Miksei veroja nosteta jotta tukia ei tarvitsisi leikata
Puhallettaisiin yhteen hiileen, tämä oli helpoin ratkaisu. Työssäkäyville voisi myös asettaa puolustusvoimaveron jotta yhteiseen turvallisuuteen olisi riittävästi varoja.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla ne elätit puhaltavat siihen yhteiseen hiileen?
Veroja itsensä elättäviltä ihmisiltä alennettava ja ja näiltä sadoiltatuhansilta eläteiltä kaikki tuet pois..ei enää yhtään kaljarahaa eikä kenenkään loisijan asumista makseta..
Otetaan käyttöön sivistymättömyysvero 15 %. Tulee koskemaan juuri sinua.
Ei tunnu missään..
No hyvä, sun verotusta voikin sitten nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pitäisi lopettaa ja jokaisen tulla toimeen ihan omilla ansioillaan.
Et ole ajatellut asiaa loppuun. Jos kansalainen ei saisi mitään tukea ja turvaa tästä valtiosta, miksi kannattaisi olla kansalainen?
Ei ole pakko. Tuolla on satoja muita maita, minne voi vapaasti hakeutua ja anoa kansalaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pitäisi lopettaa ja jokaisen tulla toimeen ihan omilla ansioillaan.
Et ole ajatellut asiaa loppuun. Jos kansalainen ei saisi mitään tukea ja turvaa tästä valtiosta, miksi kannattaisi olla kansalainen?
Jokainen Suomen kansalainen on nytkin vapaa muuttamaan ulkomaille halutessaan ja anomaan kyseisen maan kansalaisuutta luopuen samalla Suomen kansalaisuudesta Ano Turtiaisen lailla:
https://www.youtube.com/shorts/HmtnilzURJc.
Mitä siis tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos puhaltaisit yhteiseen hiileen pärjäämällä vähemmillä tuilla, jotta työnteon ja yrittämisen verotusta saataisiin vähennettyä ja motivoitaisiin toimeliaita ihmisiä menestymään?
Onko tullut mieleen että pitkäaikaistyöttömistä 40% on työkyvyttömiä joille ei ole edes asetettu työnhakuvelvollisuutta ja pitkäaikaistyöttömyyden kovan ytimen muodostaa +55-vuotiaat, joilla on pitkä työura takana.
Siinä missä työssäkäyvien toimeliaisuutta halutaan lisätä niin työttömien "toimeliaisuuden" torppaamiseen ja kontrollointiin käytetään ankaraa kättä. Et saa tehdä mitään vapaaehtoistyötä tai opiskella. jos otat vastaan satunnaishommia, palkka vähennettään työmarkkinatuesta ja joudut odottelemaan välillä kuukauden ilman mitään tuloja kun kela räknää sitä sopeutettua työmarkkinatukea siitä parin tunnin työkeikasta joka maksetaan takautuvasti.
Omituista että vaikka hyvintoimeentulevat saavat nyt köyhiltä, sairailta ja vanhuksilta julmasti viedyt sosiaalituet verohelpotuksina, he eivät pistäkkään niitä kulutukseen vaan säilövät niitä omien pahojenpäiviensä varalle. Eli heikoimmassa asemassa olevilta viedään se pieni, viimeinen turva ja annetaan se säilöön jo ennestään hyvintoimeentuleville heille "turvarahastoksi" pahojenpäivien varalle .
Vierailija kirjoitti:
MISSÄ SE MAKSUTON HOITO ON?????? KERRO HETI!!!!
Minä eläkeläinen maksoin viime vuonna n. 700 e hoidoista. Julkisella.
No ei se ole aivan ilmaista mutta me työssäkäyvät maksoimme hoidoistasi suurimman osan todellisuudessa. Maksoimme eläkkeesikin.
Ei, kyllä mä olen eläkkeeni tienannut itse. Olin töissä vuodesta yli 40 vuotta. Minnekäs ne mun eläkertymät muka hävisivät?
Hyvä ehdotus, kaikki yli 3000€/kk voisi verottaa pois. Jos tuolla summalla ei elossa säily, niin sitten se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos puhaltaisit yhteiseen hiileen pärjäämällä vähemmillä tuilla, jotta työnteon ja yrittämisen verotusta saataisiin vähennettyä ja motivoitaisiin toimeliaita ihmisiä menestymään?
Tuet ovat nyt jo useimmilla liian pienet, niillä vaivoin selviää. Etenkin nuorilla, opiskelijoilla, sairailla, vammaisilla, yksinhuoltajilla sekä pieneläkeläisillä.
Itse ottaisin yritystuet pois suuryrityksiltä, ja keksisin tukia pienyrittäjille.
Moni suuryritys nostaisi siinä vaiheessa kytkintä ja siirtyisi ulkomaille > lisää työttömyyttä.
Tuskinpa. Monien yritysten on pakko sijaita Suomessa. Emme voi ostaa ruokaa ulkomailta, sähkönsiirto yms. tapahtuu va
Sähkönsiirto on ulkomaisessa omistuksessa
Sähköntuotanto on ulkomaisessa omistuksessa
Ruokaa tuodaan ulkomailta hyvinkin paljon
Rakennusmiehet tuodaan ulkomailta
Teollisuus on jo siirtynyt ulkomaille
Kaivokset ovat ulkomaisessa omistuksessa
Mikään näistä ei maksa Suomeen veroja ja yllättyneitä ovat?
Investointeja suomeen haluavat tehdä ainoastaan datakeskukset, joiden alennetut energiamaksut maksavat tavalliset työssä käyvät ihmiset kohonneiden sähkölaskujen muodossa.
Sitten joku pummi vielä vaatii tililleen kelalta lisää rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tuhannen euron eläkkeestä maksetaan vuokrat ja kaikki muutkin menot, ei siitä paria sataa enempää ruokaa on jää.
Täytyy vaan toivoa että pysyy terveenä ja ettei yhtään enempää lääkkeitä tarvitse ostaa. Vanhuus kun valitettavasti tuo myös sairauksia, teille myös tulevaisuudessa.
Sitä voitte kokeilla ihan itsekin jos olette jostain syystä kateellisia. Että mitenpä pärjäätte semmoisella summalla.
Eikä täällä ilmaiseksi lääkäriin pääse yksikään vanhus!
Outoa että ette ota asioista selvää ennen kuin harhaluuloisia kirjoituksia tänne jakelette.
Siitä tuhannen euron eläkkeestä on toiset maksaneet 1000 euroa eläkemaksuja ja veroja.
Voi näitä trolleja. Ei kai kukaan ole noin pöljä...
Vierailija kirjoitti:
Kelan akka pani mua perseeseen ja huusi mene töihin.
M a m u t panee kelan akkaa, ja saavat enemmän tukiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ehdotus, kaikki yli 3000€/kk voisi verottaa pois. Jos tuolla summalla ei elossa säily, niin sitten se on voi voi.
Siinä kunnon vassusika kommari.nauti kun tukia leikataan ja hinnat nousevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään vaan niin, yhteiseen hiileen puhaltamisen nimissä sinä varmaan tulet siivoamaan mun kämpän aina sillä aikaa kun olen töissä tienaamassa sinulle tukirahoja?
Totta kai, jos löydät työttömän siivojan, voit palkata hänet ja maksaa TES:in korkuista palkkaa.
Mutta sittenhän hän ei saisi enää tukia...
Voisin jos en joutuisi maksamaan palkastani niin paljoa veroja. Nyt ei ole siihen varaa kun verottaja vie niin ison osan.
Orjatyö on Suomessa kielletty, joten sori siitä.
Mitä nämä wolttikuskit sitten on?
Kysy Woltilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MISSÄ SE MAKSUTON HOITO ON?????? KERRO HETI!!!!
Minä eläkeläinen maksoin viime vuonna n. 700 e hoidoista. Julkisella.
No ei se ole aivan ilmaista mutta me työssäkäyvät maksoimme hoidoistasi suurimman osan todellisuudessa. Maksoimme eläkkeesikin.
Ei, kyllä mä olen eläkkeeni tienannut itse. Olin töissä vuodesta yli 40 vuotta. Minnekäs ne mun eläkertymät muka hävisivät?
Näille Portugalin veropakolaisille.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän verot ole jo tapissa. Innovaatioihmiset töihin. Keksikää uusia tuottavia firmoja, joihin työttömät pääsee valmentautumalla ja perehtymällä. Valtiokin voisi alkaa kehittämään uusia elinkeino-ja maataloudesta vastaavat. Mikä on Suomen vahvuus, siitä vaan uutta luomaan. Eiks Afrikkalaisetkin fiksuimmat halua mieluimmin tehtaan mihin mennä töihin, ennemmin kuin rahaa joka loppuu hetken päästä. Vinkkiä saa käyttää muttei ole pakko.
Ei yksikään järkevä ihmisoletettu perusta yritystä nyky-Suomeen, tähän hengiltäverotettuun ja säädeltyyn kommunistihelvettiin!
Liioin ei yksikään ulkomainen yritys investoi epävarmaan konkurssi-Suomeen! Suomi on tarkoituksellisesti tuhonnut omat, vanhat vahvuutensa, siksi uusista työpaikoista ei ole toivoakaan!
Mutta jos Suomi karkoittaisi työttömät ulkomaalaiset täältä ilmaiselta elatukselta, niin Suomen työttömyysaste putoaisi EU-maiden huipulta hyvälle EU-keskitasolle tuottaen valtavat säästöt ja laskun rikollisuudessa!
Mietipä ihan ensin mistä ne tuet ylipäätään muodostuu. Vassari ei taas tajua ettei raha kasva puussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut mieleen että pitkäaikaistyöttömistä 40% on työkyvyttömiä joille ei ole edes asetettu työnhakuvelvollisuutta ja pitkäaikaistyöttömyyden kovan ytimen muodostaa +55-vuotiaat, joilla on pitkä työura takana.
Siinä missä työssäkäyvien toimeliaisuutta halutaan lisätä niin työttömien "toimeliaisuuden" torppaamiseen ja kontrollointiin käytetään ankaraa kättä. Et saa tehdä mitään vapaaehtoistyötä tai opiskella. jos otat vastaan satunnaishommia, palkka vähennettään työmarkkinatuesta ja joudut odottelemaan välillä kuukauden ilman mitään tuloja kun kela räknää sitä sopeutettua työmarkkinatukea siitä parin tunnin työkeikasta joka maksetaan tak
Lainasit viestiäni. Kannatan järjestelyä, jossa alimman tason tulot eivät vaikuta tukiin. Mielestäni perustulo, jonka päälle saisi tienata tietyn määrän, olisi paras.
Näit mainitsemiasi työkyvyttömiä nuoria aikuisia alkaa olla turhan paljon, tiedän useita tapauksia jotka ovat päihteillä vetäneet päänsä sekaisin ja nyt ovat varhaiseläkkeellä. Näille olisin tiukempi ja esim jokin määrä työtä olisi paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko nyt näin.
Niitä työpaikkoja kiitos.
Tämä hyvinvointivaltio ei pelastu pelkillä tukileikkauksilla ja/tai veronkorotuksilla. Koko himmeliä pitää korjata. Rakennetta muuttaa ja laittaa koko järjestelmästä 2689 asiaa kuntoon. Jos kuitenkin saataisiin työpaikkoja. Niillä 2689 korjattavalla asialla ei olisi niin kiire.
Se ei ole valtion tehtävä sulle työpaikkaa etsiä. Eikö se sana 'lapanen', jota tälläkin palstalla laajalti viljellään sovi kuvaamaan kaltaistasi yksilöä.
Sana sivistymätön kuvaa sinua. Nimittäin kyllä perustuslain mukaan "Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. "
Voiko tuon selkeämmin sanoa!
OIKEUS työhön ei tarkoita sitä että se pitää sinulle hopealautasella tarjoilla. On sinulla oikeus paskantaakin, eikä se tarkoita että joku tulee pyyhkimään perseesi.
Eiköhän verot ole jo tapissa. Innovaatioihmiset töihin. Keksikää uusia tuottavia firmoja, joihin työttömät pääsee valmentautumalla ja perehtymällä. Valtiokin voisi alkaa kehittämään uusia elinkeino-ja maataloudesta vastaavat. Mikä on Suomen vahvuus, siitä vaan uutta luomaan. Eiks Afrikkalaisetkin fiksuimmat halua mieluimmin tehtaan mihin mennä töihin, ennemmin kuin rahaa joka loppuu hetken päästä. Vinkkiä saa käyttää muttei ole pakko.