Muutin omakotitalosta kerrostaloon ja olen yllättynyt, miten paljon elämänlaatu koheni.
Vaihdossa käteen jäi yli 60 tonnia, ja silti asunto on huomattavasti laadukkaampi ja paremmalla paikalla. Juoksevissa kustannuksissa säästöä lähemmäs tonni kuussa. Erityisesti asia lämmittää tällaisena pörssisähköpäivänä. Omakotitaloon en mene enää ikinä.
Kommentit (1377)
Katso, täällä Töölössä Helsingissä kerrostalossa asuu köyhiä. Täällä äitikin on asunut.
- Onpa karmea hissi, pieni, kuuluu jotain nitinää ja natinaa.
- Niin, kyllä täällä köyhien kerrostalossa voi silti asua onnellisiakin lapsia.
Äitikin on pienenä asunut tällaisessa kerrostalossa. Köyhät asuvat kerrostalossa.
Minä en voi olla onnellinen, koska asun kerrostalossa eli olen KÖYHÄ.
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi olla onnellinen, koska asun kerrostalossa eli olen KÖYHÄ.
Asutko Helsingissä Töölössä köyhä kerrostalossa.
Minä en voi olla onnellinen. Asun Helsingissä Ullanlinnassa kerrostalossa eli olen köyhä. Kuulun Suomen köyhiin.
Asutko Helsingin kalasatamassa, minne rakennettiin niitä köyhien taloja?
Asun Jätkäsaaressa, köyhien kerrostalossa.
Joku tainnut liikaa haistella lakkaa autotallissaan noiden viime viestien perusteella.
Lumisateiden aikaan saatoin tehdä omakotitalon pihalla 2-3 tuntia lumitöitä illassa, useina iltoina peräkkäin, kyllä otti päähän.
Siivoamiseen meni 3-4 tuntia, jos koko talon siivosi, nyt menee alle tunti kerrostaloasunnossa. Ikkunanpesusta en halua edes puhua. Kesällä nurmikko ja rikkaruohot vei aikaa. Inhosin puutarhatöitä.
Talossa oli myös välillä kylmä, aamulla makuuhuoneessa saattoi olla +16 kovien pakkasten aikaan. Kerrostalossa aina tasainen +23.
Omakotitalossa naapurien penikat huusi pihoilla, autojen äänet kuului, kerrostalossa ei kuulu juuri mitään.
Ois hirveää näillä pakkasilla kärvistellä kylmässä murjussa ja kytätä sähkönhintoja.Kerrostalossa on ihanaa!🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa pelkkiin lumitöihin saattaa mennä kerrostaloasunnon kuukausivastikkeen verran rahaa.
Meillä ei lumityöt maksa mitään kun itse lapioi. kehitystä nyt AP 0/5 !!
On paljon mukavampaa, kun lumityöt on jo hoidettu aamulla ennen töihin lähtöä.
Eipä kyllä itseäni ainakaan kiinnosta tuollaiset talvi askareet.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se yksi julkisuuden henkilö sanonut, että köyhät asuvat kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Miks tää ketju on painottunut kerrostaloasujien haukkumiseen?
Koska kaikki ok-asujat eivät ole ihan tyytyväisiä elämäänsä. Onnellisen ihmisen ei tarvitse haukkua ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa pelkkiin lumitöihin saattaa mennä kerrostaloasunnon kuukausivastikkeen verran rahaa.
Tänä talvena ei ole vielä lumitöitä tarvinnut tehdä.
Onhan tälläkin palstalla sentään joku älykäskin kirjoittelija ja hänellä on sentään yli 2/3 vielä yläpeukuttajiakin. Minullakin tulee nyt täyteen samassa kerrostaloasunnossa asumista täyteen 65 vuotta ja yleensäkin kerrostalossa asumiseni 70-vuotisjuhlia pääsen viettämään kesällä 2027!
Vierailija kirjoitti:
Ois hirveää näillä pakkasilla kärvistellä kylmässä murjussa ja kytätä sähkönhintoja.Kerrostalossa on ihanaa!🥰
Ei tarvitse kärvistellä kylmässä. Lattialämmitys - onko sinulla siellä kerrotalossa, samoin takka ? Saunakin on, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks tää ketju on painottunut kerrostaloasujien haukkumiseen?
Koska kaikki ok-asujat eivät ole ihan tyytyväisiä elämäänsä. Onnellisen ihmisen ei tarvitse haukkua ketään.
Kerrostaloasuja aloitti irvailulla okt asujille
Vierailija kirjoitti:
Lumisateiden aikaan saatoin tehdä omakotitalon pihalla 2-3 tuntia lumitöitä illassa, useina iltoina peräkkäin, kyllä otti päähän.
Siivoamiseen meni 3-4 tuntia, jos koko talon siivosi, nyt menee alle tunti kerrostaloasunnossa. Ikkunanpesusta en halua edes puhua. Kesällä nurmikko ja rikkaruohot vei aikaa. Inhosin puutarhatöitä.
Talossa oli myös välillä kylmä, aamulla makuuhuoneessa saattoi olla +16 kovien pakkasten aikaan. Kerrostalossa aina tasainen +23.
Omakotitalossa naapurien penikat huusi pihoilla, autojen äänet kuului, kerrostalossa ei kuulu juuri mitään.
Lumityöt ilmaista kuntoilua, ei tavitse maksaa kuntosalille
Kerrostalossa ei tarvitse siivota ?
Omakotitalossa voit valita lämpötilan, kerrosalossa et
Kerrostalossa myös huutavia kakaroita, humalaisia, huumeidenkäyttäjiä, omakotitalot eivät normaalisti ole kiinni toisissaan, naapurin auton ääni ei kuulu
Kiva katsella okt ikkunasta kun linnut pörräävät lintulaudalla
Niin että miten se olikaan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 kertaa tänä talvena käynyt kolaamassa lunta, ihan reippailusta menee ne harvat kerrat.
Monta kertaa sinä kerrostaloasuja olet kuntosalilla käynyt, vai oletko sipsi/ sohvaperuna ?
Teillä ei siellä Helsingin Töölössä ole kerrostaloissa ulkoporealtaita, KÖYHÄT.