Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (2335)

Vierailija
2221/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ketju kenen tahansa aloittama, Lampaan tai Leijonan, kyllä täällä riidellä osataan.

Vierailija
2222/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä todeta, että melko mukava olo on lääkärissä käynnin jälkeen jos sellaisen jälkeen voi sellainen olla. Tämä ihan sen vuoksi, että lääkäri kuunteli minua ja antoi aikaa selittää oireeni sekä oli ystävällinen. Aina ei ole ollut näin ja sen vuoksi tälläinen kohtaaminen on itselleni tärkeä. Tietysti he tekevät vaan työtään joku sanoisi, mutta kuitenkin sitäkin voi tehdä monin eri tavoin. Taidan jatkossa vaihtaa tuohon ja asioida siellä ne pakolliset jutut ja jättää toisen aiemman  paikan. Sellainen fiilis nyt, että osoite vaihtuu sinne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kulturelli päivä tänään. Ajelimme Riihimäelle, siellä upea Lasimuseo näyttelyineen ja Metsästysmuseo.

Lounaalla museon ravintolassa, olikin hyvää ruokaa.

Taide ravitsee ja kohottaa mieltä. Suosittelen Helsingissä taidekoti Kirpilää. Kannattaa googlettaa aukioloajat.

Ehkä löytyy muita ketjuja poliittisiin keskusteluihin, emmeköhän me kaikki seuraa maailmanpolitiikkaa ja Suomen tilannetta mutta tänne kirjoittelemme kevyempiä arkijuttujamme.

Kannatetaan

Mielestäni otsikko kuvaa hyvin.

Mutta eihän se riitelijöille kelpaa: pilanneet yksinäiset, räväkät, oliko peräti räväkät seksit ketjukin yms

Pitää pilata tämäkin. Eihän se nyt käy, että joillain on kivaa ketjussa.

Mikä mättää? Kateus? Ettekö itse oikeasti osaa kirjoittaa sopuisasti?

Vai todella onko vain yksi jankkaaja, niinkuin kerrottu?

Otan tähän kantaa sen verran,  että ketjussa on monesti kehotettu hyppäämään yli kommentit,  jotka ei kiinnosta.  Olen kehottanut itsekin tekemään niin.  Jos jotain ei kiinnosta vaikka ruuanlaittoon tai puutarhanhoitoon liittyvät kommentit,  niin ohi vaan. Ihan vastaavasti jos ei kiinnosta yhteiskunnallisiin asioihin liittyvät kommentit,  niin ohi vaan. Ei ole kehotettu menemään muihin ketjuihin keskustelemaan ruuanlaitostakaan. Itse ajattelen tämän ketjun vähän kuin menisi isommalla porukalla vaikka terdelle ja yhdet voi jutella ruuanlaitosta, toiset puutarhanhoidosta, kolmannet yhteiskunnallisista asioista jne. Mitä minäkin päivänä on mielen päällä, siitä voi kirjoittaa 

. Jos jotain kiinnostaa vastata,   niin ihan kiva,  mutta jos ei,  niin ei se ole mikään maailmanloppu. 

Aivan. Ei ole pyydetty ruokaihmisiä poistumaan, mutta muita on kyllä haluttu poisajaa.

Vähätellen, alentuen, halveksien kommentoidaan näitä 'tavallisia, toistuvia aiheita'.

Ihan kuin arvostelijalla kovin loistavan upea elämä olisi!

Kaikkihan me esim. syödään, joka päivä.

Miksi emme siitä kirjottelisi, saadaan vinkkejäkin toisinaan.

"Ei kait hymistelyketjussa tarvitse maailman nälänhätää tai Suomen valtiontaloutta velkoineen ratkaista?"

Hmm... kyllähän tuonkin kommentin voi tulkita alentuvaksi. Ja jos tarkkoja ollaan,  niin myös ketjuun kirjoittavia vähätteleväksi. Toki siinä ei ketään nimitelty,  mutta silti. 

Vierailija
2224/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksenä aiheeseen jos minä en esim pidä iskelmämusiikiista niin saanko vain mielipiteeni vuoksi arvostella jokaisen viestin missä on mainittu iskelmämusiikki tai joku sen aiheinen biisi. Vai onko toisia kohtaan parempi, että olen hiljaa. Näin minusta mielipiteen varjolla ei voi alkaa toisen viestiä pilkata kuitenkaan. Sama aihe yhdistettynä kaikkeen. Joku kirjoittaa, vaikka kukista ja minä inhoaisin kukkia ja näin olisi mukamas syy taas arvostella toisen viesti. Joku varmaan ajattelee näin. Siinä käyttää sitten omaa oikeuttaan. Kuin joku lapsi tölväisee toisen uudesta paidasta sen olevan ruma, kun aikuinen voi pitää suunsa kiinni ja ajatella, että makuja on monia. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vielä todeta, että melko mukava olo on lääkärissä käynnin jälkeen jos sellaisen jälkeen voi sellainen olla. Tämä ihan sen vuoksi, että lääkäri kuunteli minua ja antoi aikaa selittää oireeni sekä oli ystävällinen. Aina ei ole ollut näin ja sen vuoksi tälläinen kohtaaminen on itselleni tärkeä. Tietysti he tekevät vaan työtään joku sanoisi, mutta kuitenkin sitäkin voi tehdä monin eri tavoin. Taidan jatkossa vaihtaa tuohon ja asioida siellä ne pakolliset jutut ja jättää toisen aiemman  paikan. Sellainen fiilis nyt, että osoite vaihtuu sinne. 

Lääkäri,  joka aidosti kuuntelee potilasta, on kyllä kullan arvoinen.  Mulla vaihtui omalääkäri ja tätä uutta en ole vielä tavannut.  Toki osasin odottaa,  että vaihtuu, koska edellinen oli aika nuori.  Nuoret lääkärit haluavat erikoistua ja edetä urallaan eikä jämähtää tällaisia mummoja hoitamaan. 

Vierailija
2226/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kulturelli päivä tänään. Ajelimme Riihimäelle, siellä upea Lasimuseo näyttelyineen ja Metsästysmuseo.

Taide ravitsee ja kohottaa mieltä. Suosittelen Helsingissä taidekoti Kirpilää. Kannattaa googlettaa aukioloajat.

Ehkä löytyy muita ketjuja poliittisiin keskusteluihin, emmeköhän me kaikki seuraa maailmanpolitiikkaa ja Suomen tilannetta mutta tänne kirjoittelemme kevyempiä arkijuttujamme.

Kannatetaan

Mutta eihän se riitelijöille kelpaa: pilanneet yksinäiset, räväkät, oliko peräti räväkät seksit ketjukin yms

Otan tähän kantaa sen verran,  että ketjussa on monesti kehotettu hyppäämään yli kommentit,  jotka ei kiinnosta.  Olen kehottanut itsekin tekemään niin.  Jos jotain ei kiinnosta vaikka ruuanlaittoon tai puutarhanhoitoon liittyvät kommentit,  niin ohi vaan. Ihan vastaavasti jos ei kiinnosta yhteiskunnallisiin asioihin liittyvät kommentit,  niin ohi vaan. Ei ole kehotettu menemään muihin ketjuihin keskustelemaan ruuanlaitostakaan. Itse ajattelen tämän ketjun vähän kuin menisi isommalla porukalla vaikka terdelle ja yhdet voi jutella ruuanlaitosta, toiset puutarhanhoidosta, kolmannet yhteiskunnallisista asioista jne. Mitä minäkin päivänä on mielen päällä, siitä voi kirjoittaa 

. Jos jotain kiinnostaa vastata,   niin ihan kiva,  mutta jos ei,  niin ei se ole mikään maailmanloppu. 

Aivan. Ei ole pyydetty ruokaihmisiä poistumaan, mutta muita on kyllä haluttu poisajaa.

Vähätellen, alentuen, halveksien kommentoidaan näitä 'tavallisia, toistuvia aiheita'.

Ihan kuin arvostelijalla kovin loistavan upea elämä olisi!

Kaikkihan me esim. syödään, joka päivä.

Miksi emme siitä kirjottelisi, saadaan vinkkejäkin toisinaan.

"Ei kait hymistelyketjussa tarvitse maailman nälänhätää tai Suomen valtiontaloutta velkoineen ratkaista?"

Hmm... kyllähän tuonkin kommentin voi tulkita alentuvaksi. Ja jos tarkkoja ollaan,  niin myös ketjuun kirjoittavia vähätteleväksi. Toki siinä ei ketään nimitelty,  mutta silti. 

Eri mieltä nyt. Harvoin kanssasi olen.

Äänestän lainaamaasi viestiä 

Vierailija
2227/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa ketju kenen tahansa aloittama, Lampaan tai Leijonan, kyllä täällä riidellä osataan.

Tämä oli hauska : ) Lampaan ja Leijonan ketjut, tehdäänkö huutojaolla joukkueet?

Vierailija
2228/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri,  joka aidosti kuuntelee potilasta, on kyllä kullan arvoinen.  Mulla vaihtui omalääkäri ja tätä uutta en ole vielä tavannut.  Toki osasin odottaa,  että vaihtuu, koska edellinen oli aika nuori.  Nuoret lääkärit haluavat erikoistua ja edetä urallaan eikä jämähtää tällaisia mummoja hoitamaan. 

Tai toisin päin kun viestiini vastasit niin minä kävin monia kertoja ns vanhalla lääkärillä joka oli todella mukava ja hyvä lääkäri. Äitinikin kävi pari kertaa siellä ja sanoi, että paras lääkäri minkä luona on käynyt. Piti yliaikaakin, mutta ei laskuttanut siitä. Jäi sitten eläkkeelle ja monesti olen surenut, että mistä tilalle vastaava jonka luokse menisi jopa mielellään, vaikka ikävä käynnin aihe olisikin. Minäkin usein mietin etukäteen miten saada lääkäri kuuntelemaan minua ja liikaa menen toisen mukaan ja saattaa kysymykset yms unohtua. Nyt kuunneltiin. 

Vierailija
2229/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatetaan

Sehän on juuri näin tai pitäisi olla. Herranjestas vai terassille?! tällä porukalla! Siitä kyllä kirjottaisi iltalehdetkin ja ei taitaisi riittää että sanoman ylläpito olisi paikalla!

Vierailija
2230/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pamin ja painan maata,

Hyvää yötä söpönasut

Vierailija
2231/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä söpönasut

Hyvää yötä 

Höpönassu

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä söpönasut

Hyvää yötä! Mulla vielä koiran iltalenkitys edessä.  Sen jälkeen peiton alle. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heipat kaikille haukkujille ja riidankylväjille. Pikkusieluisille ketjun pilaajille.

Tahdomme sopua, emme riitaa!

Ai onko D viimeinkin lähdössä? JESSS! Tätä on odotettu, kiitos kaikille! Kiitos!

Tarkoitit djankkaajaa? Tervemenoa, ellei mitään 'asiallista' kerrottavaa. Koskaan.

Lienee kymmenet kyllästyneet tähän trolliin. Ja jatkuvaan muista ketjuista kirjoitteluun.

Ei kuulu tähän ketjuun.

Poistoista:

Olen ymmärtänyt näin. Ip osoitteesta voi kerran ilmiantaa asiattoman viestin. Mode päättää poiston. Suurin osa tavallisista, rehellisistä ihmisistä käyttää tätä.

VPN on suojatumpi yhteys, vaikeampi jäljittää. Ei kuitenkaan mahdoton. Hän, jolla on jotain salattavaa, rikolliset yms käyttää tätä. Silloin voi spämmätä samaa ilmiantoa monesti, jolloin se viesti kai poistuu ilman moden valvontaa.

Siispä 'tavis' ei poista mitään, mode poistaa.

Vpn trolli taas onnistuu poistamaan mukavia viestejä. Nähty on.

Korjatkaa, jos virheellistä tietoa.

Virheellistä tietoa sinulla. Ilman ylläpitoa ei voi poistaa. Olet vainoharhaisesti tätä nyt hokenut neljä vuotta ja syyttänyt suotta ihan tavallisia ihmisiä. Pyydä anteeksi! Roisto on se, joka varastaa, yllyttää itsenmurhaan, ilkkuu, kiroilee, haukkuu,  sortaa, poistattaa viestejä, valehtelee, jankkaa ja spämmää samaa, esiintyy eri henkilöinä ja  peukuttaa omiaan jatkuvasti. Eli sinä olet roisto, vaikka muita ole syyttänyt.

En tiedä,  miten palsta nykyisin toimii,  mutta joskus vuosia sitten tein testialoituksen ja sitten ip-osoitettani vaihdellen ilmoitin oman aloitukseni asiattomaksi.  Parisen  minuuttia meni. En muista,  oliko neljäs vai viides ilmoitus,  kun aloitus katosi.  Ja siis kukaan muu ei ollut siihen kommentoinut mitään.  

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heipat kaikille haukkujille ja riidankylväjille. Pikkusieluisille ketjun pilaajille.

Tahdomme sopua, emme riitaa!

Ai onko D viimeinkin lähdössä? JESSS! Tätä on odotettu, kiitos kaikille! Kiitos!

Tarkoitit djankkaajaa? Tervemenoa, ellei mitään 'asiallista' kerrottavaa. Koskaan.

Lienee kymmenet kyllästyneet tähän trolliin. Ja jatkuvaan muista ketjuista kirjoitteluun.

Ei kuulu tähän ketjuun.

Poistoista:

Olen ymmärtänyt näin. Ip osoitteesta voi kerran ilmiantaa asiattoman viestin. Mode päättää poiston. Suurin osa tavallisista, rehellisistä ihmisistä käyttää tätä.

VPN on suojatumpi yhteys, vaikeampi jäljittää. Ei kuitenkaan mahdoton. Hän, jolla on jotain salattavaa, rikolliset yms käyttää tätä. Silloin voi spämmätä samaa ilmiantoa monesti, jolloin se viesti kai poistuu ilman moden valvontaa.

Siispä 'tavis' ei poista mitään, mode poistaa.

Vpn trolli taas onnistuu poistamaan mukavia viestejä. Nähty on.

Korjatkaa, jos virheellistä tietoa.

Virheellistä tietoa sinulla. Ilman ylläpitoa ei voi poistaa. Olet vainoharhaisesti tätä nyt hokenut neljä vuotta ja syyttänyt suotta ihan tavallisia ihmisiä. Pyydä anteeksi! Roisto on se, joka varastaa, yllyttää itsenmurhaan, ilkkuu, kiroilee, haukkuu,  sortaa, poistattaa viestejä, valehtelee, jankkaa ja spämmää samaa, esiintyy eri henkilöinä ja  peukuttaa omiaan jatkuvasti. Eli sinä olet roisto, vaikka muita ole syyttänyt.

En tiedä,  miten palsta nykyisin toimii,  mutta joskus vuosia sitten tein testialoituksen ja sitten ip-osoitettani vaihdellen ilmoitin oman aloitukseni asiattomaksi.  Parisen  minuuttia meni. En muista,  oliko neljäs vai viides ilmoitus,  kun aloitus katosi.  Ja siis kukaan muu ei ollut siihen kommentoinut mitään.  

Mikä oli viestisi sisältö? Tavallinen vai törkeä? Kai se poisto riippuu viestin sisällöstä?

Otsikko oli jotain tyyliin  "Katsotaan,  miten... " ja teksti "... tämä toimii". Mutta tästä on tosiaan jo vuosia. 

Vierailija
2235/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun tuotte tietoa, miten poistot toimivat. Onhan todella erikoista, että tästä ketjusta ja muistakin on esim. ruokaviestejä ja sääviestejä poistunut kuten muitakin täysin neutraaleja ja asiallisia viestejä. Eihän modella ole mitään syytä tällaisia viestejä poistaa eli poistuvat muulla tavoin.

Vierailija
2236/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeillaan. En todellakaan usko että mitään modea on. Auromaatiolla kaikki ilmoitetut poistuu.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kun tuotte tietoa, miten poistot toimivat. Onhan todella erikoista, että tästä ketjusta ja muistakin on esim. ruokaviestejä ja sääviestejä poistunut kuten muitakin täysin neutraaleja ja asiallisia viestejä. Eihän modella ole mitään syytä tällaisia viestejä poistaa eli poistuvat muulla tavoin.

Muistan,  kun joku silloin vuosia sitten sanoi, että jos tarpeeksi moni ilmoittaa viestin asiattomaksi,  niin se lähtee.  Siksi päätin kokeilla.  Olin ennen Vauvalle siirtymistä Kaksplussalla ja siellä vain modet pystyi poistamaan viestejä.  Olin muutaman vuoden siellä yksi modeista ja siksi päätin täällä kokeilla,  että onko täällä jokin automaattinen poisto,  jos ilmiantoja tulee useampia.  Ja ainakin testaukseni perusteella vaikutti siltä,  että on. Mutta palstaa on sen jälkeen päivitetty jo ties kuinka monta kertaa. 

Vierailija
2238/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä olen, mitä täällä poistoista joku kirjoitti. Ymmärrän, että törkyviesti ip osoitteesta menee modelle, joka päättää poiston.

En niele sitä, etteikö salatusta vpn-yhteydestä pystyisi ilman modea monta kertaa viestiä spämmäämään. Ja siten poistamaan paljoudella.

Miksi muuten ja pian mukavat viestit poistuisi?

Tottahan tuo poistojuttu taisi olla, miksi sekin viesti muuten olisi pian kadonnut, kuten kai muutkin kymmenet asialliset.

Vierailija
2239/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan,  kun joku silloin vuosia sitten sanoi, että jos tarpeeksi moni ilmoittaa viestin asiattomaksi,  niin se lähtee.  Siksi päätin kokeilla.  Olin ennen Vauvalle siirtymistä Kaksplussalla ja siellä vain modet pystyi poistamaan viestejä.  Olin muutaman vuoden siellä yksi modeista ja siksi päätin täällä kokeilla,  että onko täällä jokin automaattinen poisto,  jos ilmiantoja tulee useampia.  Ja ainakin testaukseni perusteella vaikutti siltä,  että on. Mutta palstaa on sen jälkeen päivitetty jo ties kuinka monta kertaa. 

Mikä sulla olis selitys, miksi tavalliset, arkiset viestit poistuu? Ja miten?

Tulipas tästä nyt hiano praattaus

Vierailija
2240/2335 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kokeillaan. En todellakaan usko että mitään modea on. Auromaatiolla kaikki ilmoitetut poistuu.

Ai yhdestä ip ilmoituksesta? Mukavat, asialliset viestit