Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (4055)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät oli odotettua aikaa alakouluikäisenä, jännää kun sai laittaa kevättakin ja kevätkengät kouluun ja sai hyppiä vistiä. Ilman pipoa ulkoilu oli kans odotettu päivä.
Tuli heti mieleen se tunnelma. Uudet kengät ja tvistinauha. Se, miten nauhaa nostettiin ylöspäin. Voi lapsuutta!
Koulun pihasta etsittiin kuivaa kohtaa ettei kengät likaantunut. Tuoksu oli kevätaamuisin raikas ja lintujen raikuva laulu kouluun tallustaessa kevyessä kevättakissa.
Hei kaikki! Laitan kyllä tän seurantaan kun on niin hauska lanka XD
Onko teillä neuvoja ihmiselle joka on 27v, eikä koskaan seurustellut tai ollut suhteessa? Oon myös neitsyt. Miten lähestyä asiaa kun tuntuu että monella on ollut monia seksisuhteita ja seurustelusuhteita teinistä asti (mua ei oo vaan kiinnostanu)? Uskaltaako kokemattomuuden ottaa esiin? Katsotaanko mua alaspäin?
Lopetin tapailun, koska mies oli liian köyhä. Ei kykene ostamaan perheasuntoa.
Minun ei kannata ruveta hankkimaan lapsia persaukisen miehen kanssa. On parempi hankkia lapset yksin (keinohedelmöitys) ja antaa yhteiskunnan maksaa. KELA maksaa lapsilisät, kotihoidontuet, asumistuet, toimeentulotuet, lasten lääkärikäynnit, yms.
Kävin tänään kaupassa ja taas hedelmiä ja vihanneksia hävikkikorissa. Tomaattiakin on kiva ostaa, kun tuolta saa kakkoslaatuisia aina puoleen hintaan sekä kurkkua. Arvostan, että myyvät tuollaisia eivätkä heitä pois.
Sitten kävin kirppiksellä. Ostin yhden hupparin, kun ensin keräsin korin täyteen vaatetta. Sovituksen jälkeen ei vaan sopinut mikään ja näin onneksi jaksoin sovittaa.
Sitten löysin kirjan mitä ihmettelin, että tuollainen löytyy kirppikseltä. Usein on kirjoja viitsi ostaa ja hintana 4 e on vähän liikaa, mutta Bolla niminen kirja on sellainen mistä olen muistaakseni lukenut esittelyn joskus. Aiheen voi jokainen halutessaan katsoa. Itse, kun katson paljon tuon "genren" elokuvia niin myös kirjallisuus kiinnostaa.
Minulla on muutamia asioita mitä tykkään keräillä. Yhdessä vaiheessa vuosia sitten ne olivat kuparivuoat. Sellaisia seinään laitettavia, joissa rengas ripustusta varten. Niitä tilasinkin torin kautta. Tykkään vieläkin, mutta ikävästi ei niitä ole ripustettua tullut. Ehkä asumismuodot sellaisia etten viitsi alkaa seiniä poraamaan turhaan ja toisaalta melko painavia osa on. Näin olen ollut laiska keksimään vaihtoehtoisia ripustusmuotoja.
Harmillisesti yhden kolmiosaisen sisustustaulunkin ostin halvalla vähän aikaa sitten. Taitaa joku mandala tms olla siihen maalattu. Kuviot siinä ns koholla ja kiva pinta ja värit. Nyt olen pulassa tuonkin kanssa ja ehkä pitää se yrittää seinään saada, kun kerran sen ostin.
Nyt vielä yhdet kiinnostavat asiat ovat Studiolasin erilaiset lasiesineet. Minulla on jo ennestään studiolasin kukkia ja sydämiä ja niitä ostin halvalla nyt lisää, kun parilla eurolla sai. Ehkä typeriä, luin lapsi olisi niitä piirtänyt, mutta minusta kuitenkin kivan mallisia ja värikkäitä. Valon osuessa niihin näyttävät kauniilta. Pitäisi vaan nekin nyt saada ripustettua johonkin. Muuten turhaa ostaa tuollaisia.
Vakuuttelen tässä nyt itseäni unohtamaan kirppikselle menon, kun sinne jäi muutamia sarjan erivärisiä kukkia vielä ja alkoi liikaa kiinnostaa niiden osto. Samalla toinen ääni sanoo, että osta nyt parilla eurolla ennen kuin maksat joskus pari kymppiä ja tilaat netistä jonkun joka rikkoontuu matkalla. Saa nähdä miten tässä käy ja lähdenkö vielä viikonloppuna kirppikselle. Studiolasin kalat ovat myös minusta hienoja. Nämä kaikki oikeastaan niitä harvoja koriste-esineitä mitä ostaisin paljon. Värikkäitä ja hauskoja ovat minusta.
Kohta olen saanut luettua tuon lähes 800 sivuisen kirjan. Kyllä niin paljon aiheita ja eri juttuja siinä etten tiedä enää mistään mitään. Jotain muistaa sentään. Jos jaksan lukea sen vielä kahteen kertaan niin sitten saa riittää. Ajatuksena ei innosta kyllä. Aiheena raskas. Eri maiden sotaa käsittelee eri aikoina, ja ihmisten sekä ympäristön kärsimystä. Raskas tiiliskivi kaikin tavoin. Hyvä kirja, mutta haastava. Tenttiarviontia odottelen toiseen kirjaan liittyen. En vielä tullut ja sen jälkeen vielä toinenkin tentti odottaa arviointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi nähneensä yksinäisen joutsenen lentämässä. Surullista, koska joutsenet ottavat parin loppuiäkseen. Mitähän sen parille oli tapahtunut. Ehkä on jo vanha ja itsekin pian poissa. Loppuaika nyt yksin, jollei löydy toista parinsa menettänyttä.
Kaksi leskijoutsenta, eivät ne ota uutta kumppania ja missä tapaisivatkaan kun kumpikin palaa omalle vanhalle pesäpaikalleen. Muisteleisin jostain lukeneeni, että samalle järvelle mahtuu vain yksi joutsenpariskunta. Pitänee paikkansa pienillä järvillä, mutta jollain Saimaalla ja Inarinjärvellä riittää lahdenpoukamia ja reviireitä usemmallekin parille.
Kurkiaura lensi tänään Pirkkalassa.
Katsoin just Wikipediasta. Myöhään pariutuvat joutsenet pariutuvat keskenään tai leskien kanssa. Eli toivoa on. Ehkä niillä on joku kiima-aika, että yksinäiset etsii kumppania. Toivotaan, että tärppää.
Kiitos, lohduttavaa tietoa, olin siis väärässä mutu-tietoineni.
Joutsenistakin pidän, mutta lempilintujani ovat tervapääskyt, joita ilmeisesti pesii talomme räystäiden alla, ainakaan niillä ei ole vatsassa valkoista kuten räystäspääskyillä, siispä olen päätellyt ne tervapääskyiksi. Ihmeellisiä kiitajiä, lähes koko ikänsä ilmassa. Ehkä 1,5 kuukauden kuluttua kuulen ja näen "tirskuni" jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä neuvoja ihmiselle joka on 27v, eikä koskaan seurustellut tai ollut suhteessa? Oon myös neitsyt. Miten lähestyä asiaa kun tuntuu että monella on ollut monia seksisuhteita ja seurustelusuhteita teinistä asti (mua ei oo vaan kiinnostanu)? Uskaltaako kokemattomuuden ottaa esiin? Katsotaanko mua alaspäin?
Oikea mies arvostaa neitsyyttä jollain se on jopa toivottavaa. Ole ylpeä neitsyydestäsi olet ihmiskunnan valioo ja ole tarkka kenelle sen annat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi nähneensä yksinäisen joutsenen lentämässä. Surullista, koska joutsenet ottavat parin loppuiäkseen. Mitähän sen parille oli tapahtunut. Ehkä on jo vanha ja itsekin pian poissa. Loppuaika nyt yksin, jollei löydy toista parinsa menettänyttä.
Kaksi leskijoutsenta, eivät ne ota uutta kumppania ja missä tapaisivatkaan kun kumpikin palaa omalle vanhalle pesäpaikalleen. Muisteleisin jostain lukeneeni, että samalle järvelle mahtuu vain yksi joutsenpariskunta. Pitänee paikkansa pienillä järvillä, mutta jollain Saimaalla ja Inarinjärvellä riittää lahdenpoukamia ja reviireitä usemmallekin parille.
Katsoin just Wikipediasta. Myöhään pariutuvat joutsenet pariutuvat keskenään tai leskien kanssa. Eli toivoa on. Ehkä niillä on joku kiima-aika, että yksinäiset etsii kumppania. Toivotaan, että tärppää.
Joutsenistakin pidän, mutta lempilintujani ovat tervapääskyt, joita ilmeisesti pesii talomme räystäiden alla, ainakaan niillä ei ole vatsassa valkoista kuten räystäspääskyillä, siispä olen päätellyt ne tervapääskyiksi. Ihmeellisiä kiitajiä, lähes koko ikänsä ilmassa. Ehkä 1,5 kuukauden kuluttua kuulen ja näen "tirskuni" jälleen.
Sivusta tähän. En tiedä kuulinko väärin ja erehdyin, mutta näin tänään pääskysiä pellon yllä lentämässä. Olisivatko jo tänne tulleet. Sitä mietin.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin tapailun, koska mies oli liian köyhä. Ei kykene ostamaan perheasuntoa.
Minun ei kannata ruveta hankkimaan lapsia persaukisen miehen kanssa. On parempi hankkia lapset yksin (keinohedelmöitys) ja antaa yhteiskunnan maksaa. KELA maksaa lapsilisät, kotihoidontuet, asumistuet, toimeentulotuet, lasten lääkärikäynnit, yms.
Köyhyys koitui kyllä ko. miehen onneksi, todellakin.
N32
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin hyvin empaattisena miehenä en pitäisi tuota mitenkään alentavana asiana, vaan olisin valmis etenemään todella hitaasti, jos oikeasti olet nainen joka kiinnostaa. Itsekään en ole seurustellut tähän mennessä, mutta satunnaisia "säätöjä" on ollut.
Illalla ulkona Laulurastaat livertelee kauniisti että lähimetsä raikuu. Kohta toivottavasti voi nukkua ikkuna auki rastaan lauluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta tähän. En tiedä kuulinko väärin ja erehdyin, mutta näin tänään pääskysiä pellon yllä lentämässä. Olisivatko jo tänne tulleet. Sitä mietin.
Et erehtynyt, kun terminen kevätkin on kuukauden etuajassa, alla olevan mukaan on mahdollista tehdä pääskysistä havaintoja.
Muuttolintukalenteri: Haarapääsky, kesäntuoja
https://suomenluonto.fi › uutiset › muuttolintukalenteri-...
16.5.2024 — Ensimmäiset pääskyt saapuivat Suomeen yleensä jo huhtikuun alussa, kertoo Birdlife Suomen ylläpitämä Tiira-havaintotietokanta. Kuun lopulla ja ...
P.S. Tervapääskyhän ei nimestään huolimatta ole pääskynen, vaan kiitäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät oli odotettua aikaa alakouluikäisenä, jännää kun sai laittaa kevättakin ja kevätkengät kouluun ja sai hyppiä vistiä. Ilman pipoa ulkoilu oli kans odotettu päivä.
Tuli heti mieleen se tunnelma. Uudet kengät ja tvistinauha. Se, miten nauhaa nostettiin ylöspäin. Voi lapsuutta!
Koulun pihasta etsittiin kuivaa kohtaa ettei kengät likaantunut. Tuoksu oli kevätaamuisin raikas ja lintujen raikuva laulu kouluun tallustaessa kevyessä kevättakissa.
Ihania muistoja tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Illalla ulkona Laulurastaat livertelee kauniisti että lähimetsä raikuu. Kohta toivottavasti voi nukkua ikkuna auki rastaan lauluun.
Kuvasit juuri sen, mitä itsekin odotan. Hyvää yötä.
Illan päätteeksi: Hyvää Yötä kaikille höpönassukoille ja hyppelihiirille, varsinkin luonnonystäville ja -tarkkailijoille! Minulla tosin vielä kolmisen tuntia ennen kuin unimaailmaan siirryn, taidan olla pöllö seuraavassa elämässä kun tykkään valvoa yömyöhään ;)
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa hyvää yötä.