Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (3956)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Huomenta nasut! Täällä menee taloyhtiön remontti oletettua paremmin.  Koira katselee varsin innostuneena tätä  "Remppamiehet riehuu" -näytelmää.  Välillä murisee,  välillä haukkuu ja välillä vain katselee,  kun  "näyttelijät" kulkee rappusia ylös ja alas. 

Luuleekohan, että näytelmä on häntä varten keksitty? Flunssa pikkuhiljaa helpottaa, kahvikin maistuu jo.

Onkos vatsatautipotilas toipunut?

Voi olla,  että luulee.  Just nyt täällä on 5 "näyttelijää". Kyylä makoilee tylsistyneenä koiranpedillä ja odottaa,  että näytelmässä tulisi väliaika ja saisi herkkuja. Selvästi koirille tarkoitettu näytelmä. 

Vierailija
3722/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pääsiäinen lusittu ja ollaan taas back in business. 

Luin pääsiäisenä Heidi Köngäksen kirjan Dora, Dora. Se kertoo varusteluministeri Albert Speerin matkasta Lappiin. Dora ei ole nainen, ei henkilö, vaan jotain muuta.  Köngäs kuvaa matkaa seurueen eri henkilöiden näkemänä. Tärkeäksi nousee Speerin kuvaukset hänen ja Hitlerin suhteesta. Miten paljon mukana on Köngäksen omia päätelmiä suhteen intiimiyttä lähentelevistä arvioista, jää arvoitukseksi. Jotain taikaa Speerissä kyllä on, koska Yrsa Steniuskin on kirjoittanut hänestä. Kirjan nimi taisi olla Elämäni mies. Köngäksen kieli on sujuvaa ja selkeää, mistä voi varmaan kiittää toimittajataustaa. Kaikki turha on karsittu pois. Kannatti lukea, jätti ajattelemaan.

Kirjojen lukeminen mulla nykyään jäänyt ja silmätkin mokomat oikkuilee. Nuorempana luin jonkin verran ja muistan vieläkin pari kirjaa jotka tekivät ison vaikutuksen ja mietin jälkeenpäin paljonkin lukemaani, olivat Arsenenjev:n Dersu Uzala ja Peskovin Taigan erakot, uusimista ei ole oikein mitään jäänyt erityisesti mieleen. Nyt eläkkeelle jäätyäni pitäisi elvyttää tuota lukemisharrastusta uudelleen. Hyvää alkanutta viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3723/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta kaikille Myökkipyökkimetsän hyppelihiirille ja isommillekin otuksille, tällä hyppelillä on viikonpäivät hakusessa, onko nyt  tiskitiistai vai kukkienkastelukeskiviikko? Mullat pintakuivia ja tiskialtaassa eilinen kattila seuralaisineen likoomassa. Seinäkalenteriin ei voi luottaa, se ei osaa päiviä päivittää.

Vierailija
3724/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin pääsiäisenä Heidi Köngäksen kirjan Dora, Dora. Se kertoo varusteluministeri Albert Speerin matkasta Lappiin. Dora ei ole nainen, ei henkilö, vaan jotain muuta.  Köngäs kuvaa matkaa seurueen eri henkilöiden näkemänä. Tärkeäksi nousee Speerin kuvaukset hänen ja Hitlerin suhteesta. Miten paljon mukana on Köngäksen omia päätelmiä suhteen intiimiyttä lähentelevistä arvioista, jää arvoitukseksi. Jotain taikaa Speerissä kyllä on, koska Yrsa Steniuskin on kirjoittanut hänestä. Kirjan nimi taisi olla Elämäni mies. Köngäksen kieli on sujuvaa ja selkeää, mistä voi varmaan kiittää toimittajataustaa. Kaikki turha on karsittu pois. Kannatti lukea, jätti ajattelemaan.

Kirjojen lukeminen mulla nykyään jäänyt ja silmätkin mokomat oikkuilee. Nuorempana luin jonkin verran ja muistan vieläkin pari kirjaa jotka tekivät ison vaikutuksen ja mietin jälkeenpäin paljonkin lukemaani, olivat Arsenenjev:n Dersu Uzala ja Peskovin Taigan erakot, uusimista ei ole oikein mitään jäänyt erityisesti mieleen. Nyt eläkkeelle jäätyäni pitäisi elvyttää tuota lukemisharrastusta uudelleen. Hyvää alkanutta viikkoa.

Sattumalta minäkin olen lukenut Uzalan ja tuon Lykovin perheen tarinan. Uskomattomia elämänkohtaloita. Surin, kun Dersu Uzala kuoli tavallaan turhaan. Jos hänelle ei olisi annettu arvokasta asetta, ei olisi tapahtunut sitä ryöstöäkään. Lykoveista jäi lopulta jäljelle vain tytär Agafja, jolle rakennettiin uusi talo. Jos hän on vielä elossa, on hyvin iäkäs. Mullakin oli välillä pitkä tauko lukemisessa. Palasin kirjojen pariin leffojen kautta. Aloin lukea kirjoja, joihin ne perustui. Monesti kirjat oli parempia.

Vierailija
3725/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DERSU! Yksi minunkin lemppareista, kirja kadonnut jossain muuttossa, leffa ainoalla säilyneellä VHS-kasetillani. Onneksi on vielä vekotin, millä sen voi katsoa. Nenäliinoja sitä katsellessa kyllä tarvii. Kiitos 'Taigan erakot'- vinkistä, Finlandiaan tuli asiaa.

Vierailija
3726/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topi Borgilla on uusi ohjelma Topi Borgin elokuvakerho. Löytyy Areenasta. Ekassa jaksossa vieraana oli Aamos Brotherus (Kuumaa-solisti). Katsovat yhdessä leffaa ja Topi juontaa keskustelua ainutlaatuiseen tyyliinsä. Leffa jäi ainakin mulle epäselväksi, mutta ei haittaa. Ehkä jatkossa helpompaa katsottavaa. 10 osaa, vieraita laidasta laitaan, Erika Vikmanista Tarja Haloseen.

Vierailija
3727/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvän unen kausi. Olisikohan magnesiumilla osuutta asiaan, olen alkanut säännöllisesti iltaisin ottaa sitä. Ihana aamulla herätä levänneenä!

Tänään piti olla aurinkoinen päivä mutta sateista on. Ehkä iltapäivällä pääsee fillaroimaan kirjastoon, siellä odottaa kaksi jonottamaani kirjaa.

Me molemmat olemme kovia lukemaan ja hyllyt pursuaa kirjoja.

Tällä viikolla tulee uudet ikkunat ja ensi viikolla ne asennetaan. Pihan puoleiset vaihdettiin joulukuussa, nyt toisen puolen.

Tyytyväisiä olemme olleet!

Toivottavasti vatsa- ym sairaat tokenette. 
Kevään odotusta itsekullekin.

Vierailija
3728/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DERSU! Yksi minunkin lemppareista, kirja kadonnut jossain muuttossa, leffa ainoalla säilyneellä VHS-kasetillani. Onneksi on vielä vekotin, millä sen voi katsoa. Nenäliinoja sitä katsellessa kyllä tarvii. Kiitos 'Taigan erakot'- vinkistä, Finlandiaan tuli asiaa.

Jatkan. Nuo löytyvät, vieläpä samoissa kansissa, kaksi kirjaa yhden hinnalla! Muita lukuvinkkejä, kiitos!

Vierailija
3729/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti jatkuu. Nyt kaksi yötä vietetty vessassa, välillä patjalle oikaisten ja taas pytylle. Kävin puntarilla tänään: kaksi kiloa lähtenyt, nyt 56 kg, ei saisi pudota yhtään. Onneksi muut ovat säilyneet terveinä. 

Vierailija
3730/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin nuorempana Kaari Utrion kirjat, historiaa ja romantiikkaa, mutta tunnustan, silloin nuorempana monesti selasin historiat ohitse ja luin vain ns. hömpät ja nyt kun ikää tullut, on käynyt toisinpäin. luen mielenkiinnolla historiat, muu ei enää kiinnosta ;)

Vierailija
3731/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Topi Borgilla on uusi ohjelma Topi Borgin elokuvakerho. Löytyy Areenasta. Ekassa jaksossa vieraana oli Aamos Brotherus (Kuumaa-solisti). Katsovat yhdessä leffaa ja Topi juontaa keskustelua ainutlaatuiseen tyyliinsä. Leffa jäi ainakin mulle epäselväksi, mutta ei haittaa. Ehkä jatkossa helpompaa katsottavaa. 10 osaa, vieraita laidasta laitaan, Erika Vikmanista Tarja Haloseen.

Katsoin mainoksen ohjelmasta. Eikö ollut Johannes Brotherus?

Vaikuttaa mielenkiintoiselta konseptilta.

Vierailija
3732/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin nuorempana Kaari Utrion kirjat, historiaa ja romantiikkaa, mutta tunnustan, silloin nuorempana monesti selasin historiat ohitse ja luin vain ns. hömpät ja nyt kun ikää tullut, on käynyt toisinpäin. luen mielenkiinnolla historiat, muu ei enää kiinnosta ;)

Minä luin nuorena kaikki Laila Hietamiehen romaanit. Sittemmin en enää ainuttakaan. Jotenkin tuli mitta täyteen. Rakkaani tuli vuorilta on jossain. Kai. Vieläkin.

Vierailija
3733/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sen lippalakkitestin IS:n sivulta. Sain kuusi oikein.

Pitääkin noita kehumianne kirjoja- Dersu ja Taiga katsella

löytyykö kirjastosta.

Just sain loppuun gulag-leirien historiasta kertovan kirjan. Karu oli suomalaisten kohtalo- sinne moni meni aatteen

perässä etsimään hyvää elämää työläisten paratiisissa.

Vierailija
3734/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo Derzu ja Taigan erakot yhteiskirjana tullut aikanaan jostain kirjakerhosta, kun en muistanut perua, mulle kävi usein niin. Mutta vähän erakkoluonne ja luonnosta aina olen pitänyt, joten nuo kyllä kannatti lukea. Muistatteko ne kirjakehot, aina sorruin niihin, eikä eroon meinannut päästä, onkohan niitä vieläkin olemassa.

Vierailija
3735/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjakehot ;) no kirjakerhot

Vierailija
3736/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää huomenta kaikille Myökkipyökkimetsän hyppelihiirille ja isommillekin otuksille, tällä hyppelillä on viikonpäivät hakusessa, onko nyt  tiskitiistai vai kukkienkastelukeskiviikko? Mullat pintakuivia ja tiskialtaassa eilinen kattila seuralaisineen likoomassa. Seinäkalenteriin ei voi luottaa, se ei osaa päiviä päivittää.

Täällä yksi Pyökkimetsän hyssykkä hyppelihiiri. Tiskitiistai sanoo minun sisäinen kalenterini. Siirrän homman huomiseen kelpokeskiviikkoon. Tänään on toipilastiistai, sanoo peilikuvani. Ei kuumetta enää, tukkoinen olo kyllä.

t.Niiskuneiti nenäliinojensa keskeltä

Vierailija
3737/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuo Derzu ja Taigan erakot yhteiskirjana tullut aikanaan jostain kirjakerhosta, kun en muistanut perua, mulle kävi usein niin. Mutta vähän erakkoluonne ja luonnosta aina olen pitänyt, joten nuo kyllä kannatti lukea. Muistatteko ne kirjakehot, aina sorruin niihin, eikä eroon meinannut päästä, onkohan niitä vieläkin olemassa.

Suuri suomalainen kirjakerho ainakin yhdistyi Suomalaiseen kirjakauppaan (niillä joku asiakkuusohjelma). 

Jaa juu, hyvä, kun joku oikaisi oikean  Brotheruksen Topi Borg -juttuun. 

Vierailija
3738/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huamenta, otan pamin niin jaksaa taas tämänkin maanantain.

Vierailija
3739/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen kirjakerholainen täälläkin, hyvin on muistissa. Finlandiaan lähti tilaus, löysin muitakin kadottamiani ja kaipaamiani kirjoja: runoutta, luontoa ja erotiikkaa ;) Tulee raskas paketti lähikaupasta noutaa, autokeikka!

Vierailija
3740/3956 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kirjastossa. Meillä on iso hylly, missä on poistokirjoja otettavissa. Saa myös jättää omia kirjojaan sinne. Löysin Pessin ja Illusian, Hiljainen valssi ja Forrest Gump-kirjat. FG:n olen nähnyt leffana monen monituiset kerrat, kirjaa en ole vielä lukenut. Vein myös muutamia dekkareita sinne, sain tilaa kurjahyllyyn. Hah, kurjahyllyyn. * kirjahyllyyn. Mies joskus ihmettelee kirjapaljouttani. Miksiköhän? Monet kirjat luen useasti. Mm Tuntematon sotilas ja Kalle Päätalon kirjat. Hyllyssäni on satoja rakkaita kirjoja. Aarteeni on Arja Samulinin elämänkerta hänen allekirjoituksellaan. Tapasimme Hyrsylänmutkassa muutama vuosi ennen hänen kuolemaansa.

Kesäiset sadepäivät mökillä kirjan kanssa ovat parhautta.