Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (6679)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Moikka nasut! Mä olen tänään jatkanut tavaroiden lajittelua ja karsimista. Mulla on isossa laatikossa ollut työkalut, ruuvit, seinäproput , mutterit jne jne. Ajan myötä kaikki pienet pahvirasiat ovat auenneet ja ruuvit yms pitkin laatikon pohjaa. Nyt olen lajitellut niitä Minigrip-pusseihin.
Hellalla hautuu marokkolainen lammaspata ja tuoksu on aika herkullinen. Huomenna täytyy lähteä käymään Myyrmannissa apteekissa ja vähän muuallakin.
Mistähän muuten johtuu, että kun syksyllä lämpötila on +10 on olevinaan kylmä, mutta keväällä sama lämpötila onkin lämmin? Paljon mukavampaa ihan vaikka vaan roskien vieminen, kun ei tarvitse nyt edes takkia päälle.
En ole lämpimien kelien ystävä. Mieluusti viileämpi, tuntuu raikkaammalta. Talvella tykkään ihan vaan seisokella pihalla hengittelemässä. Jos on vielä lunta siihen, silloin olen onnellinen. Onko uusi arki ilman koiraa ollut millainen?
Jos pitäisi uuttaa koiratonta arkea kuvailla yhdellä sanalla, niin se sana olisi "tyhjä". Vaikka koirani ei kovin tarkka kellonajoista ollutkaan, niin aamu-, päivä- ja iltalenkit rytmittivät mun päivääni. Nyt aamulla herätessä on vain tunti toisensa perään eikä ole mitään merkitystä, tekeekö jotain ja jos tekee, niin mihin aikaan. Edelleen huomaan tiskikonetta tai pyykinpesukonetta käyntiin laittaessani miettiväni, ehtiikö kone pysähtyä ennenkuin on koiran lenkitysaika. Mä kun en jätä noita laitteita päälle, jos lähden pois kotoa. Mutta sitten taas muistan, että eihän mun tarvitsekaan lähteä yhtään minnekään. Onneksi mulla on vielä tuo kissa, koska ilman sitä ei tarvitsisi nousta lainkaan sängystä.
Eilen illalla sain mukavan viestin, kun lainakoirani omistaja kysyi, ottaisinko koiran myös ensi viikonloppuna lauantaista sunnuntaihin. Saisi koiran mun siskollenikin mukaan mökille, mutta sitten koiransa olisi sillä reissulla ainakin viikon. Tottakai otan!
Kysyin tuota eilen. Onko ihan hyvä tyhjä vai liian tyhjä? Ehkä olet jo kertonut mutta onko vielä yksi koirakaveri poissuljettu vaihtoehto? Katson juuri Koiralle koti ohjelmaa ja nieskelen kyyneleitä. Sinulla olisi hyvä koti tarjota tarvitsevalle.
Vierailija kirjoitti:
Syömisestä pitkästi. Itsekin syön melko vähän. Välillä niin vähän, että tiedän kuinka pitäisi syödä enemmän. Kulutus menee niin, että kulutan varmaan lähes kaiken mitä syön ja monesti enemmän. Kaloreita varmaan arvioiden ehkä maksimissaan 1600 päivässä. Kävelyt kuluttavat jo varmaan noin 300 kaloria päivässä, kun kävelen paljon. Ehkä enemmän.
Toisaalta en pysty syömään kovin paljon. Olen tottunut siihen, että syön vaan yleensä yhden lämpimän ruoan päivässä tai sitten vähän puuroa ns luonaaksi välillä. Joskus mietin, että kun on ilta ja tuntuu, että energia loppu ja tiedän syöneeni liian vähän, että jotain välipaloja yms pitäisi keksiä mistä saisi energiaa lisää.
Äidilleni olen "markkinoinut" sellaisia Teho juomia. Ovat urheilujuomia, mutta ei mitään lisäaineita ja tehdään maitoon ja sokeriin mikä parempi kuin makeutusaineet. Niissä proteiinia melko paljon ja energiaa myös. Juon välillä itse ja äitini myös puolikkaan päivässä.Siitä lisäproteiinia noin 22 grammaa mikä jo hyvä lisä.
Purkissa yhteensä muistaakseni 55 grammaa proteiinia. Paras löytämäni luonnollinen urheilujuoma. Äitini syö vielä rahkan seassa puhdasta heraproteiinia. Hommasin senkin ja siinä ei mitään lisäaineita. Ei saisi muuten tarpeeksi proteiinia enää, eikä pysty tavallisesta syömisestä niin paljon saamaan. Ehkä nämä lisät hieman auttavat proteiinin saantiin.
Niin piti siis kirjoittaa omasta syömisestä ja kirjoitan muusta. No, söin esim eilen aamulla kaksi leipää juustolla. Sitten ns luonaaksi mämmiä ja vaniljakastiketta annos, sitten päivällinen itsetehdyt kasvispihvit ja riisiä sekä salaatti. Sitten muutama kaurakeksi. Illalla taas kaksi juustoleipää sekä rahkaa missä mustikkaa, banaania ja pieni määrä mysliä. Juomana eilen mehu ja tee. Hedelmää syön myös monesti iltaisin. Pari omenaa, appelsiinia, kiiviä tms. Ja ns luonaaksi siis monesti ne leivät vaan tai sitten puuroa välillä. Syön siis liiankin vähän ja en jaksa toisaalta kaloreita laskea. Tulipas tylsä viesti syömisistä nyt :)
Ihan hyvä ruokapäiväkirja oli. Hyvä saada proteiinia sinunkin kun liikut paljon. Tunnetko nälkää kun olet paljon liikkeessä? Minä en kun en juuri ylimääräistä liiku, kerroinkin jo eilen. Kananmunat pitää ainakin hyvin nälkää. Huomaatko eroa jaksamiseen proteiinijuomista?
Työpaikan kahvipöydässä ei enää huvittanut kertoa omia asioita, kun muita ei kiinnostanut. Ei ollut sitten minun jutut tarpeeksi kiinnostavia. Kyllä sen huomasi. Sitten harmitti, että oli edes kertonut mitään.
Hyvää yötä heinäsirkat ja suruvaipat
Tinder deitti (mies) olikin todellisuudessa järkyttävä läski joka ei ollut pessyt itseään varmaan viikkoihin (hän oli käyttänyt toisen miehen kuvaa omanaan) Harmi, nimittäin oli alunperin tosi mukava. Pakko sanoa että heti treffeillä kun tajusin totuuden, oli pakko sanoa että kiitos hei. Pakko sanoa että tuo olemus ja läskiys oli totaalinen turn off, varsinkin kun olin profiilissa maininnut ettei mies saa olla ylipainoinen kun itse olen hoikka ja urheilullinen ja haluan jonkun jonka kanssa esim treenata tai juosta ym.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös on useita jääkaappimagneetteja, itse ostettuja ja ystäviltä saatuja. Yhden annoin kerran äidilleni, nyt kun äitiä ei enää ole, niin se on minulla. Siinä teksti: Jos äidit olisivat kukkia, poimisin juuri sinut".
Yhdessä nainen istuu tietokoneen ääressä, teksti: Järkeä kyllä olis, jos vaan sais juoksemaan.
Minäkin syön niitä mielelläni,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömisestä pitkästi. Itsekin syön melko vähän. Välillä niin vähän, että tiedän kuinka pitäisi syödä enemmän. Kulutus menee niin, että kulutan varmaan lähes kaiken mitä syön ja monesti enemmän. Kaloreita varmaan arvioiden ehkä maksimissaan 1600 päivässä. Kävelyt kuluttavat jo varmaan noin 300 kaloria päivässä, kun kävelen paljon. Ehkä enemmän.
Toisaalta en pysty syömään kovin paljon. Olen tottunut siihen, että syön vaan yleensä yhden lämpimän ruoan päivässä tai sitten vähän puuroa ns luonaaksi välillä. Joskus mietin, että kun on ilta ja tuntuu, että energia loppu ja tiedän syöneeni liian vähän, että jotain välipaloja yms pitäisi keksiä mistä saisi energiaa lisää.
Äidilleni olen "markkinoinut" sellaisia Teho juomia. Ovat urheilujuomia, mutta ei mitään lisäaineita ja tehdään maitoon ja sokeriin mikä parempi kuin makeutusaineet. Niissä proteiinia melko paljon ja energiaa myös. Juon välillä itse ja äitini myös puolikkaan päivässä.Siitä lisäproteiinia noin 22 grammaa mikä jo hyvä lisä.
Purkissa yhteensä muistaakseni 55 grammaa proteiinia. Paras löytämäni luonnollinen urheilujuoma. Äitini syö vielä rahkan seassa puhdasta heraproteiinia. Hommasin senkin ja siinä ei mitään lisäaineita. Ei saisi muuten tarpeeksi proteiinia enää, eikä pysty tavallisesta syömisestä niin paljon saamaan. Ehkä nämä lisät hieman auttavat proteiinin saantiin.
Niin piti siis kirjoittaa omasta syömisestä ja kirjoitan muusta. No, söin esim eilen aamulla kaksi leipää juustolla. Sitten ns luonaaksi mämmiä ja vaniljakastiketta annos, sitten päivällinen itsetehdyt kasvispihvit ja riisiä sekä salaatti. Sitten muutama kaurakeksi. Illalla taas kaksi juustoleipää sekä rahkaa missä mustikkaa, banaania ja pieni määrä mysliä. Juomana eilen mehu ja tee. Hedelmää syön myös monesti iltaisin. Pari omenaa, appelsiinia, kiiviä tms. Ja ns luonaaksi siis monesti ne leivät vaan tai sitten puuroa välillä. Syön siis liiankin vähän ja en jaksa toisaalta kaloreita laskea. Tulipas tylsä viesti syömisistä nyt :)
Ihan hyvä ruokapäiväkirja oli. Hyvä saada proteiinia sinunkin kun liikut paljon. Tunnetko nälkää kun olet paljon liikkeessä? Minä en kun en juuri ylimääräistä liiku, kerroinkin jo eilen. Kananmunat pitää ainakin hyvin nälkää. Huomaatko eroa jaksamiseen proteiinijuomista?
Oikeastaan useinkin jätän nuo juomat äidilleni, joka tarvitsee niitä enemmän kuin minä. Minä niitä hänelle yleensä tilaan, kun halvemmalla saa netistä. Joskus itsekin juon muutaman. No, kiitos kuitenkin viestistäsi ja totta se on, että pitäisi enemmän proteiinia saada liikkumisenikin takia. Kasvisruoka ei aina ole parasta silti osin. Kananmunaa syön vaan ruoan joukossa, kuten kasvispihvien "täytteenä" tai leivonnassa. Joskus on käyttänyt niitäkään, mutta nyt aloitin uudestaan. Pelkkää kananmunaa en alas saisi silti enää. Samalla hyvä kysymys tuo, että tunnenko nälkää. Kyllä monesti päivän päätteeksi juuri näihin aikoihin alkaa nälkä tuntua. Syön iltapalan vasta parin tunnin päästä. Näin pitäisi kai itsekin alkaa niitä juomia juoda. Ovat vaan melko hintavia omasta näkökulmasta ja en toisaalta ostaisi mitään "pussiproteiinijauhetta", missä makeutusaineita. Pelkällä sokerilla makeutettua ei meinaa monestikaan löytyä.
Tänään olen taas miettinyt elämääni. Olen miettinyt sitä, että toteutuuko ne elokuvien hienot rakkaustarinat, joissa se koulun suosituin pidetty tyyppi päätyy yhteen sen melkein kaikkien inhoaman kanssa sitten oikeassa elämässä? Toimiiko se kaikki. Tämäkin tapaus elämästäni ja arvostan sitä, että hän piti minusta ja olisi ehkä halunnut olla kanssani. Arvostin sitä kaikkea ja vieläkin muistan sen tarkalleen. Minäkin pidin hänestä todella paljon. En vaan osannut sanoa mitään, kun kysyi asiasta ja hymyilin vaan. Mielessäni mietin silloin, että ymmärrätkö sen tilanteen mikä silloin oli ja ymmärrätkö kuinka olet kaveri niiden "väärien" tyyppien kanssa jos mietitään minua.
Samalla halusin suojella häntä kaikelta pahalta mitä joutuisi kokemaan jos alkaisi minun kanssani kulkea ja ajattelin, että miten itse ikinä voisin ajatella, että ansaitsen hänet elämääni silloin sen tilanteen pahentuessa vaan vuosien aikana. Ajattelin myös, että tuo kaikki ei voi vaan toimia. Olimme vielä tosi nuoria silloin. Hän toisaalta myös vähän kuin vastakohtani kaikin tavoin. En ikinä sanonut kenellekään muualle kuin äidilleni tästä kaikesta. Säilytin sen kaiken itselläni ja uskon, että hänkin. Oikeastaan kaikki jatkui ennallaan tuonkin jälkeen, kunnes emme enää nähneet koulujen vaihtumisenkin myötä. Toivon, että olisi elänyt hyvän pitkän elämän. On usein ajatuksissani. Anteeksi tämäkin viesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan useinkin jätän nuo juomat äidilleni, joka tarvitsee niitä enemmän kuin minä. Minä niitä hänelle yleensä tilaan, kun halvemmalla saa netistä. Joskus itsekin juon muutaman. No, kiitos kuitenkin viestistäsi ja totta se on, että pitäisi enemmän proteiinia saada liikkumisenikin takia. Kasvisruoka ei aina ole parasta silti osin. Kananmunaa syön vaan ruoan joukossa, kuten kasvispihvien "täytteenä" tai leivonnassa. Joskus on käyttänyt niitäkään, mutta nyt aloitin uudestaan. Pelkkää kananmunaa en alas saisi silti enää. Samalla hyvä kysymys tuo, että tunnenko nälkää. Kyllä monesti päivän päätteeksi juuri näihin aikoihin alkaa nälkä tuntua. Syön iltapalan vasta parin tunnin päästä. Näin pitäisi kai itsekin alkaa niitä juomia juoda. Ovat vaan melko hintavia omasta näkökulmasta ja en toisaalta ostaisi mitään "pussiproteiinijauhetta", missä makeutusaineita. Pelkällä sokerilla makeutettua ei meinaa monestikaan löytyä.
Niin syötkin kasvispainotteisesti, silloin sitä proteiinin saantia saakin tarkkailla erilailla. Minäkin välttelen makeutusaineita ja aina katson ainesosat. Arlalla on hyvä proteiinirahka, ei rakeinen ja sokerilla makeutettu (hinta alle euron). Keitetty kananmuna on hyvä välipala mutta ei siis sinun ruokavalioon. Voisin noita juomiakin kokeilla. Hyvä että pidät huolta ravinnosta kun liikut paljon.
Aamun arvoitus:
Kerä edellä, säkki keskellä, puikkari perässä.
1 pisteen vihje: eläin
Kiinnostavaa juttua mediassa vanhustenhuollosta. Iltsikan toimittaja, toiselta ammatiltaan sairaanhoitaja, pestautui töihin yksityiseen hoitokotiin, jonka nettisivut pursuavat lupauksia mitä parhaimmasta hoidosta. Järkytys oli valtava. Todellisuus kaukana lupsuksista. Osa hoitajista puhui röyhkeällä tavalla vanhuksista, vammoja ei hoidettu eikä hätäkutsuihin vastattu. Jotkut hoitajat käytti ison osan työajasta selaamalla nettiä kahvihuoneessa. Kelvottomia asenteita, joita resurssipulalla ei voi perustella. Kallis paikka kaiken lisäksi.
Nyt poliitikot ovat huolissaan tilanteesta ja lupaavat muutosta. Miksi vasta nyt? Tilanteesta on puhuttu jo vuosia. Ai niin, vaalit lähestyy.
Muusta en tiedä, mutta vanhaksi ei kannata tulla. Silloin tulee kylmää kyytiä.
Huomenta, enpäs ole pitkiin aikoihin nauranut äneen kun uutisia olen selannut netissä. Nyt silmiini pisti uutinen että Kouvolan kaupunki muuttaa nimensä Lakulaksi, luit oikein ;) Nyt tiedän minäkin että että siellä lakritsitehdas ja tätä kunnoittaen nimen väliaikainen muutos, hauska uutinen...aprillipäiväkin meni jo
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaa juttua mediassa vanhustenhuollosta. Iltsikan toimittaja, toiselta ammatiltaan sairaanhoitaja, pestautui töihin yksityiseen hoitokotiin, jonka nettisivut pursuavat lupauksia mitä parhaimmasta hoidosta. Järkytys oli valtava. Todellisuus kaukana lupsuksista. Osa hoitajista puhui röyhkeällä tavalla vanhuksista, vammoja ei hoidettu eikä hätäkutsuihin vastattu. Jotkut hoitajat käytti ison osan työajasta selaamalla nettiä kahvihuoneessa. Kelvottomia asenteita, joita resurssipulalla ei voi perustella. Kallis paikka kaiken lisäksi.
Nyt poliitikot ovat huolissaan tilanteesta ja lupaavat muutosta. Miksi vasta nyt? Tilanteesta on puhuttu jo vuosia. Ai niin, vaalit lähestyy.
Järkyttävää vanhusten kohtelua, kyllä! Mutta onhan tuolla jotain vikaa myös työilmapiirissä kun hoitajat saikuttaa ja työvuoroista puuttuu jatkuvasti tekijöitä. Toimari ei edes ollut tietoinen hoitajien työajoista=jatkuvista tuplavuoroista. Kalliista palkasta olen eri mieltä, noilla järkyttävillä hinnoilla firma tienaa satojatuhansia kuukaudessa (minimimaksun mukaan laskien yli 220 000€/kk, eivätkä kaikki "tyydy" minimihoitoon yhdessä huoneessa asuen) , olisi varaa maksaa kunnon palkka!
Vierailija kirjoitti:
Huomenta, enpäs ole pitkiin aikoihin nauranut äneen kun uutisia olen selannut netissä. Nyt silmiini pisti uutinen että Kouvolan kaupunki muuttaa nimensä Lakulaksi, luit oikein ;) Nyt tiedän minäkin että että siellä lakritsitehdas ja tätä kunnoittaen nimen väliaikainen muutos, hauska uutinen...aprillipäiväkin meni jo
Eikä? Oikea uutinen? Muistan, kun Posti veivasi nimen Itellaksi ja takaisin, uutisoitiin hinnasta, mitä muutos maksoi. En tietenkään muista euroja, mutta huima summa. Finnair -90 luvulla muutti hiukan logoaan, tuhansittain liikelahjoja yms jouti pois, ei ollut halpaa lystiä tuokaan.
Arvoitusta en tiedä, hoitajauutinen oli järkyttävä jatkumo. Ei yllätys, mutta järkyttävä. Kutsuttiin vanhusta pandaksi tämän mustelmaisesta naamasta johtuen :(
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, että tottahan meistä jokainen tietää, mikä on Karkkilan nimi englannin kielellä? - Namibia
Hyvää keskiviikkoa kaikille ja kevään säveliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää vanhusten kohtelua, kyllä! Mutta onhan tuolla jotain vikaa myös työilmapiirissä kun hoitajat saikuttaa ja työvuoroista puuttuu jatkuvasti tekijöitä. Toimari ei edes ollut tietoinen hoitajien työajoista=jatkuvista tuplavuoroista. Kalliista palkasta olen eri mieltä, noilla järkyttävillä hinnoilla firma tienaa satojatuhansia kuukaudessa (minimimaksun mukaan laskien yli 220 000€/kk, eivätkä kaikki "tyydy" minimihoitoon yhdessä huoneessa asuen) , olisi varaa maksaa kunnon palkka!
Kallis paikka oli alkuperäisessä, ei palkka.
- eri -
Vierailija kirjoitti:
anteeksi kirjoitusvirheet. mutta kun hymisytti niin. Mitähän Kouvolan väki tuosta tuumaa, ootko muuten sieltä Lakulasta kotoisin...aamun kevennys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis paikka oli alkuperäisessä, ei palkka.
- eri -
Jahas, täytyypä käydä silmät pesemässä;) Ja silmälasit myös, auttais lukemaan oikein!
Mutta ei ne perushoitajien ja hoiva-avustajien palkatkaan päätä huimaa.
2 pisteen vihje: ei tarvitse ulkoiluttaa, ei ole siis koira. Nyt meni liian helpoksi;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelin. Jos toimari ei edes tiedä, mitä hänen johtamassaan laitoksessa tapahtuu, mistä hänelle oikein maksetaan? Toimari on aina viime kädessä vastuussa toiminnasta. Kovasti pesee käsiään jutusta.
Tuntuu suorastaan juhlapäivältä, kun saa paistaa kevään ensimmäisen raparperipiirakan. Siihen tulee murotaikinapohja ja marenkikuorrutus. Laitoin isoja tummia ruukkuja näkyvisssä olevien raparperin silmujen päälle ja kiviä painoksi. Viikon päästä ruukut olivat nousseet kallelleen, ja varret valmiina käyttöön. Ovat rapeita eivätkä kovin happamia. Sama juhlan tunne, kun on paistanut kesän ekan mustikkapiirakan.