Hieman vaikea mennä töihin kun ei saa edes silmälaseja
Kelalta tuli päätös että 20e maksavat silmälaseista. No mitenkäs työttömyysturva-asiakkaana -6.50 likinäköisenä, että ikänäköisenä maksan nuo lasit? Kaksitehojen todellinen kustannus on pikkasen enemmän kuin 20e. Tässäkään asiassa ei ole mitään todellisuuden tajua. Ei ihme että vanhuksia menehtyy kuristumalla jne. En itse -6.50 silmillä ilman laseja olisi mitenkään nähnyt että joku nuokkuu tuolissaan. Vaikka olisin jotenkin onnistunut työhaastattelussa peittelemään liki/ikänäköni.
Kommentit (211)
Tarvitseeko työttömän nyt edes nähdä mitään? :D. Ja tämä oli nyt (huono) vitsi. Nämä leikkaukset ovat vain menneet liian pitkälle! Olen itse keskituloinen enkä mitenkään ymmärrä, miten työttömät tulevat toimeen? Ja kun niitä töitä ei ole, niin on aika vaikea ponnistaa parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin yhteiskunnasta on tullut joku automaatti, minkä pitäisi kustantaa suunnilleen kaikki? Miksi näön, kuulon tai ei henkeä uhkaavien sairauksien kustannusten maksu kuuluisi jollekin muulle kuin henkilölle itselleen? Muualla ihmiset säästävät ja ostavat tarvittavat välineet, esim. kuulolaitteen tai sähköpyörätuolin sitten kun on rahaa. Meillä on yhteiskunta joka kustantaa ja sen takia verot ovat ihan älyttömiä. Ihanaa käydä töissä ja maksaa kaikesta ihan sairaasti ja sitten joku random lusmu saa tonnin lasit sen kuuluisan yhteiskunnan piikkiin.
Kuka puhuu tonnin laseista... Lasit on harkinnanvaraista sekä satunnaista tukea.. Kelalla on hyvät sopimushinnat .
Voi ne olla tuhannenkin euron arvoiset mikäli asiakkaalla on sellaisille tarve. Ei niissä käytännössä ole mitään
No ne arvot voi olla kyllä. Itsellä maksaa 700€ pelkät linssit mutta itse tarkoitan niitä sopimushintoja mitä lopulta Kela niistä maksaa
Toimeentulotuki on sen verran hyvä, ainakin jos sitä saa työttömyyskorvauksen päälle, että osamaksun pitäisi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Milloin yhteiskunnasta on tullut joku automaatti, minkä pitäisi kustantaa suunnilleen kaikki? Miksi näön, kuulon tai ei henkeä uhkaavien sairauksien kustannusten maksu kuuluisi jollekin muulle kuin henkilölle itselleen? Muualla ihmiset säästävät ja ostavat tarvittavat välineet, esim. kuulolaitteen tai sähköpyörätuolin sitten kun on rahaa. Meillä on yhteiskunta joka kustantaa ja sen takia verot ovat ihan älyttömiä. Ihanaa käydä töissä ja maksaa kaikesta ihan sairaasti ja sitten joku random lusmu saa tonnin lasit sen kuuluisan yhteiskunnan piikkiin.
Et sitten ymmärrä, mitä tarkoittaa hyvinvointiyhteiskunta?
Mahtaako tarkoittaa sitä, että myös heikommassa asemassa oleville suodaan mahdollisuus elämisen arvoiseen elämään?
Mieti sitä ennen kuin kirjoittelet!
Minä kustannan mieluusti maksamistani veroista jollekulle vaikka ne silmälasit. Maksele sinä sitten vaikka kansanedustajien taksikyydit ja brunssit
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on sen verran hyvä, ainakin jos sitä saa työttömyyskorvauksen päälle, että osamaksun pitäisi onnistua.
Ei se työttömyyskorvauksen "päälle" tule :D Itse saan toimeentulotukea 0-50 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimeentulotuki kokonaan tule työttömyys korvauksen päälle. Työttömyysturva on ensisijainen etuus ja sen lisäksi jos ja kun niitä esim niitä asumismenoja on sen verran niihin voi saada lisäksi toimeentulotukea. Osamaksun saa jos luottotiedot ei oo menny
Vierailija kirjoitti:
"Työttömyysturva-asiakas." Ei hele.
Mikä se sitten onnjos ei työttömyysturva-asiakas? Työttömyysturva on työttömän oikeus toimeentuloon. Mitä sinä meitä näistä sanoista syytät, jotka joku Kela johtaja on keksinyt.
Miksi julkisella saa kuulokojeen ilmaiseksi? Näkö on kyllä tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimeentulotuki kokonaan tule työttömyys korvauksen päälle. Työttömyysturva on ensisijainen etuus ja sen lisäksi jos ja kun niitä esim niitä asumismenoja on sen verran niihin voi saada lisäksi toimeentulotukea. Osamaksun saa jos luottotiedot ei oo menny
Ei kokonaan, mutta tulee silti päälle. Minäkin saisin n. 200 työmarkkinatuen lisäksi, jos ei olisi säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ne sun maksamat verot valuu rikkaille veroparatiiseihin. Mikset öyhötä siitä, että yrityistukia käytetään väärin?
Yhyy. Miksei kela maksa mulle autoa, työvaatteita, silmälaseja jne. että voin käydä töissä??? Turha sitten valittaa kun olen työtön kun muut ei maksa mitään.
Onko käynyt mielessäkään, että jostain voi ottaa vastuuta itsekin? Siis muustakin kuin hengittämisestä.