Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut pärjäävät niin pienellä ruokamäärällä?

Vierailija
04.02.2026 |

Että aamiaiseksi riittää pieni paahtoleipäviipale sipaisulla margariinia ja välipalaksi pelkkä mandariini jne. Ja normaalikokoisesta pizzasta jää 3/4 osaa syömättä, kun ei millään jaksa enempää. Itse voisin syödä loputtomasti ja näiden närppijöiden ruokavaliolla pyörtyisin nälästä (ja saisin ummetuksen).

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjääväthän jotkut vähäisellä unimäärälläkin. Keho tottuu ja löytää uudenlaisia tasapainotiloja selviytyäkseen. Signaalit heikentyvät ja niin edelleen. 

Vierailija
22/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkin vaikuttaa.  Lisäksi liikunta sekä millaista työtä tekee.  8 tuntia tietokoneen ääressä istuen ei paljoa kilokaloreita kuluta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikassakin elää ihmisiä. 

Vierailija
24/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäkin vaikuttaa.  Lisäksi liikunta sekä millaista työtä tekee.  8 tuntia tietokoneen ääressä istuen ei paljoa kilokaloreita kuluta. 

Jep. Esimerkiksi vanhukset ovat usein pieniruokaisia. 

Vierailija
25/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjääväthän jotkut vähäisellä unimäärälläkin. Keho tottuu ja löytää uudenlaisia tasapainotiloja selviytyäkseen. Signaalit heikentyvät ja niin edelleen. 

Miksi joillain säilyy muun muassa väsymyssignaali vuosiakin ja ovat aina kuin zombiet? Joku toinen taas jotenkin sopeutuu ja vain nukkuu vähän jatkossa. 

Vierailija
26/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ryyppäämään niin ruokahalu vähenee, ei pysty kuin jonkun suupalan syömään. mutta ihminen on sitä terveempi mitä vähemmän syö. ruokahan on kaikkia epäterveellisiä lisäaineita täynnä paitsi luomuruoka.

Vierailija
27/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tottuu tietynlaiseen ruokamäärään. Itselleni riittää ihan hyvin 3/4 pitsaa lounaaksi. Pärjään myös pelkällä salaatilla tai sosekeitolla ilman, että olen nälissäni. Olen koko ikäni ollut hoikka ja toisinaan jopa laiha. 

Vierailija
28/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala ryyppäämään niin ruokahalu vähenee, ei pysty kuin jonkun suupalan syömään. mutta ihminen on sitä terveempi mitä vähemmän syö. ruokahan on kaikkia epäterveellisiä lisäaineita täynnä paitsi luomuruoka.

Kantsisi syödä mahdollisimman monipuolisesti. Ei ole nälkä, kun saa tarvittavat ravintoaineet.

Vierailija
29/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaan ovat pieniruokaisia (ja hoikkia).

m

moni hento muija ihminen , vetää työmihen annoksia. treenaako vai ineenvaihdunta vaan nopeaa.  jotkut veget lihavia.

Olen hoikko ja silloin kun harrastan treenaan paljon, pystyn vetämään helposti kokonaisen pitsan ja siihen vielä päälle jälkkäriä tai muuta. Tätä on yleensä. 

Mutta kun olen syystä tai toisesta pakotettu liikkumaan vähemmän, pärjään todella vähällä ruoalla eli kyllä se vaan aika paljon on kulutuksesta kiinni omalla kohdallani. Ja todella paljon myös siitä millaisia annoksia on tottunut syömään. Jos olen ollut pitkään pienemmällä ruokavaliolla, en pysty syömään kokonaista pitsaa millään. Mahaan ei vaan mahdu.  

Vierailija
30/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tottuu tietynlaiseen ruokamäärään. Itselleni riittää ihan hyvin 3/4 pitsaa lounaaksi. Pärjään myös pelkällä salaatilla tai sosekeitolla ilman, että olen nälissäni. Olen koko ikäni ollut hoikka ja toisinaan jopa laiha. 

Korjaus: 1/4 riittää

Vierailija
31/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on nälkä, mutta tiedostan että lihon jos syön enemmän. Siispä ei aamupalaa, lounaaksi keitto tai salaatti, iltaruoaksi normaalia kotiruokaa ja iltapalaksi yksi voileipä. Ei herkkuja. Tämän lisäksi liikun joka päivä kaksi tuntia. 

Joo, ei ole kivaa. Joillekin tämä käy luonnostaan, mutta itse olisin lihava jos liikkuisin vähemmän ja/tai söisin enemän. Tiedän tämän koska olen ollut. 

Vierailija
32/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. 

Vierailija
33/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on nälkä, mutta tiedostan että lihon jos syön enemmän. Siispä ei aamupalaa, lounaaksi keitto tai salaatti, iltaruoaksi normaalia kotiruokaa ja iltapalaksi yksi voileipä. Ei herkkuja. Tämän lisäksi liikun joka päivä kaksi tuntia. 

Joo, ei ole kivaa. Joillekin tämä käy luonnostaan, mutta itse olisin lihava jos liikkuisin vähemmän ja/tai söisin enemän. Tiedän tämän koska olen ollut. 

Sinulla on hidas aineenvaihdunta. Ja nälkäsignaali ei ole kohdallasi juurikaan hiljentynyt, on perinnöllistä. 

Vierailija
34/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on hidas aineenvaihdunta. Ja nälkäsignaali ei ole kohdallasi juurikaan hiljentynyt, on perinnöllistä. 

En ollut lihava koskaan lapsena tai nuorena. Molemmat vanhempani ovat hoikkia. Syövät kyllä niukasti hekin kun ovat tottuneet siihen aina. 

Vierailija
35/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. 

Vierailija
36/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun juju taitaa olla siinä että toiset kestää nälän tunnetta vähän paremmin kuin toiset. Itseä ei esimerkiksi haittaa vaikka nälkä olisikin enkä viitsi heti syödä. Pyöreämmät tutut taas järkyttyvät heti kun ensimmäiset nälän tunteet iskevät ja pakko syödä heti.

Jotkut jopa syövät ettei vaan tule nälän tunne,ihan kuin normaali olotila olisi vihollinen mitä pitää torjua kokoajan.

Vierailija
37/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun juju taitaa olla siinä että toiset kestää nälän tunnetta vähän paremmin kuin toiset. Itseä ei esimerkiksi haittaa vaikka nälkä olisikin enkä viitsi heti syödä. Pyöreämmät tutut taas järkyttyvät heti kun ensimmäiset nälän tunteet iskevät ja pakko syödä heti.

Jotkut jopa syövät ettei vaan tule nälän tunne,ihan kuin normaali olotila olisi vihollinen mitä pitää torjua kokoajan.

Täähän se ois. 

Vierailija
38/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afrikassakin elää ihmisiä. 

Niin ja myös Sonkajärvellä.

Vierailija
39/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen pärjä aika vähällä ja pieni aliravitsemushan on todettu ihan terveelliseksi. 

Keho myös tottuu. Itse käyn vessassa isommalla hädällä kellontarkkuudella.

Kun muistelen sota-ajan vankien ruokagrammoja vuosikaudet niin ei voi kun ihmetellä ihmisen sitkeyttä. Kun nykyihminen ei saa jotain suuhunsa 2 tunnin välein niin häntähän alkaa huippaan ja näkö sumenee.

Vierailija
40/100 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisuustaso ja kropan toiminta vaihtelee kaikilla. Mulla psyykenlääkkeet sekoitti koko elimistön, söin kerran päivässä ja olin ihan turvonnut pallo. Nyt elän aktiivista elämää ilman lääkkeitä, syön varmaan viisinkertaisen määrän ja pysyn hoikkana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme