Oletko joutunut kiristämään ruokabudjettia? Paljonko sinulla menee kuukaudessa ruokaan?
Oletko joutunut kiristämään ruokabudjettia ja paljonko menee kuukaudessa ruokaan ja mitä syöt?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli 200 e, joku 6-8 euroa päivässä. 3 ateriaa syön päivässä, kokkaan itse kaiken kaiken eli 2-3 e ateria.
Sairastin just syövän ja siitä syystä nyt oon säästänyt ruoasta vähemmän. Sädehoidosta pitää toipua.
Kunnon ruoka on hyväksi kun toipuu vakavasta sairaudesta. Mukavaa kevään odotusta!
Vierailija kirjoitti:
Minulla taitaa mennä 30e-35e viikossa. Tietenkin kaapeissa on kahvia, riisiä, makaronia ja pakastelokerossa kaikenlaista mitä ei tarvi joka viikko ostaa. Ostan edullisia ja myös punalappu tuotteita, esim eilen graham sämpyläpussin ja Hetki salaatin, -30%.
Hetki salaatit ei oo edullisia, vaikka olis -30%.
500-700 euroa, riippuen täydennetäänkö varastoja. Perhe: 2 aikuista, lapset 9, 12 ja 14 vuotiaat, iso koira ja maatiaiskissa. Metsästä poimitaan mustikat ja puolukat ja sienet ja omalta pihaltaviinimarjat, karviaiset ja omenat. Vihannekset ja juurekset ja omenat (kun omat loppuu) ostetaan läheltä, syömme sekaruokaa ja teen kaiken itse, rahaa ei kulu eineksiin eikä valmis ruokaan. Työpaikoille otamme omat eväät mukaan (eli edellisen päivän ruokaa).
Vierailija kirjoitti:
Varmaan n.200 e Laitan kotona ruokani, paitsi kerran viikossa syön ulkona.
Minkä ihmeen takia? Nyt on kovat pakkasetkin 😬
Vierailija kirjoitti:
80€ menee kuussa ruokaan
No en usko,ihan höpö höpö juttuja!
100€. Minä+jo aikuinen poika. Kasvisruokaa.
En ole. Eihän nyt muu ole kallistunut kuin kahvi.
Noin 250€, sisältää ravintolassa käynnin 3-4 kertaa viikossa. Kasvispainotteinen sekasyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80€ menee kuussa ruokaan
Miten ihmeessä pärjäät tuolla ja mitä syöt?
Äiti ja Sosiaalitätit syöttää. Äiti joskus antaa tuttipulloakin.
Olen Pertti 47v
Et ole,olet demari
En ole, ihan samalla tavalla katson hintoja, halvinta ostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli 200 e, joku 6-8 euroa päivässä. 3 ateriaa syön päivässä, kokkaan itse kaiken kaiken eli 2-3 e ateria.
Sairastin just syövän ja siitä syystä nyt oon säästänyt ruoasta vähemmän. Sädehoidosta pitää toipua.
Kunnon ruoka on hyväksi kun toipuu vakavasta sairaudesta. Mukavaa kevään odotusta!
On paljon vakavasti sairaita ihmisiä joilla ei varaa kunnon ruokaan, kaurapuuroa lähinnä syövät ja ovat jatkuvasti väsyneitä, uupuneita ja luultavasti sairaus uusiutuu, Kela ei auta, sosiaalitoimi ei auta, eikä ketään sukulaistakaan näillä ihmisillä jotka auttaisi.
Pyrimme dyykkaamaan roskiksista mahdollisimman paljon ja lapset tuovat kouluruokailuista aina jotain. Ainakin näkkileipää. Meitä on nelihenkinen perhe ja ruokaan käytettävissä max 200€ kuukaudessa.
Käytän ruokaan n. 20-30 €/kk koska enempään ei ole varaa. Käyn kerran viikossa leipäjonossa ja monta kertaa viikossa eri seurakuntien ilmaisruokailuissa. Hyödynnän myös kaikki mahdolliset tapahtumat joihin sisältyy kunnon kahvitus.
Vierailija kirjoitti:
Käytän ruokaan n. 20-30 €/kk koska enempään ei ole varaa. Käyn kerran viikossa leipäjonossa ja monta kertaa viikossa eri seurakuntien ilmaisruokailuissa. Hyödynnän myös kaikki mahdolliset tapahtumat joihin sisältyy kunnon kahvitus.
Lisäys: Syön kotona enimmäkseen leipäjonoruokia, erityisesti paljon leipää jota jaetaan usein myös ilmaisruokailujen yhteydessä. Leipää saa onneksi niin paljon että jotain on aina syötäväksi.
Omilla rahoilla ostan kaupasta lähinnä kaikkein halvimpia kasviksia ja maapähkinöitä, joskus myös munia ja soijarouhetta.
En ole joutunut. Lisäksi syön työpaikan ruokalassa lounaan
100-150e kuussa. Ostan miltei ainoastaan -60% laputettuja ja hävikkileipää ja heviä, jotka on alepoissa euron/kilo.
Työssäkäyvä olen n.2300e/kk nettotuloilla.
M52
1000 eur suunnilleen menee neljän hengen perheessä ruokaan, lapset teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys: Syön kotona enimmäkseen leipäjonoruokia, erityisesti paljon leipää jota jaetaan usein myös ilmaisruokailujen yhteydessä. Leipää saa onneksi niin paljon että jotain on aina syötäväksi.
Omilla rahoilla ostan kaupasta lähinnä kaikkein halvimpia kasviksia ja maapähkinöitä, joskus myös munia ja soijarouhetta.
Jep. Ei kyl suurin osa täälläkään köyhiä jos menee ruokaan monta sataa tai tonnia. Olen työssäkäyvä mutta pienituloinen mitään tukia en saa, ruokaan ei todellakaan kuulu edes 100 e/kk, leipää syön minäkin suurimmaksi osaksi, välillä hyödynnän resq palvelua jossa ravintolat myy hävikkiruokaa halvalla, tosin sielläkin hinnat noussut mut halvempaa se kuin ravata kaupassa.
Ravintolaruokiin varmaan jotain 500-600 sisältäen toki lounaat. Aamupalat plus iltapala varmaan noin 200. Alle tonnilla selviän vallan mainiosti.