Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut pahin kokemasi terveydenhuollossa aiheutettu kipu?

Vierailija
31.01.2026 |

Siis ei mikään luonnollinen kipu vaan jokin "tuotettu" kipu.

Minulla sädehoitokipu. 

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikin laitto kynnen (ja alla olevan sormen) läpi ilman puudutusta.

Vierailija
22/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, millaista kipua sädehoidot sinulle tuotti? Kysyn, kun omani menivät täysin kivuitta (rintasyöpä).

Limakalvot paloivat, ruokatorvi, henkitorvi, nielu 

Ap

Huh, kuulostaa kivuliaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku näytteenotto virtsaputkesta.Sattui ja kirveli nimittäin aikamoisesti. Tietäiskö kukaan muuten, mistähän edes on ollut kyse.? Olin silloin aika nuori.

Mulla sama nuorena. Ihmettelin, miksi se otettiin, kuulemma joku sp-tauti testattiin. Ei edes kysytty lupaa. Olin vakituisessa parisuhteessa, ja mulla oli paha virtsatieinfektio ja sitten tuo siihen päälle. Hyvä ettei taju lähtenyt. 

Vierailija
24/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaavinta ilman kunnon kipulääkitystä. Mulla oli vastasyntynyt mukana ja eivät halunneet antaa Burana+panadolia vanhempaa sen takia.

Tämä on niin älytöntä että äitien on pakko kärsiä millaista kipua tahansa. Vaihtoehtoja olisi. 

Vierailija
25/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäminen oli ok, mutta istukan "synnyttämisen" jälkeen kätilö runnoi kohtua (verestä ja hyytymistä?) tyhjäksi varoittamatta. Ymmärrän kyllä, että tehtävä varoittamatta, että on rentona, mutta siinä kohtaa kirosin kovaan ääneen ja melkein osuin kätilöön kun potkaisin. Muuten synnytin ihan hiljaa ja rauhassa.

Vierailija
26/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty edes kirjoittamaan sitä tänne. 

Vierailija
27/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolonoskopia. Suolessa oli paljon mutkia, ja yrittivät päästä läpi ilman lääkitystä.... Oli aivan hirveää, yritin olla huutamatta mutta en pystynyt. Kuului varmasti pitkälle käytävään saakka. Sen jälkeen sitten antoivat kipulääkkeen ja saivat tutkittua loppuun. 

Vierailija
28/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriklimppi virtsarakossa, jolloin katedri meni usein tukkoon. Klimppiä vispattiin hajalle katedrin letkulla.

Vierailija
29/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäminen oli ok, mutta istukan "synnyttämisen" jälkeen kätilö runnoi kohtua (verestä ja hyytymistä?) tyhjäksi varoittamatta. Ymmärrän kyllä, että tehtävä varoittamatta, että on rentona, mutta siinä kohtaa kirosin kovaan ääneen ja melkein osuin kätilöön kun potkaisin. Muuten synnytin ihan hiljaa ja rauhassa.

No kyllä ite olisin rennompana, jos tietäisin mitä tekee ja miksi! Yllättäen kun hyökätään valmiiksi runneltuun vatsaan käsiksi voi oikeasti tulle sellaiset traumat, että huh! 

30/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkteeraus. Tehtiin mulle ensimmäisen ja viimmisen kerran armeijassa. 

Vierailija
31/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvapatti oli aika syvällä alavatsan kohdalla ja se poistettiin niin että olin hereillä. Poisto kesti pitkään ja ne pitkät puudutusneulat joita työnnettiin useita syvälle vatsaan sattui todella paljon.

Vierailija
32/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatriassa. Minulla ei ole vakavimpia sairauksia, skitsofreniaa tai bipoa, vaan traumoja alkaen lapsuuden hyväksikäytöstä. Myöhemmin riistetty ja raiskattu  ties kuinka monta kertaa. Sen sijaan että olisi sanottu opettele suojelemaan itseäsi, vittuiltiin ja naureskeltiin pojat on poikia ja sinä vaan niin herkkä. Ettei ne mitään tarkoita. Eniten ihmettelen, miten niillä oli heti selitys, oikeutus ja puolustus väkivaltaiseen tekoon, tekijää tuntematta. Toinen ääripää voi kun kauheaa, en minä osaa auttaa, paskahousuja jossain kunnallisella. Karmein ehkä "psykofyysinen fysioterapia" jotka rouvat saisi tunkea päänsä perseisiinsä.

Kaikki muu terveyden huolto on ollut ok.

Vierailija
33/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin fillarilla 10-vuotiaana ja polvi aukesi. Jonkinnäköisen mukapuudutuksen antoivat kun sitä operoivat. Olin operaatiopöydällä kivusta välillä kantapää-olat välisellä kaarella. Ketään ei kiinnostanut.

Vierailija
34/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvapatista tuli mieleen. Mulla sellainen oli häpykummun syrjässä nivusalueella. Voi hele! Ei voitu puuduttaa vaan siihen erittäin hermorikkaaseen alueeseen vaan puukkoa ja napakkaa puristusta. Jos olisin tiennyt, olisin pyytänyt jääpussia odotellessa, että olis ollu edes vähän puudutusta!

Vierailija
35/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompeleminen puuduttamatta. Tällaista tehdään vielä nykyäänkin synnytysten yhteydesä. 

Vierailija
36/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolonoskopia. Suolessa oli paljon mutkia, ja yrittivät päästä läpi ilman lääkitystä.... Oli aivan hirveää, yritin olla huutamatta mutta en pystynyt. Kuului varmasti pitkälle käytävään saakka. Sen jälkeen sitten antoivat kipulääkkeen ja saivat tutkittua loppuun. 

Sama, en saanut kipulääkitystä, vain rauhoittavaa!

Vierailija
37/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei sädehoito tuntunut miltään mutta lääkitys teki karsean olon.

Vierailija
38/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammografia tutkimus alle 40-vuotiaana. Rintani ovat kiinteät ja se tuntui suorastaan pahoinpitelyltä, kun siitä piti saada littana lätty levyjen väliin. Odotan innolla sitä, että seulonnat alkavat.

Vierailija
39/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, en saanut kipulääkitystä, vain rauhoittavaa!

Minä en saanut kumpaakaan ennen huutoa. Sen jälkeen kipulääkkeen, jonka myötä päässä alkoi kivasti pyöriä. 

Vierailija
40/112 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompeleminen puuduttamatta. Tällaista tehdään vielä nykyäänkin synnytysten yhteydesä. 

Tätä en kyllä käsitä, tuohan on puhdasta sadismia. Mulle tehtiin synnytyksessä välilihan leikkaus ja kätilö kyllä huolehti ehdottomasti puudutuksen ennen kun alkoi kursimaan kokoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän