Hyviä uutisia: Kelan tt-tukimenot puolittuu tästä päivästä eteenpäin
Toimeentulotuen ehdot kiristyivät monin tavoin helmikuun alusta alkaen.
Uudistuksella tavoitellaan 70 miljoonan euron säästöjä toimeentulotukimenoista. Tukea leikataan kaikilta täysi-ikäisiltä
Kommentit (285)
Eli osa joutuu opiskelemaan, jos ei saa töitä ja heidän pitää ottaa opintolaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on selkä kipeä niin se näkyy magneettikuvissa.
Ei aina vuosikausiin. Esim mulla eilen danlosin syndrooma. Ei mun kipeät yliliikkuvat nivelet kuvissa näy ennen kuin niihin alkaa tulla kulumia sen yliliikkuvuuden vuoksi.
Jaa, mulla näkyi magneettikuvissa sairaus ja odotan työkyvyttömyyseläkepäätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi kun lasketaan, niin alkaa rikollisuus nousee. Kyllä se ihminen menee jossain vaiheessa selviytymismoodiin ja sen jälkeen ei ole moraalia.
Tuosta seuraa sitten rangaistusten nouseminen usan mittoihin. Kaikki raaistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi kun lasketaan, niin alkaa rikollisuus nousee. Kyllä se ihminen menee jossain vaiheessa selviytymismoodiin ja sen jälkeen ei ole moraalia.
Tuosta seuraa sitten rangaistusten nouseminen usan mittoihin. Kaikki raaistuu.
Nii vielä saa perseillä miten huvittaa jos on kela pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vuoden määräaikaisia työsopimuksia ilman perustetta saa tehdä kohta myös sote-alalla."
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/c949447d-c6a8-4fc8-9c79-6a9b2b3f8bf5
Jännä ettei työt kelpaa
Miksi ei voi tehdä vuoden määräaikaisuutta, mutta voi hyvin lorvia vuoden tukien varassa? Se nyt vaan on nykyaikaa ettei eläkevirkoja ole. Sen kanssa on opittava elämään. Hoida työsi hyvin niin olet ainakin paremmasta asemasta ponnistamassa tuon vuoden jälkeen uuteen hakuun. Jos uusipaikka ketjutetaan, kukaan ei hyvästä työntekijästä halua luopua.
Mites pankki suhtautuu tälläisiin vuoden pätkiin, heruuko asuntolainaa?
Väitän ettei säästy koska tulee lisää hakijoita niin säästöjä ei synny. Näin se aina mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Väitän ettei säästy koska tulee lisää hakijoita niin säästöjä ei synny. Näin se aina mennyt.
Jos ei mene työkkääriin leikataan toimeentulotuesta puolet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, sitten en ole enää ainoa eläkeläinen Suomessa jolla ei ole oikeutta saada edes terveyskeskuslääkärin määräämiä lääkkeitä, ellei maksa niitä itse.
Lääkkeet kuuluukin maksaa itse kunnes kelan maksukatto tulee täyteen, ei tässä ole mitään uutta tai ihmeellistä,
Niin kyllä muuten mutta kun lääkkeitä on paljon ja ne on kalliita. Eläke reilusti alle 1000e kk eikä tietenkään ole oikeutta toimeentulotukeen. Mitään omaisuuttakaan ei ole.
Ei pätkätyöläiset saa asuntovelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihmiset, jotka eivät saa mentyä töihin, kuitenkin jaksaisivat järjestää jonkinlaisen yhteiskuntajärjestyksen romuttavan zombiapokalypsin? Ei, kyllä poliisi jatkossakin taltuttaa ja vie putkaan sen piritorilla peukkupäissään riehuvan Arska-Anniinan.
Saa mentyä töihin? Se on joillakin tuo matikka niin saakelin huonoa. Mistä keksit yli 300.000 työpaikkaa? Ala kertoa, niin tältäkin palstalta lähtee yli puolet käyttäjistä saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri voi tehdä niin että laittaa työttömälle työnhakusuunnitelman eikä kerro siitä työttömälle ja sillä on päivä aikaa kuitata se siellä oma asiointi sivulla. Jos ei huomaa sitä työnhakusuunnitelmaa niin tulee karenssi ja tuet puolittuu. Minulle laitettiin työnhakusuunnitelma ja yhden työpaikan hakupakko niin mutta onneksi huomasin koska käyn joka päivä katsomassa työmarkkinatorilla.
Eli kohtuuttomaksi koetaan, että pitäisi joka päivä käydä suorittamassa yksi kirjautuminen järjestelmään?
Voihan se olla ihan kohtuutonta, jollei ole laitetta ja yhteyttä millä pääsee kirjautumaan. Kun vielä leikataan tuista niin vielä vaikeammaksi tulee hankkia laite millä kirjautumisen voisi tehdä. Se, että minä asun kävelymatkan päässä kirjastosta, missä ko. toimenpiteen voisin tehdä voi olla monelle mahdottoman matkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun en ole köyhä
Paitsi päästäsi
Vierailija kirjoitti:
Saako vielä kuitenkin harkinnanvaraista esim. lääkkeisiin tai sairaalamaksuihin?
Ei ne ole ollu koskaan harkinnanvaraisia, eikä tule olemaan.
Vuosi alussa ja uusia työttömiä tulee koko ajan. Raskasta tää nykyhallituksen vastustaminen kun ostolista on pitkä ja ostaa voi vasta kun Spd voittaa vaalit. 2 kännykkää, sähköpöytä, kaapisto kesäkslusteet. Nyt odotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei pätkätyöläiset saa asuntovelkaa.
Köyhä pidetään köyhänä ehdoin tahdoin.
"Toimeentulotukeen muutoksia helmikuussa. Asiakkaiden täytyy vastaisuudessa ilmoittautua kokoaikatyön hakijaksi toimistotöihin."
www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotukeen-muutoksia-uudet-velvoitteet…
Vierailija kirjoitti:
Vuosi alussa ja uusia työttömiä tulee koko ajan. Raskasta tää nykyhallituksen vastustaminen kun ostolista on pitkä ja ostaa voi vasta kun Spd voittaa vaalit. 2 kännykkää, sähköpöytä, kaapisto kesäkslusteet. Nyt odotellaan.
Sä oikeasti kuvittelet että sdp jotenkin parantaisi tilannetta? Luulet oikeasti että tääkin puolue köyhän asialla?
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan tulot ja omaisuus vaikuttavat asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oikeasti kuvittelet että sdp jotenkin parantaisi tilannetta? Luulet oikeasti että tääkin puolue köyhän asialla?
sdp nostaa tuet sille tasolle että pärjää.
Ei aina vuosikausiin. Esim mulla eilen danlosin syndrooma. Ei mun kipeät yliliikkuvat nivelet kuvissa näy ennen kuin niihin alkaa tulla kulumia sen yliliikkuvuuden vuoksi.