Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (3679)

Vierailija
3641/3679 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvitti eiliset ketjut Erkki Postimerkistä ja Mirja Asiakirjasta. Harmitonta hauskaa, poistui pian.

Joku aloitti tänään uuden. 

Vierailija
3642/3679 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3643/3679 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankalauantaita, luin että nyt on hyvä talven aikana kehrätyt villalangat värjätä ja että pahat voimat pitää karkottaa tulilla, pääsiäiskokoilla, joten otinkin jo varastoon viemäni lyhdyt uudelleen esiin ja pitää illan hämärtyessä laittaa valakiat oven eteen.

Mitäs me sitten huomenna tehdäänkään?

Pääsiäispäivinä varmaankin jokkainen tekkee mitä haluaa, jokuhan voisi viettää vaikka Äijäpäivää= itä-Karjalan murteella Pääsiäinen ;)

Oikeastiko?

Niinhän tämä kaiken tietävä google väittää, mullekkin ihan uusi juttu, lienee aika paikallista perinnettä. Mutta hauska tieto.

Vierailija
3644/3679 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankalauantaita, luin että nyt on hyvä talven aikana kehrätyt villalangat värjätä ja että pahat voimat pitää karkottaa tulilla, pääsiäiskokoilla, joten otinkin jo varastoon viemäni lyhdyt uudelleen esiin ja pitää illan hämärtyessä laittaa valakiat oven eteen.

Pääsiäispäivinä varmaankin jokkainen tekkee mitä haluaa, jokuhan voisi viettää vaikka Äijäpäivää= itä-Karjalan murteella Pääsiäinen ;)

Oikeastiko?

Niinhän tämä kaiken tietävä google väittää, mullekkin ihan uusi juttu, lienee aika paikallista perinnettä. Mutta hauska tieto.

siis tuo äijäpäivä, ei ole oma keksintöni, harmi ;)

Vierailija
3645/3679 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko?

siis tuo äijäpäivä, ei ole oma keksintöni, harmi ;)

Ensi vuonna meilläkin vietetään näin :)

Vierailija
3646/3679 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytin kynttilät lyhtyihin ja ulkotulet. Niitä on varmaan valvottava puoleen yöhön.  Naapurissa pauhaa kovaääninen jumputus. Luulisi pahojen henkien lähtevän kauas tällä menolla näin lankalauantaina. Kunpa huomenna näkyisi edes pieni pilkahdus auringosta, se olisi hyvä enne tulevalle kesälle.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä hyssykät

Hyvää yötä sinnekin! Mä taidan kans kömpiä peiton alle. 

Vierailija
3648/3679 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan pamit ja panen maata.

Hyvää yötä söpönassukat

Samoin sulle söpöliini

Vierailija
3649/3679 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi mieleen tullut muisto, alkoholia tässäkin;)

Ennen kämppämme rakentamista vain patikoimme k.o. alueella ja kerran olimme menossa valloittamaan alueen korkeinta tunturia kun tukevahko saksalainen turisti pyysi päästä mukaamme. Häneltä se jäi valloittamatta, hädin tuskin pääsi puoleen väliin ja sinnekin vain vanhempieni tukemana, kun me kersat juoksimme huipulle asti. Palattuamme lähtöpaikkaan tämä saksalainen tarjosi isälleni ja vain isälleni, ei edes äidilleni, 200 vuotta vanhaa konjakkia, oli kuulemma hyvää. Minä taisin olla 12 - 13 vuotias, joten jäin tietysti tarjoilusta paitsi ;)

Vanhempani olivat vieraisilla Saksassa serkkuni luona, tuolloin hänen saksalainen miehensä kaatoi vain itselleen konjakkipaukun. Isäni sitä myöhemmin kritisoi, kun hänellekin olisi konjakkipaukku maistunut! Jotkut ovat vieraanvaraisempia kuin toiset!

Vierailija
3650/3679 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi alkoholimuisto ;) Olimme patikoimassa Hetta-Pallas-Ylläs- reitin tai toisinpäin, kun eräänä päivänä sade piiskasi vaakasuoraan vasten kasvoja. Minulla oli sukat käsissä, ei ollut hanskoja mukana ja autiotuvalle saapuessamme kaikki olivat litimärkiä ja kylmissään. Minulle (11v.) tarjottiin lämmikkeeksi kuumaa vettä rommilla, lämmittihän se hetken kunnes jouduin juoksemaan tuvan taakse oksentamaan. Kiva :( kun ensin vanhemmat "pakottavat" juomaan ja sitten naureskelevat päälle, kun voitkin pahoin! Sen jälkeen ei ole rommi maistunut.

Ja alkoholista jatkaakseni: kotona oli aamuisin "sormustellinen" punkkua, tietysti halvinta mahdollista Rioja Tintoa, punkku kun silloisen tiedon mukaan nosti veren hemoglobiinia ;) Tämä siis jo kansakouluikäisenä! Vuosikymmeniin en punkkusta nauttinut, kunnes exä toi työmatkaltaan punaista "linnunmaitoa", joka Alkossa olis maksanut useita satoja markkoja. Laatuviini on laatuviiniä!

Eivät minun muistoni pelkästään alkoholiin liity, nämä nyt jostain syystä ovat viime aikoina tulleet mieleeni!

Vierailija
3651/3679 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lue jos et jaksa ja ikävä viesti masentaa. Hyppää sen yli sitten. Äitini töissä ja isäni täällä. Minä yritin edes jonkin verran isäni seurana olla. Tulee vaan aina silti paha mieli jos esim opiskelen ja isälläni ei ole täällä seuraa. Isäni toki hääräsi omia juttujaan pihalla välillä, mutta minäkin koen olevani huono ihminen, kun toinen tulee tänne ja minusta ei paljon seuraa ole. 

Samalla äitini on sitten lopulta se pahempi tässä kaikessa. Hän kuin ei sitten välitä yhtään jos ei välitä. Tulee sitten tyypillisellä asenteella ( eli ei iloissaan)  töistä tänne syömään tms ja mitä hän tekee. No, ei oikeastaan puhu isälleni mitään. Olen satoja kertoja sanonut hänelle, että yritä edes. Jos isäni on se tyypillinen itsensä ( ei mitään riitoja yms) niin hän ansaitsisi edes jotain juttelua kuitenkin ja minulle ei tulisi niin h*lvetin paha mieli siitä, ettei isälleni jutella. Olen siitä sanonut kymmeniä kertoja, mutta kun ei mene perille se kaikki. Se vaan keventäisi kuormaani, että jos minä en ehdi niin toinen olisi seurana. Yrittäisi edes. Puhuisi jotain, kysyisi jotain jne. 

Mutta ei ja minä olen se jolle tästä tulee paha mieli. Minä olen se johon tämä vaikuttaa. Huomenna minä taas muistutan asiasta, että kun isäni ehkä ilmeisesti ( omasta tahdostaan) lähtee huomenna kotiin niin minä sanon äidilleni miksi et yrittänyt, miksi et kohdellut asiallisesti, miksi et puhunut. Sitä tyypillistä ja miksi teit taas minulle tämän saman, että et tullut vastaan ja unohdit kaiken mitä sanoin aiemmin. 

Tässä perheessä on sata asiaa pielessä. Minä en vaadi paljon ikinä. Jos äitini olisi edes yrittänyt en olisi kirjoittanut tätä viestiä.  Äidilläni terveysjuttunsa, mutta kyllästyttää hänen asenteensa monesti. Ja minä olen se joka tätä kaikkea suree. Kun tästä ei tule yhtään mitään. En minä odota, että meillä ollaan kuin serkullani ja joku täydellinen duunariperhe kaikin tavoin, mutta joskus petyn elämäämme, vaikka pitäisi jo tajuta se millaista. Mutta johtopäätös on se, että äitini käytös pilasi nyt tämän pääsiäisen. Isästäni en kirjoita nyt siihen liittyen. Hän ei ole paras, mutta välillä syytön kaikkeen. Anteeksi viesti, mutta minun tapana yrittää kestää elämääni kuitenkin ja nähdä hyvää, mutta välillä en meinaa jaksaa enää, kun en jaksaisi aina jotain huonoa lisää. Anteeksi ja älkää vastatko tähän kiitos.

Nickelback - If everyone cared  ( Danille, jonka kanssa kuunneltiin tätä ja jolla oli hyviä ajatuksia elämästä)

Vierailija
3652/3679 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin liian vähän, noin 5h. Varmaan johonkin aikaan nukun päikkärit. Eipä tässä mitään menoja joten laiskottelun.

Vierailija
3653/3679 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme eilen karitsaa - anteeksi Lammas- yrttimarinadissa. Nyt ovat padassa muhimassa, paljon valkosipulia mukana.

Lisukkeeksi lohkoperunat ja porkkanaa samaan uuninlämpöön.

Harmillisesti ei ole kotimaista vaan rahdattu toiselta puolelta maailmaa.

Harmaa päivä on taas.

P:lle tekisi mieleni sanoa jotakin vaikka et halua kommentteja! Tämä on kuitenkin keskusteluketju.

No sepä siitä! Hyvää pääsiäisen jatkoa itsekullekin.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme eilen karitsaa - anteeksi Lammas- yrttimarinadissa. Nyt ovat padassa muhimassa, paljon valkosipulia mukana.

Lisukkeeksi lohkoperunat ja porkkanaa samaan uuninlämpöön.

Harmillisesti ei ole kotimaista vaan rahdattu toiselta puolelta maailmaa.

Harmaa päivä on taas.

P:lle tekisi mieleni sanoa jotakin vaikka et halua kommentteja! Tämä on kuitenkin keskusteluketju.

No sepä siitä! Hyvää pääsiäisen jatkoa itsekullekin.

No problem. Mä laitan tänään illalla karitsanfileet yöksi marinadiin ja huomenna paistan ne.  Tilasin Citymarketista Röngän karitsanfileet,  koska se on suomalaista.  Noh,  oli loppu,  joten tilalle tuli uusi-seelantilaista. 

Vierailija
3655/3679 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiksen kirjoituksesta tuli mieleen viimeisin työkaverini, jonka kärttyisä luonne näkyi ja tuntui lähes jokaisena työpäivänä hänen suhtautumisessaan asiakkaisiin. Minä sitten yritin olla hänenkin puolestaan yliystävällinen ja empaattinen, mikä oli introvertilla luonteellani henkisesti erittäin raskasta, olin aina työpäivän jälkeen ihan puhki. Pitemmän päälle se johti pitkään sairauslomaan ja lopulta alan vaihtoon.

Enkä nyt vertaa P:n äitiä ja työkaveriani, vaan tilannetta jossa joku on välikädessä ja joutuu siitä kärsimään.

Nyt kaikki on takanapäin, iloitsen stressittömistä eläkepäivistä, saan olla niin sisäänpäin kääntynyt kuin haluan.

Vierailija
3656/3679 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

P pyytää, ettei hänelle vastata, niin joku älypää  ( eli D  !) sitten kuitenkin neuvoo ja vastaa. Anna  olla rauhassa typeriltä ja eitoivotuilta neuvoilta. 

Vierailija
3657/3679 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä yksi mieleen tullut muisto, alkoholia tässäkin;)

Ennen kämppämme rakentamista vain patikoimme k.o. alueella ja kerran olimme menossa valloittamaan alueen korkeinta tunturia kun tukevahko saksalainen turisti pyysi päästä mukaamme. Häneltä se jäi valloittamatta, hädin tuskin pääsi puoleen väliin ja sinnekin vain vanhempieni tukemana, kun me kersat juoksimme huipulle asti. Palattuamme lähtöpaikkaan tämä saksalainen tarjosi isälleni ja vain isälleni, ei edes äidilleni, 200 vuotta vanhaa konjakkia, oli kuulemma hyvää. Minä taisin olla 12 - 13 vuotias, joten jäin tietysti tarjoilusta paitsi ;)

Vanhempani olivat vieraisilla Saksassa serkkuni luona, tuolloin hänen saksalainen miehensä kaatoi vain itselleen konjakkipaukun. Isäni sitä myöhemmin kritisoi, kun hänellekin olisi konjakkipaukku maistunut! Jotkut ovat vieraanvaraisempia kuin toiset!

Totta, toiset ovat vieraanvaraisia, toiset ei.  Tämä tapahtui vuosia sitten Saimaalla; olimme tuttavapariskunnan kanssa veneinemme semmosella veneilijöiden  rantalaavulla iltaa istumassa, perheet jo nukkumassa. Siihen nuotiolle kömpi sitten vanhempi pulskamahainen mies, joka osoittautui saksalaiseksi ja alkoi jotain rasvamakkaroitaan nuotiolla halsterin tapaisella paistamaan, rasva senkun nuotioon tirisi. Ei osannut oikein englantia ja me huonosti saksaa, mutta jotain siinä säästä ja veneilystä yritimme juttua iskeä kohteliaisuuttamme, kahteen mieheen olimme siinä olleet istuskelemassa myöhäisiltaa ja pari olutta mukana. No tämä saksalainen herrasmies mässytti kaikki makkaransa siinä ja vielä maiskautti sormiaan ja otti joka välissä kuin vaivihkaa jostain isosta hienon näköisestä pullosta mojovia ruokaryyppyjä, liekkö ihan konjamiinia.  Sitten kaivoi vielä pikkusikarin lootastaan ja laittoi pössytellen päin naamaamme. Oli kyllä kyllä nähnyt kun kaverini kääräisi sätkiä, joten tupakkimiehiä oltiin silloin. Ei elettäkään että olisi edes malliksi mitään tarjonnut, vaikka kaikkea oli runsain mitoin. Vilkaisimme kaverini kanssa siinä sikarinpölläkässä toisiamme ja hän sanoi mulle Suomeksi; kaatakoon vain ihan ittellensä, eiköhän lähetä...

Vierailija
3658/3679 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymistelen, kun "tienasin" eilen Temu-tilauksieni hinnanoikaisuilla 1,79€ ja tänään 13 senttiä. Nyt on krediitisaldoa 7,66€! Vain 20,34€ minimitilaus laitettava, mitähän tilaisin? Lisää korutarvikkeita, ehkä, tai jotain tarpeellista tavaraa keittiöön, paino sanalla tarpeellista!

Onneksi ei ole mikään kiire, krediittisaldo on ja pysyy ikuisesti. Mitään turhaa en tilaa koskaan, jos joku pitää askartelutarvikkeita turhina niin pitäköön, minulle ne ovat tarpeellisia, tulisin hulluksi jos en voisi näperrellä.

Vierailija
3659/3679 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P pyytää, ettei hänelle vastata, niin joku älypää  ( eli D  !) sitten kuitenkin neuvoo ja vastaa. Anna  olla rauhassa typeriltä ja eitoivotuilta neuvoilta. 

Missä tuossa oli vastaus P:lle tai neuvoja? En niitä sisälukutaidollani löydä.

Se on poistettu onneksi jo. Kunnioittakaa toisen pyyntöä!

Vierailija
3660/3679 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat rumasti, voitko poistua, ellet parempaan pysty?

Rumasti sinäkin rikot toisen rajoja. Poistutaan molemmat. Mulle tuleekin vieraita kohta, soittivat jo asemalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi