Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (3622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava huomio, ettei kenenkään tehtävä ole viihdyttää muita eikä järjestää kenellekään mitään sirkusta täällä. Iso osa täällä kuitenkin kirjoittaa suodatin päällä. Kohteliaasti ja siten, että muitakin voisi kiinnostaa. Jotta heräisi keskustelua ja ketjussa viihdyttäisiin. Sellaista peruskauraa, toisten huomioon ottamista. Jotkut kutsui sitä sirkukseksi ja muitten viihdyttämiseksi, johon eivät katso velvollisuudekseen osallistua. Oikeassa elämässä sitä kutsutaan sosiaalisiksi taidoiksi. Mitä tapahtuisi, jos kaikki poistaisi suodattimen?
Minä kirjoitin tuon viestin mihin viittasit ja joka poistui täältä. Sen sanoma oli se, että jos valittaa tylsistä jutuista täällä on väärässä paikassa, koska meidän tehtävämme ei ole miettiä onko ok kirjoittaa esim ruoasta tai onko ok kirjoittaa edes päivästäni tänne jos jonkun on ok arvostella sitä viestiä ja samalla käyttää oikeuttaan siihen. Tämä ei ole ok, koska kukaan täällä ei välttämättä pyydä ketään arvostelemaan elämäänsä. Jos minulla jonkun mielestä tylsä elämä josta saa vaan tylsiä kuulumisia niin mitä kenenkään täytyy sitä täällä minulle sanoa. Mitä se hyödyttää ketään. Mieluummin se lukee joka tahtoo ja se joka ei tahdo niin ei lue.
Näin en tarkoittanut tässä sitä, etteikö tavalliset toisten huomioon ottamiset yms sisältyisi käytökseen. Näin joka tulkitsee viestinäni väärin. Kyseessä oli vastine siihen, että jos pyytää viihdytystä ja hänellä on täällä tylsää niin käyttääkö ihminen siinä itsekin oikeuttaan väärin? Mikä saa hänet tavallaan päättämään millainen viesti tänne kuuluu ja mikä ei. Sekin on tavallaan erikoista toimintaa. Näin suodatin voisi toimia myös siinä mielessä, että mitä on ok toiselle kirjoittaa. Onko minun esim ok tarttua täällä viesiiin, joka minua tylsistyttää ja siitä valittaa. Minusta ei. Näin tässäkin vääristellään viestiäni. Sosiaalisia taitoja on myös vaikeneminen. Jos täällä joku viesti tylsistyttää niin hyppään sen yli, enkä anna palautetta siitä. Tätä kaikkea tarkoitin.
Aika osuvaa tekstiä.
Työkseni kirjoittavana arvioin kirjoituksia joskus vahingossa vapaallakin. Mihinkäs seepra raidoistaan pääsisi?
Voit kirjoittaa työksesi, mutta et osaa sitä. Pitkässä tekstissä oli jatkuvaa toistoa, mutkikkaita virkkeitä ja asia tulisi ilmi muutamalla lauseella. Tiivistämistä tarvitsisi. Jotta olisi helpompi lukea, oikeinkirjoitus tulisi ottaa huomioon. Feikkiä on sinun arvostelusi. Ylimpään viestiin en ota kantaa.
Ihmisen on hyvä osata lukea myös pidempää tekstiä ja osaan kyllä kirjoittaa. Jos joku virhe sattui niin ei voi mitään. Olemme kai täällä vapaalla emmekä äikän tunnilla sentään. Samoin jos täällä ei ymmärretä toisten ideaa niin pitää sitten selittää niin, että joku edes ymmärtäisi asian. Tämäkin on arvostelua mitä harrastat. Arvostellaan toisten viestien aiheet ja vielä kirjoitus. Löysää pipoa itsekin.
Toiset ylpistelee hienoilla sanoilla, ehkä kuvittelevat niitä hupsusti sivistyksen mittariksi.
Sinä kirjoitat pitkästi, on ihan ok.
Moni lyhyesti, sekin ok.
Eihän me omia tapojamme muuteta jonkun määräilijän vuoksi. Hassu ajatuskin.
Kukin tyylillään.
[Kirjoitin vahingossa näätäilijän vuoksi. Onneksi huomasin :)]
Sivistyssanat on monelle arkipäivää, ei erillinen sivistyksen merkki, mutta jos niistä vetää papua nokkaan, se on hälytysmerkki. Silloin kannattaa suunnata Suomalaiseen ja ostaa sivistyssanakirja, niin alemmuudentunteet lentää taivaan tuuliin.
Hauska tuo näätäilijä, olisit säilyttänyt sen.😂
Eihän nuo sisistyssanat todellakaan sivistystä osoita. Olen huomannut, että moni luulee niin. Mitä enemmän ja harvinaisempia, sen hianompi ihminen.
Toisia hymyilyttää, kun joku seurassa pätee.
- eri -
Sivistyksen tason näkee monesta asiasta. Alemmuudentuntoinen toisten kyyläily on yksi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava huomio, ettei kenenkään tehtävä ole viihdyttää muita eikä järjestää kenellekään mitään sirkusta täällä. Iso osa täällä kuitenkin kirjoittaa suodatin päällä. Kohteliaasti ja siten, että muitakin voisi kiinnostaa. Jotta heräisi keskustelua ja ketjussa viihdyttäisiin. Sellaista peruskauraa, toisten huomioon ottamista. Jotkut kutsui sitä sirkukseksi ja muitten viihdyttämiseksi, johon eivät katso velvollisuudekseen osallistua. Oikeassa elämässä sitä kutsutaan sosiaalisiksi taidoiksi. Mitä tapahtuisi, jos kaikki poistaisi suodattimen?
Minä kirjoitin tuon viestin mihin viittasit ja joka poistui täältä. Sen sanoma oli se, että jos valittaa tylsistä jutuista täällä on väärässä paikassa, koska meidän tehtävämme ei ole miettiä onko ok kirjoittaa esim ruoasta tai onko ok kirjoittaa edes päivästäni tänne jos jonkun on ok arvostella sitä viestiä ja samalla käyttää oikeuttaan siihen. Tämä ei ole ok, koska kukaan täällä ei välttämättä pyydä ketään arvostelemaan elämäänsä. Jos minulla jonkun mielestä tylsä elämä josta saa vaan tylsiä kuulumisia niin mitä kenenkään täytyy sitä täällä minulle sanoa. Mitä se hyödyttää ketään. Mieluummin se lukee joka tahtoo ja se joka ei tahdo niin ei lue.
Näin en tarkoittanut tässä sitä, etteikö tavalliset toisten huomioon ottamiset yms sisältyisi käytökseen. Näin joka tulkitsee viestinäni väärin. Kyseessä oli vastine siihen, että jos pyytää viihdytystä ja hänellä on täällä tylsää niin käyttääkö ihminen siinä itsekin oikeuttaan väärin? Mikä saa hänet tavallaan päättämään millainen viesti tänne kuuluu ja mikä ei. Sekin on tavallaan erikoista toimintaa. Näin suodatin voisi toimia myös siinä mielessä, että mitä on ok toiselle kirjoittaa. Onko minun esim ok tarttua täällä viesiiin, joka minua tylsistyttää ja siitä valittaa. Minusta ei. Näin tässäkin vääristellään viestiäni. Sosiaalisia taitoja on myös vaikeneminen. Jos täällä joku viesti tylsistyttää niin hyppään sen yli, enkä anna palautetta siitä. Tätä kaikkea tarkoitin.
Aika osuvaa tekstiä.
Työkseni kirjoittavana arvioin kirjoituksia joskus vahingossa vapaallakin. Mihinkäs seepra raidoistaan pääsisi?
Voit kirjoittaa työksesi, mutta et osaa sitä. Pitkässä tekstissä oli jatkuvaa toistoa, mutkikkaita virkkeitä ja asia tulisi ilmi muutamalla lauseella. Tiivistämistä tarvitsisi. Jotta olisi helpompi lukea, oikeinkirjoitus tulisi ottaa huomioon. Feikkiä on sinun arvostelusi. Ylimpään viestiin en ota kantaa.
Ihmisen on hyvä osata lukea myös pidempää tekstiä ja osaan kyllä kirjoittaa. Jos joku virhe sattui niin ei voi mitään. Olemme kai täällä vapaalla emmekä äikän tunnilla sentään. Samoin jos täällä ei ymmärretä toisten ideaa niin pitää sitten selittää niin, että joku edes ymmärtäisi asian. Tämäkin on arvostelua mitä harrastat. Arvostellaan toisten viestien aiheet ja vielä kirjoitus. Löysää pipoa itsekin.
Toiset ylpistelee hienoilla sanoilla, ehkä kuvittelevat niitä hupsusti sivistyksen mittariksi.
Moni lyhyesti, sekin ok.
Kukin tyylillään.
Sivistyssanat on monelle arkipäivää, ei erillinen sivistyksen merkki, mutta jos niistä vetää papua nokkaan, se on hälytysmerkki. Silloin kannattaa suunnata Suomalaiseen ja ostaa sivistyssanakirja, niin alemmuudentunteet lentää taivaan tuuliin.
Totta, työssäni käytän päivittäin sivistyssanoja, niiden arkisemmat vastineet ovat usein pitkiä selityksiä, eivätkä kerro eksaktisti samaa. Alemmuuden tunnetta niiden käytöstä ei tarvitse tuntea, eihän kukaan tiedä toisten ammattisanastoa, vaikkapa musiikin teoriasta tai nuotanvedostakaan. Ja sille jota sylettää: monet sanat kantavat emotionaalista kuormaa ja merkitsevät eri asioita ihmisestä riippuen. Joku sana tuntuu vastenmieliseltä muistoista tai henkilöistä johtuen. Itselleni sylettävä sana on "sektori", koska ilkeä opettajani käytti sitä valtavasti. Jos lapselliset sanat sylettävät, on lapsuudessa voinut sattua jotakin, josta sanat muistuutavat ikävästi. Koskaan ei voi tietää. Ei siksi tuomita.
Ei tuomita. Silti en ihan ymmärrä, miksi pitää luetella täällä itseä sylettävät aiheet viesteissä.
Ohittaa vaan hassuttelut tai sektorit. Yleisellä tasollakin voi mielestäni hyvin kirjoittaa, niinkuin sinäkin teit. Ei tarvitse osoitella kenenkään kirjoituksia.
Jookos?
Eikö ollutkin kiva kysymyssana?
Honkkeli, kouhottaja (ei kuitenkaan hullu)
Näin kuvaa urbaani sanakirja koffelin.
Uuden sanan opin taas, Porin murresana.
Vierailija kirjoitti:
Eli yhteenvetona täällä saa arvostella muiden viestejä tylsiksi ja muutenkin arvoida kaikki mitä toinen kirjoittaa. Tätä mieltä on jotkut. Näin otetaan sitten joku tapa tästä muutenkin. Minäkin voin alkaa, vaikka kirjoittaa jonkun viestiin, että olipas tylsä viesti kun Minä en pitänyt siitä. Ei se väliä, vaikka joku toinen pitäisi kun Minä en pitänyt ja Minun pitää se sanoa. No, minä en ole sellainen ihminen joka kattelee olevansa niin suuri minä, että alkaa tuollaiseen. Mutta joku muu on se Suuri Minä sitten ja käyttää valtaansa siihen.
Jos yrittää vältellä kirjoittamasta arvostelevasti ja tylyttämällä, voisikohan auttaa tuossa asiassa...pahamaineiset kolme pistettä...
Lasten suusta
Äiti sanoi lapselleen: älä mene tielle
Lapsi: älän, älän
Kun tarkoitti: menenpäs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta, mitä tekstiä kirjoitatte toisen kirjoittajan läheisistä, tuntematta heitä. Nyt neuvoja jaellaan, miten vanhuksen pitäisi elää elämäänsä ja arvotetaan, mikä on hyvää, mikä huonoa. Miettikää oikeasti.
Kaikki arviot toisten viestien asioista perustuu heidän omiin kertomuksiinsa. Jos puhut lampaalle lähetetystä kommentista, ei hänen läheisilleen tai hänelle itselleen mitään neuvoja annettu, vaan kerrottiin huomioita tilanteesta alkuperäisen viestin perusteella. Olen valmis esittämään hänelle anteeksipyynnön, jos hän katsoo viestini loukkaavaksi. Vähän ihmettelen kärkkäyttäsi puuttua toiselle osoitettuun viestiin. Ehkä voisit miettiä, miksi otit sen niin henkilökohtaisesti ja näit siinä asioita, joita siinä ei ole.
Totta, asia ei koske minua lainkaan eikä asia minulle kuulu. Yleisesti olen sitä mieltä, että on hyvä suojella omaa ja läheisten yksityisyyttä julkisilla keskustelupalstoilla ja tämän mukaan toimin itse. Sinunkin sanavalintasi olivat kärkkäitä ja tässä yhteydessä reagoin Lampaan läheisten asioiden ruotimiseen, vaikka totta tosiaan, asia ei minulle kuulu. Siitä pahoittelut sinulle ja Lampaalle.
Ymmärrän hyvin. Mä en olisi koskaan perustanut kotisivuja ja sittemmin blogia, jos olisin pelännyt tulevani tunnistetuksi. Tai liittynyt Facebookiin. Instagrammissa on vain Kyylä, en minä. Mun siskoni on aina ollut suvun juorukello, siis jo ennen kuin oli edes nettiä. Hän on aikoinaan kertonut mun asioitani myös ihmisille, joita en edes tunne. Joten en tunne mitään omantunnon tuskia tästä palstakirjoittelustani.
Asiaan liittyen on minussakin silti isääni myös paljon. Isäni on levoton ihminen esim käytökseltään ja se näkyy hänen elämässään kohelluksena yms. Minä taas olen levoton ihminen ajatuksiltani. Se ei näy päällepäin useinkaan, mutta näkyy esim ajattelussani ja mielialoissa ja tähän kokemusteni vaikutus lisättynä vielä päälle mikä ei ole tehnyt hyvää minulle. Näin muistamme toisiamme kuitenkin. Yhteenvetona äitini on huolestunut ja levoton oikeastaan vaan jos häntä esim harmittaa joku asia tai on isompi huoli. Minä taas olen levoton jos minua huolestuttaa mikä vaan asia tai jännitän jotain ja isäni taas on levoton kokoajan. Se on hänen perusluonteensa. Ei ole huolissaan oikein mistään, mutta silti levoton muuten.
Ja muuten minäkin osaan kirjoittaa lyhyesti. Tuolla yhdessä paikassa se oli lause per viesti. Siinä sai miettiä miten lyhentää asioita ja tiivistää mitä joku täällä ehdotti. Niin kävi vaan usein,, että juttu jäi kesken kun toinen jo vastasi jotain siihen väliin, mutta se oli sen paikan tyyli. Sitten jatkettiin asiaa jos jäi kesken seuraavassa viestissä taas.
Vierailija kirjoitti:
Ja muuten minäkin osaan kirjoittaa lyhyesti. Tuolla yhdessä paikassa se oli lause per viesti. Siinä sai miettiä miten lyhentää asioita ja tiivistää mitä joku täällä ehdotti. Niin kävi vaan usein,, että juttu jäi kesken kun toinen jo vastasi jotain siihen väliin, mutta se oli sen paikan tyyli. Sitten jatkettiin asiaa jos jäi kesken seuraavassa viestissä taas.
Hei, kirjoittele vaan ihan niinkuin itsellesi on ominta. Meillä kellään ole "natsoja" niin paljon että voisimme määräillä, miten pitkiä tai lyhyitä juttuja tämmöselle keskustelupalstalle saa kirjoittaa. Hyvää kevään jatkoa, vähän ottaa kevääntulo takapakkia, mutta kesää kohti mennään.
Kävin lääkärissä. Oli asiaani hyvin perehtynyt, miellyttävä lääkäri. Sain helpottavan tiedon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika osuvaa tekstiä.
Moni lyhyesti, sekin ok.
Kukin tyylillään.
Eihän nuo sisistyssanat todellakaan sivistystä osoita. Olen huomannut, että moni luulee niin. Mitä enemmän ja harvinaisempia, sen hianompi ihminen.
- eri -
Sivistyksen tason näkee monesta asiasta. Alemmuudentuntoinen toisten kyyläily on yksi niistä.
"Kissailu", vai mitä Lammas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika osuvaa tekstiä.
Moni lyhyesti, sekin ok.
Kukin tyylillään.
- eri -
"Kissailu", vai mitä Lammas?
Kyllä. Tosin myös nasuilu on kissailua. Eka kissani oli Nasu ja tämä nykyinen on Kyylä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin lääkärissä. Oli asiaani hyvin perehtynyt, miellyttävä lääkäri. Sain helpottavan tiedon.
Onneksi olkoon helpottavasta tiedosta !
Jos tiivistää ajatuksensa liiaksi, niin joskus minusta tuntuu, etteivät kaikki osaa lukea rivien väleistä, missaavat kirjoituksen pointin ainakin vastauksista päätellen. Siksipä, Pitkis, kirjoita sinä niinkuin kirjoitat, ajatuksesi tulevat selviksi ja minä ainakin tykkään lukea kirjoituksiasi <3.
Kuinka hedelmäpuusi ovat selvinneet talvesta? Toivottavasti myös uusimmat, syksyisimmät istuttamasi ehtivät juurtua ennen talven tuloa. Odotan, toivon, niin Sinulta kuin myös muilta puutarhakuulumisia ja edistyvän kevään merkkejä.
Minulla ei ole edes parveketta, missä voisin jotain kasvattaa ja valitettavasti jouduin terveyssyistä luopumaan siirtolapuutarhapalstastani jo kymmenen vuotta sitten. Multasormien syyhytys iskee silti joka kevät.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon helpottavasta tiedosta !
Kiitos!
Ei tarvitse tämän asian takia enää yöuniani menettää.
Mietin tässä, mitä mahtaa kuulua iäkkäälle äidille, joka miltei nukkui, eikä ruoka maistunut enää. Täällä hänestä kirjoiteltiin. Omat vanhempani kuolivat melko pian, viikon verran sairaalassa olivat. Eikä lähipiirissäkään kukaan ole hoivakodissa ollut. Eipä siis ole minulla mitään käsitystä, millaista on meininki nykyään. Vaihtelee tietysti paljon eri paikoissa. Pienellä henkilökunnalla yritetään pärjätä, eikä sijaisia oteta sairastapauksia tuuraamaan.
Voihan sitä kirjoittaa monenlaisiin paikkoihin. Erilaisten instanssien valitustiet on tukossa, kun jotkut tehtailee työkseen valituksia. Jopa asioista, jotka ei heille kuulu. Tuomioistuimet hovia myöten on ruuhkautuneet, kun niissä ratkotaan riitoja, jotka järkevät ihmiset olisi sopineet keskenään. Oikeassaolemisen tarve on joillain niin suuri, ettei realiteetit merkkaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, kirjoittele vaan ihan niinkuin itsellesi on ominta. Meillä kellään ole "natsoja" niin paljon että voisimme määräillä, miten pitkiä tai lyhyitä juttuja tämmöselle keskustelupalstalle saa kirjoittaa. Hyvää kevään jatkoa, vähän ottaa kevääntulo takapakkia, mutta kesää kohti mennään.
12 C on ulkomittarissa. Hiukan saattaa aurinko siihen osua.
Kiitos viesteistä kirjoituksiini liittyen. En tiedä olenko useinkaan positiivinen ihminen. Paljon tännekin kirjoitan vaikeista asioista. Niin kuin joskus totesin, että kirjoitan paljon ehkä yksinäisyytenikin takia. Juttelen täällä mitä voin. En tiedä puutarhasta vielä, että ovatko puut elossa. Sen näkee sitten myöhemmin. Toivon, että moni olisi.
Hyvää kevättä toivon myös muille.
Edellisessä virheitä, mutta aina ei jaksa katsoa mitä kirjoittaa ja puhelimeni on edelleen näytöstä halki. Selittelyä sanoisi joku.