Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (6682)

Vierailija
6201/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei maistu mikään ruoka kun ilmat lämpenee. Ollut näin aina. Ei vaan yhtään tule nälkä, mutta väkisin pitää jotain syödä. Oikein pakkosyömistä välillä. Joku syy tähänkin varmasti on. 

Mä olen kanssa kyllästynyt, kun koko ajan pitää miettiä syömistä. Mä olen omasta mielestä liian hoikka, eikä lihaksia tule edes treenaamalla. Mitkään kermakakun syömiset ei auta. Käsivarret ihan ohkaset ja kesä tulossa. Oikeasti tuntuu ettei mikään riitä, söin purkillisen raejuustoa, kaksi lautasellista kaurapuuroa maidolla, pienen annoksen pekonipastaa, leipää, kahvia, pari hapankorppua, kaksi kananmunaa. Aika vähän söin, mutta en jaksa miettiä koko ajan.

Maistuuko ja tulee kuitenkin nälkä? Minulle kun ei. Aika sellanen luiseva olen aina ollut. Kellosta aina katson että jotain pitää taas syödä. Ei kai sitten nälkäkään tule kun kuitenkin syö. Joskus unohdan ja voi mennä pitkälle iltapäivään eten ole syönyt vielä mutta ei ole tullut nälkä kuitenkaan. 

Vierailija
6202/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tavallinen päivä. Ei muistikuvia jää  juurikaan. Puutarha onneksi elossa ja omenapuut selvisivät ehkä talvesta ja ruusut myös. Joku ehkä silti paleltunut. Kävelyä tänäänkin ja mielessä mietin, että onneksi tykkään kävelystä sentään ja iltalenkki piristi. 

Tsunami J - Die Young 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6203/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei maistu mikään ruoka kun ilmat lämpenee. Ollut näin aina. Ei vaan yhtään tule nälkä, mutta väkisin pitää jotain syödä. Oikein pakkosyömistä välillä. Joku syy tähänkin varmasti on. 

Mä olen kanssa kyllästynyt, kun koko ajan pitää miettiä syömistä. Mä olen omasta mielestä liian hoikka, eikä lihaksia tule edes treenaamalla. Mitkään kermakakun syömiset ei auta. Käsivarret ihan ohkaset ja kesä tulossa. Oikeasti tuntuu ettei mikään riitä, söin purkillisen raejuustoa, kaksi lautasellista kaurapuuroa maidolla, pienen annoksen pekonipastaa, leipää, kahvia, pari hapankorppua, kaksi kananmunaa. Aika vähän söin, mutta en jaksa miettiä koko ajan.

Maistuuko ja tulee kuitenkin nälkä? Minulle kun ei. Aika sellanen luiseva olen aina ollut. Kellosta aina katson että jotain pitää taas syödä. Ei kai sitten nälkäkään tule kun kuitenkin syö. Joskus unohdan ja voi mennä pitkälle iltapäivään eten ole syönyt vielä mutta ei ole tullut nälkä kuitenkaan. 

Mulle tulee herkästi huono olo, jos olen pitkään syömättä. Välillä ei kyllä edes maistu, mutta toisinaan himoitsen sitten kaikkea roskaruokaa. Nyt olen yrittänyt lisätä vihannesten määrää. Nekin tökkii, mutta olen kyllä opetellut tekemään smoothieita niistä, ihan hyviäkin välillä.

Vierailija
6204/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee herkästi huono olo, jos olen pitkään syömättä. Välillä ei kyllä edes maistu, mutta toisinaan himoitsen sitten kaikkea roskaruokaa. Nyt olen yrittänyt lisätä vihannesten määrää. Nekin tökkii, mutta olen kyllä opetellut tekemään smoothieita niistä, ihan hyviäkin välillä.

Syötävä se vaan on ettei kuihdu pois. Nytkin pitää jotain taas suuhunsa pistää niin tulee paremmin uni. En kyllä paljon kulutakkaan niin sitä nälkää ei tule sitten sen takia.  

Vierailija
6205/6682 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötävä se vaan on ettei kuihdu pois. Nytkin pitää jotain taas suuhunsa pistää niin tulee paremmin uni. En kyllä paljon kulutakkaan niin sitä nälkää ei tule sitten sen takia.  

Näin se on. Ei oikein saa untakaan jos maha on tyhjän tuntuinen.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Moikka nasut! Mä olen tänään jatkanut tavaroiden lajittelua ja karsimista.  Mulla on isossa laatikossa ollut työkalut,  ruuvit,  seinäproput , mutterit jne jne.  Ajan myötä kaikki pienet pahvirasiat ovat auenneet ja ruuvit yms pitkin laatikon pohjaa.  Nyt olen lajitellut niitä Minigrip-pusseihin. 

Hellalla hautuu marokkolainen lammaspata ja tuoksu on aika herkullinen.  Huomenna täytyy lähteä käymään Myyrmannissa apteekissa ja vähän muuallakin.  

Mistähän muuten johtuu,  että kun syksyllä lämpötila on +10 on olevinaan kylmä,  mutta keväällä sama lämpötila onkin lämmin?  Paljon mukavampaa ihan vaikka vaan roskien vieminen,  kun ei tarvitse nyt edes takkia päälle. 

En ole lämpimien kelien ystävä. Mieluusti viileämpi, tuntuu raikkaammalta. Talvella tykkään ihan vaan seisokella pihalla hengittelemässä. Jos on vielä lunta siihen, silloin olen onnellinen. Onko uusi arki ilman koiraa ollut millainen? 

Jos pitäisi uuttaa koiratonta arkea kuvailla yhdellä sanalla, niin se sana olisi "tyhjä". Vaikka koirani ei kovin tarkka kellonajoista ollutkaan, niin aamu-, päivä- ja iltalenkit rytmittivät mun päivääni. Nyt aamulla herätessä  on vain tunti toisensa perään eikä ole mitään merkitystä, tekeekö jotain ja jos tekee, niin mihin aikaan. Edelleen huomaan tiskikonetta tai pyykinpesukonetta käyntiin laittaessani miettiväni, ehtiikö kone pysähtyä ennenkuin on koiran lenkitysaika. Mä kun en jätä noita laitteita päälle, jos lähden pois kotoa. Mutta sitten taas muistan, että eihän mun tarvitsekaan lähteä yhtään minnekään. Onneksi mulla on vielä tuo kissa, koska ilman sitä ei tarvitsisi nousta lainkaan sängystä. 

Eilen illalla sain mukavan viestin, kun lainakoirani omistaja kysyi, ottaisinko koiran myös ensi viikonloppuna lauantaista sunnuntaihin. Saisi koiran mun siskollenikin mukaan mökille, mutta sitten koiransa olisi sillä reissulla ainakin viikon. Tottakai otan!

Vierailija
6207/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustiistai. Pyykki pyörii, en taida ulos viedä, kun sadekuuroja on ennusrettu. Pihanharavointia suunnitellaan, ellei sada. Tai sitten huomenna? Sinivuokot kukkii vieläkin.

Hyvää päivää, kuomat:)

Vierailija
6208/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisiota ei tule paljoa katsottua, mitä nyt uutisia ja elokuvia. Eilen mainittu Syyttäjä on kyllä katsottavien listalla ja tietysti luonto-ohjelmia. Nyt olen alkanut seurata myös Unelmia Italiassa-ohjelmaa Ralphin tultua mukaan.

Vierailija
6209/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto Rasa:

Omenankuoressa on reikä. 
Jos siihen painaa korvansa ja kuuntelee oikein tarkasti, 
voi tuulen ja sateen ääniltä erottaa astioiden kilinää. 
Toukka tiskaa. 

Minunkin pitäisi ;)

Vierailija
6210/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisestä pitkästi. Itsekin syön melko vähän. Välillä niin vähän, että tiedän kuinka pitäisi syödä enemmän. Kulutus menee niin, että kulutan varmaan lähes kaiken mitä syön ja monesti enemmän. Kaloreita varmaan arvioiden ehkä maksimissaan 1600 päivässä. Kävelyt kuluttavat jo varmaan noin 300 kaloria päivässä, kun kävelen paljon. Ehkä enemmän. 

Toisaalta en pysty syömään kovin paljon. Olen tottunut siihen, että syön vaan yleensä yhden lämpimän ruoan päivässä tai sitten vähän puuroa ns luonaaksi välillä. Joskus mietin, että kun on ilta ja tuntuu, että energia loppu ja tiedän syöneeni liian vähän, että jotain välipaloja yms pitäisi keksiä mistä saisi energiaa lisää. 

Äidilleni olen "markkinoinut" sellaisia Teho juomia. Ovat urheilujuomia, mutta ei mitään lisäaineita ja tehdään maitoon ja sokeriin mikä parempi kuin makeutusaineet. Niissä proteiinia melko paljon ja energiaa myös. Juon välillä itse ja äitini myös puolikkaan päivässä.Siitä lisäproteiinia noin 22 grammaa mikä jo hyvä lisä. 

Purkissa yhteensä muistaakseni 55 grammaa proteiinia. Paras löytämäni luonnollinen urheilujuoma. Äitini syö vielä rahkan seassa puhdasta heraproteiinia. Hommasin senkin ja siinä ei mitään lisäaineita. Ei saisi muuten tarpeeksi proteiinia enää, eikä pysty tavallisesta syömisestä niin paljon saamaan. Ehkä nämä lisät hieman auttavat proteiinin saantiin. 

Niin piti siis kirjoittaa omasta syömisestä ja kirjoitan muusta. No, söin esim eilen aamulla kaksi leipää juustolla. Sitten ns luonaaksi mämmiä ja vaniljakastiketta annos, sitten päivällinen itsetehdyt kasvispihvit ja riisiä sekä salaatti. Sitten muutama kaurakeksi. Illalla taas kaksi juustoleipää sekä rahkaa missä mustikkaa, banaania ja pieni määrä mysliä. Juomana eilen mehu ja tee. Hedelmää syön myös monesti iltaisin. Pari omenaa, appelsiinia, kiiviä tms. Ja ns luonaaksi siis monesti ne leivät vaan tai sitten puuroa välillä. Syön siis liiankin vähän ja en jaksa toisaalta kaloreita laskea. Tulipas tylsä viesti syömisistä nyt :) 

Vierailija
6211/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Televisiota ei tule paljoa katsottua, mitä nyt uutisia ja elokuvia. Eilen mainittu Syyttäjä on kyllä katsottavien listalla ja tietysti luonto-ohjelmia. Nyt olen alkanut seurata myös Unelmia Italiassa-ohjelmaa Ralphin tultua mukaan.

Minulla on Tv-kyllä täysin turhaan. Olen viimeksi avannut sen joskus maaliskuussa. Lähinnä on siis koristeena. Joskus aiemmin katsoin paljon urheilua. Lähes kaikki talvilajit mitä ilmaiskanavilta tuli. Sitten siirryin niitäkin katsomaan Areenasta ja entistä vähemmän enää Tv:stä. 

Joskus katsoin kaikki jääkiekko pelitkin. Nyt tämäkin vuonna mietin, että tuletko katsottua MM-kisojakaan. Toisaalta hieman surullista, kun äitini kanssa yleensä ne kisat ollaan katsottu. Vielä vuosia sitten keskityttiin ne katsomaan ja monesti koirani lenkitkin mietitittiin sen mukaan, että ottelut nähtiin. Nyt ollaan molemmat jotenkin kyllästytty ja väsähdetty jopa jääkiekkoon mitä aiemmin katsottiin. Ei se tunnu tärkeältä enää mikä toisaalta on vähän huono juttu jos miettii meitä aiemmin. Surullista lähinnä jos perinne katkeaa ja se mitä ollaan yhdessä tehty eli pelejä seurattu. 

Muuten en katso oikeastaan mitään sarjoja tv:stä. Joku Amazin Race missä esim Kaisa Mäkäräinen mukana (vuotta en muista), oli viimeinen sarja mitä olen tv:stä katsonut. Näin turhaa omistaa tv. Sarjat ja vähät elokuvat katson netistä. Youtubesta tai jostain muualta mistä ilmaiseksi näkee. Olen hyvä etsimään jotain paikkaa mistä ilmaiseksi löytyy. Toki joku kirjoittaa tässäkin, että teen väärin varmaan.

Vierailija
6212/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön maitoon keitetyn kaurapuuron mustikoilla ja banaanilla,  lounaalla perunoita, kanaa, tomaatteja,  sitten enää kolme ruisjuustoleipää iltapäivällä kahvin kanssa. Illalla en syö koskaan mitään, en saa nukuttua jos vatsassa on ruokaa. Olen kyllä alipainon rajoilla, mutta en liiku yhtään ulkona enää. 

Vierailija
6213/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei katsota kuin uutiset ja remppaohjelmat. Harmi, kun Kotoisa ja Huvila ja huussi tulee samaan aikaan eri kanavilta.  Kahdet uutiset illassa katsotaan. Tv on meilläkin aika turha. Radio ei ole ollut auki enää kymmeneen vuoteen. Yle-veroa maksetaan kuitenkin. 

Vierailija
6214/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelystä vielä niin varmaan laitoin liian alas nuo kalorit sen suhteen mitä kävelyssä kulutan eli jos nekin isommat niin eipä paljon päivään jää energiaa enää. Näin pitäisi hieman enemmän syödä. Keväällä 2024, kun oli muuttoa, remppaa ja siivousta sekä käveltyt vielä päälle niin laihdun sekä menetin varsinkin hartioiden lihaksia mikä tosi huono juttu. Sen jälkeen ehkä ymmärsin sen, että jos rasvaa ei juuri enää ole niin sitten menee lihakset jo ja en halua tätä joten nyt pitäisi enemmän syödä. 

Vierailija
6215/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Tv-kyllä täysin turhaan. Olen viimeksi avannut sen joskus maaliskuussa. Lähinnä on siis koristeena. Joskus aiemmin katsoin paljon urheilua. Lähes kaikki talvilajit mitä ilmaiskanavilta tuli. Sitten siirryin niitäkin katsomaan Areenasta ja entistä vähemmän enää Tv:stä. 

Joskus katsoin kaikki jääkiekko pelitkin. Nyt tämäkin vuonna mietin, että tuletko katsottua MM-kisojakaan. Toisaalta hieman surullista, kun äitini kanssa yleensä ne kisat ollaan katsottu. Vielä vuosia sitten keskityttiin ne katsomaan ja monesti koirani lenkitkin mietitittiin sen mukaan, että ottelut nähtiin. Nyt ollaan molemmat jotenkin kyllästytty ja väsähdetty jopa jääkiekkoon mitä aiemmin katsottiin. Ei se tunnu tärkeältä enää mikä toisaalta on vähän huono juttu jos miettii meitä aiemmin. Surullista lähinnä jos perinne katkeaa ja se mitä ollaan yhdessä tehty eli pelejä seurattu. 

Muuten en katso oikeastaan mitään sarjoja tv:stä. Joku Amazin Race missä esim Kaisa Mäkäräinen mukana (vuotta en muista), oli viimeinen sarja mitä olen tv:stä katsonut. Näin turhaa omistaa tv. Sarjat ja vähät elokuvat katson netistä. Youtubesta tai jostain muualta mistä ilmaiseksi näkee. Olen hyvä etsimään jotain paikkaa mistä ilmaiseksi löytyy. Toki joku kirjoittaa tässäkin, että teen väärin varmaan.

Me katsottiin äidin kanssa mäkihyppyä, siitä jäi tämä harrastus. Onneksi suomalaiset on taas alkaneet pärjätä hienosti. Tosin MC kisoja ei ylen kanavilla paljoa näkynyt.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömisestä pitkästi. Itsekin syön melko vähän. Välillä niin vähän, että tiedän kuinka pitäisi syödä enemmän. Kulutus menee niin, että kulutan varmaan lähes kaiken mitä syön ja monesti enemmän. Kaloreita varmaan arvioiden ehkä maksimissaan 1600 päivässä. Kävelyt kuluttavat jo varmaan noin 300 kaloria päivässä, kun kävelen paljon. Ehkä enemmän. 

Toisaalta en pysty syömään kovin paljon. Olen tottunut siihen, että syön vaan yleensä yhden lämpimän ruoan päivässä tai sitten vähän puuroa ns luonaaksi välillä. Joskus mietin, että kun on ilta ja tuntuu, että energia loppu ja tiedän syöneeni liian vähän, että jotain välipaloja yms pitäisi keksiä mistä saisi energiaa lisää. 

Äidilleni olen "markkinoinut" sellaisia Teho juomia. Ovat urheilujuomia, mutta ei mitään lisäaineita ja tehdään maitoon ja sokeriin mikä parempi kuin makeutusaineet. Niissä proteiinia melko paljon ja energiaa myös. Juon välillä itse ja äitini myös puolikkaan päivässä.Siitä lisäproteiinia noin 22 grammaa mikä jo hyvä lisä. 

Purkissa yhteensä muistaakseni 55 grammaa proteiinia. Paras löytämäni luonnollinen urheilujuoma. Äitini syö vielä rahkan seassa puhdasta heraproteiinia. Hommasin senkin ja siinä ei mitään lisäaineita. Ei saisi muuten tarpeeksi proteiinia enää, eikä pysty tavallisesta syömisestä niin paljon saamaan. Ehkä nämä lisät hieman auttavat proteiinin saantiin. 

Niin piti siis kirjoittaa omasta syömisestä ja kirjoitan muusta. No, söin esim eilen aamulla kaksi leipää juustolla. Sitten ns luonaaksi mämmiä ja vaniljakastiketta annos, sitten päivällinen itsetehdyt kasvispihvit ja riisiä sekä salaatti. Sitten muutama kaurakeksi. Illalla taas kaksi juustoleipää sekä rahkaa missä mustikkaa, banaania ja pieni määrä mysliä. Juomana eilen mehu ja tee. Hedelmää syön myös monesti iltaisin. Pari omenaa, appelsiinia, kiiviä tms. Ja ns luonaaksi siis monesti ne leivät vaan tai sitten puuroa välillä. Syön siis liiankin vähän ja en jaksa toisaalta kaloreita laskea. Tulipas tylsä viesti syömisistä nyt :) 

Mä syön nykyisin määrällisesti aika vähän, mutta se on vain hyvä juttu. Kun toissasyksynä aloitin ruokaremontin (en kutsunut sitä muutosta edes laihduttamiseksi) ja aloin syödä vain sen verran, mitä aikanaan tavoitepainossani kulutan, ruuan määrä pieneni. Mä en tankkaa ylimääräisiä proteiineja, koska en harrasta mitään aktiiviliikuntaa tai kuntosaleja. Vaikka mulla ei varsinaista munuaisten vajaatoimintaa olekaan, niin mulla toimii enää vain toinen munuainen. Yletön poroteiinin tankkaus ei siis ole asia, jota mun kannattaisi tehdä.  Huolehdin siitä, että saan riittävästi proteiineja, mutta en kuitenkaan yli tarpeen. 
Makeat herkut ei ole oikein mun juttu. Joskus on kiva tehdä joku jälkiruoka, mutta ei välttämättä edes kerran kuukaudessa. Tai juhlissa syödä täytekakkua, pullaa ja pikkuleipiä. Mun arkiruokavalioni koostuu nykyisin lähinnä lihasta, kalasta, kananmunista, joistakin maitotaloustuotteista (juustot, maustamaton jugurtti yms), palkokasveista, pähkinöistä ja siemenistä, rasvoista, kasviksista, hedelmistä ja marjoista. Syön kyllä myös riisiä, pastaa, couscousia yms, mutta näitä on yhdessä annoksessa 1-2 ruokalusikallista. En siis karppaa enkä ole edes millään vhh-ruokavaliolla. Taisin muuten joskus aiemmin ketjuun kirjoittaakin, että mä olen oikeasti orava, koska tykkään syödä pähkinöitä. Ja heh...mähän asunkin Pähkinärinteessä :D

Sekä mun äidilleni aikoinaan että nyt isälleni on käynyt iän myötä niin, että oikeastaan vain kaikki makea tekee kauppansa. Pari kertaa olen mennyt auttamaan isää hänen Cittarin toimituksen kanssa ja siellä laatikossa on maitoa, proteiinirahkoja, just noita proteiinijuomia, banaaneja ja leipää. Ja joskus jotain leivän päälle.  Ei muita elintarvikkeita. Siskoni kanssa just hiljattain puhuttiin, että niiden kaupan proteiinijuomien sijasta isälle kannattaisi jo hankkia ihan apteekin lisäravinnejuomia. Koska niissä on sitten huomioitu muutkin ravintoaineet kuin vain proteiini ja D-vitamiini. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei katsota kuin uutiset ja remppaohjelmat. Harmi, kun Kotoisa ja Huvila ja huussi tulee samaan aikaan eri kanavilta.  Kahdet uutiset illassa katsotaan. Tv on meilläkin aika turha. Radio ei ole ollut auki enää kymmeneen vuoteen. Yle-veroa maksetaan kuitenkin. 

Mulla makkarin telkkari on vain tietokoneen kakkosnäyttö. En mä olohuoneen telkkariinkaan ole kanavia virittänyt vaan sielläkin Yle Areenan ja muiden kautta katson itselleni sopivaan aikaan, mitä haluan. On mulla  suoratoistokanavina Netflix ja HBO/MAX myös, mutta siis telkkariohjelmat näen Yle Areenasta, MTV Katsomosta ja Ruutu+:sta. Mullakaan radio ei ole ollut auki ikuisuuksiin, mutta sellainen (paristoillakin toimiva) löytyy keittiöstä. 

Vierailija
6218/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän turha on töllötin minullakin, toki se on auki lähes koko ajan, taustahälynä kun muuten olisi niin hiljaista ;) Sen mitä katson, katson Katsomosta, Ruudusta tai Areenasta läppärillä, sylissä sen ruutu on isompi kuin kaukana olevan telkkarin! Ja voi itse valita katseluajan, se on suuri plussa kun ei muu elämä ole sidottuna lähetysaikoihin. Sarjamaratonit naposteltavien kanssa ovat parhautta, vaatii vähän itsekuria että malttaa odottaa kaikkien jaksojen ilmestymistä ;)

Toivottavasti teidän lätkäperinne ei katkea, katsotaan kaikki yhdessä ja kannustetaan Leijonia, mur, mur!

Vierailija
6219/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kolakka tuulinen ilma! Sadettakin luvassa. Olin jo kokoillut muovit ja pahvit valmiiksi että lähdettäis fillarilla niitä viemään mutta taidetaan jättää huomiselle kun lähdetään äitiä katsomaan autolla.

Syömisistä- minulla on hyvä ruokahalu ja kaikki maistuu- paitsi sisäelimet. Syömme yhden lämpimän aterian päivässä lounasaikaan.

Siinä lisänä aina salaatti, usein myös keitettyä porkkanaa. Ruokalistan usein määrittää se mitä löytyy kaupasta laputettuna. Hedelmiä melkein joka päivä. Iltapalaksi usein ruisleipä lohen ja kananmunan kanssa.

Vierailija
6220/6682 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen orava :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä