Missä yksinhuoltaja voi enää säästää?
Olen siis yhden 4v lapsen yksinhuoltaja. Olen työkyvytön monien eri sairauksien (masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym.) johdosta. Saan siis pientä kelan eläkettä, asumistuen ja lapsilisän. Toimeentulotukea riippuen laskuista n. 15-80e/kk. Nyt hallitus leikkaa meidän ennestään pienillä tuloilla kituuttavien etuuksia. Vuokra nousee maaliskuun alussa tässä meidän 49 neliön kaksiossa. Kelan mukaan meillä on 20e liian suuri vuokra. Se on siis pois toimeentulotuesta. Ruoan hinta nousee koko ajan ja nyt jo n. 7-8e maksaa jo pelkkä jauhelihapaketti! Lapsen ruokaan menee päivässä n. 10-15e, omaan n. 3-6e mikä on vähän ottaen huomioon diabeteksen mikä vaatisi säännöllisiä kunnon aterioita 3-5 krt päivässä. Nyt meillä tippuu n. 30e tulot kuukaudessa eli mun pitäis nipistää omasta syömisestä vielä lisää eli n. 1,50-3e päivässä. Siis miten ihmeessä tässä enää elää? Lapsen syönnistä en suostu nipistämään kun on jo ennestään alipainoinen 14 kg lapsi kyseessä jolla erityisherkkyyttä ja valikoivaa syömistä.
Lapsen isä ei osallistu elatukseen eli sen lisäksi vielä lapsen vaate- ym. hankinnat n. 40-70e/kk.
Kommentit (580)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin sain sen häirikön pois kimpustani 🙂
Ap
"Mene keittämään puuroa äpärällesi tyhmä äm mä."
Täällä siis vieläkin roikut. Taidat olla kateellinen siitä että mulla on ihana lapsi josta oon ikionnellinen 🙂 sulla ei taida olla ketään kun oot niin inhottava ja ilkeä ihminen. Voit keitellä sen puuron ihan vaan itelles, koska tuollainen ihminen on hyvin yksinäinen ja sairas persoona 😀
Ap
Ai kateellinen ap:n paskoista luuserimiehistä. :D Ei vit tu sä äm mä olet sekaisin. Mä en tuollaisia paskoja miehiä huolisi mistään hinnasta. Mulla on aivotoimintaa sen verran, että olen ollut parisuhteissa normaalien miesten kanssa. Aikuisen lapseni isän on asiallinen ja luotettava. Ei mikään juoppo luuseripaska kuten sun lapsen isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin sain sen häirikön pois kimpustani 🙂
Ap
"Mene keittämään puuroa äpärällesi tyhmä äm mä."
Täällä siis vieläkin roikut. Taidat olla kateellinen siitä että mulla on ihana lapsi josta oon ikionnellinen 🙂 sulla ei taida olla ketään kun oot niin inhottava ja ilkeä ihminen. Voit keitellä sen puuron ihan vaan itelles, koska tuollainen ihminen on hyvin yksinäinen ja sairas persoona 😀
Ap
Kateellinen tuollaisesta lapsesta? Miksi helvetissä? Mulla on aikuinen lapsi jolla on normaalit käytöstatavat eikä ole joku kermaperse joka ei suostu syömään normaaleita asioita.
Mulla on elämässä paljonkin ihmisiä. Sun kaltaisia tyhmiä ihmisiä en elämääni huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mistä tiedätte mitkä viestit ovat ap n kirjoittamia? Täällä on monia trolleja."
Se yks häirikkö trollas ainakin muutaman viestin, muut on ollut ihan mun viestejä. Mäkkäri+subi ei ollut minun viesti ja pari muutakin vissiin oli.
Ap
"Mä en ole yhtäkään viestiä kirjoittanut esittäväni olevani sä. Mä olen kirjoittanut, että olet aivan helvetin tyhmä ihminen. Aivan äärettömän tyhmä ihminen joka ei tajua, että tässä ketjussa on monia kirjoittajia ja moni pitää sua täytenä tollona jolla pahoja vaikeuksia elämänhallinnassa."
Sulla vaikuttaa elämä olevan hyvin hallinnassa kun pitää täällä roikkua häiriköimässä ja kiusaamassa. Ootko joku työtön, yksinäinen, mielenvikainen juoppo jolla ei muuta elämää ole? Sinä oot se joka täällä haukkuu mua koko ajan enkä saa sua kimpusta millään. Täytyy siis kokeilla toista keinoa. En aio alistua sun kiusattavaksi, niin heikko en ole.
Ap
Lapsi päivähoitoon, jossa saa syödä kolme kertaa päivässä. Sinä hoidat vain iltapalan. Etsi halvempi asunto.
Älä ainakaan lisää lapsia tee. Parempi olisi antaa tämäkin huostaan, kun et kykene elättämään tekemääsi jälkikasvua. Tuskinpa masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym. iskivät vasta sen jälkeen, kun synnytit lapsen ja mies lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mistä tiedätte mitkä viestit ovat ap n kirjoittamia? Täällä on monia trolleja."
Se yks häirikkö trollas ainakin muutaman viestin, muut on ollut ihan mun viestejä. Mäkkäri+subi ei ollut minun viesti ja pari muutakin vissiin oli.
Ap
"Mä en ole yhtäkään viestiä kirjoittanut esittäväni olevani sä. Mä olen kirjoittanut, että olet aivan helvetin tyhmä ihminen. Aivan äärettömän tyhmä ihminen joka ei tajua, että tässä ketjussa on monia kirjoittajia ja moni pitää sua täytenä tollona jolla pahoja vaikeuksia elämänhallinnassa."
Mahtaa aikuinen lapsesi olevan tosi ylpeä tuollaisesta narsisti vanhemmasta 🙂
Minä en huolissa kaveripiiriin sun kaltaisia epäempaattisia hulluja narsisteja 🙂
Ap
Posketon tuo päivän ruokabudjetti. Meidän 5 hengen perhe syö samalla rahalla päivän. Kannattaa olla tyytyväinen kuinka hyvää elämää Suomessa pystyy ilman töitä elämään vieläkin.
Sulla vaikuttaa elämä olevan hyvin hallinnassa kun pitää täällä roikkua häiriköimässä ja kiusaamassa. Ootko joku työtön, yksinäinen, mielenvikainen juoppo jolla ei muuta elämää ole? Sinä oot se joka täällä haukkuu mua koko ajan enkä saa sua kimpusta millään. Täytyy siis kokeilla toista keinoa. En aio alistua sun kiusattavaksi, niin heikko en ole.
Ap
Oletko sä todellakin noin sekaisin päästäsi? Olet täysin harhainen.
Ei, en ole työtön. En ole juoppo. Olen ihan kokopäiväisessä työssä ja mulla on vielä yritystoimintaa. Olen opiskellut ja olen perheellinen. En ole täällä koko ajan, mutta ethän sä tyhmänä ihmisenä sitä tajua.
Mä en siedä sun kaltaisia saastoja, mutta en ole ainoa joka sua tässä ketjussa haukkuu. Eikä tyhmäksi sanominen ole haukkumista, jos kertoo tosiasian. Sä todellakin olet heikko ihminen. Säälittävä tapaus joka pilaa lapsensa elämän. Lapsi huostaan tuollaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Posketon tuo päivän ruokabudjetti. Meidän 5 hengen perhe syö samalla rahalla päivän. Kannattaa olla tyytyväinen kuinka hyvää elämää Suomessa pystyy ilman töitä elämään vieläkin.
Ei ap tätä tajua vaan valmispaskaa ja mehua pitää saada lapselle.
Vierailija kirjoitti:
"Ai kateellinen ap:n paskoista luuserimiehistä. :D Ei vit tu sä äm mä olet sekaisin. Mä en tuollaisia paskoja miehiä huolisi mistään hinnasta. Mulla on aivotoimintaa sen verran, että olen ollut parisuhteissa normaalien miesten kanssa. Aikuisen lapseni isän on asiallinen ja luotettava. Ei mikään juoppo luuseripaska kuten sun lapsen isä. "
Sua ei kukaan mies huoliskaan, oot niin ruma ihminen sisältä ja ulkoa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Oletko sä todellakin noin sekaisin päästäsi? Olet täysin harhainen.
Ei, en ole työtön. En ole juoppo. Olen ihan kokopäiväisessä työssä ja mulla on vielä yritystoimintaa. Olen opiskellut ja olen perheellinen. En ole täällä koko ajan, mutta ethän sä tyhmänä ihmisenä sitä tajua.
Mä en siedä sun kaltaisia saastoja, mutta en ole ainoa joka sua tässä ketjussa haukkuu. Eikä tyhmäksi sanominen ole haukkumista, jos kertoo tosiasian. Sä todellakin olet heikko ihminen. Säälittävä tapaus joka pilaa lapsensa"
Sinä tässä olet sekaisin ja selkeä narsisti ja mielenvikainen, ei epäilystäkään. Sääliksi käy perhettäsi ja kaikkia niitä jotka joutuu sunlaista ihmistä sietämään. Oot tosi ruma persoona, oksettava.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ai kateellinen ap:n paskoista luuserimiehistä. :D Ei vit tu sä äm mä olet sekaisin. Mä en tuollaisia paskoja miehiä huolisi mistään hinnasta. Mulla on aivotoimintaa sen verran, että olen ollut parisuhteissa normaalien miesten kanssa. Aikuisen lapseni isän on asiallinen ja luotettava. Ei mikään juoppo luuseripaska kuten sun lapsen isä. "
Sua ei kukaan mies huoliskaan, oot niin ruma ihminen sisältä ja ulkoa!
Ap
Voi snif kun yrität kovasti loukata, mutta pieleen menee. :D Kyllä mut huolisi moni, mutta mä en huoli ketään.
Se ei tee musta sisältä rumaa, että kerron susta totuuden. Kestä se ääliö.
Sinä tässä olet sekaisin ja selkeä narsisti ja mielenvikainen, ei epäilystäkään. Sääliksi käy perhettäsi ja kaikkia niitä jotka joutuu sunlaista ihmistä sietämään. Oot tosi ruma persoona, oksettava.
Ap
No niin sieltähän se taas tuli sen narsistiksi haukkuminen. Sä haukuit täällä narsitiksi ja persoonallisuus häiriöisiksi muita ennen kuin mä edes aloin lukea tätä ketjua.
Ei, en ole narsisti enkä mielenvikainen. Sä tässä olet ainoa mielenvikainen. En ole myöskään ruma persoona ja me tullaan mun läheisten kanssa oikein hyvin toimeen koska he eivät ole tyhmiä ja mielenvikaisia luusereita kuten sä olet.
Oksettavaa on se, että sun kaltainen ihminen pilaa viattoman lapsen elämän ja saastuttaa lapsenkin mielen.
Vierailija kirjoitti:
"Lapsi päivähoitoon, jossa saa syödä kolme kertaa päivässä. Sinä hoidat vain iltapalan. Etsi halvempi asunto.
Älä ainakaan lisää lapsia tee. Parempi olisi antaa tämäkin huostaan, kun et kykene elättämään tekemääsi jälkikasvua. Tuskinpa masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym. iskivät vasta sen jälkeen, kun synnytit lapsen ja mies lähti."
Sinäkin tulet sairastumaan joskus johonkin. Eihän narsistit sitä usko että itsellekin voi joskus käydä jotain esim. sairastua johonkin vakavaan tautiin tai vammautua. Voi tulla ero, työpaikka mennä, elämässä voi sattua vastoinkäymisiä. Lapsen isä ei jättänyt, minä heitin sen pihalle! Voisit jo mennä häiriköimään muita välillä.
Ap
Ap idiootti haukku taas kaikki narsistiksi jotka ei silitä hänen päätään. :D Kaikki exätkin narsisteja ap:n mukaan, mutta mä kyllä suuresti epäilen tuota. Miehillä mennyt lopulta hermo tuon idiootin perseilyyn ja ap sitten sen vuoksi luokitellut heidät narsisteiksi.
Tukehdu ap jo siihen valmispuuroon.
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Oletko sä todellakin noin sekaisin päästäsi? Olet täysin harhainen.
Mä en siedä sun kaltaisia saastoja, mutta en ole ainoa joka sua tässä ketjussa haukkuu. Eikä tyhmäksi sanominen ole haukkumista, jos kertoo tosiasian. Sä todellakin olet heikko ihminen. Säälittävä tapaus joka pilaa lapsensa"
Sinä se oot tehnyt minusta päässä aivan harhaisia oletuksia ja kuvitellut etten pidä huolta lapsestani tai itsestäni. Sinä tässä olet heikko ja säälittävä ja pilaat monen ihmisen elämän! Tuollaista rumaa saastaa ei kukaan halua elämäänsä. Et onnistu lannistamaan minua vaikka kuinka yrität! Siinäpähän yrität jos siitä jotain iloa saat 😀 Isken takaisin, niin narsisti voitetaan, kokemusta on.
Älykäs keinot keksii ja elää ainakin tulojen mukaan.
Sinä se oot tehnyt minusta päässä aivan harhaisia oletuksia ja kuvitellut etten pidä huolta lapsestani tai itsestäni. Sinä tässä olet heikko ja säälittävä ja pilaat monen ihmisen elämän! Tuollaista rumaa saastaa ei kukaan halua elämäänsä. Et onnistu lannistamaan minua vaikka kuinka yrität! Siinäpähän yrität jos siitä jotain iloa saat 😀 Isken takaisin, niin narsisti voitetaan, kokemusta on.
Mä en pilaa kenenkään elämää. Siinä taas sitä sun harhaisuutta.
Lapsen elämä ei todellakaan ole hyvällä mallilla. Alipainoinen ja syöminen haasteellista. Hampaat menee pilalle mehulla. Kaikki tämähän on sun mielestä ok joten kertoo siitä miten sä et ymmärrä mitään lapsen kasvattamisesta.
En ole ruma enkä ole saasta. Siinä sulle kestämistä. En ole myöskään narsisti, että miten ajattelit mut voittaa tämän asian kohdalla.
Ap on kaikkea muuta kuin älykäs. Älykäs ihminen ei kerta toisensa jälkeen ajaudu parisuhteeseen paskojen miesten kanssa ja vielä tee yhdelle näistä lastakin.