Kannattaako silmälaseihin hankkia likaa hylkivä pinnoite?
Likaa hylkivä pinnoite maksaa 50 € ja rahalle löytyy kyllä muutakin käyttöä. Toisaalta pinnoite voi lisätä lasien käyttöikää, koska mitä enemmän likaa linsseihin kertyy, sitä enemmän niitä täytyy putsata ja sitä helpommin ne naarmuuntuu. Mutta kuinka paljon hyötyä siitä todella on? Onko kellään kokemusta asiasta?
Kommentit (12)
Ostan aina Specsaverista 29 € maksavat lasit. Niissä ei ole mitään pinnoitteita, mutta naarmuuntumista ei tarvitse pelätä koska lasien uusiminen on niin helppoa ja halpaa.
Ei. Kannattaa vaan pestä ne päivittäin, sangat rasvoittuu joka tapauksessa vaikka linssit hylkisi likaa.
Pinnoitteet kuluu pois ja laseja ei saa enää kirkkaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kannattaa vaan pestä ne päivittäin, sangat rasvoittuu joka tapauksessa vaikka linssit hylkisi likaa.
Peseekö joku sangat joka päivä? En ole itse nähnyt mitään tarvetta pestä niitä koskaan. Pyyhin silloin tällöin isommat rasvat vaikka sormella pois ja poistan pari kertaa vuodessa linssien ja kehysten väliin jääneet töhnät. Käytän muovikehyksiä, joten mistään nenätyynyistä ei tarvitse huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina Specsaverista 29 € maksavat lasit. Niissä ei ole mitään pinnoitteita, mutta naarmuuntumista ei tarvitse pelätä koska lasien uusiminen on niin helppoa ja halpaa.
Toimii ehkä silloin jos miinuksia on tosi vähän, mutta ei muuten.
ei, kaikki pinnoitteet periaatteessa turhia, hyviä rahastuskeinoja vaan.
Nykysin joka ikinen linssi on jo sen verran kovaa materiaalia että ei naarmuunnu yhtään helpommin kuin ns. naarmuuntumattomat.
Vierailija kirjoitti:
ei, kaikki pinnoitteet periaatteessa turhia, hyviä rahastuskeinoja vaan.
Nykysin joka ikinen linssi on jo sen verran kovaa materiaalia että ei naarmuunnu yhtään helpommin kuin ns. naarmuuntumattomat.
Siinä meillä taas todellinen asiantuntija. Kokeile joskus huviksesti kahta samanlaista linssiä, joista toisessa on heijastuksenestopinnoite ja toisessa ei. Kummallakin linssillä voi pärjätä, mutta pinnoitetulla näkee paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peseekö joku sangat joka päivä? En ole itse nähnyt mitään tarvetta pestä niitä koskaan. Pyyhin silloin tällöin isommat rasvat vaikka sormella pois ja poistan pari kertaa vuodessa linssien ja kehysten väliin jääneet töhnät. Käytän muovikehyksiä, joten mistään nenätyynyistä ei tarvitse huolehtia.
Yök.
Pesen silmälasit astianpesukoneessa
Joonja ei. Pinnoitteet kunnlähtee pois niin lasit on pilalla, mutta ilman pinnoitteita nenon hyonot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Mitä yököttävää siinä on? Ylihygieenisyys aiheuttaa allergioita ja muita sairauksia. Sitä paitsi kehykset kuluukin nopeammin jos niitä jynssäilee jatkuvasti.
Minulla on ja olen ollut tosi tyytyväinen.
(Olen käyttänyt silmälaseja lähes
50 vuotta.)