Hieman vaikea mennä töihin kun ei saa edes silmälaseja
Kelalta tuli päätös että 20e maksavat silmälaseista. No mitenkäs työttömyysturva-asiakkaana -6.50 likinäköisenä, että ikänäköisenä maksan nuo lasit? Kaksitehojen todellinen kustannus on pikkasen enemmän kuin 20e. Tässäkään asiassa ei ole mitään todellisuuden tajua. Ei ihme että vanhuksia menehtyy kuristumalla jne. En itse -6.50 silmillä ilman laseja olisi mitenkään nähnyt että joku nuokkuu tuolissaan. Vaikka olisin jotenkin onnistunut työhaastattelussa peittelemään liki/ikänäköni.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmessä muiden pitäisi ostaa sulle rillit? Jotain rajaa.
Jotta ap pääsisi töihin ja paremmaksi veronmaksajaksi?
Hyvinvointiyhteiskunta on juuri sitä.
Kun vain taivas on rajana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä voi edes elää ilman laseja jos on miinusta niin paljon kuin esim Apllä on. Miksi tämä asia on niin vaikea ymmärtää
Jos ap tarvitsee lasit, niin ap hankkii lasit. Mitä se muille kuuluu ja miksi muiden ne pitää maksaa. Tarviin mäkin telkkarin, kahvinkeittimen, lukulasit, jne, jne jne, mutta en silti ole vinkumassa niitä ilmaiseksi jostain, vaikka ne tarviinkin. Niin ja herätyskellon myös, että herään töihin aamulla.
Lasit on tuossa näössä pakolliset.. Milloin tv tai kahvinkeitin on pakollinen kellekään koskaan? Se että tarviiko heikon näkönsä takia lasit ei ole mikään valinta tai asia mihin voisi itse vaikuttaa. Mikä synnynnäinen ominaisuus vaatii tvn tai kahvinkeittimen
Pointti se, että hankki ne
Saan hakea ens vuonna seuraavan kerran maksusitoumuksen uusiin laseihin mitä se hyödyttää jos en hae..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sossupummeilla aina selityksiä löytyy, vähän sama kuin alkoholistien ja huumeiden käyttäjillekkin.
Niinpä. noista paskaporukasta pitäisi päästä eroon.
Eli niistä, jotka oikeasti maksaa kaiken, mitä jostain kelasta ulos pumpataan?
Eii pöljä vaan niistä tuilla eläjistä
7 vuotta omilla rahoillani hankkimani lasit olleet. Nyt tuli ikänäkö ongelmineen, eikä ole työttömänä varaa kaksitehoihin, kun Kela korvaa 20e. Ap.
Tajuatteko mitkä eläkkeet orpopurrat saavat?
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko mitkä eläkkeet orpopurrat saavat?
Ihan on vapaa maa hakeutua samoihin hommiin. Eikun ehdokkaaksi ja ministeriksi vaan
Vierailija kirjoitti:
7 vuotta omilla rahoillani hankkimani lasit olleet. Nyt tuli ikänäkö ongelmineen, eikä ole työttömänä varaa kaksitehoihin, kun Kela korvaa 20e. Ap.
Ootko kysynyt että olisitko saanut kokonaan korvatuksi jos olisit ensin hakenut maksusitoumuksen niihin
Minä olen ostanut vuonna 2014. En saa toimeentulotukea. Joskus lyhyen työpätkän. Silmälaseja on teipattu ja liimattu.
Mee sohlaamaan ilman rillejä duuniin. Sanot vaan et sori siitö, ei oo varaa ollu ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo vaikea on mennä töihin se on nähty.
Moni pienituloinen huononäköinen ajaa töihin ilman silmälaseja tai ikivanhoilla silmälaseilla. Se nyt vaan on fakta köyhässä Suomessa.
Ei kela tuommoisia lähettele. Sieltä joko tulee maksusitoumus tai sitten ei. Eikä siinä lue mitään summaa.
Jokainen ostakoot itse tienaamillaan rahoilla lasinsa.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja monessa perheessä missä toinen käy pikkupalkka töissä auto korjataan youtuben ohjeilla esim. kytkimen vaihto. Osia saa tilattua ulkomailta ja kolariautoista autohajottamoilta.
Minä olen ihan työssäkäyvä (pienipalkkainen) ja tarvitsisin uudet silmälasit. Vahvuus on -6,25 ja monitehot. Ei ole varaa hankkia, joten 14 vuotta vanhoilla laseilla mennään vielä ainakin muutama kuukausi, kunnes saan summan säästöön. Olen säästänyt uusia laseja varten lähes 3 vuotta. Työssäkäyvät kun maksavat kaiken itse, vaikka tulot olisi pienemmät kuin työttömän tuet.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja monessa perheessä missä toinen käy pikkupalkka töissä auto korjataan youtuben ohjeilla esim. kytkimen vaihto. Osia saa tilattua ulkomailta ja kolariautoista autohajottamoilta.
Uudet osat Suomesta ostettuna maksaisi hemmetisti. Ei ihmisillä ole rahaa.
Mä ostin Tokmannilta kolmet lasit kympillä. Ihan hyvin näen niillä lukea ja kirjoittaa.
Mulla on silmäsairaus ja näkö ei ole kovin stabiili vieläkään hoidosta riippumatta, mutta on parantunut. En ajatellut käyttää tuhatta euroa laseihin, joilla en ehkä sitten kauan näkisikään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan työssäkäyvä (pienipalkkainen) ja tarvitsisin uudet silmälasit. Vahvuus on -6,25 ja monitehot. Ei ole varaa hankkia, joten 14 vuotta vanhoilla laseilla mennään vielä ainakin muutama kuukausi, kunnes saan summan säästöön. Olen säästänyt uusia laseja varten lähes 3 vuotta. Työssäkäyvät kun maksavat kaiken itse, vaikka tulot olisi pienemmät kuin työttömän tuet.
No ei kaikki työttömätkään saa toimeentulotukea, jos puoliso saa pientä palkkaa.
Varmasti saa ja on pakko saada parillakympillä lasit, jos se on sopimushinta. Mutta sitten ne on rumat pullonpohjalasit eikä Guccin tai Pradan muotilasit. Jos haluaa muotilasit, sitten mennään töihin eikä huudeta aina sitä perustuslakia.
Vierailija kirjoitti:
Ai pienemmät kuin 1086€ sen verran itse yhteensä työttömänä saan
Eli niistä, jotka oikeasti maksaa kaiken, mitä jostain kelasta ulos pumpataan?