Miten jotkut pärjäävät niin pienellä ruokamäärällä?
Että aamiaiseksi riittää pieni paahtoleipäviipale sipaisulla margariinia ja välipalaksi pelkkä mandariini jne. Ja normaalikokoisesta pizzasta jää 3/4 osaa syömättä, kun ei millään jaksa enempää. Itse voisin syödä loputtomasti ja näiden närppijöiden ruokavaliolla pyörtyisin nälästä (ja saisin ummetuksen).
Kommentit (100)
Aamupalaa ja välipaloja en osaa syödä. Aamulla ei ole nälkä ja tulee vain pahaolo jos väkisin yrittää syödä. Syön ekan aterian joskus 2 aikaan, yleensä ison kasan ruokaisaa salaattia ja illalla sit seuraavaksi sen "oikean" ruoan. Noilla pärjään hyvin enkä koe mitään tarvetta ahtaa itseeni ruokaa yhtään sen useammin kuin se oikeasti minulle maistuu ja on oikea nälkä. Mulla se nyt sattuu olemaan sen kahdesti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pärjä aika vähällä ja pieni aliravitsemushan on todettu ihan terveelliseksi.
Keho myös tottuu. Itse käyn vessassa isommalla hädällä kellontarkkuudella.
Kun muistelen sota-ajan vankien ruokagrammoja vuosikaudet niin ei voi kun ihmetellä ihmisen sitkeyttä. Kun nykyihminen ei saa jotain suuhunsa 2 tunnin välein niin häntähän alkaa huippaan ja näkö sumenee.
En mä syö kahden tunnin välein, mutta silloin kun syön (4 kertaa päivässä), niin syön reilusti. Vai onko nämä puolikkaan omenan syöjät niitä, jotka mutustaa vähän väliä jotain paloja, mutta ei koskaan kunnon aterioita?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Teillä on erilaiset aineenvaihdunnat.
Ja joillain on ruokakaupan muovikassin kokoiseksi venytetty mahalaukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pärjä aika vähällä ja pieni aliravitsemushan on todettu ihan terveelliseksi.
Kun muistelen sota-ajan vankien ruokagrammoja vuosikaudet niin ei voi kun ihmetellä ihmisen sitkeyttä. Kun nykyihminen ei saa jotain suuhunsa 2 tunnin välein niin häntähän alkaa huippaan ja näkö sumenee.
Ja jatkan vielä, itse olen joka viikko päivän syömättä yhtään mitään, tulee helposti 40 tuntia ilman syömistä. Ja mikä ihmeellisintä olo vain paranee. Koittakaapa!
Vierailija kirjoitti:
Aktiivisuustaso ja kropan toiminta vaihtelee kaikilla. Mulla psyykenlääkkeet sekoitti koko elimistön, söin kerran päivässä ja olin ihan turvonnut pallo. Nyt elän aktiivista elämää ilman lääkkeitä, syön varmaan viisinkertaisen määrän ja pysyn hoikkana.
Ihan ohiksena, tunnen kolme ihmistä jotka ovat syöneet mirtatsapiinia. Jokainen on lihonut hyvin lyhyessä ajassa normaalipainoisesta aivan hervottomaksi muumiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät tunne juurikaan nälkää. Tai aineenvaihdunta on hidasta.
Tai sitten omaavat itsekontrollin tietäen että jo syö usein ja paljon lihoo muodottomaksi. Nälän tunteeseen tottuu ja sen voi tahdonvoimalla sivuuttaa.
Miksi jotkut ahmivat kaiken mitä käsiinsä saavat ja ovat läskejä?
Vierailija kirjoitti:
Aamupalaa ja välipaloja en osaa syödä. Aamulla ei ole nälkä ja tulee vain pahaolo jos väkisin yrittää syödä. Syön ekan aterian joskus 2 aikaan, yleensä ison kasan ruokaisaa salaattia ja illalla sit seuraavaksi sen "oikean" ruoan. Noilla pärjään hyvin enkä koe mitään tarvetta ahtaa itseeni ruokaa yhtään sen useammin kuin se oikeasti minulle maistuu ja on oikea nälkä. Mulla se nyt sattuu olemaan sen kahdesti päivässä.
Aika tuhteja annoksia sinun täytyy syödä, jos aiot saada edes 1500 kcal päivässä täyteen. Ihmettelen aina näitä pari kertaa päivässä syöjiä. Eikö siinä jo vatsalaukku veny? Itse syön noin 1600 kilokalorin verran päivässä. Kaksi ateriaa á 450 kcal ja kaksi ns. välipalaa à 300 kcal. Kerralla en jaksaisi enempää. Tuo sadan kilokalorin ilmoitettu vajaus on kahvimaidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivisuustaso ja kropan toiminta vaihtelee kaikilla. Mulla psyykenlääkkeet sekoitti koko elimistön, söin kerran päivässä ja olin ihan turvonnut pallo. Nyt elän aktiivista elämää ilman lääkkeitä, syön varmaan viisinkertaisen määrän ja pysyn hoikkana.
Ihan ohiksena, tunnen kolme ihmistä jotka ovat syöneet mirtatsapiinia. Jokainen on lihonut hyvin lyhyessä ajassa normaalipainoisesta aivan hervottomaksi muumiksi.
Tätä lääkettä ei ikiknä kannata syödä, sillä lihoo julmetusti!!! T. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niukkoja ruokamääriä ja siitä johtuvaa pitkäikäisyyttä on tutkittu Japanissa ja tulos oli että korreloivat toisiaan.
myös alkoholi lihottaa paljon. itse laihdun parissa viikossa 3-4 kiloa kun en juo. en niinkään syömisellä liho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niukkoja ruokamääriä ja siitä johtuvaa pitkäikäisyyttä on tutkittu Japanissa ja tulos oli että korreloivat toisiaan.
Entä jos ei halua elää pitkään.
Ennen olin suursyömäri. Kun insuliiniresistenssi iski, vähensin hiilareita radikaalisti. Sen myötä opin myös vähentämään ruokailukertoja. Nykyään syön 2-3 kertaa päivässä, eikä ole enää välipalatarvetta. Ateriakokokin on pienentynyt.
Olen 166 senttiä pitkä ja 70kg painava. 1600-1800 kcal riittää hyvin vuorokaudessa. Kun sen koostaa pääasiassa maaeläinrasvoista, elukkaproteiinista ja hiilareita on lähinnä makua ja koristusta tuomaan, niin annokset ovat aika pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä syö kahden tunnin välein, mutta silloin kun syön (4 kertaa päivässä), niin syön reilusti. Vai onko nämä puolikkaan omenan syöjät niitä, jotka mutustaa vähän väliä jotain paloja, mutta ei koskaan kunnon aterioita?
Ap
Ei mutusteta,pari ateriaa päivässä riittää. Päivällä kevyt lounas ja illallinen suurempi,ihan käytännön syistä kun on enemmän aikaa valmistaa ja ruokailla. Lisäksi kiva viettää aikaa perheen kesken ruokapöydässä käyden päivän asioita läpi ja rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tuollainen on todettu?
Ap
Eiköhän selvä järki kerro että läskinä olo rasittaa koko kroppaa enemmän kuin riukuna pysyttely. Ja eiköpä suurin osa sataa ikävuotta lähestyvistä mummeleista olekin varsin hoikassa kunnossa. Ei sellaisista juuri läskejä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että hengissä pysyäkseen pärjää vähällä ja kalorit voi jättää reippaasti suositusten alle. Mutta miten sitten onnistuu saamaan kaikki elimistön tarvitsemat vitamiinit ja hivenaineet ja muut. Varsinkin, jos on se vähäkin melko yksipuolista. Sitä en ymmärrä.
P.S. Niillä vangeilla oli taatusti puutostauteja
Jotkut on vaan pieniruokaisia, osa myös nirsoja ruoan suhteen. Ruoka ei vaan maistu ja syöminen on pelkkää tankkausta eikä haittaa, jos se välillä jopa unohtuu. Tämän tyyppiset ihmiset ovat varmaankin pärjänneet entisaikoina, kun ruokaa on ollut vaihtelevasti saatavilla ja nälkä ja aliravitsemus on ollut yleinen vieras.
Normaali kokoinen ihmisen vatsalaukku on ihmisen nyrkin kokoinen, ei sinne siis hirveästi kerralla mahdu jos ei ole venyttänyt liikaa syömällä
Heti kun joku syö vähemmän ja normaalisti niin hänellä on joku vika. Tuosta kun ottaisi pois vielä tuon iltapalan niin ei tarvitsi liikkua kuin tunnin päivässä. Suomessa monet syö liian usein ja paljon niin mennyt ihman sekaisin miten paljon ruokaa tarvitsee. Peilistä jokainen kyllä näkee totuuden.