Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieman vaikea mennä töihin kun ei saa edes silmälaseja

Vierailija
02.02.2026 |

Kelalta tuli päätös että 20e maksavat silmälaseista. No mitenkäs työttömyysturva-asiakkaana -6.50 likinäköisenä, että ikänäköisenä maksan nuo lasit? Kaksitehojen todellinen kustannus on pikkasen enemmän kuin 20e. Tässäkään asiassa ei ole mitään todellisuuden tajua. Ei ihme että vanhuksia menehtyy kuristumalla jne. En itse -6.50 silmillä ilman laseja olisi mitenkään nähnyt että joku nuokkuu tuolissaan. Vaikka olisin jotenkin onnistunut työhaastattelussa peittelemään liki/ikänäköni.

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko mitkä eläkkeet orpopurrat saavat? 

Ihan on vapaa maa hakeutua samoihin hommiin. Eikun ehdokkaaksi ja ministeriksi vaan

Palstalla iniseminen on paljon helpompaa.

Vierailija
102/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube on hyvä. Naisena vaihdoin autoon bensapumpun itse. Ei ole rahaa autokorjaamoon. Seuraatteko Latea telkkarissa? Hyvä auton korjausohjelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan työssäkäyvä (pienipalkkainen) ja tarvitsisin uudet silmälasit. Vahvuus on -6,25 ja monitehot. Ei ole varaa hankkia, joten 14 vuotta vanhoilla laseilla mennään vielä ainakin muutama kuukausi, kunnes saan summan säästöön. Olen säästänyt uusia laseja varten lähes 3 vuotta. Työssäkäyvät kun maksavat kaiken itse, vaikka tulot olisi pienemmät kuin työttömän tuet.

Tämä on niin väärin. Verot ja tuet alas. 

Vierailija
104/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on vapaa maa hakeutua samoihin hommiin. Eikun ehdokkaaksi ja ministeriksi vaan

Riittää vaikka, että on urheilija tai missi.

Vierailija
105/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jos jonkilaista neuvonatajaa ja arvostelijaa. Pahimmasta päästä ne, jotka eivät vaivaudu edes äänestämään, kun sekin pitäisi tehdä heidän puolestaan.

Vierailija
106/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jos jonkilaista neuvonatajaa ja arvostelijaa. Pahimmasta päästä ne, jotka eivät vaivaudu edes äänestämään, kun sekin pitäisi tehdä heidän puolestaan.

Moni neuvonantaja on mennyt suhteilla töihin.

Vierailija
107/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut vuonna 2014. En saa toimeentulotukea. Joskus lyhyen työpätkän. Silmälaseja on teipattu ja liimattu.

Sama tässä, t.ap

Vierailija
108/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on tehnyt suomalaisista itsenäisiä. Moni tekee remontteja asuntoon youtuben ohjeilla. Ei tarvitse maksaa raksaukoille. Ens vuonna laitan mökille piipun pellit itse.

Vierailija
109/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti saa ja on pakko saada parillakympillä lasit, jos se on sopimushinta. Mutta sitten ne on rumat pullonpohjalasit eikä Guccin tai Pradan muotilasit. Jos haluaa muotilasit, sitten mennään töihin eikä huudeta aina sitä perustuslakia.

Ei ole todellista. Ei kukaan ole puhunut mistään muoti laseista.. 

Vierailija
110/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko korjanneet pesukonetta yuotuben ohjeilla? Minä naisena kiristin hihnan. Irroitin koneen takapellin ja siitä se sitten lähti. Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pitää kaikki tehdä itse.

Vierailija
111/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää vaikka, että on urheilija tai missi.

Tai esim. Ano Turtiainen, Tony Halme,  hormonipoliisi, joka ampuili jne. Marko Asell ja kumppanit.

Vierailija
112/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on tehnyt suomalaisista itsenäisiä. Moni tekee remontteja asuntoon youtuben ohjeilla. Ei tarvitse maksaa raksaukoille. Ens vuonna laitan mökille piipun pellit itse.

Vasemmisto on tehnyt ihmisistä idiootteja. Ihan peruskauraa oli ennen aikaan.. Nyt ei saada edes jääkaapin ovea itse auki, saati vaihdettua rikkinäistä polttimoa.

Vierailija
113/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku miinusti tuon että saan tukia työttömänä 1086€. En mä valehtele

Vierailija
114/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto on tehnyt ihmisistä idiootteja. Ihan peruskauraa oli ennen aikaan.. Nyt ei saada edes jääkaapin ovea itse auki, saati vaihdettua rikkinäistä polttimoa.

Youtubessa on ohjeet miten remontoida kerrostalon kylpyhuone.

Vierailija
115/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko korjanneet pesukonetta yuotuben ohjeilla? Minä naisena kiristin hihnan. Irroitin koneen takapellin ja siitä se sitten lähti. Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pitää kaikki tehdä itse.

No voi hitsi sentään. Ihan itekkö pitää jotain tehdä.

Vierailija
116/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku miinusti tuon että saan tukia työttömänä 1086€. En mä valehtele

Minä saan pelkän 595 työmarkkinatuen.

Vierailija
117/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hitsi sentään. Ihan itekkö pitää jotain tehdä.

Pitää. Kuten auton kytkimen vaihto. Kolariautosta ostin vaihdelaatikon.

Vierailija
118/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Spektseiveriltä saa laseja 30eurolla. Ostat yhdet kauko ja yhdet likilasit. hinnaksi tulee 60e. Ole hyvä.

Ei saa, -6.5 ja ikänäkö, niihin linssit on kalliit.

Sama täällä. Eläke alle 1000e kk, vuokra 400e, sähkö puhelin yms maksettava itse, jos meinaa vielä ruokaa syödä, on jätettävä osa lääkkeistäkin ostamatta. Silmälasien hankintaan ei toimeentulotukea tipu. Eikä kyllä mihinkään muuhunkaan. 

Arvio eläkkeensaajan asumistuen määrästä 1.2.2026 alkaen.

269,99 e/kk.

Miksi et ole hakenut?

Vierailija
119/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoremontissa tulee mustaksi. Mutta vaihdelaatikko tuli vaihdettua itse ja kytkin.

Vierailija
120/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä nyt niin mennyt läpi se että saa monta tonnia että on vaikea uskoa että yksinelävänä työttömänä saan tuon verran yhteensä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän