Miksei veroja nosteta jotta tukia ei tarvitsisi leikata
Puhallettaisiin yhteen hiileen, tämä oli helpoin ratkaisu. Työssäkäyville voisi myös asettaa puolustusvoimaveron jotta yhteiseen turvallisuuteen olisi riittävästi varoja.
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025
Aiotteko mennä alle tessin töihin?
Kyllä se näyttää pakko olevan, ettei mene asunto alta!
Onneksi vakituiset jotka ottaa itsestä ja lapsista saikkua saa irtisanoa ja vuoden työsopimuksilla uusia tilalle.
"Näit mainitsemiasi työkyvyttömiä nuoria aikuisia alkaa olla turhan paljon, tiedän useita tapauksia jotka ovat päihteillä vetäneet päänsä sekaisin ja nyt ovat varhaiseläkkeellä. Näille olisin tiukempi ja esim jokin määrä työtä olisi paikallaan."
En minä syytä nykynuoria joilla hajoo pää. Mietin omaa nuoruuttani 80-luvulla kun olin teini-ikäinen 16v. junnu. Oli mahtavaa päästä kesätöihin tehtaaseen! Se eka palkka antoi jonkilaisen humalluttavan vapauden- ja itsenäisyydentunteen. Kaikki oli jossain kesätöissä ja työpaikkaa saattoi vaihtaa vaikka kesken kesän jos löysi paremman diilin. Tehtiin ihan täyttä työpäivää ja jotkut teki jopa vuoroja putkeen. Oltiin nälkäisiä ja rahanahneita!
vanhempien yleisin huoli tuolloin oli että kun kakarat pääsee rahanmakuun niin ne lopettaa koulunkäynnin ja jäävät työelämään. Itsekin kun lukio alkoi, oikein v'tutti! Olisin halunnut pitää välivuoden ja tienata rahaa vaikka todistuksen keskiarvo oli 9. Olin tottunut että omaaa rahaa oli käytössä. Jäi sitä toki säästöönkin.
Harmittaa kun nykynuoret ja nuoret aikuiset jää ilman näitä hienoja kokemuksia. Täällä ideoidaan jotain että työttömät pitäis passittaa palkattomiin töihin joihinkin vanhusten seuralaisiksi tai työssäkäyvien ilmaissiivoojiksi tai puutarhahoitajiksi. Nuo kaikki oli sellaisia hommia jota kakarat teki taskurahojen toivossa naapureille. Tamppasivat mattoja, leikkasivat nurmikoita, haravoivat lehtiä. Ne oli 80-luvulla kakaroiden taskurahahommia eikä aikuisen elämän edellyttämää palkkatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025
Aiotteko mennä alle tessin töihin?
Kyllä se näyttää pakko olevan, ettei mene asunto alta!
Kätevää puhua yksin ja vastata itselle.jotain hullujen juttuja vissiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MISSÄ SE MAKSUTON HOITO ON?????? KERRO HETI!!!!
Minä eläkeläinen maksoin viime vuonna n. 700 e hoidoista. Julkisella.
No ei se ole aivan ilmaista mutta me työssäkäyvät maksoimme hoidoistasi suurimman osan todellisuudessa. Maksoimme eläkkeesikin.
Ei, kyllä mä olen eläkkeeni tienannut itse. Olin töissä vuodesta yli 40 vuotta. Minnekäs ne mun eläkertymät muka hävisivät?
Näille Portugalin veropakolaisille.
Onneksi eivät vaan yksityinen vakuutusyhtiö maksaa mulle eläkkeen joka kuukausi. Miksi? Koska olen sen tienannut työnantajieni avustuksella.
Otsikon mukainen tilanne tulee tapahtumaan, jos SDP on seuraavassa hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat kuppaa yhteisestä kierrosta rahaa pois enemmän kun köyhät yhteensä. Ylisuuret palkat, osingot, bonukset ym edut. valuvat rikkaiden tileille. Ok, heitäkin verotetaan, mutta silti he imevät jättiosuuksia suomen rahoista omille tileilleen ja ulkomaille. Köyhällä kaikki raha palaa kulutuksen kautta kiertoon suomeen, mutta ei supervarakkailla. Kukaan ei tarvitse määräänsä enempää.
Tämön kirjoittaja on niin ulalla taloudesta kuin voi (ja varmaan osin sen takia köyhä). Sen verran tuossa on totuutta että julkisen sektorin palkkoja pitäisi kyllä leikata ankarasti eikä siellä tarvita bonuksia mutta yksityisen puolen maksamat edut eivät kuulu muille mitenkään.
Sitten myös kaikki valtion antamat yritystuet ja verohelpotukset ym. helpotukset yksityisten puolelta pois. Ei mitään yksityisille firmoille, että firman piikkiin ei mitään, edes vessapapereita ravintoloille, nada.
"Sitten myös kaikki valtion antamat yritystuet ja verohelpotukset ym. helpotukset yksityisten puolelta pois. Ei mitään yksityisille firmoille, että firman piikkiin ei mitään, edes vessapapereita ravintoloille, nada."
Milloin edes ALOITETTU vessapapereiden jakaminen ravintoloille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se ole aivan ilmaista mutta me työssäkäyvät maksoimme hoidoistasi suurimman osan todellisuudessa. Maksoimme eläkkeesikin.
Ei, kyllä mä olen eläkkeeni tienannut itse. Olin töissä vuodesta yli 40 vuotta. Minnekäs ne mun eläkertymät muka hävisivät?
edellisten eläkkeisiin. Ja kuulut tähän boomerisukupolveen jotka ovat maksaneet reilusti vähemmän eläkemaksuja, ja teille tuo ponzi onkin kannattava, saatte enemmän kuin olette maksaneet. Meille myöhemmin syntyneillä tilanne on täysin päinvastoin. Maksamme reilusti enemmän kuin te ja emme tule edes omiamme pois saamaan, kun huomioidaan menetetyt pääomatuotot.
&nbs
Nyt poju et tajua. Suomessa EI ole boomereita. Meillä on "suuret ikäluokat". He ovat jo olleet eläkkeellä kauan. Pääsivät eläkkeellekin aika varhain.
Me uudet eläkeläiset olemme nuorempaa sukupolvea. Jostain häthätää lukemasi tiedot eivät koske meitä kuten ei sinuakaan. Toistaalta jos eläkejärjestelmästä tiedät yhtään mitään, tiedät että nuoremmat sukupolvet te alatte kerryttää eläkettä 17-vuotiaasta, kun meillä vanhemmilla se alkoi vasta 23-vuoden iästä. Ennen palkat olivat pienet, tehtiin pitkiä päiviä, aluksi 6 päivää viikossa jne... Et edes tajua kuinka paljon paremmin teillä nuorilla asiat ovat olleet.
Ponzi jutut kannattaa unohtaa, kertoo vaan että olet lukenut jotain jenkkisivustoja netistä etkä tajua höykäsenpöläystä. Noloa. Lisäksi n. 30 vuoden päässä tulevaisuudessa mahdollisesti tapahtuvien (itsekeksittyjen) tapahtumien takia itkeminen nyt kuulostaa todella infantiililta.
700 euroa vuodessa on vain murto-osa siitä, mitä hoitosi on tosiasiassa maksanut meille muille veroina. Vähällä olet päässyt.
Vierailija kirjoitti:
"Itse olet ulalla. Tiedät tasan tarkkaan, että verokarhu menettää vuodessa miljoonia koska rikkaat voivat kiertää veroja. Suomikin menettää lähes 20 miljardia dollaria veronkiertoon vuodessa. "
Faktat kuntoon, kiitos. veronkierto on pikemminkin luokkaa 1 mrd vuodessa ja koostuu pääasiassa maksamattomista ALV-maksuista (siis yritysten pimeä bisnes).
Suurituloisin 10% suomalaisista maksoi yhteensä tulo- ja pääomaveroja suunnilleen tuon 20 miljardin verran ja siihen joukkoon päästäkseen ei tarvitse olla vielä mikään rikas varsinaisesti, 6000 euron kk-tulot riittää. Suurin osa hyvätuloisista maksaa kiltisti veronsa siinä missä muutkin. Lisäksi pitää muistaa, että verosuunnittelu on laillista kaikille suomalaisille samoilla säännöillä, laitonta veronkiertoa tapahtuu siis hyvin vähän.
Tässä 27 miljardia Suomen kohdalla taulukossa:
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/tax-evasion-rates-by…
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla ne elätit puhaltavat siihen yhteiseen hiileen?
Niin joo, kai me kusemme siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse olet ulalla. Tiedät tasan tarkkaan, että verokarhu menettää vuodessa miljoonia koska rikkaat voivat kiertää veroja. Suomikin menettää lähes 20 miljardia dollaria veronkiertoon vuodessa. "
Faktat kuntoon, kiitos. veronkierto on pikemminkin luokkaa 1 mrd vuodessa ja koostuu pääasiassa maksamattomista ALV-maksuista (siis yritysten pimeä bisnes).
Suurituloisin 10% suomalaisista maksoi yhteensä tulo- ja pääomaveroja suunnilleen tuon 20 miljardin verran ja siihen joukkoon päästäkseen ei tarvitse olla vielä mikään rikas varsinaisesti, 6000 euron kk-tulot riittää. Suurin osa hyvätuloisista maksaa kiltisti veronsa siinä missä muutkin. Lisäksi pitää muistaa, että verosuunnittelu on laillista kaikille suomalaisille samoilla säännöillä, laitonta veronkiertoa tapahtuu siis hyvin vähän.
Tässä 27 miljardia Suomen kohdalla tauluko
0,27 miljardia.
Ei ihme ettei Suomi oikein pärjää!
Ahneudella ei ole rajoja! Täällä "suurituloisia sijoitusneroja" ei näemmä yhtään vaivaa, että ne hallituksen säätämät veronkevennykset heille EI ole seurausta "Suomen vaurastumisesta" kiitos hallituksen erinomaisen talousosaamisen (ja yli 100 000 työpaikan tuomasta vauraudesta ja kulutuksen lisääntymisestä ym.) VAAN ne on julmasti siìrretty jo muutenkin köyhyydessä sinnitteleviltä suomalalaisilta: niiltä vanhuksilta ja sairailta, jotka muutenkin joutuivat valitsemaan ostaako lääkkeitä vai ruokaa. Niiltä jotka jonottaa tuntikausia pakkasessa päiväysvanhaa ruokaa ja kuivaa leipää.
Eli niitä rahoja ei jaa "vauras Suomi" vauraudestaan vaan "persaukiseksi rikottu Suomi" ja ne on rahat otettu härskisti vain köyhiltä, työttömiltä ja sairailta ja annettu rikkaille.
Purran sanoin: ihmiset (lue köyhät) ovat tottuneet "liian hyvään" mutta rikkaille EI MIKÄÄN ole "liian hyvää".
Suomessa 500 000 perhettä sinnittelee köyhyysrajan alapuolella, näistä 30 000 lapsiperheitä. Puolet toimeentulotuista menee pienipalkkaisille työläisille joiden palkalla ei pysty tulemaan toimeen. Työttömyys on Euroopan korkeinta. Näiltä ne rahat on otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko nyt näin.
Niitä työpaikkoja kiitos.
Tämä hyvinvointivaltio ei pelastu pelkillä tukileikkauksilla ja/tai veronkorotuksilla. Koko himmeliä pitää korjata. Rakennetta muuttaa ja laittaa koko järjestelmästä 2689 asiaa kuntoon. Jos kuitenkin saataisiin työpaikkoja. Niillä 2689 korjattavalla asialla ei olisi niin kiire.
Se ei ole valtion tehtävä sulle työpaikkaa etsiä. Eikö se sana 'lapanen', jota tälläkin palstalla laajalti viljellään sovi kuvaamaan kaltaistasi yksilöä.
Sana sivistymätön kuvaa sinua. Nimittäin kyllä perustuslain mukaan "Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. "
Voiko tuon selkeämmin sanoa!
Joo. "On edistettävä", ja "pyrittävä". Heh...
Ei "antaa työtä" ja ei "turvata työ" hehheh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lopetettaisiin lähes maksuton terveydenhuolto edes vanhuksilta, säästäisimme niin paljon, että voisimme vaikka nostaa muita tukia.
Miksi se heiltä pitäisi lopettaa? Useimmat ovat tehneet työtä eikä vanhana enää jaksa tai pysty vaikuttamaan tienesteihinsä. Nuoret pystyy, koska he voivat löytää töitä, kouluttautua ja muuttaa vaikka ulkomaille työn perässä.
Siis onhan se sairasta että tuottamattomia yksilöitä hoidetaan samalla kun nuorisoa ei. Kyllä nuoret pitäisi laittaa jonon kärkeen.
Minulta pidätetään työeläkkeestäni jo nyt veroa 25 % ja ansiotuloistani 34,5 %.
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä. Tuttu on nyt kahdeksan kuukautta yrittänyt myydä sisarensa kanssa kerrostalo-osaketta kohtuu hinnalla. Ei mene kaupaksi. Työikäiset ei saa töitä eikä lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulta pidätetään työeläkkeestäni jo nyt veroa 25 % ja ansiotuloistani 34,5 %.
Ja minkä hevletin takia saat molempia?
Minne saan ilmoittautua?