Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (4152)
"Mitä se ylipaino kertoo ihmisestä"
Tuossapa teille aiheesta kiinnostuneille oma ketju.
Töistä tullut juuri, ja saanut ruuan syötyä ja ruokaostokset kaappiin. Nyt voi huilailla ansaitulla viikonlopulla pitkän ja raskaan viikon jälkeen. Voisi ottaa kahvin ja jätskin ja mennä parvekkeelle istumaan. Ahh!
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä on mm sairauden/lääkityksen takia ylipainoisia. Siksi kehotan varovaisuuteen keskustelussa.
Tuskimpa johtuu sairaudesta, on tekosyy. Kun riittävän vähän tai siis tarpeeksi syö ei liho, kaikki ylimääräinen syöty energia varastoituu eli lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Töistä tullut juuri, ja saanut ruuan syötyä ja ruokaostokset kaappiin. Nyt voi huilailla ansaitulla viikonlopulla pitkän ja raskaan viikon jälkeen. Voisi ottaa kahvin ja jätskin ja mennä parvekkeelle istumaan. Ahh!
Ihana. Minäkin kävin päiväkahvilla pihakeinussa. Aurinko lämmitti niiiiin ja linnut tsirkutti. Perhosia en nähnyt. Sinitaivaan halkaisi suihkarin valkea vana.
Vierailija kirjoitti:
Tällsiset ylimääräiset energian nauttimiset juuri saavat ihmisen lihoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miksi ei rentoudu lenkillä tai saunomalla tai lemmiskelemällä? Syöminen ja juominen on huonoin tapa rentoutua.
Kenellehän jäätelö on tarkoitettu, jossei siitä koskaan saisi nauttia? Höpsöt, kyllä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana. Minäkin kävin päiväkahvilla pihakeinussa. Aurinko lämmitti niiiiin ja linnut tsirkutti. Perhosia en nähnyt. Sinitaivaan halkaisi suihkarin valkea vana.
Täälläkin tsirkuttaa, ja vielä vähän näkyy jämiä suihkarin vanasta!
Tapasin kivan ja kiinnostavan naisen ja juttumme lähti liikkeelle mukavasti; Ensitreffit taidenäyttelyssä ja lounaalla, toiset pitkällä merenrantakävelyllä ja illallisella, kolmannet lavatansseissa. Jutustelimme, puhumme eletystä elämästä, tulevaisuuden toiveista ja tutustuimme ajan kanssa ja rauhassa. Muutaman kerran kuulin rivien välistä paristakin miehestä jonkinlaisen kommentin joka kuitenkin ohitettiin pian. Kun jutuissamme syvemmällä päästyämme uskalsin jo kysyä pari tarkentavaa tietoa herrasta X ja miehestä Y, kävi ilmi, että herra X oli "Friends With Benefits" -fuckbuddy jonka kanssa nainen vaihtoi seksiä vastavuoroisesti ja herra Y oli naimisissa oleva mies jonka kanssa samalla naisella oli aiemmin ollut 10 vuotta kestänyt on-off -sivusuhde molempien ollessa naimisissa tahollaan.
Minä kun en ollut etsimässä fuckbuddyä vaan elämänkumppania, ryhdyin miettimään, että vaikka nainen oli ulkonäöltään ja muuten kaikkea mitä toivoin, mutta hänen käsityksensä parisuhteista ja seksistä suunnilleen sitä, että sänkyyn voi mennä millä motiivilla tahansa, päätin lempata koko naisen. Minä nyt vain en pysty kunnioittamaan tai arvostamaan ihmistä joka tekee maailman mukavimmasta asiasta kauppatavaran ja pystyy sivusuhteisiin vaikka olisikin itse aviossa. -Järkeilin, että jos tuo nainen on aiemmin avioliitossa ollessaan ollut kykenevä pettämään miestään, ja nyt ylläpitää ilman tunteita vakipanosuhdettakin, hän on valmis pettämään sitten joskus minuakin jos jatkan suhdetta hänen kanssaan.
Eronnut ja naimisissa olen ollut olen minäkin, seurustellut muutamankin kanssa aiemmin, mutta en ole koskaan pettänyt ketään naisistani toisen naisen kanssa tai itseäni.
Miksi nykyajan ihmisille on niin vaikeata elää rehellisenä tunteilleen, tuntea aidosti ja odottaa tulevansa rakastetuksi ja saada rakastaa aidosti ilman, että hommaan liittyy pelaamista, laskelmointia ja hyväksikäyttöä ? Milloin rakkaudesta ja ihmissuhteista tuli pelkkää peliä ja järjestelyitä ?
Olen ehkä naiivi, mutta uskon silti, että vielä jonain päivänä löydän Sen Ainoan ja Oikeankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treenannut olen 4-5 päivää viikossa 20 vuoden ajan, joten kyllä tiedän mitä teen herkkujen suhteen. Mutta kiitos huolenpidosta!
Vierailija kirjoitti:
Tossua toisen eteen. Tänään oli mielenkiintoinen uutinen, jossa sanottiin, että kehon hyvinvoinnille olisi tärkeää arjessa ottaa juoksuaskelia. Siis kävelyn ohessa tehdä välillä pyrähdyksiä. Niin kuin pienet lapset tekevät.
Sellainen pyrähtely voisi olla huvittavan näköistä kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nauttimaan elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nauttimaan elämästä.
Muiden maksaessa lystisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miksi ei rentoudu lenkillä tai saunomalla tai lemmiskelemällä? Syöminen ja juominen on huonoin tapa rentoutua.
Sulkeeko syöminen ja juominen nämä asiat sitten jotenkin pois? Kun syön jäätelön kerran kuukaudessa, niin en voi käydä lenkillä enää? Kaikki hyvänolon hormonit käytetty jo loppuun? :D
Joku ei osaa nauttia elämästä, toiset osaa: herkku silloin tällöin, hyvä ruoka ja juoma. Suklaa, jäätelä, värikäs salaatti. Bravo. Musiikki, elokuva, teatteri. Matkustus. Läheiset.
Kaikki saa nauttia elämästä haluamallaan tavalla. Nipotus seis! Naurettavaa dissausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ilma taas mutta tuuli edelleen kolakka.
Pientä pihahommaa tein.
Minua usein huvittaa muissa ketjuissa kun ihmiset valittaa rahapulaa- ei riitä autoremppaan tai hammaslääkäriin tms tarpeelliseen. Sitten luetellaan mitä milloinkin on kirppikseltä ostettu. Vaikka sieltä saakin muutamalla eurolla mutta jos niitä ostaa usein niin kyllä vuoden mittaan tulee pitkä penni ihan joutavaan laitettua.No, minä valitan täälläkin ajoittain rahapulaa, mutta yleisesti ostan kirppikseltä tarpeellista tavaraa. Esim viime talvena kenkiä ja muutaman hupparin ihan tarpeeseen. Näin säästän jo vaatekuluissa näin. Sitten joskus ostaa ns turhaakin, mutta en minä ratkaisevasti rikkaampi olisi vaikka sen pari kymppiä säästäisin, vaikka muutamien kuukausien jaksolla ja edelleenkin olisi hammaslääkärit ja rempat vaikeita maksaa silti. Ja jos tuhlaan kirppiksellä joskus niin sitten nipistan ruoassa. Näin itse suhtaudun ajatuksella mitä kurjistaa elämäänsä lisää. Jos minä ostan joskus turhaa niin sitten ostan ja joku toinen pistää rahojaan kuitenkin moniin muihin juttuihin.
Samalla jokainen tietysti enää omalla tavallaan. Silti jos rahaa ei ole niin edes syömättä jättäminen ei sinua rikkaaksi tee jos haluaa kärjistää ja vaikka jättäisit syömättä niin et edelleenkään voi maksaa autoremppaa kerralla niin maksuaikojen kanssa pelataan tai sitten vähät säästöt menee. Toki ymmärrän myös hyvän ajatuksen säästämisestä, mutta toisaalta ihmisellä saa olla ilonsa elämään oli hän sitten köyhä tai ei ja jos ilo on kauniin esineen osto joskus niin minusta se ei ole rikos. Nipistää voi muustakin.
Samaa mieltä. Pieni itsensä ilahduttaminen on välillä paikallaan tässä ankeassa masilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nauttimaan elämästä.
Muiden maksaessa lystisi
Oletpa tyly. Jos sinä et nauti elämästäsi, ethän väheksy toisten kykyä nauttia.
Elämä on ihanaa, herkkuhetket juhlistaa sitä :)
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ilma taas mutta tuuli edelleen kolakka.
Pientä pihahommaa tein.
Minua usein huvittaa muissa ketjuissa kun ihmiset valittaa rahapulaa- ei riitä autoremppaan tai hammaslääkäriin tms tarpeelliseen. Sitten luetellaan mitä milloinkin on kirppikseltä ostettu. Vaikka sieltä saakin muutamalla eurolla mutta jos niitä ostaa usein niin kyllä vuoden mittaan tulee pitkä penni ihan joutavaan laitettua.
En pitäis kirppisostoja vaarallisina. Kyllähän kaikki harrastukset maksaa. Niistä saatava ilo ja hyvinvointi auttaa jaksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehorauha
On hyvä esimerkki joita tietyt piirit suosivat ja halutaan sulkea totuuden puhujien suut. Tämä lihavuus on sekä yksilön että yhteiskunnan tragedia. Onneksi on saatu edes limonadit haittaverolle, pitäisi myös koskea makeisia, leivonnaisia, hese-tuotteita ja hyvin pitkää listaa höttö energiaa sisältävää syötävksi väitettyä ainesta.
Ei ongelma poistu, vaikka siitä ei saisi puhua. Kehorauha on yhtä hölmöä kuin räkimisrauha yskiville. Lihavuus kuluttaa yhteisiä verorahoja, en halua maksaa siitä että lihavat syövät itsensä sairaiksi. Tupakkaa ei saa polttaa enää, sitä rajoitetaan terveyssyistä. Koska lihavuuteen puututaan samalla intensiteetillä. Se ei ole vain yksilön asia enää. Sitten on jos maksaa itse kaiken hoidon ja luonnon ylikulutuksen. Kukaan ei nyt niin tee.
Lääkkeen hinnasta Kela maksaa osan, diabeteslääkkeet, kolesteroli, verenpaine, nivellääkkeet, refluksi, mielenterveyslääkkeet jne. Niiden tarve nousee ylipainoisilla. Sairaslomat, terapiat ja keinohedelmöitykset, lonkka- ja polvileikkaukset ym. tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Lihavuus ei ole vain yksilön ongelma. Kehorauhaa ei saa olla. Se on pään pistämistä pensaaseen. Itse olen laihduttanut 25 kiloa vain syömämällä vähemmän. Se on mahdollista lähes jokaiselle lihavalle.
Yhden seurustelusuhteen lopetin diabeteksen tuomien ongelmien takia, joita mies ei tietenkään hoidattanut eikä myöntänyt. Ahmimista salaa (karkkia, sipsejä, jäätelöä jne) autossa kauppamatkoilla, sitten kotona paasaamista terveellisistä wokeista yms. Kummasti auto oli aina täynnä kaikkea paperikäärettä..
Lisäksi ääreishermoston ja autonomisen hermoston oireet pahenivat: ei enää seisonut, jos seisoi niin sitten ei kestänyt kuin pari minuuttia, lopulta seksi jäi kokonaan ja syylliseksi yritettiin mollata minua naista, kun en tarpeeksi vonkaa. Mies ei myöskään enää kyennyt kävelemään vauhdissani, vaan valitti jalkojaan kun sattuu. Ei silti mennyt lääkärille, vaan lekurissa aina sanoi kaiken olevan kunnossa. Yhä ärtyneemmäksi ja passiivisemmaksi muuttui, joten se siitä.
Ei ollut tapailusta, mutta jatkossa vältän kaikki diabeetikot...
No, minä valitan täälläkin ajoittain rahapulaa, mutta yleisesti ostan kirppikseltä tarpeellista tavaraa. Esim viime talvena kenkiä ja muutaman hupparin ihan tarpeeseen. Näin säästän jo vaatekuluissa näin. Sitten joskus ostaa ns turhaakin, mutta en minä ratkaisevasti rikkaampi olisi vaikka sen pari kymppiä säästäisin, vaikka muutamien kuukausien jaksolla ja edelleenkin olisi hammaslääkärit ja rempat vaikeita maksaa silti. Ja jos tuhlaan kirppiksellä joskus niin sitten nipistan ruoassa. Näin itse suhtaudun ajatuksella mitä kurjistaa elämäänsä lisää. Jos minä ostan joskus turhaa niin sitten ostan ja joku toinen pistää rahojaan kuitenkin moniin muihin juttuihin.
Samalla jokainen tietysti enää omalla tavallaan. Silti jos rahaa ei ole niin edes syömättä jättäminen ei sinua rikkaaksi tee jos haluaa kärjistää ja vaikka jättäisit syömättä niin et edelleenkään voi maksaa autoremppaa kerralla niin maksuaikojen kanssa pelataan tai sitten vähät säästöt menee. Toki ymmärrän myös hyvän ajatuksen säästämisestä, mutta toisaalta ihmisellä saa olla ilonsa elämään oli hän sitten köyhä tai ei ja jos ilo on kauniin esineen osto joskus niin minusta se ei ole rikos. Nipistää voi muustakin.