Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei veroja nosteta jotta tukia ei tarvitsisi leikata

Vierailija
01.02.2026 |

Puhallettaisiin yhteen hiileen, tämä oli helpoin ratkaisu. Työssäkäyville voisi myös asettaa puolustusvoimaveron jotta yhteiseen turvallisuuteen olisi riittävästi varoja.

Kommentit (243)

Vierailija
161/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ SE MAKSUTON HOITO ON?????? KERRO HETI!!!!

Minä eläkeläinen maksoin viime vuonna n. 700 e hoidoista. Julkisella.

No ei se ole aivan ilmaista mutta me työssäkäyvät maksoimme hoidoistasi suurimman osan todellisuudessa. Maksoimme eläkkeesikin.

Ei, kyllä mä olen eläkkeeni tienannut itse. Olin töissä vuodesta yli 40 vuotta. Minnekäs ne mun eläkertymät muka hävisivät?

Ne lähetettiin keh.apuna Pimeimpään Afrikkaan ja ne viisi v***a antoivat loput EU:lle "elvytysvälineenä"!

Vierailija
162/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissäkäyvillä on nyt jo pinna kireällä korkean verotuksen takia. Verotusta ei voi piiruakaan nostaa kotona loisivien hyväksi. 

Miksei niitä loisijoita yksinkertaisesti karkoiteta Suomesta? Palatkoon esi-isiensä aavikoille ja viitakkoihin!

Jos EDES kaikki työttömät ulkomaalaiset karkoitettaisiin Suomesta vähenisi työttömyys maassamme eurooppalaiselle keskitasolle sen sijaan, että se on meillä nyt korkeinta EU-maiden joukossa!

Kannatan. Työtön naapuripariskunta lähti talveksi kotipuoleen vinkuintiaan. Tuet juoksee entiseen malliin. Asuvat ristiin niin että yhtä asuntoa voivat vuokrata pimeästi ulos. Pariskunnasta siis akka kirjoilla muualla.

Miten tiedät? Mikä talo kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat kuppaa yhteisestä kierrosta rahaa pois enemmän kun köyhät yhteensä. Ylisuuret palkat, osingot, bonukset ym edut.  valuvat rikkaiden tileille. Ok, heitäkin verotetaan, mutta silti he imevät jättiosuuksia suomen rahoista omille tileilleen ja ulkomaille. Köyhällä kaikki raha palaa kulutuksen kautta kiertoon suomeen, mutta ei supervarakkailla. Kukaan ei tarvitse määräänsä enempää.

1) Osingot ovat omistajan OMAA RAHAA jota hän itselleen siirtää (ja maksaa välistä rahat). 

2) palkkaa maksetaan TYÖN vastineena (ja taas tästäkin maksetaan veroja)

3) sama koskee myös "bonuksia ym etuja". 

4) ja minne ne tukiloisen rahat menevät? no tilille josta käyttävät niitä, niin teemme me varakkaammatkin. 

5) SUPERRIKKAITA Suomessa ei juurikaan ole. 

Kummasti vaan kansaiväliset tutkijatkin ovat huomanneet että 20 miljardia kierrätetään pois veroista. 

Vierailija
164/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos puhaltaisit yhteiseen hiileen pärjäämällä vähemmillä tuilla, jotta työnteon ja yrittämisen verotusta saataisiin vähennettyä ja motivoitaisiin toimeliaita ihmisiä menestymään?

Onko tullut mieleen että pitkäaikaistyöttömistä 40% on työkyvyttömiä joille ei ole edes asetettu työnhakuvelvollisuutta ja pitkäaikaistyöttömyyden kovan ytimen muodostaa +55-vuotiaat, joilla on pitkä työura takana. 

Siinä missä työssäkäyvien toimeliaisuutta halutaan lisätä niin työttömien "toimeliaisuuden" torppaamiseen ja kontrollointiin käytetään ankaraa kättä. Et saa tehdä mitään vapaaehtoistyötä tai opiskella. jos otat vastaan satunnaishommia, palkka vähennettään työmarkkinatuesta ja joudut odottelemaan välillä kuukauden ilman mitään tuloja kun kela räknää sitä sopeutettua työmarkkinatukea siitä parin tunnin työkeikasta joka maksetaan tak

Omituista, että näet verotuksen vähentämisen (ihmisen itse tienaamista rahoista muille siirtämisen karsimisen siis) muilta pois ottamisena. Jos henkilö itse kouluttautuu, tekee töitä edetäkseen urallaan, hankkii osaamista jolla on kysyntää, ja herran pieksut sentään, kehtaa vielä opetella sijoittamista ja generoida sillä itselleen tuloja, niin näistä rahoista jotenkin vielä entisestään kovalla veroasteella vielä suurempi osuus kuuluisi vaivaisille.

Vierailija
165/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä ihan ensin mistä ne tuet ylipäätään muodostuu. Vassari ei taas tajua ettei raha kasva puussa. 

Vassari kuvittelee, että hallitus ihan vain ilkeyttään ei jaa kaikille ilmaista rahaa ja laarin tyhjetessä vain paina sitä lisää Zimbabwen malliin, jossa suurin seteli taisi olla arvoltaan 20 TRILJOONAA - ja sillä sai ehkä banaanin torilta!

Vierailija
166/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos puhaltaisit yhteiseen hiileen pärjäämällä vähemmillä tuilla, jotta työnteon ja yrittämisen verotusta saataisiin vähennettyä ja motivoitaisiin toimeliaita ihmisiä menestymään?

Tuet ovat nyt jo useimmilla liian pienet, niillä vaivoin selviää. Etenkin nuorilla, opiskelijoilla, sairailla, vammaisilla, yksinhuoltajilla sekä pieneläkeläisillä. 

Itse ottaisin yritystuet pois suuryrityksiltä, ja keksisin tukia pienyrittäjille. 

Moni suuryritys nostaisi siinä vaiheessa kytkintä ja siirtyisi ulkomaille > lisää työttömyyttä. 

Tuskinpa. Monien yritysten on pakko sijaita Suomessa. Emme voi ostaa ruokaa ulkomailta, sähkönsiirto yms. tapahtuu va

Suomi tekee JO NYT kaikkia noita, sinä tietämätön!

Vierailija
167/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sitten ei enää kannata käydä töissä kun saman nettorahan saa tukinakin. Kai ymmärrät että kaikki ei voi jäädä kotiin nauttimaan niistä verorahoista?

Ei kunnon tapatyötön ymmärrä tollaista.

Aivan en ymmärrä minäkään. Onko Suomessa todella kokopäiväisiä töissä, jotka saavat palkkaa 600 euroa kuussa? Kuka ja missä? 

Kun valtio maksaa lisäksi vielä elämäntapatyöttömän vuokrankin on tuo 600 euroa kouraan kyllä aika suuri raha. Jos on lapsia, niin sitten tuet moninkertaistuu.  Itsensä työllä elättävä maksaa omasta tilistään aivan kaikki kulunsa, myös asumisen 

Ei valtio maksa sitä vuokraa. Useimmat työttömät eivät saa toimeentulotukea. Vaikka saisi asumistukea, siitä osa maksetaan tuosta 600 eurosta. Etkö todella tajua näitä juttuja?

Vierailija
168/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verosuunnittelu on ihan laillista. Kaikki voivat sitä, myös sinä. Vain hullu liikaa veroja maksaa tällä veroasteella. Toki niin saa tehdä, mutta ei ole pakko. 
Tätähän on tietysti vaikea ymmärtää, jos on ollut ikänsä saamapuolella ja näkee, että se on jotenkin itseltä pois, kun joku maksaa vähemmän veroa kuin omasta mielestä pitäisi. Demarin mielestä itsellä pitäisi olla 0-verot ja muilla 100%.

Vierailija
169/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lopetettaisiin lähes maksuton terveydenhuolto edes vanhuksilta, säästäisimme niin paljon, että voisimme vaikka nostaa muita tukia.

Sinä hävytön! Toivon että kun vanhenet joudut kustantamaan omat kulusi kokonaan, omasta toiveestasi. 

Vierailija
170/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan tulot ja omaisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Vierailija
171/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ SE MAKSUTON HOITO ON?????? KERRO HETI!!!!

Minä eläkeläinen maksoin viime vuonna n. 700 e hoidoista. Julkisella.

No ei se ole aivan ilmaista mutta me työssäkäyvät maksoimme hoidoistasi suurimman osan todellisuudessa. Maksoimme eläkkeesikin.

Ei, kyllä mä olen eläkkeeni tienannut itse. Olin töissä vuodesta yli 40 vuotta. Minnekäs ne mun eläkertymät muka hävisivät?

edellisten eläkkeisiin. Ja kuulut tähän boomerisukupolveen jotka ovat maksaneet reilusti vähemmän eläkemaksuja, ja teille tuo ponzi onkin kannattava, saatte enemmän kuin olette maksaneet. Meille myöhemmin syntyneillä tilanne on täysin päinvastoin. Maksamme reilusti enemmän kuin te ja emme tule edes omiamme pois saamaan, kun huomioidaan menetetyt pääomatuotot. 

Vierailija
172/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025

https://tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen

Vierailija
173/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse olet ulalla. Tiedät tasan tarkkaan, että verokarhu menettää vuodessa miljoonia koska rikkaat voivat kiertää veroja. Suomikin menettää lähes 20 miljardia dollaria veronkiertoon vuodessa. "

Faktat kuntoon, kiitos. veronkierto on pikemminkin luokkaa 1 mrd vuodessa ja koostuu pääasiassa maksamattomista ALV-maksuista (siis yritysten pimeä bisnes).

Suurituloisin 10% suomalaisista maksoi yhteensä tulo- ja pääomaveroja suunnilleen tuon 20 miljardin verran ja siihen joukkoon päästäkseen ei tarvitse olla vielä mikään rikas varsinaisesti, 6000 euron kk-tulot riittää. Suurin osa hyvätuloisista maksaa kiltisti veronsa siinä missä muutkin. Lisäksi pitää muistaa, että verosuunnittelu on laillista kaikille suomalaisille samoilla säännöillä, laitonta veronkiertoa tapahtuu siis hyvin vähän.

Vierailija
174/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotteko mennä alle tessin töihin?

Vierailija
175/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissäkäyvillä on nyt jo pinna kireällä korkean verotuksen takia. Verotusta ei voi piiruakaan nostaa kotona loisivien hyväksi. 

Miksei niitä loisijoita yksinkertaisesti karkoiteta Suomesta? Palatkoon esi-isiensä aavikoille ja viitakkoihin!

Jos EDES kaikki työttömät ulkomaalaiset karkoitettaisiin Suomesta vähenisi työttömyys maassamme eurooppalaiselle keskitasolle sen sijaan, että se on meillä nyt korkeinta EU-maiden joukossa!

Tällä hetkellä niin Suomessa kuin Ruotsissakin noin 80% sossumasseista menee ulkomaalaisille, Ruotsissa vain summat ovat paljon suurempia.

Tukien tulisi ehdottomasti olla kansalaisuusperustaisia ja suojeluperustaisten maleskelulupien nykyinen tarve tulisi perata ja uudelleen harkita vähintään vuodesta 1990 asti! 

Kertovat nimittäin, että ne sodat Somaliassa, Syyriassa, entisen Jugoslavian alueella, Afganistanissa ynnä muualla olisivat loppuneet jo vuosikymmeniä sitten! 

Vierailija
176/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse olet ulalla. Tiedät tasan tarkkaan, että verokarhu menettää vuodessa miljoonia koska rikkaat voivat kiertää veroja. Suomikin menettää lähes 20 miljardia dollaria veronkiertoon vuodessa. "

Faktat kuntoon, kiitos. veronkierto on pikemminkin luokkaa 1 mrd vuodessa ja koostuu pääasiassa maksamattomista ALV-maksuista (siis yritysten pimeä bisnes).

Suurituloisin 10% suomalaisista maksoi yhteensä tulo- ja pääomaveroja suunnilleen tuon 20 miljardin verran ja siihen joukkoon päästäkseen ei tarvitse olla vielä mikään rikas varsinaisesti, 6000 euron kk-tulot riittää. Suurin osa hyvätuloisista maksaa kiltisti veronsa siinä missä muutkin. Lisäksi pitää muistaa, että verosuunnittelu on laillista kaikille suomalaisille samoilla säännöillä, laitonta veronkiertoa tapahtuu siis hyvin vähän.

Toimeentulotukea maksetaan 800 miljoonaa ja sitä saa osa eläkeläisistä ja osa-aikatyötä tekevistä. Valtion budjetti on 87 miljardia euroa.

Vierailija
177/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät töihin 

Vierailija
178/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on valtion budjetti ja mihin rahat menevät

https://valtionbudjetti.fi/

Vierailija
179/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuet pitäisi lopettaa ja jokaisen tulla toimeen ihan omilla ansioillaan.

Et ole ajatellut asiaa loppuun. Jos kansalainen ei saisi mitään tukea ja turvaa tästä valtiosta, miksi kannattaisi olla kansalainen? 

Ei ole pakko. Tuolla on satoja muita maita, minne voi vapaasti hakeutua ja anoa kansalaisuutta. 

Voi ressu taas joku joka ei koskaan asunut ulkomailla. Missä maassa voi edes suomalaisena "vapaasti hakeutua" asumaan? Tiedätkö mikä on oleskelulupa? Työlupa? Edes EU:ssa ei voi ihan helppoa. 

Vierailija
180/243 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotteko mennä alle tessin töihin?

Kyllä se näyttää pakko olevan, ettei mene asunto alta!