Hyviä uutisia: Kelan tt-tukimenot puolittuu tästä päivästä eteenpäin
Toimeentulotuen ehdot kiristyivät monin tavoin helmikuun alusta alkaen.
Uudistuksella tavoitellaan 70 miljoonan euron säästöjä toimeentulotukimenoista. Tukea leikataan kaikilta täysi-ikäisiltä
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeiskorvaukset."
www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…
Niin, no nyt puhuttiin toimeentulotuesta, ei yleistuesta. Sama kuin tulisi tontuista ja maahisista jauhamaan tähän ketjuun.
Lisääntyy hurjasti työt työllisyyspalveluissa kun tulee uusia työnhakijoita. Kun siis pakko ilmottautua työnhakijaksi. Lisäksi lisääntyy työt sosiaalityöntekijöillä. Toimeentulotuen ehdot kiristyy ja tukea leikataan. Joten asiakkaat hakee enemmän harkinnanvaraista ja täydentävää toumeentulotukea.
Jos on selkä kipeä niin se näkyy magneettikuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeiskorvaukset."
www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…
Niin, no nyt puhuttiin toimeentulotuesta, ei yleistuesta. Sama kuin tulisi tontuista ja maahisista jauhamaan tähän ketjuun.
Juu, noista osa ei saa toimeentulotukea tilalle, kun toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja, ei saa omistaa kesämökkiä eikä asuntovaunua, ne pitää myydä.
Potkulaki on voimassa, ei kannata saikuttaa.
Hienoa, sitten en ole enää ainoa eläkeläinen Suomessa jolla ei ole oikeutta saada edes terveyskeskuslääkärin määräämiä lääkkeitä, ellei maksa niitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos on selkä kipeä niin se näkyy magneettikuvissa.
Nykyään työkyvyttömyyseläkettä varten vaaditaan todisteet just magnettikuva jne.
Tarpeeksi kun lasketaan, niin alkaa rikollisuus nousee. Kyllä se ihminen menee jossain vaiheessa selviytymismoodiin ja sen jälkeen ei ole moraalia.
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein kaikille niille köyhille joita kuritetaan aina hallitus kokoonpanosta huolimatta. Oppiihan olemaan
Mätäne suöpään!
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyy hurjasti työt työllisyyspalveluissa kun tulee uusia työnhakijoita. Kun siis pakko ilmottautua työnhakijaksi. Lisäksi lisääntyy työt sosiaalityöntekijöillä. Toimeentulotuen ehdot kiristyy ja tukea leikataan. Joten asiakkaat hakee enemmän harkinnanvaraista ja täydentävää toumeentulotukea.
Siinähän hakevat. Hyvinvointialueet eivät kompensoi perustoimeentulotuen muutoksia täydentävällä toimeentulotuella. Täydentävää toimeentulotukea myönnetään erityismenoihin, ei sellaisiin menoihin, jotka kuuluvat perustoimeentulotuen piiriin.
Nyt kannattaa mennä töihin, muuttaa kohtuuhintaiseen asuntoon ja lopettaa päihteiden vetäminen ja uhkapelit.
Vierailija kirjoitti:
Jos alle 25-vuotiaalla ei ole tutkintoa niin pitää hakea 2 opiskelupaikkaa ja mennä jos pääsee. Opiskelijan täytyy nostaa opintolaina.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, sitten en ole enää ainoa eläkeläinen Suomessa jolla ei ole oikeutta saada edes terveyskeskuslääkärin määräämiä lääkkeitä, ellei maksa niitä itse.
Lääkkeet kuuluukin maksaa itse kunnes kelan maksukatto tulee täyteen, ei tässä ole mitään uutta tai ihmeellistä,
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi kun lasketaan, niin alkaa rikollisuus nousee. Kyllä se ihminen menee jossain vaiheessa selviytymismoodiin ja sen jälkeen ei ole moraalia.
Siis ihmiset, jotka eivät saa mentyä töihin, kuitenkin jaksaisivat järjestää jonkinlaisen yhteiskuntajärjestyksen romuttavan zombiapokalypsin? Ei, kyllä poliisi jatkossakin taltuttaa ja vie putkaan sen piritorilla peukkupäissään riehuvan Arska-Anniinan.
Ja silti tulen jatkossakin pärjäämään loistavasti ja AP:ta harmittaa :)
"Alle 25-vuotiailla on velvollisuus hakea koulutukseen, jos ei ole peruskoulun tai lukion jälkeistä koulutusta."
https://www.tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-tyoelamasta/tyot…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri voi tehdä niin että laittaa työttömälle työnhakusuunnitelman eikä kerro siitä työttömälle ja sillä on päivä aikaa kuitata se siellä oma asiointi sivulla. Jos ei huomaa sitä työnhakusuunnitelmaa niin tulee karenssi ja tuet puolittuu. Minulle laitettiin työnhakusuunnitelma ja yhden työpaikan hakupakko niin mutta onneksi huomasin koska käyn joka päivä katsomassa työmarkkinatorilla.
Eikä! Luulin, että tuo koskee vain mun elämääni, mutta mullahan on täällä kohtalotoveri! Munkin pomo laittaa mun työvelvoitteet järjestelmään, eikä varoita mua yhtään mitenkään! Kuvittelee, että mä kävisin siellä joka arkiaamu katsomassa! On se hyvä tietää, että mä en oo yksin tällaisen mielivallan kohteena!
Joo pakko olla tarkkana etei menetä tukia. Käyn joka päivä 2 kertaa katsomassa onko tullut mitään Kunnan työntekijän pitäisi soittaa työttömälle 3 kk välein mutta eivät ne välttämättä soita vaan laittavat sinne työnhakupakon ja pitää kuitata se suunnitelma. Siinä pitää olla tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet kuuluukin maksaa itse kunnes kelan maksukatto tulee täyteen, ei tässä ole mitään uutta tai ihmeellistä,
Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti tulen jatkossakin pärjäämään loistavasti ja AP:ta harmittaa :)
Joo hyvin pärjäilet.
Vierailija kirjoitti:
"Alle 25-vuotiailla on velvollisuus hakea koulutukseen, jos ei ole peruskoulun tai lukion jälkeistä koulutusta."
https://www.tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-tyoelamasta/tyot…
Työkkärillä on omat säännöt nääs.
Siirtäisin painetta työnantajille.
1. Ei ttt 8h/5 pv työssä oleville. Jos on työssä vähemmän, niin laskennallisesti riittävästi pitäisi saada, ettei ttt tarvitse. Nöin ollen saadakseen työntekijöitä, olisi palkkaa nostettava riittävälle tasolle. Samalla kuitenkin kiellettäisiin käyttämästä "yrittäjinä" selvästi tavallisia firman työntekijöitä.
2. Tänne ei saisi tulla muualta väkeä kilpailemaan työpaikoista. Ideahan on, että yrittäjät saa valita parhaat päältä ja että palkat laskevat, kun hakijoita on valtavasti.
Kyllä suomalaiset jälleen siivosivat ja olisivat bussikuskeina, ilman muuta. Palkka nousisi, kun työpaikoista ei olisi valtavaa kilpailua.
Satonen oli puoli vuotta sitten oikein rekrymatkalla Filippiineille.