Oletko katunut päätöstä olla hankkimatta lapsia?
Toivoisin, että voisin kuulla kokemuksianne. Meillä on takana vuosien lapsettomuus ja mies ilmoitti yhtäkkiä, ettei halua jatkaa yrittämistä, vaan sittenkin elämää ilman lapsia. Eli minulla on pohdinnan paikka, mitä toivon. En ole varma enää mistään. Pelkään että kadun myöhemmin, jos en haki yhtäkään lasta.
Kommentit (113)
Vauva tekee elämästä niin paljon paremman
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton yli kuusikymppinen ja ystävät ovat samaa ikäluokkaa sekä lapsellisia että lapsettomia. Lapsia hankkineilla on edelleen paljon huolta aikuisista lapsistaan. Ne, joilla on lapsenlapsia ovat välillä aivan loppuunpalaneita, kun eivät enää jaksaisi huolehtia näistä, mutta eivät raaski sanoa lapsilleen, että eivät ota hoitoon. Elämä ilman lapsia on ainakin huolettomampaa. Viimeistään siinä vaiheessa, kun omat vanhemmat ovat kuolleet, on täysin vapaa.
Millaisessa kuplassa oikein elät? Ei minulla ainakaan ole huolta aikuisista lapsistani, vaan pikemminkin olen heistä ylpeä. Eikä lapsenlapset aiheuta loppuunpalamista vaan iloa. Suurta iloa! Toisaalta ei minun lapsetkaan tuo lapsiaan minulle hoitoon, vaan järjestävät kyllä hoitonsa ihan itse, ja lapsenlasten kanssa käydään perheen yhteisillä lomamatkoilla ja mukavissa paikoissa.
Ihmiset yleensä tekevät sen päätöksen, jos he eivät halua lapsia. Sinä selvästi haluat, joten tulet katumaan, ellet niitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus: Raskaus vahivistaa naisen kollageenikerrosta ja nuorentaa ihoa.
Niin ihanaa
Tuo on muuten totta
Vierailija kirjoitti:
Nainen on raskaana niin kaunis
Vierailija kirjoitti:
###
Krista Kiuru, 48, joutui loppuraskautensa oireiden vuoksi päivystykseen alkuvuodesta
Ministeri on elänyt maaliskuusta asti uudenlaista arkea vauvan kanssa. Jo ennen Helmin syntymää piti opetella uusi asia: rauhoittuminen.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009140574.html
Minusta tuli pari viikkoa, sitten mummo, ja elin tyttären raskaudessa mukana monta kuukautta ja nyt maailman söpöin kääryle on nähtävä
Vauva on lahja! Valtavasti onnea kaikille uusille plussanneille, toivotaan että kaikki menee hyvin!
Kukapa ei haluaisi vauvaa
Mähän en sanonu miehelle mitään kun testiä aloin tekemään ja sitte vein sille plussatestin nenän eteen 😆
Eikö ole söpöä ja naisen raskausmasu pömpöttää
Lopeta videoiden postaaja tuo raskauspaskan spämmääminen!
Ap, jos kuitenkin itse haluat lapsia, niin kyllä sinun minusta kannattaa jatkaa yrittämistä. Ainakin itse yrittäisin. Eikä kyse ole siitä, hoitavatko lapset myöhemmin minua. Se on paljon suurempi kysymys kuin jokin rahalla ostettavissa oleva hoivapalvelu.
ollaan sitten kaikki vuorotellen tai jopa samaan aikaan synnyttämässä 😊
Vierailija kirjoitti:
En vielä tiedä, tulenko katumaan vapaaehtoista lapsettomuuttani. Olen vasta 36 eli vielä ehtisi yrittääkin, jos mieli muuttuisi.
Teidän tilanne on kuitenkin siitä erilainen, että olette jo pitkään yrittäneet. Luultavasti todennäköisyys saada lapsia on pieni, teette niin tai näin. Voisi jopa olla henkisesti helpompaa päästää irti haaveesta tässä vaiheessa, hyväksyä faktat ja suuntautua muihin asioihin elämässä, kuin satsata energiansa epätoivoiseen vauvan yrittämiseen vielä vuosia melko todennäköisesti turhaan.
Eli jos sulla kerran on hyvä mies nyt, ja hänestä luopumallakin todennäköisyys saada lapsia olisi vähäinen, niin miksi ihmeessä luopua hyvästä miehestä?
Miten niin todennäköisyys saada lapsia toisen miehen kanssa olisi vähäinen? Eipä olisi ensimmäinen kerta, kun toisen iehen kanssa lapsen teko onnistuukin helposti. Minä hyvin todennäköisesti pistäisin miehen vaihtoon, sillä se olisi minulle liian iso elämää koskeva ristiriita, jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ringissä on useampi eri mies, joilla pussit täynnä tavaraa ja jokainen vuorollaan yrittää hedelmöitystä.
Miehen näkökulma:
Sperman luovuttaminen sairaaloille tai hedelmöityshoitoja tuo monia etuja sinulle. Ensinnäkin, se tarjoaa mahdollisuuden auttaa lapsettomia pareja, joille lasten saaminen ei ole luonnollisesti mahdollista. Tällainen teko voi olla äärimmäisen merkityksellinen ja tuoda iloa ja toivoa niille, jotka kamppailevat hedelmättömyyden kanssa.
Luovutuksella on myös tärkeä rooli lääketieteessä. Sperman avulla voidaan edistää tieteellistä tutkimusta ja kehittää uusia hedelmöityshoitoja, mikä auttaa tulevaisuuden potilaita. Tämä tekee sperman luovuttamisesta arvokkaan panoksen terveydenhuollon kehitykselle.
Sinulle itsellesi luovuttaminen tarjoaa myös henkilökohtaisia hyötyjä. Luovuttajalle tehdään perusteellisia terveystestejä, joi
Olet säälittävä runkkari.
Kuvottavaa, että joku luovuttaa rahan vuoksi.siitä voi jo päätellä, ettei ole se NS. Paras aines kyseessä, eikä missään nimessä sellainen ihminen, jonka geenejä lapselleni haluisin.
Vierailija kirjoitti:
ollaan sitten kaikki vuorotellen tai jopa samaan aikaan synnyttämässä 😊
Muutaman kymmenen vuoden kuluttua suurella osalla maan vanhuksista ei ole lainkaan sukulaisia, monella ei ehkä ystäviäkään.
Oon niin yksin ja kauhea vauvakuume 💕
Ja ei en halua mitään helvettin koiraa! Vihaan eläimiä
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat, että joku sinut tuntee kun olet vanha niin hankit lapsia
Piste
Vierailija kirjoitti:
Vauva tekee elämästä niin paljon paremman
Kuin väri sokea näkisi värit ensikertaa
No en tod. Aina tiennyt etten halua lapsia. Ei mun juttu ollenkaan. N37
Sinä videoiden spämmääjä olet sairas. Niin mielenvikainen, että oikein kuvottaa. Joku kaheli tunki tämän ketjun pilaamaan fetisseillään.