Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä uutisia: Kelan tt-tukimenot puolittuu tästä päivästä eteenpäin

Vierailija
01.02.2026 |

Toimeentulotuen ehdot kiristyivät monin tavoin helmikuun alusta alkaen.

Uudistuksella tavoitellaan 70 miljoonan euron säästöjä toimeentulotukimenoista. Tukea leikataan kaikilta täysi-ikäisiltä

Kommentit (285)

Vierailija
281/285 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ajatusmalli monella, että kaikki pitäisi jonkun muun tehdä puolesta. Pankin pitäisi antaa lainaa, muuten on epäreilua. Muiden pitää käydä puolet kuusta palkatta töissä, jotta elättien ei tarvitse mennä epämukavuuslueelle. Ei pidä joutua muuttamaan työn perässä, pitää saada asua missä huvittaa. Muiden pitää luoda työpaikkoja minulle, minä itse en tietenkään ole velvollinen samaan vaatimukseen. Koska minä haluan kaiken valmiina.

Teille on tarjottu aivan sama koulutus ilmaiseksi kuin muillekin. Joka kuukausi voi lisäksi hakea uuteen koulutukseen. Työn perässä voi muuttaa. Kevytyrittäjäksi voi ryhtyä. Yrittäjänä voi tehdä hanttihommia, ruumiillista työtä, puhelintyötä, sisätyötä, keikkatyötä, kausityötä. Voit lähteä ulkomaille aivan vapaasti eu-alueella. Miksi jumittaa täällä jos muualla on kaikki paremmin?

Koska olette saamattomia nahjuksia, jotka ei kykene yhtään mihinkään ongelmanratkaisuun, vaan odotatt

Aivan erinomainen yhteenveto. Näinhän asia on. Suomeen on rakennettu solidaarisuuteen perustuva hyvinvointiyhteiskunta, jotta jokainen saisi apua tilanteissa, joissa hän ei selviä yksin. Eli esimerkiksi työkykynsä menettäneen ei tarvitse kerjätä kadulla.

Nyt homma on kuitenkin mennyt siihen, että toimettomuutta pidetään jonkinlaisena ihmisoikeutena. Ihminen voi vain päättää, että työnteko ei ole hänen juttunsa, ja jos tämän seurauksena ei sitten ole varaa asua meren rannalla ja ostella iphoneja, syy on ilkeissä poliitikoissa. Samaan aikaan työssäkäyvät maksavat palkastaan puolet veroa, asuvat radanvarsilähiössä ja varailevat työkeikkoja vanhalla samsungilla, jotta Suomen uuden yläluokan ei tarvitse tänäänkään mennä epämukavuusalueelleen eli nähdä yhtään mitään vaivaa minkään eteen. 

Vierailija
282/285 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä uutisia: Kelan tt-tukimenot puolittuu tästä päivästä eteenpäin

Toimeentulotuen ehdot kiristyivät monin tavoin helmikuun alusta alkaen.

Uudistuksella tavoitellaan 70 miljoonan euron säästöjä toimeentulotukimenoista. Tukea leikataan kaikilta täysi-ikäisiltä

Vielä kun asumistuki poistettaisiin niin markkinat tervehtyisivät.

Parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/285 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajat kiittää

Vierailija
284/285 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tainnut tulla jo ruumiita pelkästään asumistuen leikkauksien vuoksi ja näitä ei olla tilastoitu mihinkään. Eli kuolemia ja paleltumia ei olla tilastoitu, ja esitetään että mitään ei olisi tapahtunut tai ehkä ne ruumiit pitäisi olla kaiken kansan nähtävillä yleisillä paikoilla siten että uutiskynnys ylittyy.

Tainnut? Aikamoinen väite, nyt olisi hyvä olla propagandaista mutua enemmän.

Joulukuu oli ennätyslämmin, vasta nyt tammikuussa on paleltumia voinut tulla, eli luulen että peloittelet vaan. Haluamatta vähätellä vähäosaisten kohtaloita <3

Vierailija
285/285 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolleille ei taaskaan voi vastata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän