Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (3956)

Vierailija
3681/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas säähän melkein talvinen käänne. Tarkoitus oli pestä pyhien aikana toppavaatteet, mutta saavat nyt jäädä käyttöön ainakin vappuun, vaikka juhannukseenkin asti. Kohta kait haettava lumikolakin esille. Ainahan kevät tietysti oikuttelee ja tulee keikkuen. Toivottavasti muuttolinnut pärjäävät, kun talipalloja ym. jo syöty.

Vierailija
3682/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju ei petä: aina riita käynnissä ja sama riitelijä. Niin tuttua. 

Sama jankkaaja, solvaaja ja poistaja!

Tuo ylläoleva oleva pilaa ketjun riitelyllään ja jankkauksellaan. Taas.

On se Luojan lykky, että omassa tosi elämässäni ei ole tuollaisia ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3683/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju ei petä: aina riita käynnissä ja sama riitelijä. Niin tuttua. 

Sama jankkaaja, solvaaja ja poistaja!

Tuo ylläoleva oleva pilaa ketjun riitelyllään ja jankkauksellaan. Taas.

On se Luojan lykky, että omassa tosi elämässäni ei ole tuollaisia ihmisiä. 

Mun elämässä on ja oli. Kyllä oli  raskas riitelijä ja vielä mun äiti. Aina oli kaikki muiden syytä ja elämä kohteli vain häntä huonosti eikä kukaan välitä. No ei kun oli aina naama väärinpäin ja valitti kaikesta. Onneksi kuoli, en surrut yhtään olin vain helpottunut.

Vierailija
3684/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mulle ainoaksi oikeaksi "selviytymiskeinoksi" osoittautunut  tällä hymistelyketjulla; en silmäripseänikään räpsäytä enää, en millään tavoin reagoi riitelyviesteihin tai muihin samanlaisiin, kirjoittelen vain omia pikku juttujani silloin tällöin ja lueskelen kivoja kirjoituksianne, esim, nuo pohjoisen reissujutut/muistelut olivat tosi mielenkiintoisia tuossa aikaisemmin. Harmi vaan kun melko varmasti on monia, jotka eivät kohta rohkene tänne enää kirjoittaa yhtään mitään ja ymmärrän kyllä hyvin miksi. Silti toivon että kirjoittaisitte niitä tavallisia arkisia asioita sisältäviä  ja muisteloitanne toivoisin eritoten, täällä on varmasti valtava määrä elämänkokemusta josta ammentaa.     

Muistelut on todella mukavia.

Vierailija
3685/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P pyytää, ettei hänelle vastata, niin joku älypää  ( eli D  !) sitten kuitenkin neuvoo ja vastaa. Anna  olla rauhassa typeriltä ja eitoivotuilta neuvoilta. 

Kirjoitat rumasti, voitko poistua, ellet parempaan pysty?

Rumasti sinäkin rikot toisen rajoja. Poistutaan molemmat. Mulle tuleekin vieraita kohta, soittivat jo asemalta.

Monet vanhukset on tuollaisia, ei kunnioiteta toisen rajoja, varsinkin nuorille ja lapsille sanotaan ihan mitä vaan muka neuvoina. Meidänkin suvun vanhuksissa on tällaisia, siksi en juuri ole heihin yhteyksissä. Olen neuvonut lapsianikin sanomaan heille, että tuo ei ole asiallista. 

Totta. Pukeutumista, meikkiä, painoa, elämänarvoja ja tapoja arvostellaan ylemmyydentuntoisesti ja tutustumatta teilataan outoina ja väärinä. Vanhukset ei todellakaan osaa kaikki käyttäytyä.

Eipä se ikää katso, ettei osata käyttäytyä. Täälläkin sen huomaa.

Vierailija
3686/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukuume 38,1 huh huh. Lavitsapäivä.

Vierailija
3687/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vatsatauti jo toista päivää. Kouristeli koko yön enkä nukkunut ollenkaan. Mä vietän vessassa tämänkin päivän.

Vierailija
3688/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vatsatauti jo toista päivää. Kouristeli koko yön enkä nukkunut ollenkaan. Mä vietän vessassa tämänkin päivän.

Voi meitä. Yritetään toipua. Tsemppiä, höpönassu

Vierailija
3689/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nassuttele mua, en tykkää. Omat saa puhua mulle noin, ei muut. 

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta nasut! Pilvinen päivä. Kohta viemään lasi- ja metalliroskat ulos.  Niiden jäteastiat on ihan yhden näistä rakennuksista päädyssä ja vaikka periaatteessa roskia voi viedä milloin vain haluaa,  mua säälittää sen rakennuksen päätyasunnossa asuvat.  Siitä nimittäin kuuluu hirveä kilinä ja kolina,  kun kippaa ne roskat molokkiin. Varsinkaan sunnuntaisin ja pyhäpäivinä en viitsi viedä kovin aikaisin. 

Huomenna alkaakin meillä se iso remontti. 4 päivää ravaa useamman firman ukkoja täällä.  Ylihuomenna on vedenjakelu poikki. Eilen löysin mun kuulosuojaimet,  mutta kissalle ja koiralle sellaisia ei tietenkään ole.  Noh, selvittiin me  8 viikon vesivahinkoevakostakin,  joten eiköhän selvitä tästäkin.  Ja nyt ei onneksi tarvitse yrittää tehdä töitä samalla. 

Vierailija
3691/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa taas kunnioittaa pyydettyjä rajoja. Kaikki eivät pidä samoista asioista. 

Vierailija
3692/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa taas kunnioittaa pyydettyjä rajoja. Kaikki eivät pidä samoista asioista. 

Rajattomat vanhukset ovat ongelma myös muualla. Kaikilla ei ole dementiaakaan, vaan tahallaan ilkeilevät. 

Vierailija
3693/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P pyytää, ettei hänelle vastata, niin joku älypää  ( eli D  !) sitten kuitenkin neuvoo ja vastaa. Anna  olla rauhassa typeriltä ja eitoivotuilta neuvoilta. 

Rumasti sinäkin rikot toisen rajoja. Poistutaan molemmat. Mulle tuleekin vieraita kohta, soittivat jo asemalta.

Monet vanhukset on tuollaisia, ei kunnioiteta toisen rajoja, varsinkin nuorille ja lapsille sanotaan ihan mitä vaan muka neuvoina. Meidänkin suvun vanhuksissa on tällaisia, siksi en juuri ole heihin yhteyksissä. Olen neuvonut lapsianikin sanomaan heille, että tuo ei ole asiallista. 

Totta. Pukeutumista, meikkiä, painoa, elämänarvoja ja tapoja arvostellaan ylemmyydentuntoisesti ja tutustumatta teilataan outoina ja väärinä. Vanhukset ei todellakaan osaa kaikki käyttäytyä.

Ikäkysymys ei ole. Kasvatus / asenne pikemminkin.

Vierailija
3694/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäkysymys ei ole. Kasvatus / asenne pikemminkin.

On se osittain ikäkysymyskin. Jotkut ajattelevat, että koska ovat vanhempia ja heillä on elämänkokemusta, heillä on valta-asema neuvoa ja puuttua nuorempien elämään ja arvostella sitä. 

Vierailija
3695/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on vielä muistisairaanakin kohtelias ja huumorintajuinen. Luonnekysymys tuokin.

On ankean näköinen ilma, vettä sataa ja kolea tuuli.

Miestä alkoi häiritsemään muutama pölypallo lattialla joten aikoi tehdä pikaimuroinnin. No luonteensa mukaisesti ei osaa pikaisesti tehdä vaan perusteellinen näkyy olevan.

Minä ehdotin että keräilen käsiini näkyvät pölyt mutta ei mennyt läpi.

Olemme nyt wa:ssa siskojen kanssa muistelleet lapsuutta. Aika omavaraistalous oli. Liha, maito ja kala oli omasta takaa. Leipäviljaa tuli pellolta.

Kanoja ja lampaita meillä ei ollut, sika kasvatettiin ja isä teurasti sen syksyllä.

Muistan kun veri valutettiin ämpäriin ja sitä piti hämmentää ettei ehdi hyytyä.

Äiti umpioi lihaa lasitölkkeihin.

Kauppa- auto kävi pari kertaa viikossa. Harvoin tarvitsi käydä ostoksilla isolla kirkolla.

Kyllä nykyään on elämä helppoa.

Vierailija
3696/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orenda alkaa teemalla. Aion katsoa.

