Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL:Keskustalta ehdotus: Naapurit hoitamaan vanhuksia

Vierailija
01.02.2026 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3db88672-324b-4828-886d-c2a291c3e…

Voisko joku palauttaa päättäjiä arkeen? Eihän täällä edes moikata naapuria enää. 

Kommentit (162)

Vierailija
161/162 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä mahtava idea kuin se, että postinjakaja voisi jaellessaan tsekata onko syrjäseutujen vanhuksilla kaikki ok.

"Kurkataan ikkunasta, onko kaikki hyvin"

-Antti Rinne 

Onko ihan laillistakaan. Joku yksityisyys pitää olla.

Eihän kamerat koteihin ja kotietsinnät ilman rikosepäilyä ole myöskään laillisia. Ei enää välitetä sellaisesta. Ei edes yritetä teeskennellä oikeusvaltiota. 

Jos minun  asuntooni tuovat kameroita, niille sattuu outoja rikkoutumisia. Kotirauha ja yksityisyys pitää olla iäkkäälläkin. T. yks mummo

Miten meinasit ne kamerat löytää jne.

Saattaisi olla vaikeaa, jos jotain pieniä kameroita piilottaisivat. Mutta yrittäisin ainakin löytää. Ei kai me paljon voida vaikuttaa siinä vaiheessa, kun fysiikka ja aivot pettää. Itse olen laatinut ohjeet siltä varalta, että eutanasia tulee joskus lailliseksi. Sen verran olen muistisairaita hoitanut ja sitä maanpäällistä hvettiä nähnyt, että sitä ei itselleen eikä kenellekään toiselle toivoisi. 

Vierailija
162/162 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin että sieltä kaukomailta saapui satoja tuhansia akavalaisia hoivaamaan vanhuksemme. Eikö ne nyt hoidakaan. Lähteekö ne sitten pois... vai ei kai tässä nyt niin suinkaan käynyt että meidän pitää hoivata heidätkin.

Tarkoitatko näitä, joita Satonen ja Vartiainen kävivät kopeloimassa ja rynkyttämässä... anteeksi, siis testaamassa ja rekrytoimassa?

Niitä joita ruotsi kuljetti junilla Suomeen. Demari kertoi heidän olevan avaruuainsinöörejä ja tulevan hoitamaan vanhuksemme ja maksamaan eläkkeemme. Missä he nyt ovat.

Ai ne jotka perskeko tänne otti avosylin vastaan?

Pers(ut)ke(skusta)ko(koomus)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla