Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaarallista mennä lihavuusleikkaukseen näin epävarmoina aikoina?

Vierailija
21.11.2024 |

Lehdissä on juttua  että Niina Kuhtakin on menossa. Leikkauksia tehdään paljon. 

Mutta jos tulee huonot ajat, vaikka sota, niin eikös tässä tapauksessa ole aikamoinen ongelma saada tarvittavat vitamiinipillerit vaikka. Ja miten selviytyä, jos on syötävä silloin kuin saa tai suuria määriä vähäkalorista, jos vaan saa. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ruokavaliota tai lääkkeitä tarvitsevalla tulee ongelmia kriisin keskellä. 

Jo ihan vaikka keliaakikoille, vaikkei se vaarallisemmasta päästä ongelmia ole. 

Vierailija
2/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikot ovat lääkkeiden varassa. Samoin elinsiirtopotilaat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihavanakaan ehdi juosta ohjusta pakoon.

Vierailija
4/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo uudet kodeille tarkoitetut varautumisohjeet. Jollei ole mökkiä tai tuttavia, joiden luokse kehotettiin menemään evakuoitavilta alueilta, niin millaisia käytännössä on ne paikat, joihin sitten viedään?

Onko ideana ensin koota esim kouluihin, mutta jakaa sitten turvallisempien alueiden koteihin?

Vierailija
5/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia skenaarioita esitetään. Mikä mahtaa olla realistisin tulevaisuudenkuva suomen kannalta?

Vierailija
6/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissakin julkaistiin varautumisohjeet. Siinä on kannessa sotilas aseensa kanssa. 

Suomen ohjeissa on kannessa nainen suojautumassa sateenvarjon alle. 

Vierailija
7/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkkeiden osalta tarkistettu varmuusvarastot?

Vierailija
8/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pohtinut myös, että uskaltaako tässä tilanteessa käyttää vastaavaan useamman tonnin. Olen siis melko köyhä.

Vierailija
9/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pohtinut myös, että uskaltaako tässä tilanteessa käyttää vastaavaan useamman tonnin. Olen siis melko köyhä.

Eikös julkisellakin saa leikkauksen?

Vierailija
10/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lihavanakaan ehdi juosta ohjusta pakoon.

Mutta elimet ovat paremmassa suojassa säteilyä vastaan.

Vierailija
11/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iigorien mielikuvitus on kovilla, kun pitää keksiä joka päivä uusi aihe ja ketju, missä voi puhua sodasta 😄

Kuule, ei se ylipaino ole Venäjällä ongelma, vaan kaalin laatu.

Vierailija
12/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on varautumisen suurvalta - ei siis hätää. Kaikki on otettu huomioon, ihan niin kuin koronan torjunta osoitti.

Vierailija
13/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikot ovat lääkkeiden varassa. Samoin elinsiirtopotilaat. 

Ja hiv-potilaat myös. 

Vierailija
14/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten se tehdään. Ehkä koplikaatiot riski tai tulehdus, joillekin tms. Nukutusaine jos on sille joku allergia tai lääkkeelle jne. Ja jos ei haluaisi (piikki-) verensiirtoa itselleen muilta. Sairaalabakteeri, flunssa tai noro olisi riski. Luulen että lääkkeitä saa muualla. Jos lääkkeitä ei olisi, Suomessa ei voi asua.

Vierailija
15/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole kivunhoito ehkä kunnossa kaikissa paikoissa. Mutta onko.

Vierailija
16/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ensin katsoa peilistä kuka ne läskit on hankkinut? Ongelmahan hoituneisi ilman leikkauksiakin. Mahdollisesti. Kukaties. Jos ei itse tunnusta omaa ongelmaansa niin se ei varmasti koskaan poistu leikkaamalla.

Vierailija
17/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ensin katsoa peilistä kuka ne läskit on hankkinut? Ongelmahan hoituneisi ilman leikkauksiakin. Mahdollisesti. Kukaties. Jos ei itse tunnusta omaa ongelmaansa niin se ei varmasti koskaan poistu leikkaamalla.

Hm, oletkohan ymmärtänyt kirjoittajan oikein? Hänhän on juuri menossa lihavuusleikkaukseen, eikä laihdutusleikkaukseen. 

Vierailija
18/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästähän ei saa puhua. Läski saa olla, mutta sitten kun halutaan olla taas laiha (eli normaali) se pitäisi tapahtua ku taikanapista, ilman omaa vaivannäköä. Vitamiininapit ei auta vääristyneeseen elintapaan, joka ihmisiä läskistyttää.

Terv. Ex-läski

Vierailija
19/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on leikattu, on pakko syödä vitamiineja pillereinä, kun ruuasta ei saa tarpeeksi.

Lihavuus ei johdu itsekurista vaan hormoneista. Asiaa ei vielä kunnolla tunneta. Esim osa laihoista lihoo raskausaikana. Ei sekään ole itsekurin puutetta, vaan johtuu hormoneista. (Jotkut toki varoo raskaana lihomista)

Esim Meghan lihoi ekassa raskaudessa aika tavalla. 

Vierailija
20/31 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko HVK ja STM tiedottaneet mitään? Edes ministeri, joka on yhteydessä STM:n? Ainakin kroonisesti sairaille pitäisi olla HVK:n varastoissa peruslääkkeitä 3-6 kuukaudeksi. Hyvinvointialueilla pitää olla sairaaloissa 3-6 kuukauden hoitotarvike, -muut tarvikkeet ja lääkevarasto sairaala-apteekissa.

Kansalaisten monivitamiinit ja kalsiumtabletit ovat niin helposti hoidettavissa oleva asia, että ne ostaa joko marketista rypsiöljypullon kanssa tai varautuu elämään ilman, koska tosi paikan tullen et kyllä noita saa mistään paikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä