Jos miesystävä kutsuu sinut viikonloppulomalle, oletatko hänen maksavan koko matkan?
Oltiin ekan kerran uuden miehen kanssa yhdessä lomalla, kotimaassa viikonloppureissu. Mies sanoi järjestävänsä kaiken. Lomakohteen, hotellin ja hoidot/hieronnat. Lähdin innolla, kun molemmilla on lapsi ja yhteistä aikaa ei ole helppo järjestää, varsinkaan 2 yötä peräkkäin.
Olin vähän pettynyt, kun mies toivoin minun maksavan osan illalliskuluista, kun olin ajatellut, että kutsuja tosiaan maksaa. Maksoin kyllä. En tarkkaan tiedä, mitä hotelliviikonloppu, kasvohoidot ja hieronnat maksoivat miehelle, mutta en ollut mitenkään varautunut, että ruokakulut puolitettaisiin ja yksi yö olisi riittänyt omassa budjetissani silloin.
Oliko typerää olettaa, että toinen maksaa vai olinko naivi? Uusi treffailija pitkään aikaan ja ehkä tavat muuttuneet.
Kommentit (213)
En halua toisen maksavan kaiken yksin vaikka onkin suunnitellut reissun.
Jos mies kutsuu ja järjestää kaiken, niin silloin oletan, että myös maksaa. Ethän voinut niihin järjestelyihin mitenkään vaikuttaa, etkä myöskään silloin kuluihin, jotka ehkä olisi olleet omalle budjetille liikaa. Jos olisi yhdessä järjestetty, olisi varmaan keskusteltu myös kustannuksista ja niiden jakamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysynyt etukäteen miten kulut jaetaan vai onko kutsu? Ehdotus ja kutsu ovat kaksi eri asiaa. Mies ehdottaa että mennään ja nainen kuvittelee, että se on kutsu ja mies maksaa kaiken. Ei saada suuta auki selvittää asiaa etukäteen?
Ajattelin, että mies pahastuu jos kyselen tuollaisia. ap
Minkälainen mies pahastuisi jos häneltä kysyy että miten voit osallistua kuluihin?
Totta kai olisin maksanut ainakin toisen illallisen, jos toinen on maksanut kaiken muun! Ihme siipeilyä.
Vierailija kirjoitti:
En oleta.
No tuossa tapauksessa mies oli sanonut, että järjestää kaiken. Järjestämiseen sisältyy myös maksaminen.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai olisin maksanut ainakin toisen illallisen, jos toinen on maksanut kaiken muun! Ihme siipeilyä.
Meillä on nähtävästi hyvin erilaiset näkemykset siipeilystä. Mistä päättelet ettei ap tarjoa esim seuraavia tekemisiä?
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kutsuu ja järjestää kaiken, niin silloin oletan, että myös maksaa. Ethän voinut niihin järjestelyihin mitenkään vaikuttaa, etkä myöskään silloin kuluihin, jotka ehkä olisi olleet omalle budjetille liikaa. Jos olisi yhdessä järjestetty, olisi varmaan keskusteltu myös kustannuksista ja niiden jakamisesta.
Niinhän se mies ilmeisesti olikin maksanut, kaiken ennakkoon varatun hän oli maksanut etukäteen. Mutta sitten on käyty siellä syömässä, mahdollisesti jopa yhdessä valittu ravintola, ja ap kehtaa olla harmissaan että hänen pitäisi maksaa omat syömisensä.
Itse toivoisin, että minulle kerrotaan ennen matkaa mitä minun tulee itse kustantaa. Jos annetaan ymmärtää että kaikki on hoidettu ja tarvitsee vain lähteä mukaan, on tökeröä pyytää rahaa matkalla. Jos etukäteen on sovittu esim. että matkakulut ja yöpyminen on hoidettu, osallistut vain ruokakuluihin ja mahdollisiin muihin kuluihin esim. sisäänpääsymaksut, jos käydään jossain museossa tai muussa nähtävyydessä. Näin on toiminut hyvin.
Tietysti mies maksaa, erityisesti jos on sanonut että hoitaa kaiken. Ghostaisin saman tien tuollaisen selkärangattoman "miehen". Mies joko on herrasmies tai ei ole.
Tähän mennessä onneksi olen löytänyt ihania miehiä joille ei tulisi mieleenkään laittaa naistaan maksamaan. Nyt juuri suunnitellaan häämatkaa..
Kannattaa pitää omasta tasostaan kiinni. Jos mies haluaa halpahalli -naisen, se hänelle suotakoon.
Minä keskityn miehiin joille ei ole ongelma huolehtia naisestaan ja tarjota parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se mies ilmeisesti olikin maksanut, kaiken ennakkoon varatun hän oli maksanut etukäteen. Mutta sitten on käyty siellä syömässä, mahdollisesti jopa yhdessä valittu ravintola, ja ap kehtaa olla harmissaan että hänen pitäisi maksaa omat syömisensä.
Mies sanoi, että hän järjestää KAIKEN. Hän ei erikseen maininnut, että hän maksaa vain ennakkoon varatut asiat.
Totta kai miehen kuuluu maksaa. Jos ei maksa niin lomailkoot mieskaveriensa kanssa.
Mutta joo olit naiivi kun oletit suomimiehen maksavan, heitä ei ole koulutettu huolehtimaan naisista vaan tämä täytyy aina etukäteen selvittää, onko heistä mihinkään. 99% keisseistä ei ole.
Tämän miehen kohdalla kannattaa nyt jäädyttää koko juttu. Ja koska sinulla on jo lapsia niin ehkä muutenkin keskittyä vaikkapa työhön ja yhteiskuntaan kun sukuelimiesi käyttelyyn
Se joka kutsuu tai tilaa aina myös maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini opetti aikanaan, että miehen tulee maksaa seurustelun alkuvaiheessa kaikki kulut. Sillä hän osoittaa, että pystyy myöhemmin huolehtimaan perheestään.
Tervetuloa nykyaikaan missä naiset käy töissä ja tienaavat itsekin rahaa.
Mies sanoi, että hän järjestää KAIKEN. Hän ei erikseen maininnut, että hän maksaa vain ennakkoon varatut asiat.
Järjestää, ei sanonut että maksaa. Hän varmaan ei myöskään erikseen maininnut että sinä voit siipeillä koko reissun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysynyt etukäteen miten kulut jaetaan vai onko kutsu? Ehdotus ja kutsu ovat kaksi eri asiaa. Mies ehdottaa että mennään ja nainen kuvittelee, että se on kutsu ja mies maksaa kaiken. Ei saada suuta auki selvittää asiaa etukäteen?
Joo, ei voi suoraan kysyä, se on huonotapaista. Mutta onko mies huolehtinut sinusta muuten tai esim. Lähettänyt sinulle lahjoja? Jos ei, vaan maksaa ainoastaan seurastasi, niin silloin hän on hyötyajattelija, eikä huolehtija. Tällaiset asiat tulee tarkastaa ja testata etukäteen, ja nostaa rima jo alkuvaiheessa niin korkealle, että dustyt eivät pääse kanssasi edes treffeille.
Simppeli sääntö: jos mies on paikalla, kyseessä ei ole mahja, vaan sinä olet maksettu seuralainen. Jos mies tarjoaa sinulle loman ilman että on itse paikalla, kyseessä on lahja. Jos taas maksattaa sinulla asioita... noh selvisipä miksi on eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet pahastuvat siitä kyllä mutta itse varmistan asian kuitenkin etukäteen. Siinä usein käykin niin, että mies sanoo tiukkasamaisesti maksavansa hela hoidon. Minulla on kuitenkin aina omaa rahaa mukana, varmuuden vuoksi. (Naisella tulee olla aina talous kunnossa, että pääsee vaikka periferiasta pois omin neuvoin jos jotain ikävää tapahtuu (tai vaikka muuttamaan omaan kämppään pienellä varoitusajalla jos toinen alkaa heittiöksi). Varautuminen on pelkästään fiksua.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen mies pahastuisi jos häneltä kysyy että miten voit osallistua kuluihin?
Miksi nainen kysyisi tuollaista? Maksaisi miehek kuluja? Hänellä on omat kulut ja ap:lla myös lasten kulut.
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoisin, että minulle kerrotaan ennen matkaa mitä minun tulee itse kustantaa. Jos annetaan ymmärtää että kaikki on hoidettu ja tarvitsee vain lähteä mukaan, on tökeröä pyytää rahaa matkalla. Jos etukäteen on sovittu esim. että matkakulut ja yöpyminen on hoidettu, osallistut vain ruokakuluihin ja mahdollisiin muihin kuluihin esim. sisäänpääsymaksut, jos käydään jossain museossa tai muussa nähtävyydessä. Näin on toiminut hyvin.
Siis onko täällä joillain naisilla todella pokkaa lähteä kokonaiselle matkalle maksamatta itse mitään? Edes yhtä illallista? Onhan se nyt hyvien tapojenkin mukaista tarjoutua maksamaan jotakin osaltaan.
Kun lähdin miesystäväni kanssa miehen mökille, en maksanut bensoja, ruokia, viinoja tai mitään muutakaan. Mies kun oli koko seurustelun ajan yökyläillyt luonani minun piikkiin ja ehkäisynkin (kierukka) jouduin maksamaan yksin. Mies vierailun lopuksi järjesti yllätysohjelmaksi mökin ja pihan siivoustalkoot ja paluumatkalla kiukutteli, kun joutui ajamaan minut kotiini asti. Sen jälkeen olikin entinen mies, koska hän ei kyennyt vastavuoroisuuteen.