Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (2335)
Vierailija kirjoitti:
Heipat kaikille haukkujille ja riidankylväjille. Pikkusieluisille ketjun pilaajille.
Tahdomme sopua, emme riitaa!
Ai onko D viimeinkin lähdössä? JESSS! Tätä on odotettu, kiitos kaikille! Kiitos!
Kommenttini viestiin, jossa lause kotonamakoiluun saa rahaa tms. Kysynkin kirjoittajalta, että kai työttömienkin pitää sentään elää täällä. Näin jos minäkin saan sen melko vähäisen summan millä elän niin minusta se on tavallaan se minimi millä ihminen tulee toimeen. En koe asiaa niin, että minun täytyisi päätyä kadulle sentään, vaikka työtön olenkin.
Samalla työttömyys ei monestikaan ole ihmisen omaa syytä. Siihen vaikuttavat monet asiat. Näin itse en tavallaan tule ikinä ymmärtämään sitä jos hyökätään jonkun huonommassa asemassa olevan "kimppuun". Minä esim alkaisin katsoa karsaasti jotain ihmistä joka saisi enemmän tukia tms verrattuna minuun. Sanon ei kiitos ja se asenne ei sovi omaan ajatteluuni. Ihminen voi olla nöyrä ja minäkin olen monissa asioissa nyörä ihminen, mutta samalla kun luen työttömyydestä ja yt-neuvotteluista siellä ja täällä niin tiedän sen, ettei minullakaan ole asiassa hävettävää ja minun ei pitäisi hävetä sitä jos joku on onnistunut paremmin näissä jutuissa verrattuna minuun. Ruokajonoissa en ole ikinä ollut ja oikeastaan täällä asuessa tuohon pieneen jakeluun en menisi kuin siinä tapauksessa, että olisin muuten päiviä ilman ruokaa. Tämä sen vuoksi, että minua suoraan sanoen hävettäisi. Itseni takia ja miettisin mitä lisäpuheenaihetta joku minusta saisi. Muuten en todellakaan häpeä ruokajonoissa käyviä ja arvostele. Lähinnä itselleni olisi täällä paikkakunnalla tosi kova kynnys mennä. Täytyy se sanoa. Muualla eri juttu, mutta yleensä osaan keksiä hyvin kaikki ruokajutut niiden kanssa pärjään. Lisäyksenä tiedänhän minäkin väärinkäyttöä ruokajonoissa. Täällä päin eräs tietty ryhmä on seurakunnan toiminnasta mukana (jokainen sen päätelköön ja vinkkinä pitkät hameet) ja osittain vastaa hävikkiruoan hausta seurakunnan ruokajonoa varten. Näin olen monesti nähnyt kuinka sen porukan ihmiset hakevat hävikkiruokaa kaupasta se sitten syövät tai ottavat itselleen siitä lastista osansa. Eihän sekään ole ok tietenkään.
Toisaalta ruokahävikin määrä vähentyy jo sen vuoksi, että kuluttajia kiinnostaa punalapputuotteet ja niitä ostetaan. Lisäksi ulkomaalaisten osuus jonoissa kasvaa, kuten esim ukrainalaiset sekä ulkomailta tulevat opiskelijat. Näin tuollainen hävikkiruoan jako ei toimi vaan ehkä valtion pitäisi jotain perustuotteita jakaa ns omaan laskuun sitten. Jotain leipää ja leivänpäällistä, säilyviä ruokatuotteita, jotain kasvista ja hedelmää yms. Näin olisi edes joku kassi jaettavana. Toki hintaa sillekin tulisi tietenkin paljon.
Minulla on ollut ihan hyvä päivä. Kävin lääkärissä ja melko onnistunut käynti toisaalta niin kuin joku sanoikin niin eihän tälläiseen vaivaan mitään tarkkaa apua saa. Minullekin vaan fyssaria ehdotettiin ja lääkettä sain, mutta se siitä. Näin täytyy luettaa siihen, että vaivat helpottavat vähitellen, vaikka nukkuminen on vaikeaa tämän jalan kanssa. Pahinta olisi se jos joku unettomuuskierre tulisi näiden juttujen myötä. Huomenna menen tenttiin, koska ei ole järkeä siirtää. Täytyy sitten, vaikka heiluttaa jalkaa se pari tuntia siellä sitten jos muu ei auta. Muuten ei opiskelut etene.
Äitini oli myös fyssarille ja sanottiin, että hänen pitää nyt tehdä kaikkensa ettei lihaskunto heikentyisi. Kaikkea mahdollista lihaskunto juttua. Omalle vastuulle jää paljolti. Kai minunkin pitäisi sitten fyssarille itsekin mennä ja selän tilannetta korjata. Ei muu auta. Magneettikuvaus tuskin tuo mitään tärkeää tietoa ja näin turhaa maksaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mies pökkelö. Ei puhunut mitään, treffeillä hänen luonaan vahtasi vain televisiota, tuskin kahveja tarjosi. Kahden tunnin tv:n tölläämisen palkkioksi sain seksiä. Sui*inotto karseaa koska ka-lu haisi ja maistui todella pahalle.
Mitäs läksit!?!
Minusta joku näkee itsensä hyvin suureksi ja arvokkaaksi ihmiseksi jos täällä muiden kuulumisia arvostelee tylsiksi ja vaatii jotain erikoista juttua ja ohjelmaa mitä monenkaan elämä ei ole täynnä. Mietin itse, että mikä oikeus minun olisi vaatia muilta jotain erikoista. Ei kenenkään tehtävänä ole täällä toisille viihdettä keksiä. Näin minä ajattelen. Olen kai sitten pieni ihminen joka ei koe arvoaan sellaiseksi, että muiden kuulumiset saisi arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heipat kaikille haukkujille ja riidankylväjille. Pikkusieluisille ketjun pilaajille.
Tahdomme sopua, emme riitaa!
Ai onko D viimeinkin lähdössä? JESSS! Tätä on odotettu, kiitos kaikille! Kiitos!
ONKO? Voi kun olisi? Viimenkin ymmärsi.
Vierailija kirjoitti:
Mies pökkelö. Ei puhunut mitään, treffeillä hänen luonaan vahtasi vain televisiota, tuskin kahveja tarjosi. Kahden tunnin tv:n tölläämisen palkkioksi sain seksiä. Sui*inotto karseaa koska ka-lu haisi ja maistui todella pahalle.
Siis anteeksi mutta otitko vieraalta mieheltä suihin ilman kondomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kulturelli päivä tänään. Ajelimme Riihimäelle, siellä upea Lasimuseo näyttelyineen ja Metsästysmuseo.
Lounaalla museon ravintolassa, olikin hyvää ruokaa.
Taide ravitsee ja kohottaa mieltä. Suosittelen Helsingissä taidekoti Kirpilää. Kannattaa googlettaa aukioloajat.
Ehkä löytyy muita ketjuja poliittisiin keskusteluihin, emmeköhän me kaikki seuraa maailmanpolitiikkaa ja Suomen tilannetta mutta tänne kirjoittelemme kevyempiä arkijuttujamme.Kannatetaan
Mielestäni otsikko kuvaa hyvin.
Mutta eihän se riitelijöille kelpaa: pilanneet yksinäiset, räväkät, oliko peräti räväkät seksit ketjukin yms
Pitää pilata tämäkin. Eihän se nyt käy, että joillain on kivaa ketjussa.
Mikä mättää? Kateus? Ettekö itse oikeasti osaa kirjoittaa sopuisasti?
Vai todella onko vain yksi jankkaaja, niinkuin kerrottu?
Otan tähän kantaa sen verran, että ketjussa on monesti kehotettu hyppäämään yli kommentit, jotka ei kiinnosta. Olen kehottanut itsekin tekemään niin. Jos jotain ei kiinnosta vaikka ruuanlaittoon tai puutarhanhoitoon liittyvät kommentit, niin ohi vaan. Ihan vastaavasti jos ei kiinnosta yhteiskunnallisiin asioihin liittyvät kommentit, niin ohi vaan. Ei ole kehotettu menemään muihin ketjuihin keskustelemaan ruuanlaitostakaan. Itse ajattelen tämän ketjun vähän kuin menisi isommalla porukalla vaikka terdelle ja yhdet voi jutella ruuanlaitosta, toiset puutarhanhoidosta, kolmannet yhteiskunnallisista asioista jne. Mitä minäkin päivänä on mielen päällä, siitä voi kirjoittaa
. Jos jotain kiinnostaa vastata, niin ihan kiva, mutta jos ei, niin ei se ole mikään maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis anteeksi mutta otitko vieraalta mieheltä suihin ilman kondomia?
Minä taas ihmettelen sitä, että jos tyyppi on pökkelö eikä seurallinen ollenkaan, niin en todellakaan ottaisi suihin enkä muutakaan seksiä harrastaisi. En niin puutteessa olisi!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut ihan hyvä päivä. Kävin lääkärissä ja melko onnistunut käynti toisaalta niin kuin joku sanoikin niin eihän tälläiseen vaivaan mitään tarkkaa apua saa. Minullekin vaan fyssaria ehdotettiin ja lääkettä sain, mutta se siitä. Näin täytyy luettaa siihen, että vaivat helpottavat vähitellen, vaikka nukkuminen on vaikeaa tämän jalan kanssa. Pahinta olisi se jos joku unettomuuskierre tulisi näiden juttujen myötä. Huomenna menen tenttiin, koska ei ole järkeä siirtää. Täytyy sitten, vaikka heiluttaa jalkaa se pari tuntia siellä sitten jos muu ei auta. Muuten ei opiskelut etene.
Äitini oli myös fyssarille ja sanottiin, että hänen pitää nyt tehdä kaikkensa ettei lihaskunto heikentyisi. Kaikkea mahdollista lihaskunto juttua. Omalle vastuulle jää paljolti. Kai minunkin pitäisi sitten fyssarille itsekin mennä ja selän tilannetta korjata. Ei muu auta. Magneettikuvaus tuskin tuo mitään tärkeää tietoa ja näin turhaa maksaa siitä.
Mulla oli tokan polvileikkauksen jälkeen restoraattori. Siis sellainen polkulaite, jolla voi polkea sohvalla tai tuolilla istuen vaikka samalla, kun katsoo telkkaria. Mietin, löytyiskö Torista tms paikasta edullisesti sellaista.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kulturelli päivä tänään. Ajelimme Riihimäelle, siellä upea Lasimuseo näyttelyineen ja Metsästysmuseo.
Lounaalla museon ravintolassa, olikin hyvää ruokaa.
Taide ravitsee ja kohottaa mieltä. Suosittelen Helsingissä taidekoti Kirpilää. Kannattaa googlettaa aukioloajat.
Ehkä löytyy muita ketjuja poliittisiin keskusteluihin, emmeköhän me kaikki seuraa maailmanpolitiikkaa ja Suomen tilannetta mutta tänne kirjoittelemme kevyempiä arkijuttujamme.Kannatetaan
Mielestäni otsikko kuvaa hyvin.
Mutta eihän se riitelijöille kelpaa: pilanneet yksinäiset, räväkät, oliko peräti räväkät seksit ketjukin yms
Pitää pilata tämäkin. Eihän se nyt käy, että joillain on kivaa ketjussa.
Mikä mättää? Kateus? Ettekö itse oikeasti osaa kirjoittaa sopuisasti?
Vai todella onko vain yksi jankkaaja, niinkuin kerrottu?
Otan tähän kantaa sen verran, että ketjussa on monesti kehotettu hyppäämään yli kommentit, jotka ei kiinnosta. Olen kehottanut itsekin tekemään niin. Jos jotain ei kiinnosta vaikka ruuanlaittoon tai puutarhanhoitoon liittyvät kommentit, niin ohi vaan. Ihan vastaavasti jos ei kiinnosta yhteiskunnallisiin asioihin liittyvät kommentit, niin ohi vaan. Ei ole kehotettu menemään muihin ketjuihin keskustelemaan ruuanlaitostakaan. Itse ajattelen tämän ketjun vähän kuin menisi isommalla porukalla vaikka terdelle ja yhdet voi jutella ruuanlaitosta, toiset puutarhanhoidosta, kolmannet yhteiskunnallisista asioista jne. Mitä minäkin päivänä on mielen päällä, siitä voi kirjoittaa
. Jos jotain kiinnostaa vastata, niin ihan kiva, mutta jos ei, niin ei se ole mikään maailmanloppu.
Aivan. Ei ole pyydetty ruokaihmisiä poistumaan, mutta muita on kyllä haluttu poisajaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta joku näkee itsensä hyvin suureksi ja arvokkaaksi ihmiseksi jos täällä muiden kuulumisia arvostelee tylsiksi ja vaatii jotain erikoista juttua ja ohjelmaa mitä monenkaan elämä ei ole täynnä. Mietin itse, että mikä oikeus minun olisi vaatia muilta jotain erikoista. Ei kenenkään tehtävänä ole täällä toisille viihdettä keksiä. Näin minä ajattelen. Olen kai sitten pieni ihminen joka ei koe arvoaan sellaiseksi, että muiden kuulumiset saisi arvostella.
Omakehu haisee.
Lisäyksenä vielä aiheeseen mistä Lammas kirjoitti , että itse olen lapsesta saakka ollut ihminen joka voi esim kuunnella musiikkia mistä en pidä tai katsoa elokuvaa mistä en pidä tai yleensäkin keskustella aiheesta mikä itseä ei kiinnosta. Tämä vähän kuin toisia varten. En ole ihminen joka tavallaan laukoo muille heti, että tuo aihe ei kiinnosta vaan haluan antaa mahdollisuuden muille kertoa asiasta ja mietin, että mitä se minulta on pois jos kuuntelen muiden juttuja tai osallistun johonkin mistä en itse niin välitä. Näin tavallaan arvostan muita myös ja en ns nolaa heitä huutamalla heti, etten pidä jostain. Voin sanoa, vaikka että aihe on itselleni vieras tai en tiedä jostain, mutta voin kuunnella. Näin olen toiminut lapsesta saakka.
Eräs kaverini inhosi koiria, mutta en minä siihen asiaan puuttunut. Hän sai kertoa asiasta vapaasti ja minä taas kerroin kuinka lenkitin tiettyjä koiria. Meillä oli yhteinen eläinlaji mistä pidimme molemmat ja näin tuo kompensoi tätä eroavaisuutta koira-asiassa. Emme puuttuneet toistemme käytökseen näin, vaikka saatoin mielessäni pohtia miksi hän ei koirista pitänyt ja syytä arvelin. Tämä nyt vaan esimerkkinä.
Eri asia on tietysti joku ikävä asia esim ihmisiin tai eläimiin kohdistuva väkivalta ymsmihin liittyen en mihinkään toimintaan osallistuisi edes kohteliaisuudesta. Kuten joku eläintenkoulutus, missä huonosti kohdeltaisiin eläimiä tms tai jokin n*tsien kokous. Samalla en ole mielipiteetön ihminen kuitenkaan, mutta en ole aina heti huutamassa omia ajatuksiani kaikkeen. Katselen ensin millainen tilanne on. Tämä ehkä elämääkin liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Häirikkö keskustelee taas itsensä kanssa. Vanha vitsi: I, me, myself + MR+ parit kolmet nimikirjaimet vielä.
Erittäin epäuskottavaa :(
Hei hei sullekin, kipitähän
Kipitäthän... ihan minne vaan
Kertoi ex:nsä olevan raskaana. Olin epäillyt, että on käynyt panemassa häntä, ja silloin päätin vakaasti, että jos kuulen sanankin raskausuutisista osoitan ovea ja niin myös tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakehu haisee.
En minä kehu itseäni. En oikeastaan ikinä kehu missään asiassa. Et lukenut viestiäni oikein jos sellaisen päätelmän teet. Minä mieluummin koen juuri niin, ettei minulla ole oikeutta täällä arvostella muiden kuulumisia. Mikä oikeus minulla siihen olisi. Näin mietin asiaa siltä osin, että joku elää hyvin eri tavalla jos näkee täälläkin, että hänellä on oikeus vaatia muilta jotain erikoista. Minusta se on ihmeellinen ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Kertoi ex:nsä olevan raskaana. Olin epäillyt, että on käynyt panemassa häntä, ja silloin päätin vakaasti, että jos kuulen sanankin raskausuutisista osoitan ovea ja niin myös tein.
Mulle kävi samoin! Kertoi eksänsä olevan raskaana ja myönsi kyllä oitis, että lapsi on (mitä ilmeisimmin) hänen. Pahinta kuitenkin asiassa oikeastaan oli, että laittoi koko jutun eksänsä syyksi ja haukkui häntä tilanteesta todella rumin sanoin. Nämä haukut ja oman vastuun pakoilu olivat viimeinen niitti.
Toisella miehellä oli pakkomielle ottaa minusta valokuvia. Ei mitään alastonkuvia (ainakaan siinä vaiheessa) vaan ihan tavallisia. En kuitenkaan halunnut, että minulle käytännössä tuntematon mies kuvaa minua, kun ei koskaan voi tietää, mihin kuvat päätyvät. Ja en muutenkaan pidä kuvattavana olemisesta, joten kielsin kuvaamisen.
Tästä kehkeytyi käsittämättömät mittasuhteet saanut itkupotkuraivari.
Juu heippa, kuvaile keskenäsi vaan.
Olin 19-20-vuotias kun kävin muutamilla treffeillä 6 vuotta vanhempien miesten kanssa (3 kpl). Jokainen näistä vauvakuumeili jo kovasti, eli kun näimme vauvoja tai pieniä lapsia, niin miehet alkoivat leperellä miten ihania ne ovat. Itselläni lapset aiheuttivat vain oksennusrefleksin, en voinut edes kuvitella itseäni äidiksi. Nyt muutama vuosi myöhemmin, 24-vuotiaana, olen avomieheni kanssa jutellut, että ehkä muutaman vuoden päästä voisi miettiä lapsia, mutta kumpikaan ei niistä ainakaan vielä kuumeile.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tokan polvileikkauksen jälkeen restoraattori. Siis sellainen polkulaite, jolla voi polkea sohvalla tai tuolilla istuen vaikka samalla, kun katsoo telkkaria. Mietin, löytyiskö Torista tms paikasta edullisesti sellaista.
Kiitos viestistäsi. Tämä asia on hoidossa, kun äidilläni on oikea kuntopyörä millä pystyy polkemaan. Tilattiin jo ennen joulua. Kivutta pystyy polkemaan sitä ja istumaan satulassa. Tämä hyvä asia. Minulla on myös soutulaite, mutta en tiedä onko pahaksi hänellä se. Ehkä fyssari osaa sanoa onko huono laite äitini tapauksessa.
Totuus sattuu, itseäsi siteeraten. Etkö ole huomannut Tylsissä, kuinka älysi ei vaan riitä, et ymmärrä siellä mitään, nolottaa puolestasi!