Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieman vaikea mennä töihin kun ei saa edes silmälaseja

Vierailija
02.02.2026 |

Kelalta tuli päätös että 20e maksavat silmälaseista. No mitenkäs työttömyysturva-asiakkaana -6.50 likinäköisenä, että ikänäköisenä maksan nuo lasit? Kaksitehojen todellinen kustannus on pikkasen enemmän kuin 20e. Tässäkään asiassa ei ole mitään todellisuuden tajua. Ei ihme että vanhuksia menehtyy kuristumalla jne. En itse -6.50 silmillä ilman laseja olisi mitenkään nähnyt että joku nuokkuu tuolissaan. Vaikka olisin jotenkin onnistunut työhaastattelussa peittelemään liki/ikänäköni.

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoremontissa tulee mustaksi. Mutta vaihdelaatikko tuli vaihdettua itse ja kytkin.

Niin? Toinen vaihtoehto olisi ollut viedä korjaamolle, vai onko pointti se, että jonkun muun olisi pitänyt se maksaa?

Vierailija
122/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko mitkä eläkkeet orpopurrat saavat? 

Ihan on vapaa maa hakeutua samoihin hommiin. Eikun ehdokkaaksi ja ministeriksi vaan

Riittää vaikka, että on urheilija tai missi.

Tai esim. Ano Turtiainen, Tony Halme,  hormonipoliisi, joka ampuili jne. Marko Asell ja kumppanit.

No rupea sitten urheilijaksi tai missiksi. Ainiin, sinusta ei ole kuin itkemään palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on tehnyt suomalaisista itsenäisiä. Moni tekee remontteja asuntoon youtuben ohjeilla. Ei tarvitse maksaa raksaukoille. Ens vuonna laitan mökille piipun pellit itse.

Vasemmisto on tehnyt ihmisistä idiootteja. Ihan peruskauraa oli ennen aikaan.. Nyt ei saada edes jääkaapin ovea itse auki, saati vaihdettua rikkinäistä polttimoa.

Joo ei saada ei. Hv. lössö setämies.

Vierailija
124/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoremontissa tulee mustaksi. Mutta vaihdelaatikko tuli vaihdettua itse ja kytkin.

Kuulemma osa miehistä ei osaa vaihtaa itse edes auton lamppuja? Minä naisena vaihdan. Jossain autoissa voi joutua vähän osia purkamaan.

Vierailija
125/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus mitä juttuja täällä. Oikein pummina elämisen asiantuntijoita melkein kaikki. Itse olen ollut likinäköinen 13-vuotiaasta saakka ja nyt yli 5-kymppisenä likinäkölukemat juurikin nuo -6,50 ja ikänäön takia tietysti tarvitsen monitehot. Joka vn lasit on joutunut ihan itse maksamaan, opiskelijanakin. Monitehot maksaa 600€. Miten on mahdollista että tässä maassa voi kaiken maksattaa muilla? Onneksi Suomesta on rahat kunnolla loppu ja samalla loppuu myös vuosikausien kuppaaminen ja hyväksikäyttö. 

Vierailija
126/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku miinusti tuon että saan tukia työttömänä 1086€. En mä valehtele

Minä saan pelkän 595 työmarkkinatuen.

Okei. No sä et asu vuokralle varmaankaan? 

Vierailija
127/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yks parhaimpia tekosyitä miksei voi edes hakea töitä. Kela ei joka vuosi silmälaseja maksele, pidä entisiä. Tai ostat ne 20 euron silmälasit ja menet töihin ostat sitten monitehot. Monitehot maksoi viimeksi 59 euroa kahdet 

Vierailija
128/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun, mutta puoliso saa pienen palkan.

Vierailija
129/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko mitkä eläkkeet orpopurrat saavat? 

Ihan on vapaa maa hakeutua samoihin hommiin. Eikun ehdokkaaksi ja ministeriksi vaan

Riittää vaikka, että on urheilija tai missi.

Tai esim. Ano Turtiainen, Tony Halme,  hormonipoliisi, joka ampuili jne. Marko Asell ja kumppanit.

No rupea sitten urheilijaksi tai missiksi. Ainiin, sinusta ei ole kuin itkemään palstalla.

Ja sinusta ei ole kuin kulkemaan ratikalla. Sulla ei ole edes ajokorttia.

Vierailija
130/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan yks parhaimpia tekosyitä miksei voi edes hakea töitä. Kela ei joka vuosi silmälaseja maksele, pidä entisiä. Tai ostat ne 20 euron silmälasit ja menet töihin ostat sitten monitehot. Monitehot maksoi viimeksi 59 euroa kahdet 

Tai sitten asiakkaan paperit on postitettu väärään osoitteeseen.

Vierailija
131/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ilmeisesti on kuitenkin oikeus toimeentulotukeen, koska huomioitiin 20 euroa? Eli olet siis mennyt ostamaan lasit ensin itse, etkä hakenut maksusitoumusta. Virhe. Maksarilla olisit saanut ihan ilmaiseksi sellaiset lasit kuin tarvitset. Kannattaa aina kysyä ensin, jos et ymmärrä miten kannattaa toimia.

t. Kela

Vierailija
132/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus mitä juttuja täällä. Oikein pummina elämisen asiantuntijoita melkein kaikki. Itse olen ollut likinäköinen 13-vuotiaasta saakka ja nyt yli 5-kymppisenä likinäkölukemat juurikin nuo -6,50 ja ikänäön takia tietysti tarvitsen monitehot. Joka vn lasit on joutunut ihan itse maksamaan, opiskelijanakin. Monitehot maksaa 600€. Miten on mahdollista että tässä maassa voi kaiken maksattaa muilla? Onneksi Suomesta on rahat kunnolla loppu ja samalla loppuu myös vuosikausien kuppaaminen ja hyväksikäyttö. 

Naulan kantaan. Älä muuta sano.👍

Vierailija
133/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jo 13 vuotiaana maksoit omat lasit? Minkä kaiken? Laseihin haetaan harkinnanvaraista tukea 3 vuoden välein.. Ei se mitään kuppaamista ole.. 

Vierailija
134/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa muka yli 18-vuotiaita joilla ei ole ajokorttia? Sehän kuuluu yleissivistykseen.

Vierailija
135/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelalla on 100 eri ohjetta silmälasien hankintaan. Kokeile uudestaan.

Eivät maksa joka vuosi, pärjäilee vaan niillä entisellä kun tuskin yhtäkkiä näkö menee noin paljon miinukselle

Vierailija
136/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ilmeisesti on kuitenkin oikeus toimeentulotukeen, koska huomioitiin 20 euroa? Eli olet siis mennyt ostamaan lasit ensin itse, etkä hakenut maksusitoumusta. Virhe. Maksarilla olisit saanut ihan ilmaiseksi sellaiset lasit kuin tarvitset. Kannattaa aina kysyä ensin, jos et ymmärrä miten kannattaa toimia.

t. Kela

Kaikki ei saa toimeentulotukea työttömänä.

Vierailija
137/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun, mutta puoliso saa pienen palkan.

Eihän se estä asumistuen eikä toimeentulotuen saamista. 

Musta tuntuu, että jotkut saa jotain outoa nautintoa siitä kuinka voivat vinkua olevansa niin köyhiä, että kulkevat jätesäkkiin pukeutuneena, syövät ruoaksi käpyjä ja silmälasitkin on itse kyhätty hammastikuista ja pullonpohjista. Katsokaa nyt kaikki kuinka kurjasti minulla menee, ai ai!

Vierailija
138/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti. Onko lainat jo muuten maksettu, rillit eivät ole vieläkään sinun OMAT ellet ole niitä maksanut kokonaisuudessaan? VAI MAKSOIKO ISKÄ?

Vierailija
139/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jo 13 vuotiaana maksoit omat lasit? Minkä kaiken? Laseihin haetaan harkinnanvaraista tukea 3 vuoden välein.. Ei se mitään kuppaamista ole.. 

Ihan täyttä kuppaamista. Jokainen ostakoon lasit itse tai olkoon ostamatta. 

Vierailija
140/162 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otappa uudelleen selvää asioista idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi