Nainen, antaisitko mahdollisuuden täysin kokemattomalle 40v miehelle?
Jos miehellä ei olisi ainuttakaan parisuhdetta takana, ei olisi treffeilläkään käynyt tai harrastanut seksiä naisen kanssa?
Minä olen kyseisessä tilanteessa. En ole kuitenkaan katkeroitunut tai naisvihamielinen.
Kommentit (430)
Olin kolmekymppisenä kokemattoman, samanikäisen miehen kanssa ja se tuntui jo silloin oudolta. Missään nimessä minä en katsonut häntä nenääni pitkin, vaan hän se vaikutti loukkaantuvan kun tiesin ja osasin kaikenlaista. Kokemattomuus ei ole ongelma, mutta se jos tuomitsee toisen kokeneisuuden, niin ollaan aika eri linjoilla.
Mulla on niin vähän kokemuksia, että kyllä se menisi yhdessä opetteluksi.
t. ap:tä vanhempi nainen
Oppia voi myös kirjoista, tv- sarjoista, elokuvista, lähipiiristä. Itseä ei haittaisi. T. Kokematon N 43 v.
"Yleisellä tasolla pidän ongelmallisena että vanhat neitsyet ovat edelleen kognitioltaan siellä 17v tasolla ja etsivät jotain "seurustelukumppania" vaikka ovat käytännössä viime hetkillä perustaa perheen eli pitäisi avioitua ja tehdä lapset. Ja siinä ei ole hedonismi pääroolissa vaan perheen muut asiat kuten toimeentulo ja yhteistyötaidot, luotettavuus ja sopuisuus. "
Omalla rajoittuneella ja kapealla verraten kokemattoman miehen aivoituksissanin ajattelen, että ensin kiitän sinua kommentistasi. Ja seuraavaksi kysym että oletko varma., että et yleistäsi liikaa.
Esimerkiski itse veikkaan, että jos oma kognitioni olisi kovin rajoittunut, niin en selviäisi omasta asiantuntijatyöstäni.
Luulen myös, että muiden läheisien kaveruus ja ystvävyys suhteiden ylläpito ja niistä eritavoin nauttiminen ei olisi onnitunut, jos kongnitio-toimintani olisi erityisen heikko; olisin ollut vain lähinnä objekti, jota kohtaan toimitaan en koskaan subjekti, joka toimii ja tekee muiden rinnalla ja muita kohti.
Tarkoitan , että kyllä minäkin olen "jo" tähän ikääni mennessä laittanut merkille ikisinkuista ja sekisä kokemattomsita miehistä kertoneista jutuista sen, että hyvin monella heistä se, ettei ole ollut parisuhteessa tai ei ole harrastanut seksiä kumppanin kanssa kenties koskaan, eivät monestikaan edusta niitä suurimpia ongemia ja vaikeuksia mitä heillä on tai on ollut elämänsä varrella.
Mutta onhan se kai helpompaa selittää omaa elämäntilannettaan edellä mainittujen puutteella kuin kävellä peilin eteen ja kysyä, että miten meni niin kuin omasta mielestäsi?
Mitä voisin itse tehdä oman elämäni eteen, jotta se olisi parempi ja miellyttävämpi sen sijaan, että "vain" haaveksin ja unelmoin siitä ihmeellisestä ja kauniista naisesta (tai miehestä) joka toisi elämääni valon ja ilon.
Totta on, että olen itsekin haaveillut ja unelmoinut kumppanin löytämisestä ja mahdollsiuudest edetä ja olla parisuhteessa hänen kanssa.
Haave tai unelma kumppanista ja parisuhteessa olemisesta on minusta hyvin yleisinhimillisiä.
Koen kuitenkin myös, että koska hän, jonka näin esimerkiks aamulenkin ja suihkun jälkeeni peiliin katsoessani on ainoa ihmissuhde, jonka kanssa minun on yritettävä varmuudella tulla toimeen jatkossakin elin sinkkuna tai parisuhteessa, niin hänet minun on yritettvä pitää niin psyykksiesti kuin fyysisesti kunnossa.
Parisuhdekumppani voisikin korkeintaan vain täydentää eloani. Parisuhteessa eläminen ja olemine ei ole, eikä ole ollut minulle itseistarkoitus. Minun on kyettävä antamaan mahd. kumppanin eloon "riittävän paljon" lisäarvoa kuten hänen minunkin elooni, jotta minusta suhde olsi mielekäs.
No en todellakaan. Ethän mitään osaisi sängyssä tehdä, helvetin kiusallista jotain keski-ikäistä miestä ruveta opettamaan. Ei ikinä, haluan miehen joka tietää tasan tarkkaan mitä pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Ethän mitään osaisi sängyssä tehdä, helvetin kiusallista jotain keski-ikäistä miestä ruveta opettamaan. Ei ikinä, haluan miehen joka tietää tasan tarkkaan mitä pitää tehdä.
Varmasti yksi syys sinkkuuteni siis on se, että olen erehtynyt varmsitamaan ja ksymään tosielta, mitä hän haluaisi tehdä tai ajattelsi, että mitä me voisimme tehdä ja näin osoittaa, että en vielä toistaiseksi ole osannut lukea heidän toiveitaan ja ajatuksiaan, jotta olisin voinut ne ottaa huomioon omissa tekemisissä - Tai ehkä minun ei olisi edes pitänyt huomioida, mitä he tai heistä yskikään olisi halunnut tai toivonut vaan uskotella itselleni, että hän ilahtuu ja nauttii seurastani kun vain minä vien ja ohjaan, niin hän seuraa ja tulee perässäni, koska kyllähän miehen täytyy tasan tarkkaan tietää mitä tehdä; sellaista vaihtoehtoahan ei varmasti voi mielestäsi olla, että sinä naisena voisit tuntea, että tiedät ja soaat jonkin asian häntä paremmin.
Mutta minä haluankin parisuhteen, jossa kuljetaan ja eletään rinnakkain ja jossa kumpi vain voi olla niin vahva kuin heikko ja jossa aina ei pidä tietää, vaan voi myös kysyä asiaa toiselta, ilman tunnetta siitä, että on heikko kun kysyy ja kuunnella tosita. Ja vasta sitten toimii tai on toimimatta,.
Kyllä, jos mies on päihteetön, huolehtii terveydestään, kunnostaan ja ulkonäöstään ja hänellä on muutoin kaikki kunnossa (hyvä hygienia, siisti, käy työssä, talous ok, mielenterveys kunnossa, perhesuhteet ok). Ei saa olla katkeroitunut sovinistimisogyyni eikä perverssi seko.
En itse ajattele kokemattoman olevan huonompi kumppani kuin useasti kumppania vaihtanut mies ja kokematon on varmasti parempi kumppani kuin kaikenmaailman säätöjä, irtosuhteita ja seksiseikkailuja sekä pettämistä harrastava mies.
Oikea kysymys lienee, kuinka isoksi kumppanin rooli on muodostunut kokemattoman mielessä esim. onnellisuuden ja elämän täydellisyyden luomiseen.
Uskaltaako kokemattomampi olla oma itsensä suhteessa (eikä lähde kaikessa myötäilemään, mielistelemään siinä pelossa, että toinen ei vaan lähde) vaan haluaa tuoda omat mielipiteensä esiin ja oman äänensä kuuluviin rakentavasti tietenkin. 40 vuotiaana on varmasti muodostunut elämäntyyli ja elämänkatsomus, jossa olisi hyvä olla tarpeeksi yhtäläisyyksiä, jotta suhde voi toimia. Mitä vähemmän feikkaa, sen nopeampaa saa selville onko toinen itselle edes sopiva.
Kokemattoman tulisi myös kyetä heittäytymään rohkeasti uuteen (niin tunne- kuin intiimielämään) ymmärtäen, että suhde vaatii joka osa-alueella molempien panosta ja omistautumista toimiakseen.
Ja ennen kaikkea kestääkö kokematon sen, että kumppani ei ole virheetön eikä "elämän pelastaja" "onnellisuuden ja täyttymyksen luoja" vaan toinen yhtä keskeneräinen ihminen kuin kokematonkin.
Nämä kysymykset tietysti täytyy jokaisen käydä omalla kohdallaan läpi kokemuksesta huolimatta.
En tosiaan itse arvottaisi random pis saveh keiden hieromista kovin korkealle enkä usko, että niiden kokemusten uupuminen on huono juttu. Rakastelu rakastavassa parisuhteessa on ihan toinen juttu. Toivon todella, että ap kokee rakastelun rakastavassa parisuhteessa.
Meitä täällä Attendon hoivakodissa olis montakin harjoitus kappaletta odottamassa. ps. muilta tullessasi tummelia niin pyyhin pölyt ja hämis seitit toosastani.
ps. ennen kun oli nämä tummat pakolaiset niin oli meilläkin vientiä vaikka puheesta ei mitään selvää saanutkaan mutta asian ymmärsivät toisin kuin nyt filippiineiltä tullee tyttöset jotka ei ymmärrä mitään NAISEN tarpeista.
t. Amalia 89v
Vierailija kirjoitti:
Puhut omiasi juuri keski-ikäiset ja vanhemmat naiset juuri kiimoissaan haluaakin opettaa "temput" varsinki kokemattomille nuorille miiehille
N43
Mutta minä haluankin parisuhteen, jossa kuljetaan ja eletään rinnakkain ja jossa kumpi vain voi olla niin vahva kuin heikko ja jossa aina ei pidä tietää, vaan voi myös kysyä asiaa toiselta, ilman tunnetta siitä, että on heikko kun kysyy ja kuunnella tosita. Ja vasta sitten toimii tai on toimimatta,.
Tuo on ihan tavanomaista rinnallaelämistä mitä varten ei tarvitse antaa kenenkään panna itseään. Koska tahansa voi kysyä keneltä tahansa neuvoja. Vain ne eivät voi, jotka ovat myrkyttäneet itsensä ilkeydellä, ja se selittää myös miksi heitä ei haluta parisuhteeseen
Ketjussa kirjoittelee joku vähän turhan paljon omia ajatuksiaan rakatastava tyyppi. Ei sellaisen kanssa jaksa yhteiseloa. Enemmän kysymyksiä, vähemmän tietämystä ja monologeja. Ja mitä kognitioon tulee niin autistinen alaistelu tai esim. Suoritukset tai edes sosiaalisuus eivät ole romantiikka tai vaikkapa luovuus. Autistinainen saattaisi jaksaa tuollaista. Itse esimerkiksi en.
Vierailija kirjoitti:
Meitä täällä Attendon hoivakodissa olis montakin harjoitus kappaletta odottamassa. ps. muilta tullessasi tummelia niin pyyhin pölyt ja hämis seitit toosastani.
ps. ennen kun oli nämä tummat pakolaiset niin oli meilläkin vientiä vaikka puheesta ei mitään selvää saanutkaan mutta asian ymmärsivät toisin kuin nyt filippiineiltä tullee tyttöset jotka ei ymmärrä mitään NAISEN tarpeista.
t. Amalia 89v
Voi tokkiinsa kyl maar oli sillo poijaat patukka pystyssä aina ja miten ne jaksoovatki mut olihan ne työharjoottelussa. Nykyään usseempi niistä ajelee kaapunnissa taksia, oon meinaan törmännytki teattermakalla heihin.
Pertta 75
Tämä palsta on monelle pakopaikka tai mahd forumi, jossa voi kirjoittaa toisinaan hyvin laajasti ajatuksiaan ja mietteitään seksistä joita ei välttämättä muualla voi tuoda lainkaan julki. - Seksillä myydään ja kaupataan meille asioita ja sitä uskotaan tai uskekoetllaan kaikkien haluavan harrastaa tai muutoin osallistuvan sen tekemiseen tai ainakin seuraamsieen.
Ei noin 40 vuotiaalle "kokemattomalle" , joka on pysynyt täysiipäisenä ja elämänhallinta kunnosssa ole juurikaan tarjolla vertaistukea kuin yritykset hakea sitä esim netin syövereistä, josta vertaistukea voi saada mutta voi toki saada myös jotain aivan päinvastaista. Vertaituki on siis muuta kuin se, että hakeutuu terapeutin juttusille, joka toki muutoin voi olla yksi tapa "puhdistaa mieltään"
Sillä on itseisarvonsa, että saa vain omia ajatuksiaan ulos, koska oma pää voi käydä liian ahtaaksi käsitella ja löytää omaan alakuloon ja mahd. syyllsiyyteenkin keinoja nousta niistä, Ja joita kokee kun ei ole saanut mahdollsiuutta harrastaa seksiä ja syvempää inhmillistä elimellistäläheisyyttä.
Ne mielikuvat, joita seksiä (kumppanin kanssa) kokemattomista julkisuudessa esiintyy ole omein havaintojeni perusteella juuri koskaan sellaisia, joista voisi sanoa, että juuri tuon tai tämän elämään haluaisin itsekin samaistua.
Luulen, että kyse ei ole aina nimenomaisiesti seksistä ja kumppanin kaipuusta, joilla oikeast halutaani löytää lääkeitä ja parannusta paljon isompiin elämänhallintaan ja sairauksiin liittyviin ongelmiin ja haasteisiin.
Myös sellaisnen "kokematon" jolla ei ole ongelmia elämänhallintansa kanssa ja jotka ovat pysynyt täyspäisinä on tai saattaa olla paitsi halu ja toive kokea seksiä, kärjistäen mekaanisena suorituskena niin on ehä enempi toive tai toiveita siitä, että saisi koskettaa toista ja tuntea toisen lähellään eritavoin; kuten kuulla hänen hänen äänensä, haistaa hänen ominaistuoksunta, tuntea hänen kosketuksensa vasten omaa ihoa ja samalla olla itse se läsnä omine vahvuuksineen ja heikkouksineen, jota vastaavan suuntaisesn toinen haluaa koskettaa ja jonka lähellä toisen olisi luonteva ja helppoa olla aidosti itsenään vielä seuraavan hetkenkin jälkeen.
Eikä tällainen taika heti raukeaisi vaan pysyisi yllä ei kenties aivansamalla tavoin mutta niin että jännite ja virta itsen ja ja toisen välillä (ja toisin päin) säilyisi pitäen suhteen elossa.
Kirjoitin edellä taiasta, koska joskus on tuntunut kuin sitä itse eläisi kuin jonkun taian tai noituuden alla kun en oikein tiedosta tai täysin ymmärrä miten oma elämäni on niin, että kokemukset seksistä kumppanin kanssa on toistaiseksi jääneet enempi haaveeksi ja unelmaksi; vaikka hyvin paljon kaikkea muuta olenkin sitten voinut kokea ja kohdata.
Kiitos jos jaksoit lukea ed,. kirjoittamani vuodatuksen!
Jos olet päässyt tuohon ikään ilman kokemusta, tuskin sitä myöskään myöhemminkään on tulossa.
Mulla mies lopetti hyvin sujuneen tapailusuhteen kun kuuli ettei mulla oo kokemusta seksistä. Tai siis en nyt 100% varma oo että yksinomaan siitä johtui. Ehkä ei. Mutta ei hän nyt kovin innoissaankaan asiasta ollut. Mikä sinänsä hyvä myös että näki mut kokonaisuutena eikä jonain "valloituksena". Oon vähän yli 30 v siis.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet päässyt tuohon ikään ilman kokemusta, tuskin sitä myöskään myöhemminkään on tulossa.
Saatsta olla oikeassa. - Sekin on toki saavutus, jos on päässyt noin 40 vuotiaaksi asti "kokemattomana" ilman, että on esim menettänyt mielenterveytensä. Ja tai kykenee elämään "normaalia elämää", - Toisaalta hullua kirjoittaa itse näin, koska en minä ainakaan erota tai huomaa mistään kenenkään seksikokemuskia tai parisuhde historiaa päältäpäin. - Tietysti voin huonoja ja vähemmän arvauksia mielessäni pyöritellä.
Mutta on mielestäni typerää ajatella, että kaikkein komeimmilla ja kauneimmilla olisi vilkkain seksielämä tai eniten kokemusta parisuhteessa elämisestä; sen sijaan luulen, että hyvin poikkeava ulkonäkö suuntaan tai tosieen (mikä minä sitten olenkaan arvioimaan sen kuka on eritysien kaunis/ komea tai jotain täysin vastakkaista rumuutta ja vastenmielisyyttä) omaava saattaa olla hyvinkin yksinäinen ja kokematon.
En antaisi. Ei kiinnosta aikuisena naisena toimia aikuisen miehen opettajana parisuhteessa ja seksissä.
N46
Toki. Olen itse 45v kokematon nainen joka ei ole edes halannut toisen sukupuolen edustajaa.