Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (703)

Vierailija
461/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ars = taide :)

Notitia = tieto

Vierailija
462/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Taidekin. Taito. Taito tehdä.

Esim. Ars moriendi on kuolemisen taito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. Minä se olin. Yksinäisten ketju oli poiminnoissa, osui silmiini. Kävin katsomassa. Huh. Luin viimeisiä sivuja, useampi kaipasi siellä sitä perinteistä, alkuaikojen ketjua. Vinkkasin Hymistelyketjua heille. En tietenkään arvannut, että se sakki tulee tänne 'pilaamaan'. Tein tämän, en tee toiste :)

Siellä tosin luvattiin pysyä, jos tylsät aiheet pysyy täällä. Miten kävikään? 

Vierailija
464/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin onneksi kaupassa 3 päivää sitten koska pakkanen laskee ja jos tulee liukasta niin vaikea päästä kauppaan.

Vierailija
465/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyhallin pakettiauto jäi mäkeen joka on meidän kadulla. Pehmennyt lumi.

Vierailija
466/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Taidekin. Taito. Taito tehdä.

Esim. Ars moriendi on kuolemisen taito.

Kuolemisen taidosta tuli mieleen, että se se vasta taito onkin.

Vierailija
467/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko heitti mällit aina tyynylleni. Nopeastihan siihen vitsiin kyllästyi Hohhoijaa, eipä onneksi tarvitse sitä ukkoa enää nähdä

Ilmeisesti joku muukin ketjussa on törmännyt tähän tyyppiin. Ukko-nimitystä käyttää hänkin miehistä.

Vierailija
468/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan. Minä se olin. Yksinäisten ketju oli poiminnoissa, osui silmiini. Kävin katsomassa. Huh. Luin viimeisiä sivuja, useampi kaipasi siellä sitä perinteistä, alkuaikojen ketjua. Vinkkasin Hymistelyketjua heille. En tietenkään arvannut, että se sakki tulee tänne 'pilaamaan'. Tein tämän, en tee toiste :)

Siellä tosin luvattiin pysyä, jos tylsät aiheet pysyy täällä. Miten kävikään? 

Nauroin ääneen, kun luin tämän. Muistuttaa mielettömän hyvin yhtä kinkerirunoa. Kirjoitan siitä eri viestin.

Nämä ketjuthan on kaikille tarkoitettuja ja ihmiset poukkoilee ketjusta toiseen. Se nyt puuttuisi, että ruvettaisiin jotain syyllisiä etsimään. Tiukalla pipolla saa vaan hallaa aikaan. Huumorilla kannattaa suhtautua. 

Vierailija
469/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kinkeriruno kertoo pojasta, joka "on ilkimys aikamoinen ja kujeissa vailla vertaistaan. Oli syypää hän ei koskaan toinen, mitä ikinä kylässä sattuikaan."

Poika saa kovat sapiskat teoistaan ja oppii pelkäämään. Sitten hänet viedään kinkereille. 

"Kuka maailman on tehnyt? suntio kysyi ja oli niin ankaran muotoinen.

Jo säikähti Pekka, mut vaiti pysyi, tok viimein huus: Minä ainakaan en!

Mut  suntio suuttui: Teetkös pilkkaa? Sano, kuka on tehnyt maailman. Sano, sano kiireen vilkkaan tai muuten tartun ma tukkahan. 

Nyt aatteli Pekka, on myöntää paras ja huusi:

Antakaa anteeks tää! Minä kaiken tein, minä konna ja varas. Mut toiste en tee, vaikka menisi pää."

Runon nimi on Maailmantekijä, kirjoittaja joku Körner, etunimeä en muista. Siteeraus on ulkomuistista, korjatkaa, jos joku muistaa paremmin.

Ketjussa olleen tunnustuksen kirjoittaja on varmaan Pekan sukulainen tai aineskin sukulaissielu. 

Vierailija
470/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kinkeriruno kertoo pojasta, joka "on ilkimys aikamoinen ja kujeissa vailla vertaistaan. Oli syypää hän ei koskaan toinen, mitä ikinä kylässä sattuikaan."

Poika saa kovat sapiskat teoistaan ja oppii pelkäämään. Sitten hänet viedään kinkereille. 

"Kuka maailman on tehnyt? suntio kysyi ja oli niin ankaran muotoinen.

Jo säikähti Pekka, mut vaiti pysyi, tok viimein huus: Minä ainakaan en!

Mut  suntio suuttui: Teetkös pilkkaa? Sano, kuka on tehnyt maailman. Sano, sano kiireen vilkkaan tai muuten tartun ma tukkahan. 

Nyt aatteli Pekka, on myöntää paras ja huusi:

Antakaa anteeks tää! Minä kaiken tein, minä konna ja varas. Mut toiste en tee, vaikka menisi pää."

Runon nimi on Maailmantekijä, kirjoittaja joku Körner, etunimeä en muista. Siteeraus on ulkomuistista, korjatkaa, jos joku muistaa paremmin.

Ketjussa olleen tunnustuksen kirjoittaja on varmaan Pekan sukulainen tai aineski

Hauska. Äitini tapasi luritella tätä. Oli Pekka ilkimys aikamoinen... silloin tiesi saavansa sapiskaa

t. tunnustaja :)

Vierailija
471/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha lumikaaos eilen. Miten Suomessa voi lumi niin yllättää, ettei saada kalustoa ja tekijöitä liikkelle ja teitä auratuiksi ja suolatuiksi.

Vierailija
472/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heti kuuden jälkeen aura-auto jyristeli ohi. Onneksi olin jo hereillä.

Aikamoiset kasat jätti pihaliittymään ja postilaatikoitten eteen. Naapurin vanha herra ehti siitä kolata vaikka sanoin lehteä hakiessa että jättää osan meille.

Käveltiin kauppaan, aika raskasta oli paarustaa vaikka oli aurattu kulkuväylät. 

Kerrankin tehtiin alusta asti ruokaa, jauhelihapihvejä ja sienikastiketta muusin seuraksi. Hyvää oli!

Täällä joku moittii toisten elämää yksitoikkoiseksi. Eihän kukaan koko elämäänsä täällä avaa vaan juuri näitä arkisia juttuja muitten tapahtumien lomassa.

Ja kuten Lammas sanoi niin kyllä tavallinen rauhallinen elämä ja arki ovat hyvää elämää- välillä tietysti muutakin jota ei tänne avata.

Likööristä- me olemme ihastuneet Vana Tallinn- yrttilikööriin. Ensin maistui ihan yskänlääkkeeltä mutta nyt hyvältä. Ehkä siksi ei ole yskä vaivannut kun tuota naukkaamme sillointällöin.

Vierailija
473/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TH Körner Auttamaton Pekka nimellä myös

Alkaa: Oli Pekka ilkimys aikamoinen

ja kujeissa vailla vertaistaan

Oli syypää hän, ei kukaan toinen

mikä kepponen kylässä sattuikaan

Jos häijyä tehdyksi nähtiin milloin

Pekan täytyi se omakseen tunnustaa

Tai jos hän sen kielsi

niin varmasti silloin

sai selkäänsä niin että tärisi maa

Sepä vaikutti sen että omakseen aina

heti myönteli Pekka oli syy tai ei

Lukukinkerit taas oli lauantaina

ja Pekankin lukkari sinne vei.

Kuka on luonut maailman?...

Jatkuu, kuten yllä jo kirjoitettiin

Vierailija
474/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei runonikkarit, onko tuttu tää:

Heit oli viisi, mummo ja ukki

Maija-tyllerö, nukke lyllerö

ja viides vallaton kilipukki...

säkeistöjä toista kymmentä

Vierailija
475/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos runoista

Näitä olisin tahtonut toivoa päivän agendaan:

'Tämän runon haluaisin kuulla'

Mutta en noita muistanut.

Kyllä minä niin ilahduin

Vierailija
476/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, miksi muut sallivat D:n pilata kaikki ketjut. 

Kerron oman käsitykseni, joka perustuu vain ketjun viesteihin. Kirjoittajia en henkilöinä kommentoi, en tunne heitä.

Taustalla on samat arvot ja asenteet, tavat toimia. Ydinjoukko on kuin uskonlahko, joka luottaa johtajaan ja suojelee häntä. Mitään ei kyseenalaisteta, itsereflektio ja käsitteellinen ajattelu on vieraita. Konkretia hallitsee. Huumoria ei näy. Muutosvastarinta ja turvallisuusnarkomania on kova. Ongelmat ratkaistaan valheilla ja itsepetoksella. Vastuun ottaminen omista valinnoista ja oman syyllisyyden kohtaaminen on vaikeaa. Moraali vaihtelee tilanteen mukaan: yhdelle sallitaan, toiselle ei. Erimieliset ovat vihollisia, joita vastaan hyökätään.

Osa on ulkopuolisia, neutraaleja.

Osa saattaa olla tuttuja oikeassa elämässä.

Osa on ymmärtänyt narsismin ja läheisriippuvuuden yhdistelmän haastavuuden muutoksen kannalta ja sivuuttaa asian.

Osa vääntää r

Hyviä havaintoja. Samaa mieltä olen. 

Vierailija
477/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kestä vessasta kantautuvia ääniä, ei kannata harkita parisuhdetta. Nimittäin vaikka sattuisivat asumaan niin suuressa kämpässä että kylppäriäänet eivät kantaudu makuuhuoneeseen, kohtaat tilanteen viimeistään ensimmäisellä yhteisellä risteilyllä/hotellireissulla.

Kannattaa aikuistua ja opetella hieman sietokykyä ihmisten luonnollisiin ääniin ja vasta sitten harkita parisuhdetta.

Näytä aiemmat lainaukset

En mennytkään kauppakeskukseen vaan pienempään kauppaan,  jonka vieressä on myös Alko.  Tosin pieni sellainen.  Mustaherukkalikööriä ei ollut ja muutenkin liköörivalikoima pieni.  Baileys ja kahvilikööri lähti ostoskoriin.  Nauratti,  kun juomasekoitushyllyssä oli pulloja,  joiden etiketissä  luki.... rumpujen pärinää... DORIS.  Hetken aikaa harkitsin,  että ostaisin sitä.  

Podcasteja kuunnellessa olen silpunnut pahvilaatikoita.  Kohta roskia viemään.  Koiran kanssa ulkona pärjäsi talvikengillä,  mutta jos yötä vasten alkaa pakastaa,  niin varmaan laitettava Icebugit jalkaan. 

Vierailija
479/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naureskellut näille jutuille - runoille tänään. Uunista otin just sämpylät, koko huusholli tuoksuu.

Vein roskat ja piha oli järkyttävän liukas. Näin naapuria, juteltiin kuulumiset ja laitoin terveiset vaimolle.

Selkä vihoittelee hiihtolenkin jäliltä. 

Laita niitä omia runojasi tänne. Niin saadaan mekin naureskella. 

Vierailija
480/703 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen naureskellut näille jutuille - runoille tänään. Uunista otin just sämpylät, koko huusholli tuoksuu.

Vein roskat ja piha oli järkyttävän liukas. Näin naapuria, juteltiin kuulumiset ja laitoin terveiset vaimolle.

Selkä vihoittelee hiihtolenkin jäliltä. 

Laita niitä omia runojasi tänne. Niin saadaan mekin naureskella. 

?