Onko todellakin niin että omakotitalossa on edullisinta asua?
Moni väittää näin. Tietysti jos tontti on lohkottu perintömaista ja itse rakennettu talo niin asuminen voi olla edullista. Jos talo perustalo.
Mutta itse kyllä koen että kerrostalossa asuminen on kyllä huoletonta ja ihan edullistakin.
Tietysti jotkut miljoonalukaalit on erikseen.
Kommentit (103)
Kaikkihan riippuu niin monista asioista. Kuinka paljon omistaa tavaraa ja tarvitseeko niille lisää tilaa. Missä haluaa asua. Harrastukset ja niiden kulut. Asutko vuokralla, omistus- tai asumisoikeus asunnossa. Se miten asut ei ole automaattisesti hyvä tai huono ratkaisu. Kuinka monta asukasta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Mutta jos tulee uusimista, remppaa, pihan muokkaus, kaivo, maksut, puun kaato, putket, hanat, katto, ikkunat, muu apu, tulee maksettavaa?
Mutta ne voi tehdä itse tai olla tekemättä. Talon voi asua ns. loppuun. Kerrostalossa julkisivu-, hissi-, katto-, putki- ym remontit ne vasta kalliita on, etkä juuri pysty vaikuttamaan niihin yhtään
Sitten näitä loppuun asuttuja omakotitaloja yritetään myydä hirveällä hinnalla. Ei tule kauppoja.
Vähän riippuu. Uusi okt, jossa taloudellinen lämmitysjärjestrlmä, niin pienet kulut.
Helsingissä asunnon vastikekulut jossain kaksiossa voivat olla useampi satanen kuussa. Halvempaa uudessa okt talossa asuminen siihen nähden on.