyrmannissa apteekissa ja vähän muuallakin.  

Mistähän muuten johtuu,  että kun syksyllä lämpötila on +10 on olevinaan kylmä,  mutta keväällä sama lämpötila onkin lämmin?  Paljon mukavampaa ihan vaikka vaan roskien vieminen,  kun ei tarvitse nyt edes takkia päälle. 

En ole lämpimien kelien ystävä. Mieluusti viileämpi, tuntuu raikkaammalta. Talvella tykkään ihan vaan seisokella pihalla hengittelemässä. Jos on vielä lunta siihen, silloin olen onnellinen. Onko uusi arki ilman koiraa ollut millainen? 

Vierailija
6193/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pitäkää tunkkinne, kun taas piti viestini poistaa. Sensuroikaa vaan toisten mielipiteet pois ja leikkikää sitä pyhimystä täällä sitten. Tämä ketju on pilalla. Ihan täysin pilalla. 

Vierailija
6194/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan kirjoittajia siinä mielessä, että haluaisin lukea muiden elämästä ja päivistä täällä ja tahtoisin kirjoittaa omistani edes tänne. Olisi joku paikka johon kertoa, kun muuta ei ole. Nyt sekin sitten menee tähän, että viestini pitää poistaa täältä. Näin miksi kirjoittaa enää tänne jos pitää miettiä lähteekö viesti pois. Näin kai pitää todeta, ettei täällä voi enää kirjoittaa. Tai kirjoittaa voi, mutta joku päättää miten viestisi käy. Arpoo ja heittää noppaa. 

Vierailija
6195/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei maistu mikään ruoka kun ilmat lämpenee. Ollut näin aina. Ei vaan yhtään tule nälkä, mutta väkisin pitää jotain syödä. Oikein pakkosyömistä välillä. Joku syy tähänkin varmasti on. 

Vierailija
6196/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P kirjoitti siitä, ettei aiemmin edellisissä ketjuissa ollut poistoja. Hänen viestinsä saivat olla rauhassa. Se voi koskea hänen viestejään, mutta ei kaikkien muiden. Viestejä kyllä poistettiin ja emännöitsijä ilmoitti aina välillä, että ei kuulu aiheeseen ja mene muihin ketjuihin. Tämä koski asiallisia kirjoituksia, jotka ei miellyttäneet häntä. Silloin, kun ei itse joudu kohteeksi  muiden mukana, ei välttämättä huomaa, mitä muille tapahtuu, mikä on ymmärrettävää. Paljon poistui kirjoittajia ja ketju surkastui, mikä oli hänen tavoitteensakin, ajaa pois ns. ilkeät ja kerätä hovi ns. mukavista. Nyt me kaikki vanhoja muistelevat saamme kohta kuulla: Tikulla silmään. 

Tällaista poistojen ja jankkauksen määrää ei ole ollut ikinä täällä niin kuin nyt. Toisten viestejä ei aiemmin kukaan poistanut ja tänne pystyi kirjoittamaan tietäen, että viestit saavat olla rauhassa. Nyt tämä asia ok täysin toisin. En minä väitä etteikö jokainen kirjoittaisi joskus pahasti. Emme ole täydellisiä. 

Silti esim alkuperäisessä ketjussa ei ollut tällaistä kiusaa mitä täällä nyt ja ihmeellistä showta pidetään. Se on totuus. Täällä käydään nyt kaikkien kimppuun ja ilkeillään. Jatkuvaa ikeilyä päivästä toiseen. Ja minä en kertaakaan uskoo, että D olisi esim M31 jotain ilkeillyt muualla. Kyllä me olivat jotkut toiset tyypit jotka päivästä toiseen valittivat ettei kuulumisketjut ole elokuvaketjuja tai muuta. vastaavaa. Sen vuoksi lähti. Ei D:n vuoksi. 

Tämän päivän poistot sai monet harmistumaan ja poistamaan itsensä ketjusta, kuihtuukohan kokonaan, sekö on tarkoituskin?

Mietin itsekin, ehkä en palaa...

Hyvää yötä vihehiukkaset l.klorofyllit :)

Minä voin olla se fylli, Fyllitäti. Kävin ottamassa fylliä samalla kun pistettiin botoksia niskaan ja purulihaksiin. Migreenin ja narskuttelun takia. Halusin samalla levollisemman ilmeen, huolirypyt alkaa näkyä.

Vierailija
6197/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäjä on ihan hyvää katsottavaa.

Pidän myös Turkkilainen etsivä- sarjasta. Just tuli Harjunpään uusi jakso, hyvä sekin.

Vierailija
6198/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli jo ykkösellä Syyttäjän eka osa. Tykkään kanssa, on jotenkin todella uskottava.

Vierailija
6199/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei maistu mikään ruoka kun ilmat lämpenee. Ollut näin aina. Ei vaan yhtään tule nälkä, mutta väkisin pitää jotain syödä. Oikein pakkosyömistä välillä. Joku syy tähänkin varmasti on. 

Mä olen kanssa kyllästynyt, kun koko ajan pitää miettiä syömistä. Mä olen omasta mielestä liian hoikka, eikä lihaksia tule edes treenaamalla. Mitkään kermakakun syömiset ei auta. Käsivarret ihan ohkaset ja kesä tulossa. Oikeasti tuntuu ettei mikään riitä, söin purkillisen raejuustoa, kaksi lautasellista kaurapuuroa maidolla, pienen annoksen pekonipastaa, leipää, kahvia, pari hapankorppua, kaksi kananmunaa. Aika vähän söin, mutta en jaksa miettiä koko ajan.

Vierailija
6200/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jotain tekemistä sillä että kylmällä ilmalla ihmiseltä kuluu enemmän energiaa lämmöntuottoon. Tai vissiin kaikilla elollisilla. Onhan sisällä aina låmmintä talvella mutta jos ulkoilee. Mutta on minullakin noin että.kesällä ei ruoka niin maistu. Tai ainakin erilainen ruoka, talvella lämmintä ruokaa ja kesällä tuoreempaa ja viileämpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän