Missä yksinhuoltaja voi enää säästää?
Olen siis yhden 4v lapsen yksinhuoltaja. Olen työkyvytön monien eri sairauksien (masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym.) johdosta. Saan siis pientä kelan eläkettä, asumistuen ja lapsilisän. Toimeentulotukea riippuen laskuista n. 15-80e/kk. Nyt hallitus leikkaa meidän ennestään pienillä tuloilla kituuttavien etuuksia. Vuokra nousee maaliskuun alussa tässä meidän 49 neliön kaksiossa. Kelan mukaan meillä on 20e liian suuri vuokra. Se on siis pois toimeentulotuesta. Ruoan hinta nousee koko ajan ja nyt jo n. 7-8e maksaa jo pelkkä jauhelihapaketti! Lapsen ruokaan menee päivässä n. 10-15e, omaan n. 3-6e mikä on vähän ottaen huomioon diabeteksen mikä vaatisi säännöllisiä kunnon aterioita 3-5 krt päivässä. Nyt meillä tippuu n. 30e tulot kuukaudessa eli mun pitäis nipistää omasta syömisestä vielä lisää eli n. 1,50-3e päivässä. Siis miten ihmeessä tässä enää elää? Lapsen syönnistä en suostu nipistämään kun on jo ennestään alipainoinen 14 kg lapsi kyseessä jolla erityisherkkyyttä ja valikoivaa syömistä.
Lapsen isä ei osallistu elatukseen eli sen lisäksi vielä lapsen vaate- ym. hankinnat n. 40-70e/kk.
Kommentit (731)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykäs keinot keksii ja elää ainakin tulojen mukaan.
"Ap ei ole älykäs ja siksi elämä on päin peetä."
https://www.findance.com/uutiset/70514/jos-sinulla-on-korkea-alykkyys-t…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole älykäs vaikka asiaa miten selittelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ap ei ole älykäs vaikka asiaa miten selittelisi."
Sinä et minua tunne. En voi sietää pinnallisia ja tunnekylmiä ihmisiä jotka ei osaa ajatella mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap et vastaa siihen, että miksi pitää ostaa kallista naudan jauhelihaa?!!?
NIIN?????
Olen ihan eri mutta en voi olla vastaamatta lihan laatuun. Ne halvat jauhelihat ovat aivan kamalan makuisia enkä söisi ollenkaan jauhelihaa jos ei olisi varaa kalliimpaan kunnon paistijauhelihaan. Ennemmin sitten vaikka pelkkää kasvista eikä taida nekään mitään halpaa olla enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ap ei ole älykäs vaikka asiaa miten selittelisi."
Sinä et minua tunne. En voi sietää pinnallisia ja tunnekylmiä ihmisiä jotka ei osaa ajatella mitään.
Ap
En ole pinnallinen ja tunnekylmä sekä osaan ajatella paljonkin. Huomaatko, että taas sä keksit toisesta ihmisestä ties mitä vaikka en kertonut itsestäni mitään. Sä sen sijaan olet kertonut itsestäsi ja sun viestien sisältö kertoo susta myös paljon. Ihan sun omien kirjotusten perusteella ihmiset tekee susta päätelmänsä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan eri mutta en voi olla vastaamatta lihan laatuun. Ne halvat jauhelihat ovat aivan kamalan makuisia enkä söisi ollenkaan jauhelihaa jos ei olisi varaa kalliimpaan kunnon paistijauhelihaan. Ennemmin sitten vaikka pelkkää kasvista eikä taida nekään mitään halpaa olla enää.
Ei ole kamalan makuisia vaan ihan normaalia jauhelihaa. Perseaukisella ei ole varaa kalliiseen jauhelihaan. Tai no voisi olla jos järkeistäsi lapsena syömiset.
Ap on niin älykäs, että toistaa samoja virheitä aina uudelleen ja uudelleen. Ei varmaan tarvitse edes mainita, että oikeasti älykäs ei joutuisi näihin tilanteisiin edes ekaa kertaa. Mutta toki jos tykkää hakata päätään seinään, niin mikä ettei.
En aio kommentoida enää tämän säälittävän kiusaajan viestejä. Se ei vain tajua jättää rauhaan vaikka mikä olis. Tämä keskustelu lapsen syömisestä lähti aivan eri raiteille tämän kiusaajan toimesta. Mun piti täällä alkaa puolustautumaan kiusaajan esim. tyhmäksi haukkumisviesteihin. Olen lapsena tullut kiusatuksi sen takia että olen ollut hiljainen, kiltti ja ujo. Olen erilainen. Tiedostan sen mutta en ole tyhmä. Olen tehnyt 25-vuotiaana Mensan älykkyysosamäärätestin ja tulos oli 153. Olen aina ollut tosi syvällinen ajattelija, mulla on loogista päättelykykyä, taiteellista - ja matematiittista lahjakkuutta. En ole sosiaalinen ihminen. Olen aina hieman varautunut muita ihmisiä kohtaan, siksi minua on tosi helppo kiusata. Lapseni on erittäin sosiaalinen ja iloinen persoona. Lapsellani on ihmisiä ympärillä ja meillä on kyllä tukiverkkoja. Itse en ole opettanut lastani juomaan mehuja ja syömään herkkuja. Lapsen isovanhemmat sen opettivat. Pidin pitkään lapseni erossa sokerisista tuotteista, mutta hävisin sen taistelun lapsen isovanhempien takia. Siellä ollessa lapsi saa aina karkkia ja herkkuja. Itse en juuri karkkeja osta. Mua on turha siitäkään asiasta syytellä. Kuten sanoin en kommentoi enää kiusaajan viestejä. Se että ihmisellä on masennusta ei kerro siitä että ihminen olis tyhmä vaan juurikin päinvastoin. Tämä kiusaaja veti omat johtopäätöksen juuri varmaan siihen masennukseen liittyen. Kiusaajan mielestä masennus on sama asia kuin tyhmyys. Se että ihmisellä on sairauksia eikä voi sille itse mitään ei tee ihmistä tyhmäksi tai luuseriksi! Puolustauduin täällä sillä että en halua että kiusaajat saa täällä maailmassa kaiken vallan. Mulla pelottaa se että mun oma lapsenikin joutuu tuollaisten kiusaajien uhriksi. Tämä kiusaajahan nimetteli myös mun lastani täällä. Jos mun lastani joku kohtelee väärin niin laitan sen kiusaajan vastuuseen teoistaan. Olen ottanut asialliset viestit kyllä huomioon, mutta en aio asiattomiin enää vastata. Tästä lähtien kaikista asiattomista viesteistä lähtee ilmoitus. Tämä keskustelu tästä aiheesta loppuu nyt tähän.
Ap
Taas kuvittelet paskaa muista. Sanallakaan en ole kirjoittanut masennuksesta enkä ajattele masennuksen tarkoittavan tyhmyyttä. Kyllä se sun tyhmyys tulee esille ihan tässä ketjussa ja siinä miten kerta toisensa jälkeen olet päätynyt yhteen huonon miehen kanssa ja teet lapsen juopolle. Lisäksi lapsen syömistouhu on ihan sun opettamaa. Ei älykäs ihminen lastaan opeta tuollaiseksi.
Luin aloituksen ja vikan sivun ylipitkän vastauksen. Sori ap mutta vaikutat hyvin vaikealta ihmiseltä. Mullakin on masennus ja liuta muita diagnooseja mutta haloo, kyllä lapselle voi tavallista jauhelihaa syöttää! Ja 4 vee pärjää ainakin osin kierrätetyillä vaatteilla. Ei eläkkeellä tai sairaana tai työttömänä voi elää kuten rikkaat eikä kuulukaan. Meitä on 3 ja kauppaan menee 10e/päivä jos ei osta ylimääräisiä. Teini syö koulussa, puoliso lounaan omilla rahoilla kun on töissä.
Mulla on ollut myös todella vaikeat vanhemmat ja itse olen ihan tyytyväinen siihen tavalliseen elämään. En halua kuuta taivaalta, perus riittää. Mutta kyllä sitä valitusta saa aikaan ja mielipahaa jos aina vaan pitää olla parasta ja erikoista.
Ei se köyhyys ole kiinni jauhelihasta kun aiheena on 1 x 4v muksun syömiset.
Kas kun joku muu omaisuudeton saa minimieläkeläisenä ne naudan jauhelihat ihan hyvin irti eikä ole lapsilisiä eikä elareita, eli todellakin useita satasia vähemmän tuloja.
Voisiko tämän ketjun poistaa? Miksi modet antaa kiusata ap.tä.
Narsistinen persoonallisuushäiriö: Henkilö saattaa käyttää "provosoi ja syytä" -taktiikkaa. Hän hakee huomiota ja kontrollia provosoimalla toista. Jos pysyt asiallisena, hän voi kokea sen kritiikkinä tai ylivertaisuutena, mikä laukaisee raivon tai vähättelyn
T: ap
Vierailija kirjoitti:
Narsistinen persoonallisuushäiriö: Henkilö saattaa käyttää "provosoi ja syytä" -taktiikkaa. Hän hakee huomiota ja kontrollia provosoimalla toista. Jos pysyt asiallisena, hän voi kokea sen kritiikkinä tai ylivertaisuutena, mikä laukaisee raivon tai vähättelyn
T: ap
Sopii suhun itseesi oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
"masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym."
ja noilla geeneillä piti mennä lisääntymään?
Ei millään pahalla, mutta tuo lista vaikuttaa vahvasti siltä, että suurin osa noista hoituisi laihduttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym."
ja noilla geeneillä piti mennä lisääntymään?
Ei millään pahalla, mutta tuo lista vaikuttaa vahvasti siltä, että suurin osa noista hoituisi laihduttamalla.
Miten masennus poistuu laihduttamalla? Tai astma? Allergiat? Ahdistus? Miten unettomuus liittyy painoon? Nivelrikko voi tulla myös normaalipainoiselle. Myös diabetes voi tulla normaalipainoiselle.
Miksi ap et vastaa siihen, että miksi pitää ostaa kallista naudan jauhelihaa?!!?