Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (703)

Vierailija
421/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän 'mummojen ketju' mielletään kielteiseksi? Lienee väestössä yli 60 vuotiaita miljoona, ellei kaksikin? Ja eihän tässäkään ketjussa ikärajoja ole. Toisin kuin Joel Hallikaisen & Heikki Hiltusen show. Se on K60 :8)

Ei ikä ole se olennainen asia, vaan asennemaailma. Jotkut on kiinni elämässä ja avarakatseisia. Toiset on pystyynkuolleita, katkeria ja rajoittavia. Paljon puhutaan vanhusten yksinäisyydestä. Nämä jälkimmäiset varmaan helposti jää yksin, kun kukaan ei jaksa samaa jaaritusta. 

Vierailija
422/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennalta-arvattavuus on tuttua ja turvallista.

Kun sen uskaltaa jättää, löytää ihan muuta.

Omasta puolestani voin kertoa: Uskallettu on. Nyt on, mitä muistella.

Tässä on asennetta. Tulee mieleen Kyllikki Villa ym. rohkeat naiset. Näitä muisteluja olis jännä kuulla.

On sellaisia asioita, mitä ei täällä jaeta. Moni muukin varmaan pitää ne henkilökohtaisemmat jutut ihan itsellään. Ja lähipiirillä. *hymyilee

Kyllikki Villa oli kääntäjä ja kirjailija, joka matkusteli pienen tyttärensä kanssa vuosia rahtilaivoilla ympäri maailmaa ja työskenteli samalla. Hän käänsi mm. Bo Carpelania. 

Hän on kirjoittanut matkoistaan päiväkirjoja mm. Vanhan naisen l

Kerroin itsestäni, en Kyllikki Villasta. Tunnistan kyllä hänet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän 'mummojen ketju' mielletään kielteiseksi? Lienee väestössä yli 60 vuotiaita miljoona, ellei kaksikin? Ja eihän tässäkään ketjussa ikärajoja ole. Toisin kuin Joel Hallikaisen & Heikki Hiltusen show. Se on K60 :8)

Koska tänne ei miehet saa tulla! On sukupuoleen perustuvaa rasismia!

Missäköhän? Oletko erehtynyt ketjusta? Täällä saa kaikki hymistellä tavallisia asioita, eikö vaan? Turhaa riitaa nyt haastetaan. Näihin asti ollut sopuisa ketju.

Vierailija
424/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä: ymmärrätkö, miksi monet haluaa muunlaisia kuin pelkästään niitä arkisia kuulumisia. Kysyn ihan kohteliaasti, koska haluaisin tietää, ymmärrätkö vai koetko vain uhaksi itsellesi. 

Kun itselle ei tapahdu mitään, ei halua muillekaan tapahtuvan. Tyhjä elämä kaikille. Ruuanlaittoa ja sään ihmettelyä, ankeaa vanhuutta. 

Tämä. Ja pahimmassa tapauksessa koko elämä pyörinyt hyvin suppeissa kuvioissa. Ei ole mitään arkisen konkretian lisäksi. Kyllähän se vaikuttaa ihmiseen. Tulee mieleen satu Tynnyrissä kasvanut tyttö. Surullista.

Vierailija
425/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Taasko täällä tapellaan? Mun omat kuulumuseni on aina tylsiä, mutta mä ihan oikeasti rakastan tylsää elämääni. Olen kyllä elänyt vuoristorataelämääkin,  jossa huomenna saattoi kaikki olla ihan päinvastoin kuin tänään.  En kaipaa sellaista elämää enää tässä iässä enkä kyllä aina kaivannut silloinkaan,  kun olin nuori.  Ihan mielelläni mä luen kuulumisia,  jotka on erilaisia kuin omani.  Vaikka matkakertomuksia, kesämökin rakennusprojektia,  hyväntekeväisyyttä Lääkärit ilman rajoja- järjestössä tai mitä vaan. Naapureiden petipuuhat eivät kiinnostaneet mua edes teininä ja jos jostain syystä naapurini nyt haluaisi jostain kumman syystä mulle sellaisesta avautumaan, niin hyvin nopeasti kiireisiin vedoten poistuisin paikalta.  En siis jäisi vänkäämään naapurin kanssa siitä,  haluanko kuunnella hänen petipuuhistaan vai en. Sama juttu täällä palstalla. Hyppään yli kommentit, jotka ei ki

Sun jutut on kiva lukea. Vaikka ehkä tylsää elämää, on silti kaikenlaista pientä ja isompaakin. Ei ole elämä eikä (varsinkaan) tämä kirjoittelu niin totista. Se on mitä se on.

Vierailija
426/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estee Lauderin Double Wear:n koostumus muuttuu. Luulin just löytäneeni kelvollisen meikkivoiteen. Sataa räntää,ehdin tehdä lumityöt valoisaan aikaan. Vanha DW kesti hikoilun ja rännän. Mä en ymmärrä,miksi nykyään ei saa kunnollista meikkivoidetta millään rahalla. Peittävää ja pysyvää. Naama on paljaana kuin punatulkun rinta.

Lintu on kaunis. Minä en. 

On se ilmoja pidellyt,mites teillä? 

Mä lakkasin meikkaamasta jo neljännesvuosisata sitten. Ei tämä pärstä enää pakkelillakaan parane. Mulla myös ongelmana,  että kaikki kemikaalit erityisesti kasvojen iholla aiheuttaa ihan sietämättömän kirvelyn ja kutinan.  Joskus kauan sitten kävin pari kertaa kosmetologilla, mutta sen jälkeen oli pari kolme viikkoa kärsimystä. Ja kuin punatulkku. Mulle siis  "vesi vanhin voitehista " toimii.  Kovilla pakkasilla huulirasva on ihan

Mä saan naamani vain kipeäksi ulkona ilman meikkivoiteen suojaa. Joe Blasco piti ihon oireettomana kesät ja talvet. Sitä ei enää saa. Mulle ei riitä mikään kosteusvoide naaman suojaamiseen,näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
427/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä: ymmärrätkö, miksi monet haluaa muunlaisia kuin pelkästään niitä arkisia kuulumisia. Kysyn ihan kohteliaasti, koska haluaisin tietää, ymmärrätkö vai koetko vain uhaksi itsellesi. 

Kun itselle ei tapahdu mitään, ei halua muillekaan tapahtuvan. Tyhjä elämä kaikille. Ruuanlaittoa ja sään ihmettelyä, ankeaa vanhuutta. 

Täällähän on tosi tyytyväisiä kirjoittajia. Ketä se huolettaa? Ei pitäis olla kenenkään murhe.

Tämä. Ihan elämäänsä tyytyväiseltä ihmiset täällä vaikuttaa. Siis suurin osa.

Vierailija
428/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tänne ei miehet saa tulla! On sukupuoleen perustuvaa rasismia!

Missäköhän? Oletko erehtynyt ketjusta? Täällä saa kaikki hymistellä tavallisia asioita, eikö vaan? Turhaa riitaa nyt haastetaan. Näihin asti ollut sopuisa ketju.

Ongelmat ei poistu sillä, että ne kielletään. Näissä keskusteluketjuissa on miehiä ajettu eri tavoin pois. Siitäkin on puhuttu monta kertaa. Hurskastelu on uuvuttavaa.

Vierailija
429/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja pahimmassa tapauksessa koko elämä pyörinyt hyvin suppeissa kuvioissa. Ei ole mitään arkisen konkretian lisäksi. Kyllähän se vaikuttaa ihmiseen. Tulee mieleen satu Tynnyrissä kasvanut tyttö. Surullista.

Aika yleistävää tekstiä eikä kovin avarakatseista asennetta elämää kohtaan. Ehkei tarvitse sinun eikä kenenkään muunkaan määritellä sitä, mikä on hyvää elämää itse kullekin. Et voi tietää toisen elämän sisällöstä tai arvoista. Ulospäin vaatimattomalta näyttävä elämä voi olla sisäisesti rikasta monistakin syistä, joita ulkopuolinen ei voi tietää.

Vierailija
430/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomennakin kirjoitan vain kuulumisia, mukavia, arkisia. Kuten tein tänäänkin.

Nyt otan pamin.

Hyvää yötä

Sopuisampaa huomista

Ketjun otsikon mukaista tänne tahdotaan. Ne 'monet muut halukkaat' löytävät varmaan sopivampia ketjuja itselleen.

Joku täällä päsmäröi ja rajoittaa, ettei säästä ja ruoasta kannattais enää kirjoittaa, miksi ihmeessä? Nehän muuttuvat miltei joka päivä.

Miksi kirjoittaa itsestäänselvyyksiä? Kaikki näkee sään omasta ikkunastaan ja televisiosta tai netistä. Miksi ihmeessä siitä pitää vielä täällä kertoa? Sama kuin kertoisi aina viikonpäivän ja maan nimen. Älytöntä

Eri puolella Suomea on ihan eri säät. Miksi sinua haittaa kirjoittelu?

Vierailija
431/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedämpä kuuluisan kateuskortin!

Ootteko irvailijat jotenkin kateellisia, kun täällä kirjoittavat pääasin tykkäävät elämästään. Toki meille tapahtuu paljon muutakin, tännehän jaetaan vain murto-osa elämästä. Ei kai kukaan johonkin tälläiseen ketjuun pura kaikkea?

Voisiko joku tavallisten asioiden moittija vastata, miten se on teiltä pois, että jollain on mukava elämä?

En vain saata ymmärtää.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 427: Nimenomaan ollaan erilaisia. Mun naama ärtyy jo pelkästä kosteusvoiteesta. Joe Blasco on kyllä mullekin tuttu merkki ajalta,  jolloin piti näyttää nätiltä. Oli siihen aikaan aika laadukas merkki. Harmi,  jos ovat heikentäneet laatua.  Silloin,  kun vielä meikkasin,  Cliniquen tuotteet oli mulle vähiten harmia aiheuttavat. 

Vierailija
433/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko irvailijat jotenkin kateellisia, kun täällä kirjoittavat pääasin tykkäävät elämästään. Toki meille tapahtuu paljon muutakin, tännehän jaetaan vain murto-osa elämästä. Ei kai kukaan johonkin tälläiseen ketjuun pura kaikkea?

Voisiko joku tavallisten asioiden moittija vastata, miten se on teiltä pois, että jollain on mukava elämä?

En vain saata ymmärtää.

En ole mikään irvailija mutta yleensä ne kellä on mukava elämä eivät tuhlaa aikaansa riitelemällä av palstalla. Älä jaksa riidellä nyt.

Vierailija
434/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain saata ymmärtää.

En ole mikään irvailija mutta yleensä ne kellä on mukava elämä eivät tuhlaa aikaansa riitelemällä av palstalla. Älä jaksa riidellä nyt.

Kysymys olikin osoitettu irvailijoille! Ei sinulle. :)

Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuulkaas nyt alkoholiongelma.  Löysin keittiön kaapista ylähyllyltä liköörilasin,  mutta mulla ei tietenkään ole mitään liköörejä. En edes muista,  milloin olisin viimeksi ostanut jotain likööriä. Sohva,  tunnelmavalaistus, Netflix, kissa vatsan päällä ja likööri...  mutta mikä likööri? Ehdotuksia?  Huomenna asiaa kauppakeskukseen ja samalla reissulla voisi hoitaa tämänkin ongelman. 

Vierailija
436/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö täällä on lintubongareita, ja onko kukaan havainnut muuttolintuja, kun sää on muuttumassa keväisemmäksi?  Meillä mustarastaatkin ovat pärjänneet hyvin talviolosuhteissa talitinttien ja varpusten seurana.

Luin juuri uutisen, että lintujen tarkkailulla olisi myönteinen dementiaa hidastava vaikutus aivoihin. Mukava ja mielenkiintoinen harrastus.

Vierailija
437/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläkin pidellyt pakkasia mutta nyt tiet ja jalkakäytävät on avan floskassa. Huomenna on Perjantai ja säätiedotus varoittaa liukkaasta. Pistäkäähän kaikki nastat jalkoihin. Taidan nyt nauttia iltapalat ja pamin jälkkäriksi.

Vierailija
438/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot ja asenteet näkyvät kaikessa, mitä teemme tai sanomme. 

Sillä, onko elämä ulospäin vaatimatonta tai jotain muuta, ei ole merkitystä. Kyse on siitä, minkälaiseksi elämänkokemus on meidät muokannut. Ei ole myöskään kyse siitä, onko jonkun elämä hyvää muiden tai hänen itsensä mielestä. Tarkoitus ei ole arvostella, vaan ymmärtää taustoja.

Tässäkin ketjussa saattaa olla kirjoittajia, joiden elämänpiiri voi olla vaatimaton ja rajallinen, jopa ajoittain ahdistava, mutta heidän sisäinen elämänsä on rikas ja monipuolinen. He pohtivat asioita laajasti ja monelta kannalta. Heillä on vaikeuksiensa keskellä sydämen sivistystä ja kykyä ottaa huomioon erilaisia näkökantoja. Samalla he ovat herkkiä ja haavoittuvia. Heidän viestejään lukee mielellään.

Toisena ääripäänä ovat ne, jotka takertuvat jokaiseen sanaan ja näkevät loukkaantumisen aihetta kaikessa. He pyrkivät määräilemään ja rajoittamaan muita. Aito empatia ja sosiaaliset taidot antavat odotuttaa itseään.

Huonosti selitin. Ehkä yksinkertaisuudessaan kyse on rikkaasta henkisestä elämästä, joka heijastuu laaja-alaisuutena kaikkeen, mitä tekee ja sanoo. Niitä viestejä kaipaa.

Itse olen tavallinen tallaaja, ettei kukaan nyt tulkitse, että luulen olevani jotain.

Vierailija
439/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iholle on parasta hoitoa se kun ei hoida liikaa! Tieteellisten tutkimusten mukaan Nivean voiteet olivat parhaita. Se perustuu siihen, että kalleissa voiteissa on paljon erilaisia ainesosia, mutta ei tarpeeksi haluttuun vaikutukseen. Nivean voiteissa on tutut "glyserolit ynnä muut", joiden vaikutus on selvä.  Alle 30-vuotias ei tarvitse normaalisti mitään ns. ihonhoitoa. Ihosairaudet ovat eri asia, ja niistä suosituksia antaa ihotautien erikoislääkäri, joka voi kirjoittaa reseptejä. 

Itsellä on pieniläiskäinen psoriasis, ja aurinko on siihen  paras lääke -  mutta sitäkin on nautittava kohtuudella melanooma- ja muun ihosyöpäriskin takia; psoriläiskien alueelle ei muuten koskaan kuulemma tule syöpää, kiintoisaa. Vaatteet ovat paras aurinkosuoja ja varjossa olo korkeimmman UV:n aikana. 

Vanha ihminen on kiinnostavampi elämänteos kuin nuori. Ihmisen ei tarvitse olla ikäistään nuoremman näköinen tai rypytön, mutta hoikka ja ryhdikäs sekä raitis haluan olla. Pään sisältö on tärkeämpi kuin ulkonäkö.  

Vierailija
440/703 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuulkaas nyt alkoholiongelma.  Löysin keittiön kaapista ylähyllyltä liköörilasin,  mutta mulla ei tietenkään ole mitään liköörejä. En edes muista,  milloin olisin viimeksi ostanut jotain likööriä. Sohva,  tunnelmavalaistus, Netflix, kissa vatsan päällä ja likööri...  mutta mikä likööri? Ehdotuksia?  Huomenna asiaa kauppakeskukseen ja samalla reissulla voisi hoitaa tämänkin ongelman. 

Meinaako Late vetää perseet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä