Katkeruus, kun mies haluaa naimisiin myöhään
Pitkäaikainen kumppani haluaisi nyt mennä naimisiin, mutta en ole yhtään innoissani kun suhdetta on takana reilusti yli 10 vuotta. Halusin kovasti mennä naimisiin nuorempana ja asiasta käytiin monet väännöt ja itkut. Mies ei silloin täysin torpannut ajatusta, mutta mutisi aina jotain että joskus sitten. Muistan vieläkin miten katkeransuloista oli käydä muiden ihmisten ja ystävien häissä kun lopulta luovuin ajatuksesta ihan kokonaan. Vuosien aikana asiaan tottui ja elin sen kanssa enkä ikinä ottanut asiaa puheeksi. Ja nyt kun iät alkaa nelosella mies haluaisi mennä naimisiin. Suhde on ihan hyvä, mutta ajatus naimisiinmenosta aiheuttaa ahdistusta ja jopa vihaa. Hautasin ne haaveet jo vuosia sitten ja koko asia on omassa mielessäni vaan sellainen negatiivinen möykky ja mörkö.
En tiedä mitä miehelle sanoisi tai mitä edes ajattelisi asiasta. Minulla on testamentti ja perintöasioista ei tarvitse huolehtia sillä molemmilla on omat asunnot ja autot vaikka asumme toisen omistamassa asunnossa. Yhteistä omaisuutta tai lapsia ei ole, eli mitään laillista syytä mennä naimisiin järkisyistä ei ole.
Kommentit (439)
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun mikään ei koskaan kelpaa.
Nyt vaan odottakaa seuraavat kymmenen vuotta ja katsokaa sitten.
Mun ex miesystävä oli samanlainen. Tosin en katsellut sitä touhua montaa vuotta. Ymmärsin sen ettei suin päin naimisiin mennä, mutta ettei edes kihloihin? Kihloissahan voi olla vaikka kuinka pitkään ennen naimisiin menoa.
No erosin hänestä ja jäin pysyvästi yksin. Mies taas löysi nopeasti uuden ja tällä kertaa kihlautui melkein heti. En tiedä ottiko onkeensa siitä miten meille kävi, vai eikö vaan ollut koskaan kanssani tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se naimisiinmeno ole miehille mikään juttu. Harva mies tajuaa kuinka tärkeää se on naisille. Harvoin siinä mitään ihmeempää on taustalla.
M42
Niillä miehillä ei siis ole korvia kuunnella, kun nainen kertoo että hänelle naimisiinmeno olisi tärkeä asia? Totuus on tuon sijaan se, että miehet eivät välitä siitä, kuinka tärkeää se on naisille.
Jos se ei itselle ole "mikään juttu", niin sitten sen voi unohtaa. Nainen vaan tyhjästä hössöttää. Ja sitten tuleekin ihan yllätyksenä, kun se nainen kyllästyy ja lähtee menemään, kun ukko ei arvosta naistaan sen vertaa että ottaisi huomioon hänenkin tarpeet ja hänelle tärkeät asiat.
Hyvä olisi jos se nainen selittäisi loogisesti ja juurta jaksaen mikä siinä avioliitossa on niin tärkeää. Ehk
Pitäisi riittää, että sanoo sen olevan hänelle tärkeä, mitä muuta siitä pitäisi tietää? Miten sitä pitäisi selitellä? On tärkeä, siinä tarpeeksi.
Yksinkertaisesti älä mene naimisiin jos et halua. Sinä luovuit haaveestasi aikoinaan ja feit kompromissin. Nyt on miehen vuoro.
"Suurin osa tapaamistani miehistä on vaikuttanut alusta asti siltä, että nähdään minimimäärä vaivaa parisuhteen eteen. Nainen on yhdentekevä: jos miehelle tulee parempaa menoa, perutaan jo tehdyt suunnitelmat naisen kanssa. Eletään kuin sikolätissä. Ei osoiteta hellyyttä ja rakkautta arjessa. Ei huomioida tai olla kiinnostuneita toisen asioist. Hyvä jos edes kavereihin ja sukulaisiin yritetään tutustuttaa. Vapaa-aikana istutaan sohvalla haisevalle perseellä, tai silloin jos tehdään jotain kivaa, sitä EI ainakaan tehdä naisen kanssa. Parempi olla yksin."
Puhut siitä 5-10% miehistä, joista itse olet kiinnostunut. He ovat juuri tuollaisia. He ovat tuollaisia, koska aina on joku kaltaisesi hyväksikäytettävänä. Ylläpidätte tuota käytöstä ihan itse. Ja te siitä eniten kärsitte.
Vierailija kirjoitti:
"Suurin osa tapaamistani miehistä on vaikuttanut alusta asti siltä, että nähdään minimimäärä vaivaa parisuhteen eteen. Nainen on yhdentekevä: jos miehelle tulee parempaa menoa, perutaan jo tehdyt suunnitelmat naisen kanssa. Eletään kuin sikolätissä. Ei osoiteta hellyyttä ja rakkautta arjessa. Ei huomioida tai olla kiinnostuneita toisen asioist. Hyvä jos edes kavereihin ja sukulaisiin yritetään tutustuttaa. Vapaa-aikana istutaan sohvalla haisevalle perseellä, tai silloin jos tehdään jotain kivaa, sitä EI ainakaan tehdä naisen kanssa. Parempi olla yksin."
Puhut siitä 5-10% miehistä, joista itse olet kiinnostunut. He ovat juuri tuollaisia. He ovat tuollaisia, koska aina on joku kaltaisesi hyväksikäytettävänä. Ylläpidätte tuota käytöstä ihan itse. Ja te siitä eniten kärsitte.
Jollain ihmeen mentaaliakrobatialla saatiin taas miesten huono käytös naisten syyksi.
Miksi ap:n piti päästä naimisiin silloin aikaisemmin? Miksi mies haluaa naimisiin nyt? Oliko näihin mitään järkiperusteluja? Liittyykö tähän uskonto jotenkin kun ei kyennyt lapsia hankkimaan avioliiton ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti älä mene naimisiin jos et halua. Sinä luovuit haaveestasi aikoinaan ja feit kompromissin. Nyt on miehen vuoro.
Ap ja miehensä vaikuttavat muutenkin elävän kuin kämppäkaverit, eihän sitä kämppäkaveria naida.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:n piti päästä naimisiin silloin aikaisemmin? Miksi mies haluaa naimisiin nyt? Oliko näihin mitään järkiperusteluja? Liittyykö tähän uskonto jotenkin kun ei kyennyt lapsia hankkimaan avioliiton ulkopuolella?
Mikä järki tehdä lapsi miehen kanssa joka ei halua edes sitoutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se mies sanonut haluavansa naimisiin myöhemmin, ja lapsi on kyllä isompi sitoumus kun avioliitto.
Vaikka tämä pariskunta kyllä kuulostaa siltä ettei heidän pitäisi yhdessä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se mies sanonut haluavansa naimisiin myöhemmin, ja lapsi on kyllä isompi sitoumus kun avioliitto.
Ei sanonut, vaan että ehkä joskus myöhemmin.
Lapsi ei ole mikään sitoumus, sellaisen voi pykätä vaikka yhdenillanjutun kanssa.
Kyllä sun olisi pitänyt hänet jättää silloin nuorena. Annoit hänen loukata itseäsi ja nielit vain pettymyksen. Tietysti se katkeroittaa.
Nyt olet vähän niin kuin Tukholman syndroomassa hänen kanssaan. Et osaa lähteä enää, kun hänestä on tullut niin tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex miesystävä oli samanlainen. Tosin en katsellut sitä touhua montaa vuotta. Ymmärsin sen ettei suin päin naimisiin mennä, mutta ettei edes kihloihin? Kihloissahan voi olla vaikka kuinka pitkään ennen naimisiin menoa.
No erosin hänestä ja jäin pysyvästi yksin. Mies taas löysi nopeasti uuden ja tällä kertaa kihlautui melkein heti. En tiedä ottiko onkeensa siitä miten meille kävi, vai eikö vaan ollut koskaan kanssani tosissaan.
Moni ukko tekee noin. Eksä laittaa leipoo tätä, laittaa tähtipölyä, valmistaa avioon ja lapsiin, rakastaa, ja mies kantaa tämän pääoman jonkun toisen naisen luokse ja larppaa nyt sitten itse sitä aikuista ja kypsää kun eksän kanssa oli kakara.
Älkää naiset antako miehille liikaa. Keskittykää omiin asioihinne ja katselkaa itsekin maailmaa opportunistisesti. Ap teki fiksusti kun ei avioitunut, ei kannata avioitua nytkään. Ylipäätään avioliitto ei ole mikään "panen sua 20v ja sitten katson oletko vaimomatskua" vaan vaimosta tulisi huolehtia kokonaisvaltaisesti jo ennen ekaa panoa. Älkää myykö itseänne noin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa niistä epäkiinnostavistakin on juuri tuollaisia, sori vaan. Avoimilla markkinoilla on tällä hetkellä tietääkseni 1 mies joka on naimaiässä ja tuntee avioliiton velvollisuudet ja on valmis ne kantamaan. Muut miehet haluavat vaan s eksiorjan jota eivät edes ruoki, niin kuin orjia kuuluu ruokkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ukko tekee noin. Eksä laittaa leipoo tätä, laittaa tähtipölyä, valmistaa avioon ja lapsiin, rakastaa, ja mies kantaa tämän pääoman jonkun toisen naisen luokse ja larppaa nyt sitten itse sitä aikuista ja kypsää kun eksän kanssa oli kakara.
Älkää naiset antako miehille liikaa. Keskittykää omiin asioihinne ja katselkaa itsekin maailmaa opportunistisesti. Ap teki fiksusti kun ei avioitunut, ei kannata avioitua nyt
Entä jos nainen itse haluaa seksiä ennen mitään vaimolarppia tai oikeaa avioliittoa? Mitä sitten tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanonut, vaan että ehkä joskus myöhemmin.
Lapsi ei ole mikään sitoumus, sellaisen voi pykätä vaikka yhdenillanjutun kanssa.
Simpanssi touhua, niinkuin aviottomuuskin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sun olisi pitänyt hänet jättää silloin nuorena. Annoit hänen loukata itseäsi ja nielit vain pettymyksen. Tietysti se katkeroittaa.
Nyt olet vähän niin kuin Tukholman syndroomassa hänen kanssaan. Et osaa lähteä enää, kun hänestä on tullut niin tuttu.
Hankala homma, kun se loukkaus on tapahtunut tavallaan pikkuhiljaa vuosien saatossa. Aapeellä on, ymmärrettävästi, kestänyt kauan tajuta ettei mies aio hänen kanssaan avioon (paitsi nyt keski-ikäisenä).
Entä jos nainen itse haluaa seksiä ennen mitään vaimolarppia tai oikeaa avioliittoa? Mitä sitten tehdään?
Sitten naisen kannattaisi korottaa omanarvontuntoaan muin keinoin kuin miesten avulla. Mies on vähän niinkuin joisi vodkaa pahaan oloonsa, ei ainakaan auta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten naisen kannattaisi korottaa omanarvontuntoaan muin keinoin kuin miesten avulla. Mies on vähän niinkuin joisi vodkaa pahaan oloonsa, ei ainakaan auta asiaa.
Miten seksi liittyy omanarvontuntoon?
Joudutaan ne lapsetkin tekemään nuorina, vaikkei vielä olla vuosikymmeniä tutustuttu. Riskejähän nämä puuhat aina on.