Muutin omakotitalosta kerrostaloon ja olen yllättynyt, miten paljon elämänlaatu koheni.
Vaihdossa käteen jäi yli 60 tonnia, ja silti asunto on huomattavasti laadukkaampi ja paremmalla paikalla. Juoksevissa kustannuksissa säästöä lähemmäs tonni kuussa. Erityisesti asia lämmittää tällaisena pörssisähköpäivänä. Omakotitaloon en mene enää ikinä.
Kommentit (113)
Kyllä on ilo kaukana, kun naapurista tullut ensimmäinen russakka tai torakka löytyy.
Omakotitalossa pelkkiin lumitöihin saattaa mennä kerrostaloasunnon kuukausivastikkeen verran rahaa.
Mitkä ihmeen juoksevat kulut omakotitalossa voivat olla niin isot, että niistä voi säästää 1000€/kk?
Sulla on siis ollut talo, joka on huonolaatuisempi ja jäätävän kallis ylläpitää?
Meillä on asumiskulut tasokkaassa (vanhassa, mutta täysin rempatussa), loistopaikalla sijaitsevassa talossa 425e/kk sisältäen aivan kaikki maksut. Pörssisähköä meillä ei ole.
En ikinä muuta kerrostaloon, lähden tästä talosta vain jalat edellä.
Onneksi me voidaan kumpikin valita, missä asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen juoksevat kulut omakotitalossa voivat olla niin isot, että niistä voi säästää 1000€/kk?
Laina?
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin mietin.
0/5
Kuule ap, olen asunut elämässäni aina kerros/rivitalossa yhtä ajanjaksoa lukuunottamatta. Silloin asuin muutaman vuoden ok-talossa.
Ja voin kertoa, että tuo ajanjakso jolloin asuin ok-talossa oli elämäni onnellisinta aikaa näin niinkuin asumisen puolesta. En ole ikinä, en missään muussa asunnossa nauttinut niin paljoa.
Valitettavasti rahan takia en pysty enää asumaan ok-talossa:( Kyllä se ap sinullakin kuule mieli muuttuu vielä, kun saat lutikoita tai narkkarinaapurit. Naapureitasi kun et voi valita, niin et pysty vaikuttamaan tuleviin ongelmiisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa pelkkiin lumitöihin saattaa mennä kerrostaloasunnon kuukausivastikkeen verran rahaa.
Lumikola maksaa noin 50€ ja minulla on ollut sama kola nyt noin 10v.
Asuitko enen rakoliiterissä jossa on sähkölämmitys?
Vierailija kirjoitti:
Et ole ilmeisesti koskaan asunut omakotitalossa. Ei mene
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laina?
Silloin lainaa on vaan ollut liikaa, eikä kyse ole suoraan asumismuodosta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Se on asunut maralagoonissa.
Odotahan vain ap, jahka yläkertaan muuttaa kanta-astuja norsu, seinänaapuriin tulee koliikkivauva ja päihdehuuruista elämää viettävät sekoileva naapuri toisen seinän taakse. Muistakin sitten, että nautit.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Voi tietysti mennä, mutta voi muuten olla menemättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa päästä kuuntelemaan naapurin kolistelua ja tömistelyä.
Ei kaikki ole kerrostalossakaan samanlaisia mölyapinoita kuin sinä. Ainakin minun talossani on hiljaista kuin huopatossutehtaalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei lumityöt maksa mitään kun itse lapioi. kehitystä nyt AP 0/5 !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laina?
Silloin lainaa on vaan ollut liikaa, eikä kyse ole suoraan asumismuodosta mitenkään.
Totta. Mutta en keksi mitään muuta, mikä noin ison eron tekisi.
Ihanaa päästä kuuntelemaan naapurin kolistelua ja tömistelyä.