Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä uutisia: Kelan tt-tukimenot puolittuu tästä päivästä eteenpäin

Vierailija
01.02.2026 |

Toimeentulotuen ehdot kiristyivät monin tavoin helmikuun alusta alkaen.

Uudistuksella tavoitellaan 70 miljoonan euron säästöjä toimeentulotukimenoista. Tukea leikataan kaikilta täysi-ikäisiltä

Kommentit (282)

Vierailija
161/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tehty valtiolla monta kertaa vuoden työsopimuksia tai virkaannimittämisasiakirjalla. Tuolla on nytkin määräaikaisia auki www.valtiolle.fi mutta hakijoita tuhansia.

Vierailija
162/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin on ilkeä katkera ihminen tämä ap. Oikein ilakoi jos muilla menee huonosti. Vielä se karma kostaa.

Se on semmosta, kun on netissä. Itse oon liian monta kertaa istunut käräjillä siitä, kun tämmönen tyyppi on oikeessa elämässä.

Niille tulee joka ikinen kerta yllätyksenä, että siihen poliisin tuloon menee ihmeen paljon aikaa.

Sit ruikutetaan ilman eturessuu jossain käräjäsalissa.

Mut joo, kiva juttu jos saa kiksejä siitä, et toisilla on vähän vaikeampaa.

Yks kirjoitti hyvin, et siinä lisääntyy vaan väkivalta ja rikollisuus. Totta. Vaikka täällä on kova meno, niin kyl vauvapalstan sankarin ruokakassit putoaa mun jalkoihin, jos semmonen tarve tulee. Siinä karmaa tarvita.

Hulluin ja häikälemättömin voittaa aina.

Näin se menee🥳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia että loiselle aiheutuu vipinää punttiin...

Minkälaista vipinää tästä sun mielestä aiheutuu?

Varmaan tällä kielikuvalla viitattiin aktivoivaan vaikutukseen, kun ainakin osa tuensaajista hakeutuu työllisyyspalvelujen asiakkaiksi ja hakevat töitä tai ohjautuvat heille sopiviin palveluihin. 

Toinen hauska housunpuntteihin liittyvä kielikuva on, että puntit tutisevat. Se tarkoittaa, että elämä tuo eteen jotain uutta, joka pelottaa. 

Päihdeongelmaiset ei hakeudu mihinkään työllisyyspalveluihin. Jos he eivät saa tt niin ryöstöt lisääntyy. Kaupoista ruokaa ja ihmisiltä rahaa. Ja kohteeksi joutuu helpoimmat uhrit.

Joopa joo.

Vierailija
164/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla 9 sivua työpaikkoja Helsingissä, missä on työttömiä 50 000.

Vierailija
165/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html

Jaa, entä sitten? Sehän täällä monia näyttää ahdistavan. Ettepä voi asialle mitään.

T. hyvätuloinen eläkeläinen

Kyllä voidaan. Seuraava hallitus tulee kiristämään eläkkeiden verotusta reilusti. Etenkin hyvätuloisien eläkeläisten verotusta. Ettekä mahda tuolle mitään.

Kiukuttaako tukien leikkaukset sinua.

Miksi kiukuttaisi kun en mitään tukia saa enkä niitä myöskään tarvitse. Itse asiassa jään kohta eläkkeelle, mutta en oikeastaan sitäkään tarvitsisi. Eikä mua haittaa pätkän vertaa vaikka eläkkeiden verotusta tullaan kiristämään. Pärjään jo nyt yksistään pääomatuloilla. Turhaan mulle kiukuttelet kun kerron vaan etukäteen mitä eläkkeiden verotukselle tulee jatkossa tapahtumaan.

Vierailija
166/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Markkinaoikeuden ylituomarin virka"

Pitää hakea työpaikkoja mihin on realistiset mahdollisuudet päästä, ei tollasiin voi hakea.

Vierailija
167/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, entä sitten? Sehän täällä monia näyttää ahdistavan. Ettepä voi asialle mitään.

Eläkkeistä ei voi leikata, mutta hallitus leikkaa eläkeläisten hoidosta. Hoitokoteja lopetetaan ja tilalle tulee digihoitoa ja yhteisöllistä asumista, missä ei ole hoitajamitoitusta eli ei välttämättä hoitajaa yöllä.

Entä sitten? Jokainen kuolee aikanaan.

Ihmiset elävät nykyään liian pitkään. Kuolis aikaisemmin pois niin maailma olisi parempi paikka.

Meinaa, vuosien ajan vuoteen omana letkuissa, dementian nakertaessa aivoja.... Onneksi tuo on naisten ongelma. Miehet ei elä yhtä kauan  :)

Nauttikaa tytöt viimeisistä vuosistanne.

Vierailija
168/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ilmeisesti ole jälkikasvua. 

Kyllä on ja iso perintö heille molemmille aikanaan tulossa.

Vierailija
169/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nekään eivät kenellekään kelpaa.

Vierailija
170/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimi sosiaalituista leikkaaminen lisää harmaata taloutta.

Itsekin, kunhan itseni taas työkuntoon saan, mikäli hengissä vielä olen, siirryn totaalisesti pimeille työmarkkinoille, koska en rehelliseen työhän kelpaa.

Vierailija
171/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeistä ei voi leikata, mutta hallitus leikkaa eläkeläisten hoidosta. Hoitokoteja lopetetaan ja tilalle tulee digihoitoa ja yhteisöllistä asumista, missä ei ole hoitajamitoitusta eli ei välttämättä hoitajaa yöllä.

No meillä on lapsia samalla paikkakunnalla ja mahdollisuus asua yksityisessä palvelukodissa sitten kun emme enää pärjää keskenämme.

Vierailija
172/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpito, 

Olkaa hyvä ja poistakaa tämä ketju. Trollien, sadistien ja empatiakyvyttömien kokoontumisajot. 

Vierailija
173/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri voi tehdä niin että laittaa työttömälle työnhakusuunnitelman eikä kerro siitä työttömälle ja sillä on päivä aikaa kuitata se siellä oma asiointi sivulla. Jos ei huomaa sitä työnhakusuunnitelmaa niin tulee karenssi ja tuet puolittuu. Minulle laitettiin työnhakusuunnitelma ja yhden työpaikan hakupakko niin mutta onneksi huomasin koska käyn joka päivä katsomassa työmarkkinatorilla.

Vierailija
174/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä on lapsia samalla paikkakunnalla ja mahdollisuus asua yksityisessä palvelukodissa sitten kun emme enää pärjää keskenämme.

Hyvä. Yksityinen hoitokoti maksaa 5000 euroa kuukaudessa.

Vierailija
175/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 163. Ei siinä oo mitään joopa joo. En oo kamaveikko pahemmin, mut onhan toi arkee jo nyt.

Näitä veijareita on ollu jo monta vuotta tässä kaupungissa. 

Ihan hauskaa seurata näitä tyyppejä.

Esim lähilidlissä, en nyt sano tietenkään nimii, niin tietyt porukat lampsii paistopisteelle, ruuat kassiin ja ulos.

Vähän vartijasta kii viittiikö pysäyttää. Sit salista röökit.

Joopajoo. Miten?

En tiedä missä kuplassa elät, mut se menee näin:

Vuoden näpistelet, välil jäät kii, saat sakot, oot joskus putkassa.

Sit vuoden parin päästä sut ehditään tuomita muuntorangaistukseen. 

Sit sanktio.  No ite en syyhkytä safkaa, mut verrataan vaikka pahoinpitelyyn. Syyttäjä vaatii ehdollista 7kk, valtion rahatilanteen takia tulos on 70 päiväsakkoon, mikä on varastamisesta paljon.

Tää ruuan ja kessun niistäjä saa 50 päiväsakkoon. Sit muunto. 3 sakko per päivä häkkii.

Istut sakot 15vrk.

Toista alusta.

Vierailija
176/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri voi tehdä niin että laittaa työttömälle työnhakusuunnitelman eikä kerro siitä työttömälle ja sillä on päivä aikaa kuitata se siellä oma asiointi sivulla. Jos ei huomaa sitä työnhakusuunnitelmaa niin tulee karenssi ja tuet puolittuu. Minulle laitettiin työnhakusuunnitelma ja yhden työpaikan hakupakko niin mutta onneksi huomasin koska käyn joka päivä katsomassa työmarkkinatorilla.

Eli kohtuuttomaksi koetaan, että pitäisi joka päivä käydä suorittamassa yksi kirjautuminen  järjestelmään?

Vierailija
177/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.

Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse. 

Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005861397.html

Vierailija
178/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä! Luulin, että tuo koskee vain mun elämääni, mutta mullahan on täällä kohtalotoveri! Munkin pomo laittaa mun työvelvoitteet järjestelmään, eikä varoita mua yhtään mitenkään! Kuvittelee, että mä kävisin siellä joka arkiaamu katsomassa! On se hyvä tietää, että mä en oo yksin tällaisen mielivallan kohteena!

Vierailija
179/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolitu. Monilla on jo ensisijaiset etuudet haettuna, mutta myös käsittämättömät määrät niitä, joilla ei ole ja joille Kela ei nykyisen lainsäädännön raameissa ole mahtanut mitään. 

Ja ei, pelkästään lain 2 pykälällä Kela ei ole mahtanut mitään.

Vierailija
180/282 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puolitu. Monilla on jo ensisijaiset etuudet haettuna, mutta myös käsittämättömät määrät niitä, joilla ei ole ja joille Kela ei nykyisen lainsäädännön raameissa ole mahtanut mitään. 

Ja ei, pelkästään lain 2 pykälällä Kela ei ole mahtanut mitään.

Osa on ollut sairaita, jotka ei ole päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän