En hae enää töitä tosissani enkä edes haaveile työllistymisestä
Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Just joo ja myy talonsa ennen muuttoa ja ostajiahan on jonossa jossain kunnassa, jossa ei ole opiskelumahdollisuuksia.
Ottaa lainaa, vaikka lainaa ei saa . Hyvä. Mitsku sulle🥇
No jotain pitää tehdä jos haluaa töihin eikä töitä löydy! Mitä itse ehdotat? Että odottelee kotona tilanteen muuttumista?
Ehdotan nuoruuslähteessä pulikointia. Nuorrun ensin 30 vuotta kuuskymppisestä 3-kymppiseksi, niin saisin työpaikan.
Kannatatko sinä 6-kymppisten uudelleenkoulutusta?
Vierailija kirjoitti:
Kuuulin, että köyhänä pysyy vähemminkin vaivoin kuin kulutta elämäänsä työtä tekemällä. Ja totta se on.
Sulaa hulluutta on raataa terveytensä pilalle jossain fyysisessä matalapalkka-alan työssä, kun eläke on lopulta samansuuruinen kuin ikänsä työttömänä olleella ja siitäkin suurin osa menee lääkekuluihi, kun on niin paljon kaikkea kremppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo ja myy talonsa ennen muuttoa ja ostajiahan on jonossa jossain kunnassa, jossa ei ole opiskelumahdollisuuksia.
No jotain pitää tehdä jos haluaa töihin eikä töitä löydy! Mitä itse ehdotat? Että odottelee kotona tilanteen muuttumista?
Ehdotan nuoruuslähteessä pulikointia. Nuorrun ensin 30 vuotta kuuskymppisestä 3-kymppiseksi, niin saisin työpaikan.
Oon 33v ja en saa töitä et turha toivo
En minäkään hae. Pimeitä töitä teen ja tuet nostan tietenkin. Tavoitteeni on säästää 15000 euroa ja siitä olen puolet säästänyt. En jaksa tehdä turhia hakemuksia mutta teen koska työkkäri vaatii. Voi tehdä huonoja hakemuksia niin ei kukaan soittele perään.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään hae. Pimeitä töitä teen ja tuet nostan tietenkin. Tavoitteeni on säästää 15000 euroa ja siitä olen puolet säästänyt. En jaksa tehdä turhia hakemuksia mutta teen koska työkkäri vaatii. Voi tehdä huonoja hakemuksia niin ei kukaan soittele perään.
Tässä on vaan se ero, että sinä syyllistyt vero- ja tukipetokseen, mutta minä en.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä arvelinkin. Mut näsäviisaat tietää paremmin, että 6-kymppisten kandee muuttaa opiskelupaikkakunnalle ja kouluttautua uuteen ammattiin. Jos sen opiskelupaikan saisi, ja ois varaa opiskelukämppään. Jes! Eiköhän anneta kolminkertainen huraa huuto näsäviisaille?
HURAA! HURAA! HURAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeeko joku töitä tosissaan?
Varmaan kaikki ne jotka tosissaan haluavat töihin.
Eli noin 10%?
Ymmärrän täysin. Mulle on jopa tarjottu töitä, MUTTA; palkka tyyliin 11,50/h ja työmatka noin 50km. Luovutin. Maksaisitte kunnon palkkaa niin ei olisi "työvoimapulaa" (hah). Ihan kivaa on näinkin. Pärjään sillä kuudella sadalla ja onpahan aikaa tehdä mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä arvelinkin. Mut näsäviisaat tietää paremmin, että 6-kymppisten kandee muuttaa opiskelupaikkakunnalle ja koulutta
No makaa sitten kotona odottamassa kuolemaa, ihan sama se mulle on.
Vierailija kirjoitti:
Hae lähihoitajaksi ne revitään töihin
No ei. Ystäväni, alle 40v nainen, valmistui lähihoitajaksi neljä vuotta sitten. Ei vielä ole töitä löytynyt. Kinkit tekee halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon hakenut tosissaan ja pääsin videohaastatteluihinkin mutta eipä mua koskaan valita. Nyt harkitsen uuden alan opiskelua koska muuta vaihtoehtoa ei ole enää. Mutta pääsekö sinnekään (kouluun) kun minun paikkakunnalla ei ole näitä työvoimakoulutuksia, että voisi opiskella ja saada työmarkkinarahaa.
tää työpaikkojen puute tulee niin kalliiksi yhteiskunnalle. Ihmisten on pakko opiskella useita eri tutkintoja ettei kuole tekemättömyyden puutteeseen.
Ei ole ihmisten vika että yhteiskunta on mennyt näin hulluksi. Meillä on kaikki tuottavat asiat myyty ulkomaille ja Suomi on tyhjennetty työstä.
Joo, pitäisi olla vielä eläkeputki 55 vuotta täyttäneille niin nuoremmat voisi täyttää olemassa olevat vähät työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
En hae. Olen 54v. Jos en kelpaa niin olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vinkattu
ainoo työ mihin vois ehkä päästä on puhelinmyynti ja kukaan ei halua tehä sellaista työtä missä häiritään ihmisiä ja palkka huono
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Siinä yksi työ, jota en tekisi mistään hinnasta. Mutta eipä mulla ole lähihoitajan tutkintoakaan.
Ap
No itse pystyn kulkea, mutta bussikorttiin ei ole rahaa. Mutta aion kysyä mielestäni minulle kuuluisi silloin kulukorvaus jos käyn koulussa.