Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (5899)

Vierailija
5881/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko katsoneet miten tekoäly selittää "hymistelyketjun" ? Toden totta,  ihan eri käsitys kuin täällä on yritetty saada meitä uskomaan.  

Ei ole tullut katsotuksi. Rajaileeko jotenkin? Joustavuus ja monipuolisuus on kaikessa hyväksi. Tekoäly voi olla eri mieltä, ei haittaa.

Kyllä rajailee. Tekoälyn mielestä sisäänlämpiävä ja rajoittava ketju, jossa pitää vain hymistellä samoin kuin muut. Yllätyin vähän, mutta näin hymistely-verbin tekoäly ymmärtää.

Ymmärtääköhän se huumoria? Sitähän tuo otsikko voisi myös olla. Samoin kuin Tylsät kuulumiset on oikeasti yksi hauskimmista ketjuista. 

Vierailija
5882/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellyllä ollessa edessäni leijui suoraan ylhäältä päin maahan jokin pieni ja valkoinen. Lähellä päästyäni se pienin pieni valkoinen höyhen. Otin sen mukaani, kun keräilen niitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävellyllä ollessa edessäni leijui suoraan ylhäältä päin maahan jokin pieni ja valkoinen. Lähellä päästyäni se pienin pieni valkoinen höyhen. Otin sen mukaani, kun keräilen niitä. 

Sun suojelusenkeli muistutti olemassaolostaan 😊

Vierailija
5884/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin juuri äsken laittamassa linnuille puhdasta juomavettä pihakivelle. Sielläkin oli vedessä pienen pieni valkoinen höyhen, niin valkoinen ja untuvainen.

Vierailija
5885/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälle iltapäivään odotin jännittyneenä kardiologin soittoa. 

Varjoainekuvausta pukkaa.

Kunpa minäkin löytäisin valkoisen höyhenen.

Vierailija
5886/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko katsoneet miten tekoäly selittää "hymistelyketjun" ? Toden totta,  ihan eri käsitys kuin täällä on yritetty saada meitä uskomaan.  

Hymistelyketju on juuri sellainen millaiseksi sen teemme, yhdessä,

Yhteistyöllä kaikki sujuu. 

Se on eri juttu. 

Nyt puhuttiin miten tekoäly on  koostanut määritelmänsä eri lähteistä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkälle iltapäivään odotin jännittyneenä kardiologin soittoa. 

Varjoainekuvausta pukkaa.

Kunpa minäkin löytäisin valkoisen höyhenen.

Toivottavasti olipa syy mikä tahansa,  se olisi hoidettavissa

Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen ollut omaan elämääni ärsyyntynyt.  En ole enää näiden nivelteni kanssa vikkelä ja ketterä.  Huusholli on edelleen sekaisin useiden eri remonttien. Vielä 2,5 vuotta sitten mun kotini oli yhtä remontissa olevaa huonetta lukuunottamatta siisti.  Mutta sitten tuli se vesivahinko ja heti perään ikkunaremontti.  Ja äidin muistisairaus. Ja sitten mun oma terveyteni taas reistaili.  Loppukesästä sitten murtui jalka ja sen jälkeen sain koronan.  Jouduin lopettamaan sytostaatit. Joten reumaoireet tietenkin paheni.  Sitten sairastui koira ja vaikka oltiin siskoni kanssa sovittu viime syksynä, että hän huolehtii isän, koska minä huolehdin äidin,  niin....

Eihän se mitään ollut huolehtinut.  Ihan vaan käynyt rupattelemassa isän kanssa ja uskonut kaiken, mitä isä sanoo.  Vaikka mä jo 3 vuotta sitten sanoin hänelle,  että isä valehtelee nykyisin tosi paljon. Ja nyt mun sisko on ihan helisemässä ja stressaantunut isäni asioiden hoitamisesta.  Ymmärrän siskoani,  vaikka hän ei aiemmin ymmärtänyt mua. Tänäänkin taas siskoni soitti,  että kun isä on niin vaikea.  Ei sentään käyttänyt sanaa  KÄÄKkä 😂

Olin siinä uskossa, että huomenna on mun asunnossa viimeinen remppapäivä. Mutta JEEEEE.. 11.5. alkaa taas remppamiehiä juosta. Tulevat milloin sattuvat.  

Eihän mulla mitään hätää ole,  kun en ole enää työelämässä.  Mutta haluaisin jo vihdoin olla ihan rauhassa ja jatkaa omia remppahommia ja nk kuolinsiivouksen tekemistä. Siskoni haluaisi lähteä pidemmäksi aikaa mökille,  mutta sehän ei nyt oikein onnistu. 

Anteeksi valitukseni.  

Vierailija
5889/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Tänään olen ollut omaan elämääni ärsyyntynyt.  En ole enää näiden nivelteni kanssa vikkelä ja ketterä.  Huusholli on edelleen sekaisin useiden eri remonttien. Vielä 2,5 vuotta sitten mun kotini oli yhtä remontissa olevaa huonetta lukuunottamatta siisti.  Mutta sitten tuli se vesivahinko ja heti perään ikkunaremontti.  Ja äidin muistisairaus. Ja sitten mun oma terveyteni taas reistaili.  Loppukesästä sitten murtui jalka ja sen jälkeen sain koronan.  Jouduin lopettamaan sytostaatit. Joten reumaoireet tietenkin paheni.  Sitten sairastui koira ja vaikka oltiin siskoni kanssa sovittu viime syksynä, että hän huolehtii isän, koska minä huolehdin äidin,  niin....

Eihän se mitään ollut huolehtinut.  Ihan vaan käynyt rupattelemassa isän kanssa ja uskonut kaiken, mitä isä sanoo.  Vaikka mä jo 3 vuotta sitten sanoin hänelle,  että isä valehtelee nykyisin tosi paljon. Ja nyt mun sisko on ihan helisemässä ja stressaantunut isäni asioiden hoitamisesta.  Ymmärrän siskoani,  vaikka hän ei aiemmin ymmärtänyt mua. Tänäänkin taas siskoni soitti,  että kun isä on niin vaikea.  Ei sentään käyttänyt sanaa  KÄÄKkä 😂

Olin siinä uskossa, että huomenna on mun asunnossa viimeinen remppapäivä. Mutta JEEEEE.. 11.5. alkaa taas remppamiehiä juosta. Tulevat milloin sattuvat.  

Eihän mulla mitään hätää ole,  kun en ole enää työelämässä.  Mutta haluaisin jo vihdoin olla ihan rauhassa ja jatkaa omia remppahommia ja nk kuolinsiivouksen tekemistä. Siskoni haluaisi lähteä pidemmäksi aikaa mökille,  mutta sehän ei nyt oikein onnistu. 

Anteeksi valitukseni.  

Poro. Inside joke. Siis polo. Ethän sinä juuri koskaan marmata, sallitaan siis tämä. Meillä oli julkisivuremontti just helleheinäkuussa, naapurit sääli meitä. Viherkasvit nuupui ja pölyä oli jokapuolella. Siitäkin selvittiin.

Hyvää yötä, hillerit ja maamyyrät.

Vierailija
5890/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja: oltiin serkun kanssa Helsingissä, -70 luvulla. Poikettiin tutun luona, asui isänsä kanssa. Ja, kuinka ollakaan, tapasin tutun siskon taannoin. Kerroin hänelle vierailustani isänsä luona. Yllätysten jälkeen ystävystyimme. Muitakin nuoruuden juttuja yhdisti meitä. Maailma on todellakin pieni

Vierailija
5891/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautakivistä tuli mieleen. Moni srk kierrättää kiviä, mielestäni ihan ok. Vanhemmillani ei kiviä ole, polttohautaus. Sama itselläni tulee olemaan, tuhkat lapsuuskotini kuusen juureen. Jos mahdollista. Minua voi muistella missä vaan, en kiveä tarvitse.

Vierailija
5892/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautakivistä tuli mieleen. Moni srk kierrättää kiviä, mielestäni ihan ok. Vanhemmillani ei kiviä ole, polttohautaus. Sama itselläni tulee olemaan, tuhkat lapsuuskotini kuusen juureen. Jos mahdollista. Minua voi muistella missä vaan, en kiveä tarvitse.

Tähän liittyen myös hautakivipalvelut käyvät seurakunnissa keräämässä poistuvia kiviä. Isovanhemmilla on tällainen kierrätyskivi, jonka kivifirma on hakenut ja kaivertanut uudet nimet. Kivi melko erikoinen malliltaan ja taitaa olla jostain 1900-luvun alusta. Jopa vanhempi. Tykkään kyllä kivestä. Mummuni tykkäsi myös. Ehti sen nähdä. 

Vierailija
5893/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat hautausmaat on kauniita. On erilaisia kiviä koristeellisine kirjaimineen ja patsaita suurien puiden katveessa. Metalliset portit ja kiviaita. Jonkinlainen arvokkuus ja rauha. Kyllä siellä sopii levätä.

Vierailija
5894/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä - onni myötä

Tilitantit, pikkuiset maamyyrät ja onkilierot

Vierailija
5895/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat hautausmaat on kauniita. On erilaisia kiviä koristeellisine kirjaimineen ja patsaita suurien puiden katveessa. Metalliset portit ja kiviaita. Jonkinlainen arvokkuus ja rauha. Kyllä siellä sopii levätä.

... ja poiketa katsomaan.

Vierailija
5896/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä - onni myötä

Vällykärmeet, pyrstöharakat ja muut sänkyelukat.

Vierailija
5897/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään kävellä hautausmailla.

Katsella kiviä, istutuksia, nimiä ja ikiä.

Syntymäkuntani hautausmaa on kaunis, paljon mäntyjä ja maasto kumpuilevaa. 
Isäni siellä jo on ja haluan samaan kiveen oman nimilaattani.

Hyvää yötä!

Vierailija
5898/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä - onni myötä

Hyvää yötä, te kaikki sitruunaperhoset, onnekkaat ja murheenmurtamat.

Maustetytöt soittaa meitä uneen...

Vierailija
5899/5898 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pian päivät lämpenee ja luonto pääsee kasvuun ym. Ihanan pitkä kevät ollut.