IL:Keskustalta ehdotus: Naapurit hoitamaan vanhuksia
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3db88672-324b-4828-886d-c2a291c3e…
Voisko joku palauttaa päättäjiä arkeen? Eihän täällä edes moikata naapuria enää.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Mitähän siellä keskustapäivillä on ollut tarjolla?
Peukkua?
Vierailija kirjoitti:
Persuilla ja kokoomuksella valuu vähän touhutippoja tälle ehdotukselle.
"Vähän"
Kirkkonumnella on kuulemma tulva.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan omakotitalolähiössä, jossa suurin osa on alkuperäisiä asukkaita, eli vanhuksia. Ei heistä ole muita hoitamaan, kun tarvitsevat itsekin jo apua. Minä elän ruuhkavuosia, hyvä jos välillä ehtii edes itsestään huolehtia.
Otat lapset sinne naapurin mummon luo juoksemaan ja kiljumaan. Naapurilla voi olla kiva kissa, mitä taapero voi hoitaa.
Kyllä me Ranen kanssa voidaan tulla auttamaan. Otetaan Rane ja minä Keijo viinat ja kaljat mukaan.
Hei, ne kansan maksamat verorahat täytyy antaa poliitikoille ja lähipiirille, turha odottaa, että rahvas saisi hyvää terveydenhoitoa tai muuta vastinetta näiltä roistoilta, kansannousua odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me Ranen kanssa voidaan tulla auttamaan. Otetaan Rane ja minä Keijo viinat ja kaljat mukaan.
Haittaako, jos meidän asunnossa on luteita. Tuskin luteet tulevat vaatteiden mukana kyläilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse en tuomitsisi tätä nyt kokonaan. Tässä voisi olla ihan ideaakin, jos siis olisi sellainen henkilökohtainen avusta - tyyppinen työsuhde. Minun yhdellä tutulla oli kerrostalossa samassa rapussa henkilökohtainen avustettava ja siis kävi siellä joinain iltoina (työpäivän jälkeen) muutamia tunteja. Se oli ainakin tosi toimiva järjestely.
Kepun idea on nimenomaan se, että naapureita ja tuttavia autettaisiin ilmaiseksi.
Eiköhän tarkoitus ole se, että naiset auttaisivat, varsinkin nuo ikävimmät asiat, eli vaippojen vaihdot yms. olisivat itsestäänselvästi naisten tehtävä.
Naisen osa Suomessa: Käy kokopäivätyössä. Huolehdi kodista. Huolehdi lapsista. Huolehdi lemmikeistä. Pidä mies tyytyväisenä. Huolehdi omista vanhemmistasi. Huolehdi miehesi vanhemmista. Huolehdi naapureistasi. Synnytä, synnytä, synnytä. Ai niin, tämä kaikki pitää tehdä hyvännäköisenä Barbiena hymy huulilla.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin kysyä saako soittaa musiikkia, me Ranen kanssa lauletaan aina kaljalauluja: "ryyppäämään, ryyppäämään, joka aamu
En käsitä näitä vuodesta vuoteen ehdotuksia, että kaikki pitäisi hoittaa ilmaiseksi.
Ennen työttömät olivat niitä joiden pitäisi hoitaa kaikki yhteiskunnan ikävimmät asiat, nyt naapureiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse en tuomitsisi tätä nyt kokonaan. Tässä voisi olla ihan ideaakin, jos siis olisi sellainen henkilökohtainen avusta - tyyppinen työsuhde. Minun yhdellä tutulla oli kerrostalossa samassa rapussa henkilökohtainen avustettava ja siis kävi siellä joinain iltoina (työpäivän jälkeen) muutamia tunteja. Se oli ainakin tosi toimiva järjestely.
Kepun idea on nimenomaan se, että naapureita ja tuttavia autettaisiin ilmaiseksi.
Eiköhän tarkoitus ole se, että naiset auttaisivat, varsinkin nuo ikävimmät asiat, eli vaippojen vaihdot yms. olisivat itsestäänselvästi naisten tehtävä.
Reppanat miehet eivät osaa edes paskavaippoja vaihtaa siinähän vois vaikka sormet tuhriintua 😂😂😂😂<
Eihän kepun raavaat miehet akkojen töihin alentuisi.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä näitä vuodesta vuoteen ehdotuksia, että kaikki pitäisi hoittaa ilmaiseksi.
Ennen työttömät olivat niitä joiden pitäisi hoitaa kaikki yhteiskunnan ikävimmät asiat, nyt naapureiden.
Koska ystävällisyys ei maksa mitään? Pitäisikö siitä muka maksaa jotain jos joskus hakee naapurin postin, vie roskat ja käy kahvilla ja juttelemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin kysyä saako soittaa musiikkia, me Ranen kanssa lauletaan aina kaljalauluja: "ryyppäämään, ryyppäämään, joka aamu
Rane osaa keittää nakkeja ja lämmittää mikrossa makkaraa.
35€/tunti 200% ilta ja viikonloppulisä, 400% yölisä. Palkka alkavalta tunnilta, vaikka asiaan menisi hetki ja kolmen tunnin minimiveloitus.
Sopii minulle
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole rahaa ruokaan, ehkä naapuri voisi tarjota ruoat.
Jatkossa ruokapöydässäsi syö myymälävarkaan lisäksi naapuritkin. Keskusta tarjoaa, sinä maksat!
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa ideaa. Naapuriapu on toiminut haja-asutusalueella tähän asti hyvin ilmaiseksikin, mutta nuorison muuttaessa yhä kiihtyvämmällä tahdilla taajamiin, niin jonkinlainen kauppa/postipalvelu saattaisi tulla ajankohtaiseksi.
Todennäköisesti vanhuksia ei ole yhdellä paikkakunnalla niin paljon, että tällaisesta saisi voitollista liiketoimintaa, mutta valtion rahallisella avustuksella joku saattaisi ryhtyä yrittäjäksi.
Taajamissahan vastaavaa palvelua ei tarvita. Tavarat voi tilata kaupasta kotiin, pakettiautomaatit ovat lähellä, ja omakotitalkkarit hoitavat maksua vastaan vanhusten lumi- ja pihatyöt.
Varakkaat vanhukset voivat noita palveluja ostaa, mutta suurin osa meistä eläkeläisistä on köyhiä.
Olisikohan Metsälässä jotain vanhuksenhoidollisesti sopivaa kellaria, ei kun omakotitaloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole rahaa ruokaan, ehkä naapuri voisi tarjota ruoat.
Jatkossa ruokapöydässäsi syö myymälävarkaan lisäksi naapuritkin. Keskusta tarjoaa, sinä maksat!
Juu, mummo tarjoaa ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa ideaa. Naapuriapu on toiminut haja-asutusalueella tähän asti hyvin ilmaiseksikin, mutta nuorison muuttaessa yhä kiihtyvämmällä tahdilla taajamiin, niin jonkinlainen kauppa/postipalvelu saattaisi tulla ajankohtaiseksi.
Todennäköisesti vanhuksia ei ole yhdellä paikkakunnalla niin paljon, että tällaisesta saisi voitollista liiketoimintaa, mutta valtion rahallisella avustuksella joku saattaisi ryhtyä yrittäjäksi.
Taajamissahan vastaavaa palvelua ei tarvita. Tavarat voi tilata kaupasta kotiin, pakettiautomaatit ovat lähellä, ja omakotitalkkarit hoitavat maksua vastaan vanhusten lumi- ja pihatyöt.
Varakkaat vanhukset voivat noita palveluja ostaa, mutta suurin osa meistä eläkeläisistä on köyhiä.
Juu, me työttömätkin asutaan näissä vuokrataloissa.
Me asutaan omakotitalolähiössä, jossa suurin osa on alkuperäisiä asukkaita, eli vanhuksia. Ei heistä ole muita hoitamaan, kun tarvitsevat itsekin jo apua. Minä elän ruuhkavuosia, hyvä jos välillä ehtii edes itsestään huolehtia.