Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä yksinhuoltaja voi enää säästää?

Vierailija
02.02.2026 |

Olen siis yhden 4v lapsen yksinhuoltaja. Olen työkyvytön monien eri sairauksien (masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym.) johdosta. Saan siis pientä kelan eläkettä, asumistuen ja lapsilisän. Toimeentulotukea riippuen laskuista n. 15-80e/kk. Nyt hallitus leikkaa meidän ennestään pienillä tuloilla kituuttavien etuuksia. Vuokra nousee maaliskuun alussa tässä meidän 49 neliön kaksiossa. Kelan mukaan meillä on 20e liian suuri vuokra. Se on siis pois toimeentulotuesta. Ruoan hinta nousee koko ajan ja nyt jo n. 7-8e maksaa jo pelkkä jauhelihapaketti! Lapsen ruokaan menee päivässä n. 10-15e, omaan n. 3-6e mikä on vähän ottaen huomioon diabeteksen mikä vaatisi säännöllisiä kunnon aterioita 3-5 krt päivässä. Nyt meillä tippuu n. 30e tulot kuukaudessa eli mun pitäis nipistää omasta syömisestä vielä lisää eli n. 1,50-3e päivässä. Siis miten ihmeessä tässä enää elää? Lapsen syönnistä en suostu nipistämään kun on jo ennestään alipainoinen 14 kg lapsi kyseessä jolla erityisherkkyyttä ja valikoivaa syömistä. 

Lapsen isä ei osallistu elatukseen eli sen lisäksi vielä lapsen vaate- ym. hankinnat n. 40-70e/kk. 

Kommentit (731)

Vierailija
621/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! Tähän ketjuun ei kannata enää vastailla. Täällä riehuu nyt yks hullu joka ei jätä rauhaan. Toistaa samaa sontaa koko ajan ja koittaa provosoida. Esittää olevansa eri kommentoija vaikka onkin sama. Juttelee siis itsensä kanssa. Minä en niihin enää vastaile ja toivottavasti ei muutkaan. Ala-arvoista haukkumista ja syyttämistä koko ajan. Ottanut minut silmätikuksi kun ei ole vissiin muutakaan elämää tai missä kiusata. 

Hallitsee ja kontrolloi siis täysin tätä mun tekemää ketjua. 

Ap

"Kritsointia et ole kestänyt missään vaiheessa ketjua ja ihan turha syyttää yhtä kirjoittajaa. Tässä on useita jotka eivät ymmärrä sinun perseilyä." 

Kerro mitä oon perseillyt jos tuolle hullulle vastaamista ei lasketa?

Ap

Vierailija
622/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap vastaile tuolle. Kommentoi ennemminkin saamiasi lukuisia asiallisia ehdotuksia!

Ap on suuttunut asiallisestikin kommentoinneille ja haukkunut kaikki. Kuvittelee kaikkien kritisoijien olevan narsisteja. Äitinsäkin on narsisti ja kaikki neljä exäänsä ovat narsisteja. Kertoo lähinnä ap:sta itsestään, jos kaikki ovat muka narsisteja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! Tähän ketjuun ei kannata enää vastailla. Täällä riehuu nyt yks hullu joka ei jätä rauhaan. Toistaa samaa sontaa koko ajan ja koittaa provosoida. Esittää olevansa eri kommentoija vaikka onkin sama. Juttelee siis itsensä kanssa. Minä en niihin enää vastaile ja toivottavasti ei muutkaan. Ala-arvoista haukkumista ja syyttämistä koko ajan. Ottanut minut silmätikuksi kun ei ole vissiin muutakaan elämää tai missä kiusata. 

Ap

"Kritsointia et ole kestänyt missään vaiheessa ketjua ja ihan turha syyttää yhtä kirjoittajaa. Tässä on useita jotka eivät ymmärrä sinun perseilyä." 

Kerro mitä oon perseillyt jos tuolle hullulle vastaamista ei lasketa?

Ap

Lähdetään vaikka siitä, että kerta toisena jälkeen olet ajautunut parisuhteeseen huonon miehen kanssa. Tulit raskaaksi kesken opintojen juopolle miehelle etkä vaivautunut suorittamaan opintoja loppuun. Lapsen olet opettanut aivan kummallisiin ruokailutapoihin ja noin pienen lapsen ruokaan menee enemmän rahaa kuin monen aikuisen työssä käyvän ihmisen. Haukut kaikki jotka eivät kehu ja sääli sua. 

Vierailija
624/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Tämä kirjoittaja on moneen kertaan kirjoittanut, että hän ei vastaile itselleen eikä esitä muita. Olen minäkin sulle vastannut tylysti enkä ole tuo sama kirjoittaja. Et näytä tajuavan, että tällä palstalla on tuhansia kirjoittajia etkä voi mitenkään tietää kuka on minkäkin viestin takana. Ei ole normaalia tuo sinunkaan käytös tuolla tavalla kuvi

Kerro mitä tylyä oot vastannut? Lainaa se viesti. 

Ap

Vierailija
625/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerro mitä en ole kestänyt? Miten mun pitäis kritiikkiin sun mielestä suhtautua? Niinkö että jos sanotaan että olen tyhmä ja pitäis antaa lapsi huostaan. Niin munko pitäis totella sitä kommentoijaa ja antaa lapsi pois? 

Ap

Vierailija
626/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko toimeentulotukea, vaikka isä ei osallistu elatukseen? Luulin, että Kela vaatii tekemään elatussopparin ennen kuin voi saada tt-tukea tai sitten sitä voi joutua maksamaan takaisin, jos elatussopparin teko kestää.

Vierailija
627/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksa sitä viestiä etsiä satojen viestien seasta ja mistä mä tiedän mitä kaikkea tästä on poistettu. Ap voisi opetella tekemään viimein ja vihdoin lainaukset oikein.

Vierailija
628/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mitä en ole kestänyt? Miten mun pitäis kritiikkiin sun mielestä suhtautua? Niinkö että jos sanotaan että olen tyhmä ja pitäis antaa lapsi huostaan. Niin munko pitäis totella sitä kommentoijaa ja antaa lapsi pois? 

Ap

Sinulle on useampi kommentoinut, että lapsi huostaan. Osa on kommentoinut, että lastensuojeluun yhteys. Lastensuojelu ei tarkoita automaattisesti huostaanotto vaan saatte sitä kautta paremmin tukitoimia ja apua. Myös harkinnanvaraista rahallista tukea voisi saada esim. uuteen toppahaalariin lapselle.

Ei tuo tilanne voi jatkua. Lapsesi ruokailu ei ole normaalia ja siihen tarvitaan apua. Lisäksi sä tarvitset selvästi apua arjen hallintaan ja ruokaostosten tekemiseen.

Vierailija
629/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En mä jaksa sitä viestiä etsiä satojen viestien seasta ja mistä mä tiedän mitä kaikkea tästä on poistettu. Ap voisi opetella tekemään viimein ja vihdoin lainaukset oikein." 

Ja se sua häiritsee miksi? 

Lainaukset ei onnistu. Olen siitä monesti sanonut. 

Ap

Vierailija
630/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

"Älä ap vastaile tuolle. Kommentoi ennemminkin saamiasi lukuisia asiallisia ehdotuksia!

Ap on suuttunut asiallisestikin kommentoinneille ja haukkunut kaikki. Kuvittelee kaikkien kritisoijien olevan narsisteja. Äitinsäkin on narsisti ja kaikki neljä exäänsä ovat narsisteja. Kertoo lähinnä ap:sta itsestään, jos kaikki ovat muka narsisteja. "

En ole haukkunut ja sanonut täällä kaikkia narsisteiksi! Tuo on vale. 

Ap

Vierailija
631/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jännä, kun muut saa kyllä lainaukset onnistumaan ainakin ennen kuin viestiketju on liian pitkä, mutta ap ei saa lainattua edes yhtä viestiä oikein. Kyllähän tuo on häiritsevää koska silloin se väärin tehty lainaus on väärän värisellä pohjalla ja sekoittuu lainattuun viestiin ja seuraavat lainaukset on jo sitten valmiiksi pilattu ap:n eikä palstan huonon lainaustoiminnon toimesta.

Vierailija
632/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan "ihanista" kommenteista. Jätän tämän tähän ja yritän ymmärtää sen tosiasian että ihmiset on tosi julmia toisilleen ja sairaan kateellisia, itsekkäitä narsisteja suurimmaksi osaksi. Montako kannustavaa kommenttia sain? Katsokaa peiliin hyvät ihmiset. Toivon teille kaikkea pahaa omassa elämässänne. Toivottavasti menetätte työnne, sairastutte vakavasti tai joudutte onnettomuuteen jolloin joudutte elämään tukien varassa! Kiitos ja heippa! Nukkukaa yönne hyvin ja olkaa varovaisia ettei teille vaan satu mitään tai teidän läheiselle jolloin voitte joutua jopa omaishoitajaksi ja sillä rahallahan ei elä 🙂Mulla kokemusta myös läheisten vakavasta sairastumisesta ja autokolarissa vammautumisesta. Aina ei elämä mene kuin käsikirjoituksessa tai sadussa. Mulla ei mennyt... 

Ap

Tämäkö on normaalia käytöstä toivoa toisille työttömyyttä, sairauksia ja onnettomuuksia?

Vierailija
633/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jo sivulla kuusi uhosi jättävänsä ketjun ja haukkui muut narsisteiksi ja toivoi toisille onnettomuuksia yms., mutta silti ap edelleen riehuu tässä ketjussa. Sivulle kuusi mennessä ei ollut edes vielä tullut pahimmat kommentit. 

Vierailija
634/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ihan samantyylinen kommentointi täällä vaan jatkuu. Uskon yhä että yks ja sama kirjoittaja täällä riehuu kun mun kommentin jälkeen tulee yhtäkkiä liuta kritisointiviestejä. Ihan samaa soopaa vaan jauhaa koko ajan ja tykkäilee omista kommenteistaan. Niihin voi painaa montakin tykkäystä. Kokeiltu on. Yhdessä viestissä kysyinkin että kaikki jotka pitää mua tyhmänä ja luuserina niin painaa tykkäystä tälle viestille. Tämä yks kirjoittaja poistatti sen viestin. Kokeillaan taas. Painakaa nuoli ylös tälle viestille jos oon tyhmä luuseri, idiootti, narsistihuora kuten tämä yks täällä mua haukkuu. 

Ap

Vierailija
635/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voi v-ttu kun tällaisia pohjattomia kelakaivoja joudutaan elättämään ja sitten nämä idi--tit menee vielä aikansa kuluksi lisääntymään ja tuottamaan lisää kuonaa!"

Onko asiallinen viesti? 

Ap

Vierailija
636/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tyhmää ruveta suhteeseen jossa päätyy yksinhuoltajaksi" 

Onko asiallinen viesti? 

Ap

Vierailija
637/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ihan samantyylinen kommentointi täällä vaan jatkuu. Uskon yhä että yks ja sama kirjoittaja täällä riehuu kun mun kommentin jälkeen tulee yhtäkkiä liuta kritisointiviestejä. Ihan samaa soopaa vaan jauhaa koko ajan ja tykkäilee omista kommenteistaan. Niihin voi painaa montakin tykkäystä. Kokeiltu on. Yhdessä viestissä kysyinkin että kaikki jotka pitää mua tyhmänä ja luuserina niin painaa tykkäystä tälle viestille. Tämä yks kirjoittaja poistatti sen viestin. Kokeillaan taas. Painakaa nuoli ylös tälle viestille jos oon tyhmä luuseri, idiootti, narsistihuora kuten tämä yks täällä mua haukkuu. 

Ap

Usko mitä tahdot, mutta yritä ymmärtää, että edelleen täällä on useita jotka kritisoi sua. Olen kirjoittanut tänään pari viestiä tähän ketjuun ja olen eri henkilö kuin tämä jota mielipuolisesti koko ajan syyttelet. Ei ole normaalia tuo käytöksesi. 

Miten laitetaan monta tykkäystä? En minä ainakaan saa laitettua kuin läppärillä ja puhelimella eli kaksi. Ei onnistu enempää.

Vierailija
638/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja lopeta loisimasta toisten rahoila. Kiitos!

Vierailija
639/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teitä sossupummiloisia oikein sikiää. Olisiko aika miettiä sitä ja valtion ottaa käyttöön pakkosterilointi heikolle ainekselle. Toisten rahoilla eläminen on rumaa ja vastenmielistä.

Vierailija
640/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nuo melkein kaikki sairautesi ovat sellaisia, että liikkumalla ja laihtumalla lähes kaikki paranevat tai ainakin oireet huomattavasti helpottavat."

Ai on? No Annappa neuvoja siihen sitten mitä voi tehdä? Meinaatko että makaan kaikki päivät vaan sohvalla enkä tee mitään? Oletko itse terve ja onko sulla lapsia? Sulla ei näytä olevan mitään hajua minkälaista on olla vanhempi yksin. 

Ap

Miksi valitsit lapsellesi juuri tuon miehen isäksi?

se oli paras (ja ensimmäinen vastaantullut) jolle kelpasi kehopositiivinen ja monivammainen ap.

Onko asiallinen viesti kun haukutaan monivammaiseksi? 

Ap