Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut kiristämään ruokabudjettia? Paljonko sinulla menee kuukaudessa ruokaan?

Vierailija
28.01.2026 |

Oletko joutunut kiristämään ruokabudjettia ja paljonko menee kuukaudessa ruokaan ja mitä syöt? 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 350€. Yksin asuva ja kaksi kissaa. 

Vierailija
2/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80€ menee kuussa ruokaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee mitä menee. En ole koskaan laskenut.

Veikkaisin jotain 500- 800 väliltä.

Vierailija
4/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen kaikki ruoat ja leivät ruokajonoista, kaupasta ostan vain tupakkaa ja kahville suodatinpusseja.

Vierailija
5/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se 20 euron viikkobudjetti. Eli 80 euroa kk. On tiukka. 

Vierailija
6/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80€ menee kuussa ruokaan

Miten ihmeessä pärjäät tuolla ja mitä syöt?

Vierailija
7/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se 20 euron viikkobudjetti. Eli 80 euroa kk. On tiukka. 

Minkälaisia ruokia syöt tuolla?

Vierailija
8/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista ja noin 600€ kuukaudessa. 

Vierailija
9/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80€ menee kuussa ruokaan

Miten ihmeessä pärjäät tuolla ja mitä syöt?

Äiti ja Sosiaalitätit syöttää. Äiti joskus antaa tuttipulloakin.

Olen Pertti 47v

Vierailija
10/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 250e. 40-80e viikossa

Vierailija
11/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aikuinen, kaksi teiniä ja yksi koira vuoroviikoin. Ruokaan ja päivittäistavaroihin menee yleensä noin 800 euroa kuussa. 

Jostain pitäisi kyllä tinkiä eli tiukoille olen mutta ruoasta en kauheasti voi. Omilla viikoillani en yleensä edes käy ruokakaupassa vaan pärjään sillä mitä teineiltä on jäänyt edellisellä viikolla. 

Vierailija
12/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanakiusaus, kebabkiusaus, kalapuikot ja muusi plus dippi, kananugetit ja ranskalaiset lihapullien kanssa, nistipata, kanakastike ja riisi, jauheliha mureke, nuudeliwokki, wingsit, kermainen kanakeitto, jauheliha keitto, lohipyörykät ja muusi, nakkikastike ja kerma perunat. 

Vierailija
13/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-alet, hävikkikorit, kilohinnaltaan halvimmat tuotteet, ei herkkuja, ei kahvia. Siinä se. n. 100 euroa kuukaudessa

Vierailija
14/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taitaa mennä 30e-35e viikossa. Tietenkin kaapeissa on kahvia, riisiä, makaronia ja pakastelokerossa kaikenlaista mitä ei tarvi joka viikko ostaa. Ostan edullisia ja myös punalappu tuotteita, esim eilen graham sämpyläpussin ja Hetki salaatin, -30%.

Vierailija
15/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

650 € , 1 hengen talous. Syön mitä haluan ja ostan mutä haluan. 

Vierailija
16/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetti n 150e  siis vitonen päivässä. Koetan pitää myös nollapäiviä koska aina ei pysty painamaan vitoseen.

Mielestäni syön hyvin perusruokaa, herkut jätän minimiin. Onneksi ei nykyään maistukaan.

Vierailija
17/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuussa menee 160€. Olen jonkin verran karsinut kalliista kasviksista. Esimerkiksi paprikaa en ole ostanut ja muutenkin katsonut tarjouksia. Lihat ostan muutenkin punalappuisina. Samoin kalat. Vielä pystyn tinkimään lihoistakin jättämällä luomulihat ostamatta ja painottamalla paisteihin ja sianlihaan. Turhin iso kulu on kahvi ja tee. Niihin menee kymppi viikossa, eli 40€ kuussa. Iso muutos tuli aiemmin, kun jätin karkit, limut, keksit ja välipalat ylipäätään pois. Hedelmiä ostan kyllä ja syön iltapäivällä. Ruuat ovat laatikoita, kastiketta, muusia, pihviä, salaattia, voileipiä, munakkaita jne.

Vierailija
18/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta halusta  pidän kulut pieninä, kun säästän. Menee joku 250e kauppaan kuukaudessa, kun asun yksin. Tuossa paperit, kahvi ja pesuaineet mukana. Syön hyvin perusruokaa. Esim valmisruokia en osta muuten kuin joskus jotain kalapuikkoja. 

Kauppalistalla on oikeastaan aina samanlaiset tuotteet eli Naudanjauhelihaa. Broilerisuikaleita, riisi, pasta, peruna, maitotuotteita, perus salaattikasvikset, marjoja, mausteet, rasvat. Leiväksi ostan vain näkkäriä.

En osta energiajuomia, mitään kalliita kastikkeita ym. 

Vierailija
19/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman vuoden seurannan perusteella noin 120€/kk/henkilö. Viiden hengen perheessä meillä menee noin 600€/kk ruokaan. Syödään kotona tehtyä perusruokaa (pitsa, lasagne ja sushi ovat myös perusruokaa), harvoin syödään ulkona, ja silloinkin se on lähinnä hese/mäkkäri-luokkaa.

Vierailija
20/30 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen varmaan ennätyksen, mutta meillä menee noin 250-300 euroa kuussa ja tässä ruuat minulle ja kahdelle teinille. Hyödynnän todella paljon hävikkiruokaa (resq, ilta-ale), töihin otan aina omat eväät. Kenelläkään ei ole mitään allergioita tai ruokarajoitteita. Herkkuja ostan hyvin vähän, teinit ostelee viikkorahoilla jos jotain ostelee.

Syödään perusruokia, tänään esim. lohikeittoa, ruisleipää, tonnikalapastaa. Lohi oli tarjouksessa joulun jälkeen 4 e kg, ostin monta pakettia pakkaseen. Tonnikala oli vasta Prismassa 4 purkkia/2 euroa. Eli suunnitelmallisuutta tarvitaan ja kykyä metsästää tarjouksia sekä halua laittaa itse ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän