Mille alalle sopii kiltti ja empaattinen ihminen?
Kommentit (317)
Hoitoalan, erityisesti vammaistyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielisairaalaan, potilaaksi.
Ammatti?
Mikä tahansa kelpaa..
Mä oon tuolla luonnetyypillä suuntautumassa todennäköisesti kirjasto-ja tietopalvelualalle. Kirjastovirkailijan tutkintoon pyrkisin. Ensiksi kumminkin kumppani kohdattava ja seurustelun alettava, jotta oma psyyke ja tarvemaailma saa rauhan rakkauden nälältä.
Ei millekään, jos on liian kiltti ja empaattinen. Yhteiskunnan pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja, fysioterapeutti, varmaan myös jalkahoitaja tms. Ihania ihmistyypit, jotka kohtaavat asiakkaan sellaisena kuin tämä on.
Kampaaja on vihoviimeinen. Asiakkaat osaa olla todella julmia
Vastaus on jo otsikossa. Alalle. Eli pellolle lannoitteeksi...
Hitsin kakspiippuinen juttu... Tavallaan hoitoalalle, koska kiltit ja empaattiset usein haluavat olla avuksi.
Ainut vaan että jos esihenkilöt ja vähemmän empaattiset työkaverit ovat verenimijöitä, niin tää kiltti ja empaattinen ihminen onkin kohta burnoutissa.
Itse olen/olin tuollainen, ja pelkään nykyään olla ihmisten kanssa tekemisissä, koska pelkään jatkuvasti että ajaudun hyväksikäytetyksi.
Eihän sellaisen kannata työelämään mennä, mutta on pakko on kato rahan takia.
Asiakkaat hajottaa liian empaattisen ja kiltin ihmisen mielen.
Joku ihmisammatti.
Prostituoitu.
Tyttäresi ja lähisukusi muut nuoret tytöt kaikki hårraaah. Kaluttu on.
ei ikinä varhaiskasvatukseen, johtoa myöten ihan pellen hommaa.
ihmiset tappelee ja johto on ihan osaamatonta !
Kehitysvammatyö, vanhustyö, lapsityö, ylipäätään kaikki auttamisalat, eipä siellä pärjää epäempaattinen-ainakaan asiakkaat ei voi hyvin sillon.
Kiltti ja empaattinen ei tarkoita heikkoa.
Asiakkaat hajottaa liian empaattisen ja kiltin ihmisen mielen. - just joo..
Mua asiakkaat yleensä rakastaa. Ja asiakaskohtaamiset ei ole mitään intiimejä vaan moni empaattinen voi jättää ne työpaikalle. :)
Hoitoalan, erityisesti vammaistyö.
Ihan pienten vauvojen ja taaperoiden hoitaja.
Lastenkotityö. Erityislasten hoitaja.
Kerhotoiminnan (esim seurakunta) täti, leikittäjä, laulattaja,
silittäjä, syöttäjä, sylittäjä, kirjanlukija, höpötyskeskustelija, hupsuttelija.
Ei liian empaattinen pappi voi siunata ketään hautaan, kun se pappi on yhtä vesiputousta.
Itse en laske itseäni kauhean empaattiseksi, mutta tuttu tai tuntematon, niin hautajaisissa en voi puhua mitään. Pitää vain keskittyä olemiseen ja itsensä kasassa pitämiseen.