Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko joutunut kiristämään ruokabudjettia? Paljonko sinulla menee kuukaudessa ruokaan?

Vierailija
28.01.2026 |

Oletko joutunut kiristämään ruokabudjettia ja paljonko menee kuukaudessa ruokaan ja mitä syöt? 

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee vajaat 1000e joka kk ruokaan ja päivittäistavaroihin. Aikuinen ja 1 kouluikäinen tyttölapsi. 

Mielestäni syömme aika tavallisesti, joten ihmettelen miten monilla kuulostaa menevän niin paljon vähemmän. Syömme kyllä mansikoita, lohta ym kalliita ruokia silloin kun siltä tuntuu, mutta ei selittäne satojen eurojen kuukausittaista gäppiä...

Norjan lohi on ihan kohtuuhintaista nykyään, ei mitään ökyä enää. Turskafile on kalliimpaa. Mansikat ovat sikakalliita määrään nähden. Itsellä menee noin 300e/kk, ja syön lohta, nautaa, turskaa, yms.

Joo, kunpa tietäisin miksi mulla menee niin paljon rahaa kauppaan. Pääsisikin tuohon 300e/kk/hlö, säästyisi tuhansia euroja vuodessa. 

Kaiva kuitit esiin ja laske sieltä. Sekä K-kaupoilla että S-liikkeellä on äpit, joista näkee sekä kuitit että yhteenlaskettuna eri tuoteryhmät. Tokmannilla on vain kuitit, Lidlin äpistä en tiedä. Sieltä ne syyt löytyy.

Vierailija
142/145 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhia summata RUOKAkuluja tänne jos summassa on mukana vaipat, vessapaperit, siivoustarvikkeet, tupakat ym mitä kukakin marketista ostaa. 
Jos perheen ruokakulut on vaikka 600€ niin paljonko siitä on vaippojen osuus? Yhtään en osaa päätellä paljonko summasta menee rahaa ruokaan. En ole perillä vaippojen hinnoista ja kuinka paljon niitä kuluu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kannattaa myös tarkkailla mitä menee biojäteastiaan."

Itse asiassa luulen et tää valitettavasti selittää ainakin osan mun isoista ruokakuluista. Ollaan tyttären kanssa aika pieniruokaisia kumpikin, ja monet ruokapakkaukset on niin isoja että hävikkiä tulee. Tähän auttaisi jos jaksaisi syödä samoja ruokia useiden päivien ajan mutta tunnustan että ei jaksa. Toiseksi auttaisi jos jaksaisi suunnitella ruoat huolellisesti etukäteen mutta ei aina jaksa. 

Vierailija
144/145 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Katso kuiteista miksi. Helevetin helppo selvittää"

En jaksa kuitteja penkoa, s ryhmän sovelluksesta näen mihin raha menee. Muotoilin asiani väärin, tiedän mihin ja paljonko rahaa menee mutta en tiedä miten se on niin paljon enemmän kuin useilla muilla. 

Havaitsin että pakkasella on normaalia enemmän nälkä.

Näin menetelty, lasku suurinpiirtein sama, silloin voi laskea heti kuun alussa ruokaan menevän summan.

Vierailija
145/145 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilta-alet, hävikkikorit, kilohinnaltaan halvimmat tuotteet, ei herkkuja, ei kahvia. Siinä se. n. 100 euroa kuukaudessa

Miksi niin paljon alapukkuja?

Ehkä koska paska valehtelet? 100e kuussa on mahdotonta ellei syö kaurapuuroa ja banaaneja