Vierailija
3697/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on vielä muistisairaanakin kohtelias ja huumorintajuinen. Luonnekysymys tuokin.

On ankean näköinen ilma, vettä sataa ja kolea tuuli.

Miestä alkoi häiritsemään muutama pölypallo lattialla joten aikoi tehdä pikaimuroinnin. No luonteensa mukaisesti ei osaa pikaisesti tehdä vaan perusteellinen näkyy olevan.

Minä ehdotin että keräilen käsiini näkyvät pölyt mutta ei mennyt läpi.

Olemme nyt wa:ssa siskojen kanssa muistelleet lapsuutta. Aika omavaraistalous oli. Liha, maito ja kala oli omasta takaa. Leipäviljaa tuli pellolta.

Kanoja ja lampaita meillä ei ollut, sika kasvatettiin ja isä teurasti sen syksyllä.

Muistan kun veri valutettiin ämpäriin ja sitä piti hämmentää ettei ehdi hyytyä.

Äiti umpioi lihaa lasitölkkeihin.

Kauppa- auto kävi pari kertaa viikossa. Harvoin tarvitsi käydä ostoksilla isolla kirkolla.

Kyllä nykyään on elämä helppoa.

Elämä on nykyään helppoa, mutta väitän tai ainakin epäilen onko se yhtä antoisaa kun kaiken saa "valmiina". Yleensä asiat joiden eteen joutuu enemmän tai vähemmän ponnistelemaan myöskin palkitsevat vs ilmaiseksi taivaalta tipahtavat.

Lampaalle: juutuupissa koirien trimmausvideoissa peitetään korvat tuubihuivilla turkin kuivaamisen ajaksi. Oisko apua ja antaisko olla vai kiskoisko pois?

Mun pääsiäinen alkaa olla vietetty, mämmit ja pashat on syöty, suklaamunan yllätys koottu ja suklaatkin syöty. Nyt vain päin uutta päivää nousevaa!

Vierailija
3698/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on että liian helppo elämä passivoi ihmisen. 
Ennen piti lapsesta asti tehdä jotakin leipänsä eteen. Minunkin vanhempani - isä on jo kuollut- elivät vanhuuteen asti terveinä kun nuoresta asti sitkistyivät työnteossa.

Vierailija
3699/3956 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja Kyylälle sukanvarsi!

Aikoinaan kun vanhempani olivat tulossa mittaamaan (heidän omistamansa) kämppäni ikkunoita remppaa varten, pakenin tätini tyhjään asuntoon kun hän oli kesän mökillään. Pakenin siksi kun mittaaminen olikin minulle etukäteen ilmoittamatta muuttunutkin viikon kestäväksi maalaamiseksi!

Illalla kävin hakemassa kassillisen vaatteita, tyhjentämässä jääkaapin ja lukitsemassa kaapit ja työpöydän laatikot, vaikka tiesinkin että tottahan äitini oli ne jo ehtinyt nuuskia. 

Päiväkirjaan enkä kalentereihini kirjoittanut mitään sen jälkeen kun niiden sisältämät salaisuudet eivät pysyneetkään kansien sisällä. "Armas" äitini piti tapanaan ne lukea ja levittää salaisuuteni pitkin kylää.

Lammaskin voisi mennä siskolle evakkoon? Anteeksi, täällähän ei saisi neuvoa eikä antaa ideoita ongelmien ratkaisemiseksi!

Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuubihuivivinkistä!

Me ei voida mennä tällä kertaa siskolleni evakkoon.  Koiraa ei voi enää päästää portaisiin ja siskollani on vielä erittäin liukkaat portaat.  Mulla on kotona portaissa liukuesteet ja muutenkin asunto niin,  että sisään tullaan olohuoneeseen.  Siskoni asunnon pohjaratkaisu on erilainen eli olohuoneeseen päästäkseen pitää kulkea portaat.  Jouduttaisiin sitten olemaan remppamiesten työpäivän ajan eteisessä ja pienessä keittiössä.  Myös kissan käymälän kantaminen edestakaisin tuntuu tässä vaiheessa hankalalta.  Päästään kotona kuitenkin helpommalla,  kun pystyn helposti estämään koiran pääsyn sekä portaisiin että remppamiesten tielle ja lisäksi voin istua mukavasti olohuoneen sohvalla ja katsella telkkaria.