Nyt loksahti suu auki: koulukiusaaja IS.fi kertoo itsestään
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011696209.html
Aika harvinaista että 23v ja (anteeksi nyt vain) miespuolinen tunnistaa näin paljon yhtään mitään itsestään ja muista
Kommentit (231)
Ihan tyypillistä. Huomiota pitää saada ihan millä tahansa keinoilla. Ja varsinkin Suomessa kun kiusaajat saavat osakseen sääliä ja päänsilityksiä, niin se on ihan kannattavaa mainostaa olevansa paha. Voi vaikka saada työpaikan, kaupallisia yhteistöitä somessa jne.
Myös oma kouluaikainen kiusaajani märisi tv:ssä joskus 10 v sitten, että "yhyy olen ollut paha ihminen ja mulla oli niin paha olla!" Ei sulla ollut paha olla, olit vain paha ja nautit siitä mitä teit. Ja kuulemma kiusaat aikuisenakin työpaikallasi ja lapsesi kiusaa päiväkodissa, pikkulinnut ovat laulaneet.
Vierailija kirjoitti:
"Sieltä löytyy helposti myös väkeä, joka on aina valmis hurraaman, jos ihminen hyökkää ilkeyttään toisen kimppuun. Ja tämä käytös opitaan jo peruskoulussa."
Allekirjoitan tämän.
Tämä opitaan jo kotoa ennen ekaluokalle menoa.
Tollasilla on persoonallisuushäiriö. Lapsuuskuvassa on jo tuollainen narsisteille tyypillinen "smirk" eli ylimielinen puolihymy.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyypillistä. Huomiota pitää saada ihan millä tahansa keinoilla. Ja varsinkin Suomessa kun kiusaajat saavat osakseen sääliä ja päänsilityksiä, niin se on ihan kannattavaa mainostaa olevansa paha. Voi vaikka saada työpaikan, kaupallisia yhteistöitä somessa jne.
Myös oma kouluaikainen kiusaajani märisi tv:ssä joskus 10 v sitten, että "yhyy olen ollut paha ihminen ja mulla oli niin paha olla!" Ei sulla ollut paha olla, olit vain paha ja nautit siitä mitä teit. Ja kuulemma kiusaat aikuisenakin työpaikallasi ja lapsesi kiusaa päiväkodissa, pikkulinnut ovat laulaneet.
Kuka?
Vierailija kirjoitti:
Tollasilla on persoonallisuushäiriö. Lapsuuskuvassa on jo tuollainen narsisteille tyypillinen "smirk" eli ylimielinen puolihymy.
Voin sanoa.
Tuli todella epämukava olo, kun näin lapsikuvan kyseisestä henkilöstä. En tiedä, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi näille alkaa tulla oikeasti seuraamuksia. Etelä-Koreassa ovat alkaneet eväämään opiskelupaikkoja kiusaajilta. Sikäläisessä kulttuurissa sen aika pitkälti game over.
Hahah, ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa.
Tuli todella epämukava olo, kun näin lapsikuvan kyseisestä henkilöstä. En tiedä, miksi.
Me aistitaan ja nähdään se paha. Olin itsekkin kiusattu, myös työelämässä ja sen ilkeän ihmistyypin vaan joskus tunnistaa jo kuvista.
Mulla tulee aina kiusaajista/ilkeistä kiusaantunut olo. Keisarin uudet vaatteet tyylinen. Ei tarvitse paljoa psykologiaa lukea kun niitä voi katsoa ja tulee vaan myötähäpeä kun eivät tajua miten heidän läpi näkee.
Itse en kyllä kiusaajana missään nimessä kertoisi mediassa tai muuallakaan asiasta. Pelottaisi, että joku hyökkää päälle.
Hän on viisastunut. Kiva, että auttaa nyt koulukiusattuja :)
Jokaisesta ihmisryhmästä löytyy aina se "1 miljoonasta poikkeus", eli ei mitään uutta tässä.
Hänestä ei varmaan tule aikuista koulukiusaajaa, joka on hyvä asia, toki tuo ei varmaa mene/pääse sellaiseen asemaan, jossa ne aikuiset kiusaajat ovat.
Noin muuten on aika tyhjänpäiväistä 10 vuotta myöhemmin pahoitella kiusaamista, vahinko on tehty jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta ihmisryhmästä löytyy aina se "1 miljoonasta poikkeus", eli ei mitään uutta tässä.
Hänestä ei varmaan tule aikuista koulukiusaajaa, joka on hyvä asia, toki tuo ei varmaa mene/pääse sellaiseen asemaan, jossa ne aikuiset kiusaajat ovat.
Noin muuten on aika tyhjänpäiväistä 10 vuotta myöhemmin pahoitella kiusaamista, vahinko on tehty jo ajat sitten.
Ihmisenä voi kasvaa, mutta hyöty siitä kasvusta jää itselle. Joten en kyllä tulisi julkisuuteen paistattelemaan asialla. Kiusattu ja entinen uhri ei siitä kostu mitenkään. Eikä anteeksipyytely saa tehtyä tekemättömäksi. Kyseessä ei ole koskaan vahinko.
Nämä kiusaaja kusipäät on aikuistumisen jälkeen niitä työpaikan mulkkuja. Paskaa ei voi kiillottaa timantiksi - vaikka kovin tuo luuseri vätys yrittää. Hyi.
Hahahahahaaaaa😂😂 --- toivottavasti tuo "parantunut" entinen kiusaaja lukee tämän ketjun. Ai että😂😂😂😂 --- siitäs sai, kuuli kunniansa saatanan pelle🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista että pyydät anteeksi kommenttiasi, mutta kuitenkin jätit sen aloitukseesi. Tuli vähän paha mieli aloituksestasi. Olisin mielelläni keskustellut aiheesta asiallisesti.
M23
No nuorilla ihmisillä ja erityisesti miehillä aivojen kehitys on kuitenkin isosti kesken vielä 23v. Nuoret miehet syyllistyy pahempaankin kuin koulukiusaaminen, rikoksiin jne. Ja jos tuolla historialla pahaa oloa ja häiriökäytöstä pitäisi lopputulosta arvella, niin se ei todellakaan ole tuo. Pyysin anteeksi niiltä jotka ottaa sen loukkauksena, kuten sinulta. Ne jotka ymmärtää että se on myös positiivisen ihmetyksen aihe, osaavat sen lukea ilmankin.
Naisilla siis kehittyminen lakkaa aiemmin eli se vähempi tulee valmiiksi helpommalla?
Vierailija kirjoitti:
"Rakkaudesta se hevonenkin potkii" oli kouluni kuraattorin toteamus, kun minua kiusattiin yläasteella ja asiaa alettiin käydä läpi. Sitä helvettiä kesti 3 vuotta kunnes kiusaaja lähti amikseen ja minä jäin lukioon. Ikuiset traumat jäi.
Ehkä vähän asian vierestä, mutta em. sanontaa käyttävät eivät kyllä tiedä rakkaudesta mitään. Hevosista eivät ainakaan. En tosin itsekään ole mikään ekspertti, mutta hyvä ystäväni on "heppatyttö". Häneltä kysyin ja hän kertoi, että jos hevonen potkii, niin se tuntee olevansa uhattu/vaarassa ja puolustautuu potkimalla.
Nauratti vaan hyi olkoon häpeäisi edes ja vaikenis hakee vain huomioo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mietin omia kiusaajiani, olen melko varma, ettei yhdelläkään heistä ollut persoonallisuushäiriötä. He olivat ajattelemattomia lapsia, jotka pelkäsivät erilaisuutta, eikä heidän vanhemmillaan ollut taitoa kasvattaa heistä muuta. Aikuisena työelämässä olen tavannut sitten niitä oikeita persoonallisuushäiriöisiäkin.
Sanoisin, että koulukiusaajia on neljänlaisia. Yksi on väkivaltaisen kiusaajan arkkityyppi, joka on oikeasti jollain tapaa vähän reppana. Hän on puutteidensa vuoksi epävarma ja käyttäytyy toisia kohtaan aggressiivisesti jo valmiiksi, jotta kenellekään ei tulisi edes mieleen kiusata häntä.
Toinen on persoonallisuushäiriöinen, joka ymmärtää kiusaavansa ja tekee sitä huvin vuoksi. On sosiaalisesti taitava ja usein hänellä on iso kaveriporukka, joka pönkittää häntä, vaikka oikeasti pelkää. Hän ei koe huonoa omaatuntoa ja ajattelee,
Olen itsekin lapsena kohdannut näitä kaikkia ja joutunut varsinkin kahden ensiksi mainitun rääkkäämäksi. Luokallani oli ala-asteella poika, joka varsinkin ekoina vuosina oli todella aggressiivinen ja fyysisesti väkivaltainen, myös tytöille (varsinkin minulle, kun sanoin hänelle aina vastaan). Hänellä oli kuitenkin huonot kotiolot, mm. äiti lähtenyt, ja jotain oppimisvaikeuksia. Muistan ikuisesti, kuinka hän alkoi yllättäen itkeä tunnilla, kun oli saanut lukulasit ja eräs toinen poika totesi, että ei noi lasit sun tyhmyyttäs poista.
Tuo toinen tyyppi oli sitten eräs luokkani tyttö yläasteella. Oli hauska ja suosittu opettajienkin lempioppilas, joka oli varsinainen sadisti meille muutamille, kun muut kuin hänen hypeporukkansa eivät olleet todistamassa. Ei ole kuulemma aikuisena muuttunut miksikään, vaan kiusaa nyt työpaikallaan (ja on siellä tietysti korkeassa asemassa).
Ei kyllä heru tippaakaan sääliä tai empatiaa tuota miestä kohtaan!! Aivan kamala miten on kiusannut SYÖPÄ SAIRASTA tyttöä!!!! Miten v i tt u toi ees kehtaa ylpeillä lehteen ???? Tollasella st a nan va ja kille pitäis kolahtaa karma samal mitalla v i tt u takas!!!😡😡😡
Voin vaan kuvitella tän tytön vanhemmat lukemassa näitä "uutisia".
Hah.
Meidän luokalla oli sitten paljon sadistisia lapsia.
Naurettiin, kun joku itki. Aina härnättiin sitä yhtä henkilöä, joka reagoi voimakkaasti.
En tiedä, ei minua siinä mielessä kyllä kiusattu. Mutta silti tulee niin hiton epämukava, ahdistunut olo, kun näkee vanhoja luokkakavereita.